Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Tusentråden 2006

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-12-06, 16:00   #626
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Tusentråden 2006

Går helt sikkert an å hekle en vinveske i stedet for å strikke en. Men, jeg har erfaring med at en bruker mye mer garn når en hekler, at det tar lenger tid og at hekl ikke tover like mye som strikk. Men du burde prøve å strikke Hyper, er ikke så vanskelig, og når en skal tove så gjør det ikke noe om det ikke er helt perfekt strikket. Jeg bytter forresten ofte ut 5 pinner med en kort rundpinne.

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 16:05   #627
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Jeg kan strikke...altså maskene, men har aldri strikka noe annet enn skjerf og luer..
Har du en oppskrift?...Og hvilket garn bruker du?..Jeg har kjempelyst å prøve meg på disse..utrolig fine, og så gøy å gi bort!!!....Og dekorative, ikke minst..Og kjekt, om du skal ha med deg en flaske vin i et selskap f.eks..Er så trasig med de vinmonopol-posene...

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 16:08   #628
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Jeg har oppskriften en eller annen plass, men vet ikke helt hvor... Men, jeg mener Nena la ut link til den enten i dagboken sin eller i Håndarbeids-showoff tråden. Jeg har forresten akkurat tatt bilde av mitt siste prosjekt, tovede tøfler. Viss jeg får det til, så skal jeg legge ut bildet, men jeg aner ikke hvordan jeg skal krympe bilder til rette størrelsen...

Gammel 03-12-06, 20:01   #629
Nena
Seniormedlem

Nena sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Her er lenke til vinveskeoppskriften Hyper: http://home.no.net/dahosen/arkivjuli05.html
Du må bla deg litt nedover sida... Jeg har bare prøvd å strikke - kjempeenkelt, begynner på strømpepinner, men etter øking er det rett over på liten rundpinne. 100 omganger rundt - så er det bare felling og hank! Jeg sleit litt med veskene etter toving denne gangen - de ble nokså trange, så jeg måtte ha hjelp til å få vinflasker nedi av en med sterke never... det med toving er spennende; man vet aldri hvor mye ting kryper! Har fått meg mang en overraskelse der ja ....
Og i kveld skal jeg se Jul i Tøyengata

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 20:40   #630
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Vet du hva..jeg vet ikke lenger hvordan man feller av og legger ut osv når man strikker jeg...er helt blank..leste igjennom oppskriften, og kom fram til at det bare kommer til å bli knot her i gården...Men kan jeg ikke bare strikke et rektangel da, og sy det sammen med det garnet jeg strikker med..For så å strikke henkene for seg , og montere på?...Og beroende på hva slags henker jeg skal ha, kan jeg jo se om jeg vil tove disse også, eller finne på noe annet?...Men hvor stor må jeg lage denne vesken før den toves?..hvor mange ganger større sin "ferdige" størrelse liksom?

Gammel 03-12-06, 21:33   #631
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Jeg har vært hjemme til mamma og spist kotletter med brokkoli og litt gulrøtter og en halv potet.

Jeg digger også Astrid Lindgren Fridolina, men min favoritt er Mio, min Mio. Tror jeg lånte den tusen ganger på biblioteket da jeg var liten. Søsteren min kjøpte den boka til meg i flyttegave da jeg flyttet hjemmefra...

Gammel 03-12-06, 22:31   #632
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Tenk så kult å sy på skinnhank eller noe Oi, jeg fikke lyst til å lage vinpose

Kanskje jeg må dra på litt strikkepinneshopping snart? Eller kanskje jeg tilogmed har noen strikkepinner på loftet?? Jeg må opp og hente adventsstaken min også burde seff ha gjort det til idag, men ...

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 22:41   #633
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

jeg fant frem stjerne og adventsstake på fredag. fikk fire lilla lys av mamma i dag, så nå ser det ganske fint ut her... særlig om man ser bort fra pappeska midt på gulvet... som jeg ikke ser for at den står bak sofaen

burde kanskje ha tent det ene lyset? det erjo første søndag i dag... og så må jeg åpne kalenderen min...

Gammel 04-12-06, 00:33   #634
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Vet du hva..jeg vet ikke lenger hvordan man feller av og legger ut osv når man strikker jeg...er helt blank..leste igjennom oppskriften, og kom fram til at det bare kommer til å bli knot her i gården...Men kan jeg ikke bare strikke et rektangel da, og sy det sammen med det garnet jeg strikker med..For så å strikke henkene for seg , og montere på?...Og beroende på hva slags henker jeg skal ha, kan jeg jo se om jeg vil tove disse også, eller finne på noe annet?...Men hvor stor må jeg lage denne vesken før den toves?..hvor mange ganger større sin "ferdige" størrelse liksom?

Det kan du helt sikkert gjøre. Lurer på om det kan være lurt å strikke glattstrikk, for da blir det finere når du tover. Det vil si at du må strikke annenhver omgang vrang. (Når du strikker rundt, så er det rettstrikk hele tiden.)

Men, det er ikke så vanskelig å øke:
Ta opp en løkke midt mellom to masker, og sett den på venstre strikkepinne, så strikker du den ved å strikke den fra baksiden.

