Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Frukt

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-05-06, 14:24   #26
polvott
Medlem

polvott sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Trondheim
Alder: 42
polvott har en fantastisk aura rundt segpolvott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Frukt

Jeg er på atkins vedvarende vekttap, men fortsatt på 20 karbo. Jeg har tenkt til å holde meg på 20 karbo også.

Går det greit hvis jeg spiser et halvt eple innimellom da? Jeg har så utrooolig lyst på epler av og til og jeg vet at det hadde hjulpet veldig med et halvt eple.
Noen som vet hvor mye et vanlig grønt eple veier?

polvott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Vedvarende Svar med sitat
Gammel 24-05-06, 18:38   #27
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 58
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

jeg spiste en pære eller et eple på lindberg når jeg var i aktiv fase. Gikk fint det...for meg.

Gammel 24-05-06, 22:37   #28
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av polvott

Jeg er på atkins vedvarende vekttap, men fortsatt på 20 karbo. Jeg har tenkt til å holde meg på 20 karbo også.

Går det greit hvis jeg spiser et halvt eple innimellom da? Jeg har så utrooolig lyst på epler av og til og jeg vet at det hadde hjulpet veldig med et halvt eple.
Noen som vet hvor mye et vanlig grønt eple veier?

Går du på vedvarende på 20 karber..... Hm...
Men spiser du 1/2 eple har du ikke mye karber til overs å spise mat for da ?? 10 karber pr 100 gram og det går ca 6 epler på et kilo. Et middels eple vil da ha ca. 16 karber - 1/2 vil ha 8 karber. Dessuten vil eplet sannsynligvis skape ubalanse i blodsukkeret/insulinbalansen og du vil garantert skippe ut av ketose. ....

Gammel 25-05-06, 00:40   #29
polvott
Medlem

polvott sin avatar

polvott har en fantastisk aura rundt segpolvott har en fantastisk aura rundt seg

Rart at så mange her sier at det går greit å spise eple på atkins da. Hvis man slipper ut av ketose. Da tør jeg ikke spise eple akkuart. Selv om jeg drømmer om et.

Gammel 25-05-06, 09:55   #30
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av polvott

Rart at så mange her sier at det går greit å spise eple på atkins da. Hvis man slipper ut av ketose. Da tør jeg ikke spise eple akkuart. Selv om jeg drømmer om et.

Hvem sier at det er OK å spise eple på Atkins ? Da har de uttalt seg mot bedre vitende vil jeg påstå. OK, når du er på vedvarende kan du i de siste trinn (7) på stigen plusse på frukt. Men da er du nære målet ditt. Og på vedlikehold kan du spise det av og til om kroppen din takler frukt uten at du legger på deg. Men under Induksjon har du en liste å gå etter. Står det ikke eple på lista (det gjør det ikke) så kan du ikke spise det.

Her har du vedvarende stigen, - anbefalt tilbakeføring av mavarer. Satt opp etter bl.a. GI.

Uke
1. (25 karbohydrater pr dag) Mer salat og grønnsaker fra tillatte matvare lista
2. (30 karbohydrater pr dag) Friske oster (som cottage cheese etc)
3. (35 karbohydrater pr dag) Frø og nøtter
4. (40 karbohydrater pr dag) Bær og visse meloner
5. (45 karbohydrater pr dag) Vin & andre lavkarbo spiritus
6. (50 karbohydrater pr dag) Belgfrukter, bønner
7. (55 karbohydrater pr dag) Frukt (utenom bær og meloner)
8. (60 karbohydrater pr dag) Stivelsesholdige grønnsaker
9. (65 karbohydrater pr dag) Korn

Her inne er det mange som følger forskjellige dietter. Hva som er OK på en er ikke nødvendigvis OK på en annen. Selv om de er lavkarbo. Det er sammensetningen av maten på hver enkelt diett som gjør at de funkre slik de gjør - å blande er ingen god ide. Dessuten kommmer det uansett an på DIn kropp hva DU tåler til sist. Her er det bare prøve/feile metoden som virker !

Gammel 25-05-06, 13:05   #31
polvott
Medlem

polvott sin avatar

Nei, det virket ikke logisk for meg heller. Men det er bra å få høre det fra andre.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Råtner frukt? MHM Generell ernæringsdebatt 28 26-05-06 09:28
Hvor mye frukt spiser dere? Kanel Lavkarbo generelt 7 09-03-05 22:54
Spiser jeg for mye frukt Tidligere bruker Dr Lindbergs 11 17-01-05 16:51
Frukt og bær Nille Type O 0 12-12-04 01:58

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.