Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-06-13, 22:00   #4876
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Håper du har hatt en flott helg Pruttis At du har fått noen fine turer med hunden, spist god,t, slappet av og kost deg!

Og Nyskjerrig Nok - så kjekt å høre fra deg - gratulerer så mye med gutten, hus og alt Nyt hver sekund - de blir så fort store - mine er jo voksne nå, og jeg synes ikke det var lenge siden jeg bar dem rundt i armene....

Ja, hva spiste vi? Jeg spiser vel mye av det samme som før, kjøtt, fisk, egg, grønnsaker, smør, fløte, rømme osv. I tillegg spiser jeg nå mer lavkarbo bakst, mer bær og mer nøtter enn jeg gjorde på den tiden, ligger jo høyere på karbene nå, så er normalt ikke i ketose.

Det har vært en aktiv fredag og lørdag og en stillesittende søndag her. Fredag hadde jeg og datteren jentedag, shopping, jentetur på byen, spiste god mat, drakk vin, skravlet masse Lørdag var det dansing og en koselig prat med en god venninne. Og i dag tidlig dumpet jeg ned i sofan etter at jeg våknet opp grytidlig og leste i siste Jo Nesbø boka jeg var innom og kjøpte lørdag ettermiddag. -Og der ble jeg sittende til boka var utlest... Ser dobbelt her jeg sitter nå - hehehe - men jeg måtte innom en tur og si hei siden jeg har vært på farten resten av helga. Ønsker dere en flott uke Kjempeklem

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 00:19   #4877
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Jubelrop! HEIA NYSGJERRIG!! Gratulerer med arvtaker! ;D

For meg hjalp det veldig mye på motivasjonen å rett og slett starte på side 1 i tråden vår her. Faktisk. Mye latter og tårer, og MASSE påminnere og inspirasjon. For det er jo faktisk vi selv som har skapt en hel kilo med kunnskap

Her går det rette veien - ÷6,4 i dag siden kickstart siste søndag i mai. Jubler. Vært på shopping i dag med mamma, fant meg til og med en hvit lekker sommerkjole. Gleder meg til sydentur i august med en venninne, håper å nå totalt ÷15 til da. Da vil jeg i alle fall være under 100! Er bare 17 kg ned igjen til minstenotering på 90 kg. GLAD!

Så godt at vi klarer blåse liv i tråden her igjen - om så et lite pip i uken. <3

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 09:47   #4878
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Heiii -

nå har jeg satt på sånn e-post varsel når dere (eller noen andre for den saks skyld) skriver her, så nå skal jeg få fulgt med. Det minste lille pip her inne og jeg blir varslet. Genialt! (Jo da, det betyr jo også at jeg må huske å svare... ser den) :-)

Hei Pruttis og Bente1!!!!
Jeg husker ca hva jeg kan spise, men ikke helt hvordan jeg kombinerte det...hvis du skjønner Bente..?! Men det kommer - det kommer. Var på butikken i går og kjøpte myyye godt. Lettere å være både kreativ OG sulten når det er mye å velge mellom. Klarer meg lenge på kaffe & cocsa, men det er sikkert lurt å putte i seg noe annet innimellom?! Her bøtter det ned i dag, og jeg er hjemme. Fare for at det blir en sånn "veldig-lyst-å-putte-noe-i-munnen-dag" i dag.
Og Bente danser fortsatt? Og spiser fortsatt riktig? Du er flink altså - bøyer meg i støvet!! Jeg liker jo å tro at om jeg ikke hadde vært gravid så hadde jeg også gjort det, - men må jo ærlig innrømme (og har vel skrivd om det på tråden også) at når julen kom for to år siden så var jeg alt for lite flink til å vedlikeholde... Det er pokker ikke lett når jeg følte jeg hadde gått ned det jeg skulle og så kom jula. Da er det jo liksom duket for å ete-ete-ete.. Og det var dumt. Så jeg hadde nok gått opp om jeg ikke var gravid også. Men ikke sååå mye - 40 kg - ja. FØRTI KILO. Hvor mange vet dere om som legger på seg så mye?? Hm, - jeg har ikke hørt om det før. Men: (ikke noen bortforklaring altså, bare forklaring) jeg er jo stor, ungen er stor, alle i familien er store - . En Rottwailer vil aldri blir noen Chihuaua, - eller føde en. Haha!
Pruttis - du har hunden enda - den sammen som du passet / lånte for to år siden? Og - hvordan gikk det med flytting - jobb bytting - og Mr. Man og Herr Kompis og disse her? Hehe - kjenner at jeg gleder meg til å lese gjennom tråden. Skal gjøre det. Bare ta det litt om gangen. Men - 6 kg siden mai?? Det er jo psykt!! *bøyer meg i støvet igjen* Du er rå!!!