Når du skal felle av midt i et strikk, så strikker du to masker sammen. Og når du skal felle av til slutt så strikker du to masker, og så hekter du den første masken du strikker tilbake igjen og slipper den ned. Så strikker du en ny maske, og hekter av maske nr. 2. Slik fortsetter du hele vegen rundt.

Også kan du sikkert gå på biblioteket å låne en strikkebok.

Gammel 04-12-06, 01:23   #635
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

sitter og venter på å få kjørt han hjem, så jeg kan dra hjem og legge meg... Sitter og ser sexskolen i reprise fra i går kveld. Så det i går også, men da var jeg så opphengt i tusentråden (som om jeg ikke er det nå også...) så jeg fikk ikke med meg absolutt alt. satser på at jeg har 50 ord nå...

Gammel 04-12-06, 01:25   #636
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Noen i går som sa sexskolen gikk på TVNorge?..Det stemmer vel ikke?Jeg ser en del på TVNorge, men har aldri sett noe som ligner det?...Nå tar jeg snart kvelden..Skal prøve å komme meg opp tidlig i morra, og gå ut når Erlend går..Ta meg en liten handlerunde i byen, helt aleine...deilig av og til...Bortsett fra at jeg stresser litt når jeg går aleine...Rar jeg....

Gammel 04-12-06, 01:27   #637
Aline
Admin

Aline sin avatar

Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Det går på TV3.

Sexskolen er jammen et frustrerende program for ny-single meg
Men jeg så nå på igår, da

Nå har jeg jammen klart å rydde enda litt mer her, det må jo bety at hodet mitt begynner å bli litt ryddig?

Hope so! For det tror jeg trengs!

Nybegynnerinfo!

Gammel 04-12-06, 01:29   #638
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Jeg får aldri rydda heelt her hjemme jeg...Har prosjekter gående, og er avhengig av å gjøøre noe..ikke "bare" sitter her hele dagen..Hehe..
Så da blir det så tungvindt å rydde ting inn og ut hele tida...Har jeg nevnt at jeg ønsker meg hus med HOBBYROM?..Et rom der jeg har plass til alt, og kan rote alt jeg vil!?.....Vil haaa!!

Gammel 04-12-06, 01:32   #639
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Jeg føler jeg rydder hele tiden jeg, og jo mer jeg rydder, jo værre ser det ut her... vet ikke helt om det kan kalles rydding da men.. blir kanskje mere roting? og nå begynner jeg å bli trett... var oppe før kl seks i dag tili, og det kjennes... skal bli så utroli godt å finne senga om en liten stund... skal bare kjøre en tur til byen først

Gammel 04-12-06, 01:33   #640
Aline
Admin

Aline sin avatar

Et hobbyrom med hyller på alle kanter med plass til maaange kurver med alt stashet. Og et stooort bord!

Selvfølgelig med data, så man samtidig kan holde seg oppdatert her inne
Ser for meg ivarhyller fra ikea lakkert i mørk brun. Og mørke stråkurver med alle tingene i Hmm.. Hva koster egentlig et stort hus? Lotto til helgen??

Nybegynnerinfo!

Gammel 04-12-06, 01:34   #641
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Frøy: jeg liker nisser og engler, bare ikke før 23 desember. synes liksom ikke de har noe med adventstiden å gjøre, for for meg er advent å vente på julen, ikke starte den. Derfor har jeg ikke frem noe julepynt før 22 eller 23 (alt etter når jeg har fri) men jeg har frem både nisser og engler når jeg pynter til jul. Så frem til ca 20 desember (siden jeg drar til mamma 21) så er det lilla og stjerner som pynter opp her, og julemusikk på cd spilleren..

men vi er jo så forskjellige, så jeg har absolutt ikke noe i mot at folk pynter med nisser nå...

Jeg mente ikke at du var kritisk, jeg bare så at du snakket om nisser og ikke om engler jeg skjønner du ... Lurte bare på om englegale jeef ikke skulle pynte med engler til jul . Men det skulle du jo .

Forresten enig med Lemen (tror jeg det var?), om stjerner som henger "opp ned" , jeg synes det ser rart ut. Naboen over gata har to diiiigre stjerner i vinduene med spissen ned. Veldig fine stjerner, men litt synd at de er opp ned da ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 01:35   #642
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Oh yes!
Jeg fikk flaxlodd i kalenderen i dag...vant ti kroner..Kan jo begynne å spare...
Tar ikke så lang tid det?Så kan jeg sitte der, med masse langt, grått hår, og prøve å være kreativ i gyngestolen.......

Hobbyrom skal jeg ha en gang!Mamma og pappa har solgt huset hjemme, og kjøpt leilighet..Mamma skal ha hobbyrom der (hadde det hjemme og-mitt gamle jenterom), men dette blir visstnok snasent!!!...Er nesten misunnelig gitt..Mamma har AALT mulig du kan tenke deg...Og ho lager aaalt mulig...Trodde aldri jeg skulle arve den interessen, men plutselig i sommer, ble jeg bitt av basillen...og jeg blir ikke "frisk" igjen

Gammel 04-12-06, 01:39   #643
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg mente ikke at du var kritisk, jeg bare så at du snakket om nisser og ikke om engler jeg skjønner du ... Lurte bare på om englegale jeef ikke skulle pynte med engler til jul . Men det skulle du jo .

