Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Tusentråden 2006

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-12-06, 12:54   #776
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Tusentråden 2006

Myas Cookies... Det minner meg om første gangen jeg lagde de og brannalarmen gikk to ganger

Noe som igjen minner meg på at idag måtte jeg tiiiiidlig opp og møte brannalarmteste-mannen.
Jeg klarte såvidt å få på meg klær og så nok helt vrak ut

Også fløy vi opp og ned i etagene og sprayet gass i røykvarslerne.
Og prøvde alarm osv.

Litt av en start på dagen

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 13:12   #777
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Høres skikkeli gøy ut Aline

jeg sendte mail til vår vaktmester her en dag, for en eller annen dust i huset hadde satt en oljeovn oppe på loftet, klin inni sponplateveggen... ikke bra når det ikke finnes brannvarslere der oppe. det er ikke en bebodd etasje, så det er merkelig nok ikke noe krav om brannvarsler der. vaktmesteren fjernet den i allefall...

jeg hadde et traume med en brann da jeg var 6 år, så jeg er litt overnervøs når det kommer til slike ting

Gammel 12-12-06, 13:14   #778
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Hva ialledager skulle den fyren med en ovn der oppe, da??
Merkelige greier

Jeg har oljeovn hjemme, og det er litt skummelt. Kan ikke skru den helt av, for da blir det pinnekaldt inne. Men jeg skrur den ned hver gang jeg går ut...

Prøøøver iallefall å ikke tenke så mye på den når jeg ikke er hjemme

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 13:38   #779
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

vi tørker klær oppe på loftet, og der er det iskaldt nå på vinteren, så jeg tror det er derfor. jeg er ferdig med bakingen min nå, og har igjen å ha på sjokoladekrem på sara bernhard kakene nå da. gleder meg til de blir helt ferdige, så jeg får smake på de

I kveld skal jeg til ei veninne og pynte pepperkakehus koselig

Gammel 12-12-06, 18:29   #780
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Vi må få se bilder av kakene ja!!De Sara Bernardt kakene vil jeg også prøve å lage...
Tror jeg skal lage marsipanen i morra..Da har mandlene ligget til tørk i to dager...

Men har dere noe annet enn mandler, søtning og eggehvite oppi?...
Mandelekstrakt kan man vel ha?så det blir litt ekstra smak?...50 ord nå?Ja...tipper det..

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:03   #781
Nena
Seniormedlem

Nena sin avatar

Hvor: Nordpå
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Nå steker jeg ribbe til julelunsjen på jobb i morgen - får alltid forespørsel om å ta med kald ribbe. Dufter deilig her, men det ble noe så innmari mye os i huset selv om ventilatoren går på full guffe - har nok sølt noe fett inni ovnen som ikke er vaska vekk .. . Ellers strikker jeg votter for alle pengene - har aldeles fått vottedilla nå, selv om været ute ikke er helt egnet for ullvotter, minner mer om tidlig høst dette..

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:28   #782
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Jeg lagde marsipan i dag jeg!..
Ble litt tørr da den var "ferdig" i blenderen, men jeg tok en og en bit, og laget til en pølse inni plast...Så har jeg lagt pølsene i kjøleskapet til i morra..
Skal kjøpe sjokkis som jeg skal smelte og dyppe små biter i...
Så skal de i frysa til jeg reiser hjem den 21...Blir bra det?Tror dere ikke?
Og "kransekakedeig" lagde jeg i går...Disse skal også sjokkis på...

Det går fint an å smelte 86% sjokolade?

Gammel 12-12-06, 23:21   #783
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Hyper; når du lager marsipan så er det mye bedre å bruke kvern enn blender til mandlene, for du får utnyttet fettet i mandlene bedre, og marsipanen blir ikke så tørr.

skal se om jeg får tatt et bilde av de kakene og legge ut i sara bernhard tråden da...

50 ord nå?? mila?

Gammel 12-12-06, 23:44   #784
Mila
:)

Mila sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Mhm.. 54 ord jeef

Nå er jeg ferdi "klippa å limt". Er godt fornøyd Stripene syns ikke så godt da, men syns det ble bra!

Gleder meg til i mårra, for da ska jeg til kjæresten igjen først til legen da.. Men sååå til kjæresten! *wii*

Ser jakten på kjærligheten nå, søtt

Sånn ellers så har jeg vel jobba å styr i dag.. Glad jeg har 2 fridager nå.. Trenger det!

Gammel 12-12-06, 23:50   #785
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

så kult med klipp og lim, og godt med fri

jeg har lagt ut kakebilder på sara bernhardtråden... jeg er ikkenoe konditor da, men de ble helt ok liksom...

og nå har jeg også sett bonderomantikk... "min" mann er på fest i kveld... lurer på hvor full han egentlig blir... Han har det med å bli grisefull... og det får han nå bare bli... han skulle ringe i morgen nårhan er blitt edru sa han...

