Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Tusentråden 2006

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-12-06, 20:03   #951
Nena
Seniormedlem

Nena sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Tusentråden 2006

Har snart krysset av alt på min "to do"-liste - pleier gjerne å bli sen jobbe-i-huset-lillejulaften, men i år skal jeg endelig kose meg..
Ble skikkelig lei av søtsak-laging, merker at smaken har endret seg veldig - og det er jeg kjempeglad for. Så nå tror jeg at jeg legger konditorvirksomheten på hylla for ei stund, kan heller lage mer dersom jeg får ånden over meg senere i jula. Nå drikker jeg faktisk vann - og det smaker fortreffelig

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 20:50   #952
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Er fortsatt på jobb jeg... hadde tenkt å unne meg kantine-mat, men da jeg kom ned i kantina, var de stengt for fem minutter siden og hadde kastet maten. takk for det... heldigvis var det en pakke navnløs knekkebrød på avdelingen, og de har litt syltetøy... spiste det jeg, for jeg var sulten...

Gammel 23-12-06, 22:21   #953
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Nå er butikkene stengt, jeg har ingen flere gaver å pakke inn, og ikke mer å pynte, for nå er jeg kommet til svigermor, og pyntingen videre er det hun som tar seg av. Så da er vel julen begynt da.
Jeg sov etter jeg kjempet meg rundt på kjøpesenteret fra benk til benk i dag, og når jeg sto opp hadde hun og poden pyntet juletreet.

Gleder meg til i morgen. Det er så stas med forventningsfulle unger! Jeg vet han får masse av det han har ønsket seg, så det jeg gleder meg mest til er at han skal åpne gavene sine.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 22:49   #954
Helene
Seniormedlem

Helene sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Alder: 39
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

I dag har jeg ikke gjort mye. alle juleforberedelsene var ferdig i går.. så i dag har jeg ryddet litt og slappet av.

Babyen i magen er høy på julebrus og sier fint i fra hvor hyper den da blir.. egentlig så er det bare veldig koselig å kjenne små puff fra den lille.

morgen dagen kommer til å gå fort tror jeg.. kl 12 begynner julegrøten hos svigermor og så går det hakk i hakk til julemiddagen kl 17. litt deilig egentlig.. ikke så gøyt å gå å kjede seg og bare vente og vente sån som vi gjorde når vi var små.

Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 22:55   #955
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Jeg sitter å strikker på spreng for å bli ferdig med siste julegaven, en tovet vinveske. Den nest siste er i vaskemaskinen og tover seg nå, og den siste er på pinnene, og er forhåpentligvis snart ferdig. Sånn er det å være ute i siste liten.
Har vært halvsløv i hele dag, med en heller dårlig form etter gårsdagens mimrekveld med et par venninner, litt for mye alkohol alt for sent. Kom meg i seng i halv femtiden i natt, og kl. 10 i dag var jeg klar til å dra ut på shopping. Lurer på hva hun i kassen på polet tror om meg, når jeg var der ti minutt etter åpningstid, med rødvinsleppe, og kjøpte seks flasker vin...

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-12-06, 00:33   #956
Mila
:)

Mila sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Må bare si att jeg virkelig missliker forandringer i planer... hvertfall når det plutselig innebærer å kanskje sitte alene på nyttårsafta... Men men, får se hvordan det blir..

Ellers så koser jeg med nå hvertfall, er hos kjæresten, være her til i mårra formiddag en gang, så kjører jeg hjem, spiser julemiddag, pakker opp gaver osv der, så kjøre ned igjen hit. Og jeg får ikke gaven fra kjæresten før jeg kommer tilbake.. er jo den jeg ser mest frem til jooo... Men får vel bare smøre meg med tolmodighet.. (noen som har noe til låns...?)

