Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvordan er det?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-01-06, 20:26   #26
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 70
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan er det?

Som så mange andre har jeg funnet erstatninger for det meste av det jeg savner. Det er f eks seigemenner, lakrisbåter (det har jeg IKKE funnet erstatning for) og pizza. Av og til savner jeg vafler, baguetter eller en skolebolle eller wienerbrød. Når jeg kjenner lukten av eple og kanel, blir jeg veldig fristet...

Poteter er oppskrytt. Det har hendt at jeg har tatt en liten bit for å se om jeg liker det, men det gjør jeg ikke. Derimot savner jeg - av alle ting - Burger King-pommes frites! (Jeg tok EN i London i sommer... knabbet fra mannen min...)

Ris er godt, men ikke SÅ godt. Også der har det hendt at jeg har tatt en liten teskje for å se om jeg savner det. Men det blir med det, og jeg savner det ærlig talt ikke så veldig. Blomkål-varianten går godt til det meste.

Men jeg skulle virkelig ønske at norske brusfabrikanter kunne laget en sukkerfri tonic, for da kunne jeg tatt en GT en gang i blant... Men nå skal jeg altså til London i vinterferien, så da planlegger jeg å fylle en ryggsekk med SlimLine-tonic!

Snickers fant jeg plutselig en erstatning for i går. Jeg hadde kjøpt de Smil-lignende sjokoladene på Asda i England, og en sånn sammen med fem-seks salte peanøtter ble AKKURAT som Snickers! DET var godt det! Men kvalmen melder seg relativt fort med sånn snop, så det blir ikke til at man overspiser, heldigvis.

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 22:17   #27
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Marit

Dere som har kuttet ut det normale norske kostholdet?
Ikke poteter, ikke brød, ikke ris, you name it.

Er det digg å spise salat, egg & kjøtt til det tyter ut av ørene.
Greit kuren virker,men er det vert det?

Jeg bor ikke i Hellas, jeg bor i Norge.

Så her kommer det.
Savner dere ikke litt av det dere spiste før?

Får jeg noen ærlige svar her???

Hei
Et meget betimelig spørsmål.
Jeg har slanket meg med ketolysekuren. Se www.ketolyse.no
Etter det har jeg spist mye frukt og grønnsaker kjøtt og fisk. Lite loff, polert ris og raffinert pasta. Nesten ikke snop.
På ketolysekuren ( og Atkins induksjon) siser man nesten ikke karbohydrat, man opplever da et velvære som er helt utrolig og bare noe som de som har opplevd tror på. Når man sprekker og spiser poteter og loff, blir man slapp og dårlig og legger på seg. På den måte blir disse slankekurer en vaksinasjon mot et kosthold med mye raske karbohydrater og dermed en vaksinasjon mot vektoppgang. Jeg vet det høres for godt ut til å være sant, men les brukererfaringer på www.ketolyse.no så får du se.
Men jeg forstår ditt spørsmål så inderlig godt fra 20 år med resultatløs slanking på den normale måte. Leser du "slank med ketolysekuren" vil du forstå dette bedre.
Å kunne kjøpe klær i vanlige forretninger, gå trapper uten å puste og svete, å ha en renere hud uten kviser og rødt utslett, å være i bedre humør og se lyst på livet - jo det var verdt det.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-01-06, 06:29   #28
205gti16v
Medlem

205gti16v sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 45
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Morosamt det med Norsk tradisjonsmat.

Kva kom først av potet og kvitlauk?

Vikingane hadde kvitlauk,og tradisjon er jo den viktigaste grunnen til å velge ei matvare ifølge nokre "ernæringsproffessorar"

Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm

Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 30-07-06, 03:16   #29
Fridolina
Seniormedlem

Fridolina sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 45
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

fortsetter denne tråden jag...

Det jag savner mest er PASTA!!! og potetgull..og Mc Donalds og Peppes Pizza..mmmm
ikke noe annet trur jag..
Brød savner jag ikke... Er ju svensk,og i sverige spiser de allra fleste bare brød till frukost...I barnehagen og skolan får vi laget mat til lunch..
Fikk helt sjokk når jag kom till norge å såg att de fleste familjer spiser brød till frukost,lunch å kvælls!!!!!! he he

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-06, 09:07   #30
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 56
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Dere som har kuttet ut det normale norske kostholdet?
Ikke poteter, ikke brød, ikke ris, you name it.

Er det digg å spise salat, egg & kjøtt til det tyter ut av ørene.
Greit kuren virker,men er det vert det?

Jeg bor ikke i Hellas, jeg bor i Norge.

Så her kommer det.
Savner dere ikke litt av det dere spiste før?

Får jeg noen ærlige svar her???

Det er definitivt verdt det!!! Det å kunne se meg i speilet å være fornøyd med slik jeg ser ut. Det å kunne gå på vekta og vite at jeg har gjort en real jobb for å inneha en god helse. Det å kunne se i kjøleskapet mitt og se at jeg gir kroppen min den maten den trenger for å trives og ha energi

Jeg savner hveteboller og pasta.... men ikke det å kronisk ha lyst på noe godt.. ikke det å være konstant sulten fordi jeg igjen prøver å telle kalorier... ikke det å være oppblåst i magen og ha mye magesmerter og ikke det å bestandig koble usunn mat opp mot kos Nei det savner jeg ikke

Også så jeg ikke at denne tråden var fryktelig gammel...

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 30-07-06, 11:13   #31
jankph
Seniormedlem

jankph sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 61
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Greit kuren virker, men er det vert det?

JAAAAA! Dessuten er det ingen kur, men en livsstil, et bevisst valg i forhold til egen kropp og helse. Selve ketolysekuren er bare begynnelsen. Klart jeg har søtsug iblant, klart det er med en viss lengsel jeg går FORBI snope- og snackshyllene i butikken, for det er mye jo 'godt' der, men er det 'sunt'? Nei. Og som Torkil sier, jeg blir faktisk uvel om jeg spiser for mye karber nå. Kommer jeg til å fortsette med lavkarbo-livet mitt? JAAAAA!

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-07-06, 17:05   #32
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 60
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Pasta-pasta og pasta.. Det er det jeg savner. Brød og ris har jeg jo funnet gode erstattninger for. Klibrød og lavkarbobrød funker godt og blomkålris er jo digg.. Potet har jeg aldri likt noe særlig og ergo så savner jeg den heller ikke..

Men pasta er det vanskelig å finne en fullgod erstatter for.. Ergo får jeg bare fortsette å gå rundt å savne pasta.. men det gjør meg egentlig ikke så mye.. og det gjøre meg stadig mindre og mindre etter hvert som tida går på lavkarbokost..

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 01:03
Kvinner Begod Generell diskusjon 50 27-05-04 12:22
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.