Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fra Ketolyse til lavkarbo light...

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-11-06, 12:55   #1
nita58
Medlem

nita58 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alder: 56
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

Fra Ketolyse til lavkarbo light...

Hei!

Dette er kanskje et dumt spørsmål på en side som denne, men jeg spør allikevel

Jeg har gått på Ketolyse ca 3 mnd, har ikke fått beste "elev i klassen diplomet"- men jeg har gjort mitt beste til forhold av hvilken setting man har vært oppi. Jeg har mistet ca 5 kg denne tiden, og litt cm, hvor mange vet jeg ikke. Er litt lei av av "kuren" nå, og lurer på om jeg kan gå over på en mer liberal holding som å innføre mer frukt. Savner frukt i kostholdet og nå er jeg rimelig lei av grønnsaker i ulike former og fett!!!

Det jeg skulle ønske er en lavkarbo diett som man kan spise litt frukt og grønt og kanskje en fiberrik eller musli frokost med biola melk/yougurt til frokost og kanskje slippe litt av alt fettet!

Hva skjer med kroppen om jeg snur trenden til en mer "vanlig kostholdsendring" som mager kjøtt, fisk, grovt brød, lite fett, frukt og grønnsaker???

Trenger bare litt råd og vink på en alternativ fortsettelse, jeg har ikke lyst til å begynne å spise loff, pasta og ris-det savner jeg ikke heller! Men kanskje linser, kikerter og fullkorn ris en gang iblant!

Mens jeg er i tenkeboksen om hva mitt kostholdsfiliosofi er best på sikt, tar jeg gjerne imot gode råd

nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 13:02   #2
Borealis
Seniormedlem

Borealis sin avatar

Medlem siden: May 2006
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Fra Ketolyse til lavkarbo light...

Høres jo ut som om du vil over til mere a la Lindberg....er enda lavkarbo, det!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 13:11   #3
nita58
Medlem

nita58 sin avatar

Kanskje det hadde vært en ide, å prøve Lindberg. Kjenner ikke til den, gjør du Borealis?

Har ikke lyst å hoppe til den og andre dietten, tror kroppen da blir helt forvirret og da får man ihvertfall ikke resultat.

nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 13:21   #4
Borealis
Seniormedlem

Borealis sin avatar

Medlem siden: May 2006
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Er ingen ekspert...men Lindber tillater mer karber, og mindre fett. Og så er det mer fokus på glykemisk index/glykemisk belastning...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 13:44   #5
nita58
Medlem

nita58 sin avatar

Titter nå litt på nett om Lindbers filosofi, takk for hintet!

Gammel 26-11-06, 14:04   #6
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Ja, og lindberg har linser og bønner og sånt

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 14:39   #7
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Anbefaler boka "Fedons Metode" - det er siste utgave av "kost i balanse" og inneholder masse ny info, menyplaner og oppskrifter.

Gammel 26-11-06, 16:35   #8
nita58
Medlem

nita58 sin avatar

Flott, da ser det ut som at jeg skifter kostholdsfilosofi!

Jeg er ikke ute etter å gå mest mulig ned å kortest mulige tid, men ta dettte over sikt-og ikke minst å spise nogelunde slik man skal gjøre resten av livet.

Har spist så lite disse siste dagene, da jeg omtrent har blitt kvalm av å se fløte/creme fraiche, bacon og grønnsaker. Og da blir veien kort til å dytte noe annet tull i munnen når sulten kommer!

Gammel 26-11-06, 17:06   #9
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nita58, her.

Har spist så lite disse siste dagene, da jeg omtrent har blitt kvalm av å se fløte/creme fraiche, bacon og grønnsaker. Og da blir veien kort til å dytte noe annet tull i munnen når sulten kommer!

Du slipper ikke unna grønnsaker på Fedon altså ! Det er MINST like viktig med grønnsaker der som på Ketolyse og Atkins. Eneste forskjellen er at du ikke er i ketose, spiser mer karber og littegrann mindre fett.

Lykke til !

Gammel 26-11-06, 19:42   #10
nita58
Medlem

nita58 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Du slipper ikke unna grønnsaker på Fedon altså ! Det er MINST like viktig med grønnsaker der som på Ketolyse og Atkins. Eneste forskjellen er at du ikke er i ketose, spiser mer karber og littegrann mindre fett.

Lykke til !

Neida, håper ikke det! Er veldig glad i grønnsaker og salat, men jeg har savnet som sagt frukt og annet tilbehør til kjøtt/fisk eller kylling. Lavkarbo passer meg veldig bra, og kroppen min trives best uten hvetemel og andre raske karbohydrater.

Er fortsatt flink å trene, går tur over 1 time hver dag eller sykler 30 min på sykkel inne. Har også kjøpt meg en DVD med aerobic i ulike nivåer.

En ting er sikkert, lavkarbo konseptet er kjempebra, det er bare om å finne sin egen stil og hvordan man vil leve etter den. Dette er jo en livsstilendring-ikke en "ned 10 kg på 2 dager variant"

Takker og bukker for gode råd

Gammel 26-11-06, 19:45   #11
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Lykke til, Nita Så flott at du ikke gir opp lavkarbo!

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 20:30
Kveite kan bli forbudt i EU mofe Generell ernæringsdebatt 5 10-03-05 22:33

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:52.