Gammel 13-12-06, 00:00   #786
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Jeg lagde marsipan i dag jeg!..
Ble litt tørr da den var "ferdig" i blenderen, men jeg tok en og en bit, og laget til en pølse inni plast...Så har jeg lagt pølsene i kjøleskapet til i morra..
Skal kjøpe sjokkis som jeg skal smelte og dyppe små biter i...
Så skal de i frysa til jeg reiser hjem den 21...Blir bra det?Tror dere ikke?
Og "kransekakedeig" lagde jeg i går...Disse skal også sjokkis på...

Det går fint an å smelte 86% sjokolade?

Brukte du tragant i ? Da pleier den ikke bli så tørr.... Tragant kjøpes på apoteket. Og 86 % sjokolade går kjempefint !

Det er jo så mange deilige oppskrifter her inne nå. Må lage noe å ta med i juleselskap. Har fått 2 kilo med assorterte Lindt sjokolader i posten. Sambo tar for seg av dem. jeg har "holdt av" de som er 70% og over. Alt under (inkl. Lindt Excellene Cuba) får han. Også er det en svære sjokoladenisse til Ella. Den får hun på julaften.

Akkurat nå står sambo ute på terrassen i fullt regntøy - for å røyke. Det er HAN som tviholder på regelen med å ikke røyke inne. Har sagt han kan får lov, men han vil visst lide for lasten sin !

Gammel 13-12-06, 00:17   #787
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

synes samboeren din er flink som røyker ute jeg Nille... røykfylte rom er helt pyton spør du meg...

jeg har totalt røykeforbud her hjemme, men har et syltetøyglass på verandaen som folk kan bruke til sneipene sine. Hjemme hos mine foreldere røyker mamma, men hun har laget et "rom" på den lille verandaen de har. der er det tak, og hun har lagd vegger der, så hun får stå i fred...

Gammel 13-12-06, 09:28   #788
Nena
Seniormedlem

Nena sin avatar

Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Røyker ikke selv, men er vokst opp med piperøykende far som røkte der han fant det for godt - akk ja, godt at tidene har forandret seg! Jeg sitter gjerne ute sammen med røykerne på jobb når de tar seg en blås og en kopp kaffe - den sosiale biten er veldig bra, for vi som ikke røyker har liksom ikke noen slike møteplasser. Har prøvd flere ganger å dra i gang noe, men det dør alltid ut... Røykerne "må" jo ha dopet sitt, så det går liksom av seg selv

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 11:15   #789
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Hyper; når du lager marsipan så er det mye bedre å bruke kvern enn blender til mandlene, for du får utnyttet fettet i mandlene bedre, og marsipanen blir ikke så tørr.

skal se om jeg får tatt et bilde av de kakene og legge ut i sara bernhard tråden da...

50 ord nå?? mila?

Marsipanen er laget..den med mandler med skall ble bra, men den uten, ble så som så..Blendern slenger liksom bare alt opp langs kantene, så jeg fikk problemer med å kverne alle..Endte med å plukke ut hele mandler manelt etterpå..

Må kjøpe meg kvern tror jeg...Eller kjøkkenmaskin..med kvern......

Skal se om jeg ikke får lagt ut bilde av marsipankulene når de er ferdig , med sjokolade og alt!

Gammel 13-12-06, 22:42   #790
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Jeg har kjøpt meg mandelkvern. de har de på obs, og glassmagasinbutikker. Den koster rundt 100 kr. det er sånn med sveiv da, så man må jobbe litt for å få marsipan

men marsipanen blir knallgod men når jeg lager kaker med mandler i, så bruker jeg hakkeren på stavmixeren min.den er absolutt genial bruker den til alt fra krempisking, smoothieblanding, mandelhakking osv...

Gammel 14-12-06, 06:40   #791
Nena
Seniormedlem

Nena sin avatar

Må visst kjøpe meg ny mandelkvern - sveiva er gåen på den gamle. Jeg synes også at marsipanen blir best med malte mandler, i stedet for finhakkede - nå får jeg snart en pakke med Sukrin, tro om det lar seg gjøre å finknuse den til noe melislignende og lage marsipan av det???? Kanskje jeg skulle prøve med en bitteliten porsjon først..
Ellers skal jeg hente juletre i skogen i dag . Hadde opprinnelig bestemt å gjøre det i helga, men da skal det bli snø så det er nok enklere i dag, når det er godvær og null snø - selv om snøen gir god julestemning da!