Englene mine har jeg fremme hele året... JEg har tre stk, og de er så søte, så de får ikke stues bort på loftet og forresten så har jeg spyd i toppen av juletreet og ikke stjerne.

og jeg var til mamma og pappa i dag, og mamma har hengt opp julegardiner på kjøkkenet... Gardinene kaller vi bare for "nussenissene" for de har bilde av to nisser som står og nusser hverandre på, og rundt nissene er det et hjerte. Det blir ikke jul uten nussenissene, og mamma synes gardinene er sinnsykt stygge, men jeg og søster har bestemt at de må opp

Gammel 04-12-06, 01:46   #644
Fridolina
Seniormedlem

Fridolina sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

vart i sverige å handlet..hyggeligt som vanligt det..å jag spiste chili-cheese!!!!! ikke veldigt lav-karb, men jag kan ikke dra dit uten å spise det!! Er så sinnsykt gott!!!! Kjøpte ost og masse pålegg..det var ju bare ca 2 uker siden jag var der sist, så denne gangen trengde vi ikke så mye mat.. bare røyk..og julmust!!

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 02:38   #645
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Alder: 44
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Skjønner ikke at jeg ikke kan få fornuft nok til å legge meg tidligere, må opp om ca 7 timer. Vurderer å droppe forelesninger i morgen, men uansett på tide å sove når man tror at Jeefern har spydd på juletreet.

Må alltid tenke to ganger når noen snakker om nusser, for det betyr nemlig pupper på bergensk. Kunne ikke helt få det til å stemme at Jeef sin mamma har nussenisser på kjøkkenet i den betydningen

Gammel 04-12-06, 03:41   #646
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Akkurat nå så angrer jeg på at jeg sov så lenge i dag. Sov til kl. 11, og da pleier det ikke å være noe problem å få sove på kvelden igjen. Men det er det i dag. Har ligget lys våken i senga i to timer og hørt på nattønske og sett litt på Judging Amy. Så nå gav jeg opp, er så sår i halsen og har vondt hele tiden. Har derfor stått opp og kokt meg en liten kopp med tomatsuppe, og en stor kopp med te.

Gammel 04-12-06, 09:38   #647
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

hehe Trolljenta da... her i Trondheim betyr å nusse det samme som å susse tenkte ikke på at det kunne bety noe annet jeg men greit å vite om man skal til Bergen akkurat det samme som at "ful" betyr to vidt forskjellige ting på trøndersk og i stavanger. Det betyr vistnok kåt i Stavanger (vet ikke om det skrives sånn da) og det betyr furten eller sur her i trøndelag...

Gammel 04-12-06, 10:28   #648
Nena
Seniormedlem

Nena sin avatar

Hvor: Nordpå
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

I dag har jeg skikkelig julestemning på kontoret - svibelen min står i full blomst og sprer deilig duft .... mmmmm.... vet at det er mange som ikke greier slik lukt, men jeg er helfrelst! Gran og svibel er bare herlig! Whiskykake er bakt og lagt til modning i kjeller, så nå er jula i gang. Det blir baking av pepperkakehus neste helg, er bare spent på hvordan kattungen reagerer for han er veldig glad i pepperkaker - kanskje vi kommer hjem til rasert pepperkakehushus lenge før jul , men jeg må ha den lukta i huset for å komme i skikkelig julestemning. Så vi gjør et forsøk!

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 11:33   #649
nomma
Seniormedlem

nomma sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 53
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

jøss så flinke dere er å skrive innlegg.. Har vært opptatt i helgen med å vaske kjøkken har brukt tre dager.. men nå er det nesten færdig.. skal bare vaske vinduer og inni noen skap så er jeg færdig.. helt utrolig.. Fikk nesten nytt kjøkken for det var lenge siden sist det ble rundvasket. Men det er jo litt morsomere å vaske når du ser forskjellen..

"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 11:44   #650
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Er godt over halvveis i denne tråden nå ja!Ikke verst..Jeg må være flink å skrive før jeg skal reise bort 17.desember...Reiser til London til 19, og skal jobbe hele dagen 20, og hjem 21 ...Blir ikke så mye skriving da er jeg redd..Mulig jeg tar med laptopen hjem da..Mamma og pappa har et helt utrooolig treigt nett...Så da tar jeg med min pc, og kobler meg på trådløst (naboen sitt)....
Takler ikke ting som går seint..Jeg er utålmodig!!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pollensesong 2006 mofe Generell diskusjon 3 12-05-06 03:22
Apropo iskrem, her har dere iskartet fra 1972 til 2006 Iset Generell ernæringsdebatt 11 14-02-06 20:41
Sommerferie sommer 2006 Helene Generell diskusjon 10 04-01-06 03:09

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.