Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Skrittteller

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-11-04, 21:26   #1
Kanel
Medlem

Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 53
Kanel har en fantastisk aura rundt segKanel har en fantastisk aura rundt seg

Skrittteller

Har investert i en skritteller
En sikkert totalt unyttig sak, men det er ganske morsomt å se hvor mange skritt en tar iløpet av en dag.
Idag har jeg gått rundt 5000 skritt, enda jeg bare har vært hjemme og gjort diverse husarbeid.
Det er en liten sak som man fester på buksa og registrerer hvert skritt man tar.
Så kan man lese av hvor mange km det utgjør totalt sett og kaloriforbruk.
Kjøpte den på Fedon Lindbergs sider og betalte rundt 500 for dingsen

Vel i mål - minus 55 kg

Startvekt 120 kg

Kanel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 26-11-04, 22:09   #2
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

500kr?
Har lurt på hva en sånn sak koster.
Ingen som kan klage på din husmorinnsats: 5000skritts husarbeid!

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 26-11-04, 22:57   #3
NettaMamma
Medlem

Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sandefjord
Alder: 44
NettaMamma har en fantastisk aura rundt segNettaMamma har en fantastisk aura rundt seg

Inne på Kellogs så koster den 49 kr mener jeg... sikkert ikk elike fancy dah.. men jepp, skikkelig husmor må du nok være

NettaMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Holder på med Induksjonen Svar med sitat
Gammel 27-11-04, 18:37   #4
Kanel
Medlem

Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 53
Kanel har en fantastisk aura rundt segKanel har en fantastisk aura rundt seg

Idag har jeg vært på julehandel og er oppi 1000 skritt foreløbig..Morsomt!

Vel i mål - minus 55 kg

Startvekt 120 kg

Kanel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 28-11-04, 10:59   #5
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

kellogs sin koster 79... jeg har den, og har prøvd den litt. det sies at man burde være oppe i 10 000 pr dag(det er maaange skritt!!) så du er godt på vei, Kanel!! tror jammen jeg skal ta på min idag!!

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-06, 01:29   #6
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Skrittteller

Jeg tenkte å ønske meg skritt-teller til bursdagen i sommer - også har det jo kommet så mange av dem på markedet nå.

Dere som har det, hvilken type har dere, og hvor kjøpte dere den, og er dere fornøyd med den og hvor mye kostet den?

*stille mange spørsmål på en gang*

Gammel 03-05-06, 08:29   #7
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 60
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Min er kjøpt på Claes Olson til kroner 250. Teller skritt og total lengde og beregner kalorier. Er av typen Silva og er helt grei og enkel å bruke.

Anbefales..

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-05-06, 10:58   #8
Charmtassen
Seniormedlem

Charmtassen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 65
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Kan jo kjøpe VGs til 129,- (ikke gjennom Vektklubben, altså ) Du finner den på VG Shop - det er både skritteller og radio.
http://vgshop.by.com/intrade.shop?Vi...0&ProID=V04350

Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-06, 12:37   #9
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 55
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Jeg har en sånn en http://www.polarmed.no/Nyheter/1750 og er veldig fornøyd med den. Liten, lett, fin design (jammen jeg er opptatt av det jeg ) og lett å bruke. Kjøpte min på G-sport.

Min er røøøøøø.........

(har røøøøøøøøø mp3-spiller også.........)

Gått 3662 skritt hittil i dag - og enda har jeg ikke gått turen min.

*snart knyte på seg skoa og ta med lydbok på øret*

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 03-05-06, 12:44   #10
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Alder: 60
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Gått 3662 skritt hittil i dag - og enda har jeg ikke gått turen min.

*snart knyte på seg skoa og ta med lydbok på øret*

Åh, du er så flink om dagen. Gjør godt å gå.

Gammel 03-05-06, 12:51   #11
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 55
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av guro

Åh, du er så flink om dagen.

.....å jeg er ikke SÅ flink heller.......

*snakke med 'Korse-stemme' fra Reveenka*

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 03-05-06, 14:05   #12
monkey
Medlem

monkey sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
monkey har en fantastisk aura rundt segmonkey har en fantastisk aura rundt seg

Hej! Jag har en Silva Pedometer plus skritteller. Den är liten och lätt att använda och lätt att ställa. Den sitter dessutom bra fast i fickan - viktigt att tänka på. Jag har redan mistet en skritteller - en Sport Tech Fitness.
Men - det är ett problem med Silvan - den räknar inte de första 6 stegen - om man inte fortsätter att gå. Iövrigt är den väldigt bra.

