Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Tusentråden 2006

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-12-06, 11:42   #476
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Tusentråden 2006

Jeg lurte på om jeg skulle ha lilla/sølv som pynt i år, men fant ut at jeg måtte ha litt av hvert...Må liksom ha litt rødt også jeg da...
Men liker litt "rolig" julepynt..Ikke masse nisser, og "typiske" ting...
Har et par engler i tinn, noen kuler i sølv, masse stearinlys også har jeg noen flaskenisser som mamsen har strikka, og en nisse som jeg elsket fa jeg var liten, og som jeg fikk med meg i fjor hjemme fra
Ellers har jeg lykter i 2 av vinduene i stua, og adventsstjerne i den siste...

I dag skal jeg handle inn kubbelys og pynt til adventsstaken (som ikke er en stake, men et fat, med 4 lys og pynt på..)

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 11:52   #477
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Har ikke tenkt så mye på pynting til jul enda jeg. Først kommer advent, og da er det greit med adventsstake og adventsstjerne. Jeg må ut i dag eller i morgen å prøve å få kjøpt meg en ny stjerne, for den jeg kjøpte i forfjor virker ikke lenger. Men synes det er vanskelig å finne en som er fin, er litt kresen på det. Også er det viktig at taggene på stjerna er riktig vei.

Pynting til jul, det har jeg tenkt å gjøre på lillejulaften eller dagen før.

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 11:56   #478
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Taggene på stjerna riktig vei??..hva er feil vei da?..hihi..
Jeg haste-kjøpte en i fjor jeg..Men stresser ikke med å finne noe ny enda..Som du sa, jeg er kresen, og jeg vet hva jeg vil ha..Så da får jeg bare vente til den dukker opp..Den vi har funker så lenge...

Tror forresten Erlend stakk av med regnbuksa mi i dag..Usj...Kunne trengt den ja!!!....Har kun paraply, og dem holder ikke lenge i dette været..

Gammel 01-12-06, 12:07   #479
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Jeg elsker adventstjerna mi Den er i messing, og skinner så fint når det er mørkt rundt den...

Jeg har en del rød julepynt, men på juletreet har jeg kun mørkeblått og sølv. halvparten av kulene i hver farge er matte, og de andre er blanke. I tilegg har jeg sånn kule-lenke fra Ikea. Jeg har nisse og snømann i gangen, de kjøpte jeg i London en gang, og jeg har mormor og morfars nisse tilå sitte under juletreet. Det e det jeg har etter mormor og morfar som jeg setter aller mest pris på, for jeg var så innmari glad i den nissen da jeg var lita. Brukte å sitte og se på den da vi var der, så da mormorog morfar døde, så fikk jeg den nissen av onkelen min (som hadde all julepynten etter dem)

Gammel 01-12-06, 14:29   #480
nomma
Seniormedlem

nomma sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 53
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Synes det er veldig koselig å pynte litt i advents-tiden.. for som Hyper sier så går jo selve jula så fort.. Jula er over liksom over 2. januar og da pakker jeg heller den bort tidligere enn mange andre.
Alle forventingene til jula er jo i disse dager før julaften og da synes jeg det er litt ekstra stas å finne fram litt pynt før julaften for å komme i sånn ordentlig julestemning, men mesteparten av pynten og treet kommer ikke inn før lillejulaften..

"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 16:27   #481
Nena
Seniormedlem

Nena sin avatar

Hvor: Nordpå
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Synes egentlig at advent er den koseligste tida - når julefrokosten er fortært 1. juledag er det egentlig nok for min del... jeg begynner tidlig å høre på julemusikk, og kjøper svibler og brenner kongerøkelse for å få den rette aromaen innendørs! Skal bake en kake som er fast tradisjon hjemme hos oss - en fruktkake med bl. a. masse cocktailbær og valnøtter - og ikke å forglemme 2,5 dl whisky - den er vanvittig god, men dessverre ikke noe for en lavkarboentusiast. Men jeg er snill når det nærmer seg jul, og lager den slik at resten av familien kan kose seg!

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 21:35   #482
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Hmm..Lurer på om jeg skal skru av TV jeg, og sette på julecden jeg brant her en dag..tror jeg jaggu jeg skal..og ta meg en kopp te eller kakao...Hekle litt kanskje....
Er litt avhengig av å ha tv på merker jeg..trenger ikke ha på lyden, men er litt selskap i bildet liksom...*huff*

Men er jo så deilig å ikke ha det på...We'll see...