Gammel 24-12-06, 04:07   #957
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Nå er jeg endelig ferdig med å strikke den vinvesken, har akkurat festet siste enden, så nå er det bare å hive den i vaskemaskinen og tove den. Lurer på om jeg skal sette på vekkerklokke for å stå opp å ta den ut når den er ferdig... Den må tørke før den skal pakkes inn også. Hvorfor utsatte jeg dette så lenge? Hadde jo bestemt meg for å strikke disse veskene tidlig i november...

Gammel 24-12-06, 08:33   #958
Nena
Seniormedlem

Nena sin avatar

Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Skjønner hvordan du har det Lemen - kjenner meg godt igjen der ja ... har mange ganger sittet med noe jeg skulle lage, sånn i siste liten! Og så lager man seg masse unødvendig stress..
I går kveld var jeg så trøtt at jeg bare måtte stupe i seng, dermed ble det ikke noen lang, koselig kveld på meg . Men sånn blir det vel når man stresser for mye, og i tillegg er forkjølt. Tror aldri jeg lærer nei...
Og så fant vi en gave som vi glemte å sende - dermed blir det en liten gutt som får en gave uti romjula (regner med at det ikke gjør så VELDIG mye da!)

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 24-12-06, 12:21   #959
Helene
Seniormedlem

Helene sin avatar

Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

jeg enda opp med å pakke inn halvtørre tovede tøffler her en dag så du er ikke eneste Lemen.

Siste paret ble jeg ikke ferdig med så de får hun få til bursdagen som er den 26.

nå er det snart julegrøt hos svigermor, alltid like koselig.. men først skal jeg ta et lite inntog i julesokken min ( nei , den er ikke så veldig lavkarbo i år.. den var det i fjor men thomas har funne ut at det var ikke noe vits i år for jeg spiser så mye jeg ikke skal spise uansett. )

Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-12-06, 12:25   #960
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Vel det blir en ganske våt vinveske fra meg... Sto opp kl halv sju og tok den ut fra vaskemaskinen og la den til tørk, syntes den var litt stor, men tenkte at den kom til å krympe når den tørket. Når jeg sto opp for en halvtime siden, så fant jeg ut at jeg måtte tove den igjen. Så den ligger i vaskemaskinen igjen nå. Lurer på om jeg kan tørke den med å stryke den, eller kanskje hårfønen?

Gammel 24-12-06, 12:32   #961
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Da er det jul i stova. Tre nøtter til askepott på tv, mandariner som blir skrellet og lyset dempet og juletrelysene og adventatjernene som lyser dempet. Og ute hagler det og er tåke, så det ser nesten ut som snø.

Deilig dag så langt, og vi gleder oss veldig til resten av dagen. Poden er som et lys!

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 24-12-06, 12:34   #962
Helene
Seniormedlem

Helene sin avatar

det hjelper nok på å stryke den.. vil hvertfall dampe ut litt av vannet.. men pass på at den ikke krymper for mye nå da

gøyt å strikke og tove, blir så fine resultater av noe som er så enkelt. og så gjør det ikke så mye om strikkingen ikke blir den fineste for man ser det nesten ikke uansett. var veldig greit i begynnelen når jeg begynte.. nå ser det rimelig bra ut uansett..

Gammel 24-12-06, 14:50   #963
Nena
Seniormedlem

Nena sin avatar

Strikking og toving er gøy - men noen ganger får man seg en skikkelig overraskelse når man tar ting ut av maskinen. Jeg har for eksempel en genser liggende -den er sånn ca. størrelse ti år, skulle egentlig være stor og vid voksenmodell men så bomma jeg på vaskeprogrammet - måtte lage ny, og den er yndlingsgenseren min! Tenkte jeg en gang skulle lage en veske av den mislykkede saken... Når jeg får ånden over meg

Nena
Gammel 25-12-06, 23:28   #964
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Da er julaften over, og jeg er tilbake på jobb. Hadde en kjempekoselig julaften, med lille Maya, som ble litt høy på sukker, og fikk mareritt og så usynlige menn i gangen. Ikke så greit å være 18 mnd (hun har "bursdag" i morgen. I dag har hun vært litt stressa, urolig, vil ikke sove og grått en del. Vi har feiret engelsk jul i dag, med kalkun, roast potatoes, mash, devils on horseback og rosenkål. Pluss christmass pudding med rum eller brandybutter på til desert (jeg foretrekker rumbutter)