Fann en test på Dagbladet http://www.pfizer.no/templates/Page____856.aspx

monkey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-06, 17:54   #13
Aadi
Gjest

Sitat:

Inne på Kellogs så koster den 49 kr mener jeg... sikkert ikk elike fancy dah.. men jepp, skikkelig husmor må du nok være

Sitat:

kellogs sin koster 79... jeg har den, og har prøvd den litt. det sies at man burde være oppe i 10 000 pr dag(det er maaange skritt!!) så du er godt på vei, Kanel!! tror jammen jeg skal ta på min idag!!

Kellogs sin løper litt løpsk og teller for mange skritt.... fikk ny av dem...men den er ikke mer stabil... kanskje jeg har for "spretne steg"

Nå har jeg en annen ....husker ikke hva den heter, men den er iallefall mer nøyaktig

Svar med sitat
Gammel 07-05-06, 14:15   #14
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Alder: 42
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Jeg har en Omron stegteller (kjøpt på grete roedes butikk..hihi). Den har vært best i test flere steder, jeg er iallefall VELDIG fornøyd med den.

Den store forskjellen mellom de billige og de dyre er at de billige har pendel, mens de dyrere har en sensor som registrerer steg. Det gjør sistnevnte mye mer nøyaktige.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 07-05-06, 17:40   #15
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zen

Den store forskjellen mellom de billige og de dyre er at de billige har pendel, mens de dyrere har en sensor som registrerer steg. Det gjør sistnevnte mye mer nøyaktige.

Aah, genialt - tusen takk! Dette tror jeg må komme på ønske-seg-til-bursdag-lista

Gammel 26-05-06, 14:15   #16
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Nå har jeg skaffet meg en Omron "walking style II" - fra G-Sport (400 kr.) , sikkert den samme som Zen har?

..også får vi sjå da, om jeg skjønner meg på den. *pakke ut*

Gammel 29-05-06, 11:39   #17
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

min kostet 13 kr og funderer som bare det jeg har telt skritt mens jeg har gått, for å kontrolere den, og den fungerer faktisk...

Gammel 29-05-06, 14:23   #18
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Alder: 42
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Nå har jeg skaffet meg en Omron "walking style II" - fra G-Sport (400 kr.) , sikkert den samme som Zen har?

..også får vi sjå da, om jeg skjønner meg på den. *pakke ut*

Det er den ja! Er du fornøyd?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 29-05-06, 16:28   #19
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Zen

Det er den ja! Er du fornøyd?

Ja! Er strålende fornøyd Den teller og teller - og jammen teller den riktig også.

Så jeg kan ikke annet enn å anbefale den. Retten og sletten.

Gammel 29-05-06, 16:29   #20
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Og det skal jo faktisk ikke så mye gåing til før man er på de obligatoriske 10000 heller. Helt overrasket jeg.

Gammel 30-05-06, 13:12   #21
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Alder: 44
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

min kostet 13 kr og funderer som bare det jeg har telt skritt mens jeg har gått, for å kontrolere den, og den fungerer faktisk...

Hvor fikk du kjøpt en skritteller som virker til 13 kr

Gammel 07-06-06, 14:40   #22
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

For de som lurer; For meg tar det visst 70 minutter å gå 8000 skritt.

Så da vet dere det

Gammel 07-06-06, 14:50   #23
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

For meg tar det visst 70 minutter å gå 8000 skritt.

I dag.....?

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 07-06-06, 14:54   #24
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Japp! Flinka!
*klappe seg selv frenetisk på skulderen*

Men litt rart da, for bare 4981 av dem er aerobice.. Skjønner ikke helt det, for jeg gikk og gikk. Eller. Hm. Stoppet 2 ganger, på kanskje 3-4 minutter til sammen, har det noe å si? Har ikke helt skjønt meg på denne aerobice saken enda.

Gammel 07-06-06, 14:55   #25
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Eller hm.. Nå står det at de aerobice (4981) brukte jeg 49 minutter. Da er det 20 minutter til overs for de andre.

Hmmmm.. Dette blir jeg ikke helt klok på.

Kanskje vi skulle laget en egen Omron-skritt-teller-diskusjonstråd? For oss.. Omronere?

T-skjorte?

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.