Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Se Redaksjon En på NRK i kveld 13.11.

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-11-06, 11:13   #26
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Se Redaksjon En på NRK i kveld 13.11.

Opprinnelig lagt inn av tbear, her.

Dette ble vel litt langt, men nå står det her...

Bare flott at du oppsummerer! Jeg tenkte å se det på web-tv, men nå synes jeg egentlig ikke jeg behøver det

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 13:01   #27
chili
Seniormedlem

chili sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Jo, Themonk, jeg syns at til å være en fra "matpyramidesiden" virka det som han hadde skjønnt et eller annet... uten å helt se det store bildet kanskje...

Men en ting jeg ikke forstår, er at disse kostholdsekspertene ikke kan se det med fettforbrenning, at de som kutter drastisk ned på karber da går over til å forbrenne fett ... De vet det kanskje, bare at de vil ikke si det høyt...

Gammel 15-11-06, 13:05   #28
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Enig, Chili! Synes det var flott at han sa nei til både brød (!) og loff.

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 14:11   #29
nomma
Seniormedlem

nomma sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Han heter Birger Svihus og er Ernæringsprofessor ved universitetet for miljø og biovitenskap.
Her kan dere se hva han blant annet har jobbet med.

http://www.forskning.no/Artikler/200.../1135241218.46

http://www.umb.no/?viewID=11873

"her we go again"

Sist redigert av nomma : 15-11-06 kl 14:16. Årsak: skrivefeil
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 15:23   #30
chili
Seniormedlem

chili sin avatar

chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Leste artikkelen i forskning.no, og... de er hvertfall inne i riktig retning.
Men hvorfor anbefaler de mager fisk? ? Kan jo skjønne anbefalinga om magert kjøtt, p.g.a redselen for animalsk fett, men FISK... har omega3 blitt ut?

Gammel 15-11-06, 15:58   #31
chili
Seniormedlem

chili sin avatar

Forresten så ble det tatt opp at trening ikke har særlig innvirkning på vektnedgang.
Var Fedon som tok det opp.
Og det er en viktig ting, syns jeg.

For normalvektige har det sikkert en effekt med trening for å holde vekta, men verdien av trening er jo at man kommer i form, og det er bra for psyken.

(for å gå ned i vekt med trening må man kanskje trene som på "biggest looser"?)

Gammel 15-11-06, 16:13   #32
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Jeg er hvertfall et levende bevis på at bare trening ikke hjelper

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 16:28   #33
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av chili, her.

Leste artikkelen i forskning.no, og... de er hvertfall inne i riktig retning.
Men hvorfor anbefaler de mager fisk? ? Kan jo skjønne anbefalinga om magert kjøtt, p.g.a redselen for animalsk fett, men FISK... har omega3 blitt ut?

Det blir vel sånn når man kun tenker kalorier, og ikke ser på næringsverdien. I følge "den nye tabellen" er kokt ørret dobbelt så fetende som pasta, og potetgull bedre enn valnøtter. Smør er verstingen, og er nesten sju ganger så fetende som potetgull.

Sist redigert av themonk : 15-11-06 kl 17:13.
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 16:41   #34
chili
Seniormedlem

chili sin avatar

Hællandussen, går det an??

Gammel 15-11-06, 20:10   #35
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av chili, her.

Forresten så ble det tatt opp at trening ikke har særlig innvirkning på vektnedgang.
Var Fedon som tok det opp.
Og det er en viktig ting, syns jeg.

For normalvektige har det sikkert en effekt med trening for å holde vekta, men verdien av trening er jo at man kommer i form, og det er bra for psyken.

(for å gå ned i vekt med trening må man kanskje trene som på "biggest looser"?)

Godt poeng

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Det blir vel sånn når man kun tenker kalorier, og ikke ser på næringsverdien. I følge "den nye tabellen" er kokt ørret dobbelt så fetende som pasta, og potetgull bedre enn valnøtter. Smør er verstingen, og er nesten sju ganger så fetende som potetgull.

Noe så utrolig dumt ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skaldeman og Fedon på RedaksjoN EN i morgen mandag! janmesi Spis deg ned i vekt med Skaldeman 23 17-11-06 14:30
DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld. 205gti16v Nyheter / media 30 22-12-05 16:04

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.