Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Debatt i Aftenposten

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-06-06, 22:26   #26
Borealis
Seniormedlem

Borealis sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 56
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Debatt i Aftenposten

Opprinnelig lagt inn av Iset

Åh?

Virker som en fornuftig kar, det der!

Kjenne han ikke personlig, altså...mistenke han må være en kompis av Dag Viljen Politzinsky, som er med i Mat & Helse-redaksjonen, samt foreleser på Høgskolen i Harstad....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 14-06-06, 22:27   #27
Borealis
Seniormedlem

Borealis sin avatar

Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Borealis

Kjenne han ikke personlig, altså...mistenke han må være en kompis av Dag Viljen Politzinsky, som er med i Mat & Helse-redaksjonen, samt foreleser på Høgskolen i Harstad....

Og mistenke sterkt at æ stava etternavnet til DVP feil!!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 14-06-06, 22:30   #28
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Hehehe. Jeg har omsider lært meg etternavnet hans siden jeg har skrevet det så mye. :knegg:

Polezsynski.

Gammel 14-06-06, 22:37   #29
Borealis
Seniormedlem

Borealis sin avatar

Huff, æ trur æ får holde mæ te DVP, og regne med at dere "innvidde" her forstår...

Gammel 14-06-06, 23:04   #30
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hehehe. Jeg har omsider lært meg etternavnet hans siden jeg har skrevet det så mye. :knegg:

Polezsynski.

Atte hvorfor blander du bokstavene da ? Poleszynski s først, så z (det er iallefall det han har som bruker her og signerer med i Mat & Helse )

Gammel 14-06-06, 23:12   #31
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Nei?? Haha!! Jeg som trodde den endelig satt!!!

:lære seg navnet på nytt:

Gammel 14-06-06, 23:39   #32
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Skaldeman, Atkins, Lutz og Lindberg er sinnsyke

Opprinnelig lagt inn av Pedro

Flott å se så mye bra engasjement.
Men kan noen kommentere det gruppen påstår statistisk, nemlig at antall hjerteinfarkt for menn er sunket med over 70% siden 1970-tallet?

Er dette korrekt, og i tilfellet hvorfor?

Alt jeg har lest av amerikansk statistikk forteller jo det motsatte.

årsak er enkelt; medisiner og sykehus som Kristian sier.

Men til debatt. Hvorfor bry seg mer om dette. Kommer jo ingen vei uansett. La de få mene det de vil, vi vet ihvertfall hva som er riktig. Det blir som å snakke til den berømte veggen, en dårlig opplyst sådan.

Gammel 14-06-06, 23:42   #33
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Selvsagt skal de få mene det de vil, men det provoserer jo at folk innen ernæring skal sitte og spre tullballpropaganda til folket. Jeg klarer desverre ikke å holde meg upåvirket. :P

Gammel 15-06-06, 08:37   #34
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Alder: 60
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Før eller siden kommer lyset til disse feilinformerte også.. men om de tørr å innrømme det i ettertid er jo en annen sak. Det er ofte vondt å få skjegget ut av postkassa vett dere...

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 23:37   #35
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

provoserer jo at folk innen ernæring skal sitte og spre tullballpropaganda til folket

Ja det provoserer voldsomt.

Men i den linken Skaldeman skrev så finner jeg ingen meninger.

Gammel 16-06-06, 08:43   #36
Merete A
Medlem

Merete A sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 62
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

En annen grunn til at færre dør av hjerteinfarkt, er vel rett og slett at voksne folk røyker betraktelig mindre enn tidligere? Og særlig menn?

Gammel 16-06-06, 21:12   #37
Borealis
Seniormedlem

Borealis sin avatar

En av grunnene til nedgang i dødsfall pga hjerteinfarkt....
http://www.dagensmedisin.no/fraavise...-kommentar.htm

Gammel 17-06-06, 02:10   #38
Merete A
Medlem

Merete A sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 62
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Svært interessant artikkel! Skal tro når en tilsvarende artikkel kommer om lavkarbo ...

Etterpåklokskapen lenge leve. Heia legevitenskapen!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Svensk debatt ssskaldeman Nyheter / media 6 17-08-09 18:39
Jan på Kanal24 - kl. 17.20!! I debatt med VG janmesi Lavkarbo generelt 60 04-02-06 21:11
Aftenposten har skjønt det ? ajn Lavkarbo generelt 0 21-11-05 16:07
Debatt om søtstoff! MHM Lavkarbo generelt 32 27-11-04 20:01
Aftenposten om lowcarbbølgen Silvandar Lavkarbo generelt 3 03-03-04 20:22

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.