Gammel 01-12-06, 21:39   #483
Mila
:)

Mila sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Jeg har NULL julesteming.. altså.. NULL!!! ææh.. noen som kan gi meg litt? Selvsagt så syns jeg att det er ei koselig tid, men har liksom ingenting julestemning.. for min del så kunne det vært 3 april å ikke 1 desember i dag.. liksom.. Ja ja.. kanskje den kommer ettehvert? *leke optimist*

Sånn ellers så har jeg masse vondt i magen for tida.. (igjen ja.. ) Legen den 13.. for da er fastlegen min tilbake på jobb, vil ikke gå til andre enn henne.. må bare ut med samme leksa om å om igjen.. er så lei.. så fantastisk leeei... *syte*

Gammel 01-12-06, 21:42   #484
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Åssen vondt i magen har du da?..jeg gikk sånn lenge jeg og..tok alle mulige prøver....
Gikk aldri over, og de fant ikke ut på noen prøver hva det kunne være...Jeg hadde virkelig vondt altså..var kvalm og greier...Men vi fant da ut av det til slutt....Og det var psykisk, ikke fysisk...Men er jo ikke nødvendigvis det samme med deg..
Hadde julestemning tidlig i november eller noe jeg..Men så forsvant den igjen..
Jeg har en "juleglede" nå, men kjenner ikke stemninga heelt enda jeg heller...

Må kjøpe noen mandariner og skrelle tror jeg..DEN lukta ER jul

Gammel 01-12-06, 21:45   #485
Mila

Mila sin avatar

Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Står endel rundt forbi i jorunalen min, er så evig lei av å folkare nå men skal gi en kortversjon. Har hatt mye vondt i magen lenge osv, har 2 kusiner med morbus chron, og har tidligere i høst testa positivt på en prøve som sier att jeg har noe av det samme, ikke sikkert jeg har morbus chron, men noe lignende. Har periodevis vondt, vært bra en stund nå, men nå begynner jeg å få vondt igjen. Har fått tabletter og syns att dem virka godt en stund, men ikke nå lenger Tåpelige greier..

Gammel 01-12-06, 21:47   #486
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Æsje da...Så fælt..Å ha vondt i magen er noe av det verste!!Det vet jeg alt om..hva går den sykdommen ut på egentlig?Aldri hørt om den jeg?..
Og er det noe de kan gjøre?...medisiner sa du jo..men kan det opereres f.eks?..Eller blir bedre?Masse spørsmål her nå...Du svarer om du vil

Gammel 01-12-06, 21:51   #487
Mila

Mila sin avatar

Øehm.. søk på chrons sykdom du, kommer opp masse info der. Men kort fortalt så er det vel en kronisk betennelse i mage/tarm systemet. Begge kusinene mine har blitt operert, de fjerner vel den delen som er betent da eller noe, men tror ikke det går å bli helt frisk dersom en har chrons, symptomfrie i store perioder, men ikke frisk. Vet ikke alt jeg heller, siden jeg liksom har ett håp om att jeg IKKE har det..

Gammel 01-12-06, 21:53   #488
Fridolina
Seniormedlem

Fridolina sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

ÅÅÅ så kjedligt Mila!!! Tyvärr så tar mage utredninger laaang tid..(men det har du vell merket allrede)det kan ju vare så myyyye som er feil..

Jag har heller inga julfølelser.. julen er en vond tid for mig... jag mistet pappan min rett etter jul for 3 år siden (og han elsket julen)..
Lengter til den dag jag får barn, så julen blir gledjefull igjen..

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 22:49   #489
Nena
Seniormedlem

Nena sin avatar

Hvor: Nordpå
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Nå er jeg endelig ferdig med opprydding etter at kattungen veltet en stor gulvlysestake med telysholdere i glass - ufattelig mye glassbiter over alt... nå ligger skjønnasen og sover sin søteste søvn etter utfoldelsen, han trenger vel å slappe av etter sjokket tenker jeg! Ble jo masse lyd av den velten da!
Ellers er jeg ikke helt ferdig med lys og sånt, skal henge opp stjerne i dukkehuset, det ser så koselig ut. Litt lys ute på trappa må også til - jeg har litt dilla på lys ja

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 23:09   #490
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Jeg har vel ikke så mye julestemning i år jeg heller, er litt lei meg fordi jeg er så mye syk og ikke kan være med på ting med venner, og ikke har overskudd til å pynte eller tenke på julegaver. Jeg håper hele tida det blir bedre så jeg rekker litt før jul, men det blir nok ikke så mye som jeg hadde tenkt, nei ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 23:24   #491
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Jeg har masse adventstemning, men jeg synes bare det er alt for tilig å sette frem nnisser. Jeg blir så utrolig lei av de mellom 23 desember og 3 januar, så jeg venter.Men jeg har hørt masse julesanger i dag da, for det er så koselig. og funnet fram lilla lys og stjerne i vinduet

Synes nesten adventstiden er koseligere enn selve julen jeg...