Nena
Gammel 14-12-06, 09:07   #792
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

koselig å hente juletre i skogen da gleder meg til å kjenne granlukta i stua blir nok ikke så jeg får kjent den før jeg kommer hjem julaften.

jeg tror marsipanen blir bedre når man bruker kvern på grunn av at du får nyttegjort fettet i mandlene bedre

nå er jeg snart klar for siste skoledag har pakket med meg myas cookies, siden vi skulle ha med julekjekser, og jeg har med meg mandariner

Gammel 14-12-06, 22:52   #793
Nena
Seniormedlem

Nena sin avatar

Juletre er hentet - det gikk kjapt å finne tre, var ikke akkurat så mange aktuelle kandidater da, for de fleste var temmelig høye og uegnet som juletre. Men vi fant et fint, duftende tre da... Og så var det et aldeles praktfullt nordlys ute i ettermiddag, kan ikke huske sist jeg så et slikt fantastisk skue . Skjønner godt at japanerne blir helt ville når de kommer hit ens ærend for å beundre nordlyset!
Og så har det kommet bittelitt snø - mon tro om den holder seg til jul???

Nena
Gammel 14-12-06, 23:47   #794
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

her er det så alldeles ikke noe hvit jul i allefall Det regne, blåser og er helt forferdelig drittvær ute. og jeg har vært ute. Nå skal jeg rydde og ordne litt her hjemme. Jeg rydder best om natta, og vasker best på morgenen, så jeg her funnet ut at for å få det finestmulig her så må jeg rydde om natta, og vaske når jeg våkner dagen etter. På ettermiddagen er det godt å slappe av.

Gammel 15-12-06, 00:26   #795
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Er fint lite snø her også, selv om den ligger langt ned i fjellene. Har blåst noe helt forferdelig her i dag, og julegranen i sentrum blåste over ende så den ble ødelagt. Så at noen fra kommunen var å sagde den i stykker og fjernet den, så jeg håper de får opp en ny etterhvert. Den ble tent på søndag, så det er ikke mange dagene den fikk stå.

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 00:35   #796
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Her er det meldt storm til i morgen, og det er det værste været jeg vet om... Er livredd for å ut å kjøre bil i sterk vind, og holder meg helst inne da. men morgendagen blir nok brukt til å forberede kosekvelden jeg skal ha med veninnene mine i morgen det blir gløgg, pepperkaker, mandariner og julebrus... tror jeg

Gammel 15-12-06, 01:17   #797
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Ja, ja, her sitter jeg, burde vært i seng for lengst. Lille gull våkner tidlig nå om dagen pga kalenderen
I morgen har vi fri og det er deilig å tenke på. Da skal vi bake muffins og sjokoladekake til barnebursdag på lørdag. Og så må vi vel rydde og vaske litt. Dette blir bursdagshelgen med barn på lørdag og voksne på søndag. Ikke helt bestemt meg for hvilke kaker vi skal ha på søndag, lurer på å lage suksessterte, lavkarbo.

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 01:25   #798
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Hvordan smaker marsipanen dere har laget?..
Min smakte ikke så godt...Eller..Ikke marsipan iallefall..
Smakte bare knuste mandler..Ble faktisk litt skuffa..Selv om de ser gode ut...Kan legge ut noen bilder en annen gang..Nå er jeg så trøtt at jeg snart sovner foran skjermen tror jeg...Og jeg skal relativt tidlig opp i morra og..Blir lenge til jeg kan sove lenge nå...Travle dager framover...

Skal prøve å få lagt inn litt bilder og dill før jul..Om dere vil...

Gammel 15-12-06, 01:27   #799
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Jeg burde også ha lagt meg, men jeg har litt å gjøre først. snakker også med søsteren min på msn. så koselig å prate sammen... og det kan virke som vi begge har blitt skikkelige natt-dyr ikke bra...

men snart tror jeg senga roper på meg også. Dete r surt og kaldt ute, så jeg tror jeg skal varme varmeputa mi, og legge i senga...

Gammel 15-12-06, 02:07   #800
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sitter å strikker i kveld jeg. Strikker på et par babyvotter, og har til nå rekt opp mer enn jeg har strikket. Nå er jeg akkurat ferdig med første votten, og da ser jeg selvfølgelig at der er en godt synlig feil! Så nå må jeg til å rekke opp igjen! I dette tempoet kan jeg bare glemme alle andre strikkeprosjekter fremover!

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pollensesong 2006 mofe Generell diskusjon 3 12-05-06 03:22
Apropo iskrem, her har dere iskartet fra 1972 til 2006 Iset Generell ernæringsdebatt 11 14-02-06 20:41
Sommerferie sommer 2006 Helene Generell diskusjon 10 04-01-06 03:09

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.