Gammel 26-12-06, 00:09   #965
Nena
Seniormedlem

Nena sin avatar

Vel overstått julaften! Mildværet er tilbake , og jeg er gått tom for grov sennep... noen har tydeligvis funnet ut at det smaker godt sammen med juleskinke! Prøvde meg på noen bensinstasjoner, men der var det seff bare pølsesennep. Men jeg kjøpte meg en stilig rød Statoil-termos på turen, så nå kan jeg fylle opp med morgenkaffe på vei til jobb... I morgen kommer det lunsjgjester, så nå må jeg rydde litt her og fjerne nøtteskall fra gulv og sofa!

Nena
Gammel 26-12-06, 01:26   #966
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Jeg har nattvakt, og det er ganske ok stemning her jeg er. Rolig, og jobber på rom med en av mine "favorittkollegaer" om man kan kalle noen en favoritt... Noen går man bedre over ens med en andre Ellers ganske mye å gjøre på avdelingen, men som sagt greit her jeg er. skal hjem kl 07.30 i morgen, og da tar det vel en 20 min å kjøre hjem tenker jeg. Satser på å være i seng kl 08, og har satt min nye vekkeklokke (julegave ) på 10.55. da skal jeg gjøre "lekser" nelmlig å se gudstjenesten fra døvekirken i Oslo, og vi skal ha koselig familiefrokost/lunsj samtidig

Gammel 26-12-06, 10:26   #967
Nena
Seniormedlem

Nena sin avatar

I dag skal jeg ha gjester til lunsj, så jeg bør vel heller komme meg i arbeid enn å sitte her ... skal bake rundstykker, ellers har jeg hjemmebakt vørterkake til gjestene. Selv har jeg julekrydrete prinsessemuffins bakt i stjerneformer - fant de på salg rett før jul, og det ble jo riktig så juleaktig med stjernefasong! Har forresten laget såper i forma også, så den brukes til flere formål .
Nå venter litt kjøkkenarbeid - bør sikkert fare over gulvene med støvsuger også...

Nena
Gammel 26-12-06, 12:14   #968
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Hei og hå? Er julen vel overstått eller er det nå det begynner?

Her tar vi det med knusende ro i dag. Eriksen våkner heldigvis ikke så tidlig lenger nå som det er over med kalendergaver

Gubben ligger som en slakt og sover ut konjakksrusen etter at svogeren vår var innom i går, de ble sittende til klokka syv i morges

Nå ser vi Tom og Jerry Film, Erik spiser balett (omelett ) og vi går fortsatt i pysjen begge to.

Det har endelig blitt kaldt her og, minus tre og litt rim på bakken
Får se hva vi finner på etterhvert. Er egentlig bedt til svigers på middag, men tror vi står over, de har bedt hele slekta, men det blir ingen andre unger enn Eriksen og da synes jeg det blir mer pes og mas enn moro.

Ha en fin annen dag jul, hvorhen du er

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 13:19   #969
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

...så er jula nesten over. Det ser ut til at vi klarer 1000 innlegg i 100-tråden i år, og alt er vel....

Jeg sitter her med nynedlasta Harry Potter & the half-blood prince på iPod´en og skal snart slange meg på sofaen med Stephen Fry´s stemme på øret. Har lest boka to gnger, men fikk anbefalt å høre på lydboka allikevel

Gammel 26-12-06, 13:40   #970
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Jeg nyter fridagene og sover til jeg våkner. Har litt dårlig samvittighet av å sove til kl. 12, men skal jobbe alle dagene i romjula, så da er det greitt å ta søvnen på forskudd... ;p Har egentlig planlagt å ta fri på fredag, fordi jeg hadde tenkt å gå ut på torsdag. Men var ingen andre som hadde lyst på den konserten, og dessuten så har de vært utsolgt lenge. Så nå greier jeg ikke å bestemme meg for om jeg skal ta den fridagen, må nesten bestemme meg til i morgen.