Gammel 01-12-06, 23:48   #492
Fridolina
Seniormedlem

Fridolina sin avatar

Jag tenkte jag skulle prøve å finne de jule tingene mine imorgen.. Trur jag har adventsjulstake, en gull engel og en duk..
Er veldigt pank (2 dager etter "lønning" fra Aetat)men jag kansje ska ta en tur til Nille..De pleier ju vare billige Tur i oturen att jag går på krykker..då kan jag ju ikke kjøpe så mye..vanskligt å bære..hehe

[/IMG]
Gammel 01-12-06, 23:51   #493
Siljevanilje
Seniormedlem

Siljevanilje sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 40
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

jeg elsker julen, elsker alt med den. forventningene. gleden. kosen. familie get-together. gleden med å glede andre med kjekke gaver. å få kjekke gaver. god mat. lage kaker. lage gaver, pynte leiligheten med juleting. hente opp juletinga fra boden i kjelleren. alle dukene mine. pynten som jeg har fått av mormor. gleder meg jeg

skal begynne iløpet av helga.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 23:55   #494
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Jeg synes også advent egentlig er en veldig fin tid, og jeg synes det er helt greit at vi tar feiringa på forskudd. Vi trenger litt lys og kos nå som det er på det mørkeste!

Før i tida var jo jula fra julaften og til langt ut i januar, men i og med at jula stort sett er over etter nyttårsaften nå for tida, så er det vel greit at vi strekker feiringa litt i den andre enden?

Men masse julepynt allerede nå kan jeg styre meg for. Treet skal ikke pyntes før lillejulaften!!

Men jeef - du snakker om nisser ... Hva med engler, da?

Gammel 02-12-06, 00:05   #495
Fridolina
Seniormedlem

Fridolina sin avatar

Englar er kjempe fint syns jag( vet ikke va Jeef syns då )!!!! jag er ikke så mye for røtt og grønt og masse nisser.. Men røtt og gull, og blått og sølv syns jag er kjempe fint.. og vitt og glitter ogå..

ååå nu er det michael jackson på tv!! lenge sedan man såg han,kan man si!!

[/IMG]
Gammel 02-12-06, 00:11   #496
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Jeg synes rosa er fint jeg. Så jeg skal pynte juletreet med rosa og sølvfargede julekuler, og det passer fint med det andre rosa jeg har i leiligheten min. Også selvfølgelig så må det være litt rødt også. Blir en sånn fin kræsj mellom rødt og rosa som jeg synes er litt tøft.... Hæ? Jeg? Sær??

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 00:16   #497
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Rødt og rosa er fint! Jeg er kanskje litt sær jeg også ...?

Da jeg var barn pleide vi forresten å ha en Pink Panter-figur, sånn med ståltråd i seg så den kunne bøyes, på gardinstanga i kjøkkenet. Og når det ble tid for julepynting hang vi en schvæææær, knallrosa julekule ned fra hånda til Panter'n. Vi kalte den "The bøøøømb" ...

Gammel 02-12-06, 00:19   #498
Siljevanilje
Seniormedlem

Siljevanilje sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 40
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

tøft da lemen, med rosa julepynt. modig må jeg si. nå er det snart leggetid, har jobbet over 10 timer idag.

først tre timer som fotograf/stylist - ble veldig bra bilder.
så fire timer på elite foto arkaden, er ekstra vakt der..
også ekstra på min jobb 3 timer. siste timen på fredagen er det ikke folk, da satt jeg på kontoret. og holdt på å sovne. og jeg som opprinnelig hadde fri idag

ja lissom fri du, høhø

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 00:50   #499
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Jeg EELSKER jul!!!!!!Enig med Siljevanilje!
Jaddaaaa...Ribbe gleder jeg meg til, og det skal jeg ikke spise før julaften..(og mange dager etter det, siden vi alltid bestiller for mye ribbe..)Tror det bare blir meg, søster, mamma og pappa på julaften i år..har en besteforelder igjen, og ho skal til onkel og tante tror jeg...
Så har vi en onkel som pleier å være hos oss, men vet ikke hva det blir til med han...Så er det et par til som er hos oss av og til..grandonkel til mamma og samboeren hans...så vi får se..Koser meg uansett jeg

Sist redigert av Hyper : 02-12-06 kl 01:19.
Gammel 02-12-06, 01:04   #500
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Kreeeemt, Hyper

Dette er er jo tusentråden Weee!
Jeg har shoppet masse idag så deeeeiig, selvom ikke lommeboka er helt enig. Jeg tror jeg må stæsje meg opp imorgen og ta bilder!!

Liker og pynte meg og skulle ønske det var flere julebord jeg skulle på... Men den gang ei...

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pollensesong 2006 mofe Generell diskusjon 3 12-05-06 03:22
Apropo iskrem, her har dere iskartet fra 1972 til 2006 Iset Generell ernæringsdebatt 11 14-02-06 20:41
Sommerferie sommer 2006 Helene Generell diskusjon 10 04-01-06 03:09

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.