Gammel 26-12-06, 13:52   #971
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

En litt morsom og sann historie fra vår julefeiring

Ella er bare 2 år og julaften måtte noe av alt det hun hadde spist ut.... Den vanlige veien altså. Men foreldre er vel forberedt og hadde med "Up and Go" i veska. Den unge damen ble skiftet på og var vel fornøyd. Skittbleia ble lagt i en plastpose og knyttet knute på.

Sambo´s søster har hunder, og etter julemiddagen var det noen kjøttben og litt snask som ble pakket i en pose til hundene. Da de gikk tok de med seg posen og la den i kjøleskapet hjemme.

Dagen etter sier sambos mamma til søsteren at de har glemt posen med kjøttbeina, den ligger i kjøleskapet, husk å få den med dere når dere går....

Meeeeen, vi tok jo den med oss i går. Hadde du ikke satt den ut på trappa da ? Neeei, den ligger i kjøleskapet den. OKi, men hva er det da vi har i plastpose i kjøleskapet hjemme ?

Kan jo bare gjette.......

Gammel 26-12-06, 14:11   #972
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Hehe! Heldigvis var den godt innepakket i plast Nille!

Vesle niesa mi på 2 år som jeg feiret med var helt i hundre over alle gavene, men etter at hun pakket opp en ny dukke, så var ikke resten av pakkene særlig interessante... Etterhvert fikk hun pakket opp de siste også, og en pakke ble spart til 1. juledag. Gøy var det vertfall å være sammen med henne på julaften, for det var egentlig ikke meningen i år.

Gammel 26-12-06, 16:59   #973
Nena
Seniormedlem

Nena sin avatar

Litt av en historie Nille - lo så jeg lå langflat her ...
Lyn og torden ute, pluss masse hagl og vind. Riktig innevær, med andre ord - og jeg som hadde planlagt masse lange turer i romjula .. blir ikke mye å skryte av på skrittelleren med dette. I morgen er det jobb, greit nok det siden jeg har hatt fri siden den 15. desember. De eneste utskeielsene i matveien så langt har vært noen klementiner og noen få tynne eplebåter, og det må jeg vel si meg fornøyd med. Savner ikke engang julekakene, det som engang var min store favoritt...

Nena
Gammel 27-12-06, 11:57   #974
ELLINOR
Medlem

Alder: 53
ELLINOR er ny på veien

Juledagene raser avgårdet, det er jo helt sykt hvor fort tiden går. I morgen og fredag er det jobb. Hadde det ikke vært for at vi skal til syden på nyåret og jeg må spare på feriedager hadde jeg tatt fri enda en dag. Vi reiser til tailand og må ha 13 feiedager\avspaseringsdager.

I dag skal vi på juletrefest for barna og så skal jeg være sjåfør i kveld på voksenfesten.

Jeg skjeia ut på julaften i lakris, angrer litt ennå. Ellers har mat gått greit.

Dumt at det har vært så mye styggevær at jeg ikke har kommet meg ut. Har ikke gangvei og gå tur på bilvei i dette været tørr ikke jeg. I dag er det litt bedre, tror jeg skal gå en liten tur nå før juletrefesten

ELLINOR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSEKUREN Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 12:04   #975
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

dag er den store byttedagen, har du noe å bytte?

Vi skal ta oss en tur på kjøpesenteret og bytte et par leker som Eriksen fikk dobbelt til bursdag og jul og så blir det kanskje en tur på MCD og kanskje noe på salg til hu mor

Ha en fin dag

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pollensesong 2006 mofe Generell diskusjon 3 12-05-06 03:22
Apropo iskrem, her har dere iskartet fra 1972 til 2006 Iset Generell ernæringsdebatt 11 14-02-06 20:41
Sommerferie sommer 2006 Helene Generell diskusjon 10 04-01-06 03:09

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:29.