Her kom ketosen - og så vimset jeg den bort like fort som den kom. Pokker! Var på seminar med jobben - og blæ: der var den borte. (Ja...jeg drakk alkohol..) Men; tar jeg ikke feil så er den tilbake i løpet av dagen. Er på min fjerde kopp med kaffe og plenty med cocosa nå, det skal hjelpe. Etterpå blir det hjemmelagd knekkebrød med feit fisk (varmerøkt pepper ørret - eller noe sånt)

Igjen: kjenner det er motivasjon å hente her inne, - så godt! Ønsker dere en god dag - sender en klem og en bøtte med "stå-på-med-hevet-hode" iblandet en dæsj cocosa, i deres retning!

Snakkes - plutselig - titt og ofte!!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-13, 07:39   #4879
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Godmorgen Pruttis og Nysgjerrig Nok - ønsker dere en deilig fredag!

Wow - 6 kg allerede, Pruttis, så utrolig bra! Gleder meg sammen med deg

Graviditet roter til for de fleste, Nysgjerrig Nok. Jeg la også på meg over 40 % ekstra kroppsvekt da jeg var gravid... -Som du sier, hvor mange kg det er, er jo avhengig av størrelsen i utgangspunktet, men regner man det i % av kroppsvekt, så er det mange jeg kjenner som legger på seg i den størrelsesorden Og for meg var det jo slik at de hormonelle endringene gaviditeten gir, førte til at jeg slet som en jojo opp og ned med den ekstra vekta fram til jeg startert på lavkarbo. Altså: For å ha det sagt, jeg er ikke så tynn i dag som jeg var før jeg fikk barn, men jeg er jo et sted jeg er fornøyd med å være

Jeg spiser lchf fremdeles, ja, og har gjort det hele tiden. Ja, jeg er vel sta, men jeg vet ikke egentlig om det kan kalles imponerende, jeg tror bare jeg fant det som passer for meg, og omfavnet den livsstilen fullstendig - så nå er det igrunnen bare slik jeg lever - jeg stiller ikke noe spørsmålstegn ved det lenger Av og til savner jeg lettvindte løsninger - bare gå og hente noe take-away mat. -Men har tenkt igjennom det og funnet ut at det ikke er take-away maten jeg savner, men muligheten for av og til å velge det lettvindte, så da prøver jeg heller finne andre lavkarbovennlige enkle løsninger de dagene jeg får det over meg

Jeg synes det hadde vært utolig koselig om vi kunne greid å holde liv i tråden med å gi litt lyd av og til. Vi har jo, bokstavlig talt, fulgt hverandre gjennom tykt og tynnt, så jeg ville i alle fall synes det var utrolig hyggelig å høre hvordan det går med jentene mine

Noen timers jobb nå, så er det helg, deilig, kos dere

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-13, 12:34   #4880
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

God formiddag!

Ja, det var 6,4, nå er det litt mindre. Kroppen min samler alltid så innmari mye vann før menstruasjon. Og denne gangen er det helt merkelig. Virker som om det ikke kommer i gang, for å si det slik. Bare om å ikke stresse, fylle flaska med vann og gjør som man vanligvis gjør. I går hadde jeg en overraskende sprekk - den kom som jula på kjerringa. Og jeg konkluderer med at det var faktisk verdt det. Sendte lillebror på butikken for å kjøpe baconsvor til finalen i Paradise Hotell, men gjøken kom tilbake med baconsnacks heller. 60 gram karbs pr 100. og det var så himla godt! Men, det vitner bare om at lavkarbo er min vei, for trynet ser ikke ut i dag av kviser og sår. Det er snakk om på 12 timer. Jeg tåler det -ikke-. Fin erfaring, tar det med et smil. Det er rett og slett ikke verdt det.

Nysgjerrig, jeg la også på meg alt igjen, alt som jeg i utgangspunktet gikk ned på lavkarbo. Det er dritsurt, og jeg skjønner ikke hvordan jeg tillot det. Men, gjort er gjort og vi er en erfaring rikere. Er bare å hive seg på hesteryggen igjen og se framover. Dette klarer vi sammen. Er kjempegodt å ha dere i tråden igjen, kjenner jeg slapper litt mer av nå, om dere skjønner. Det var skummelt i starten uten dere, og nå føler jeg at har noen ekstra pilarer å støtte meg til.

I dag var første gang jeg la merke til at ansiktet ser annerledes ut. Akkuraat som om at bollekinnene sakte men sikkert skrumper inn. Deilig. Motiverende. Jeg gjør det for meg!

Kjapp oppdatering:
Jeg flytta tilbake til Bodø, fikk bikkje (Basse, beis eller Arne, kjært barn osv) og har jobba på sykehuset her siden jeg kom nedover. Nå har jeg fast jobb i akuttmottaket hvor jeg har en stillesittende jobb som er svært hektisk, jobber turnus og trives med det. Har akkurat vært sykemeldt i en periode fra februar til i går pga. depresjon, men har stablet meg på bena nå og er fit for fight. Alle de tidligere guttungene er et begravd kapittel. Dessverre rota jeg meg borti nok en dust i fjor og det er vel i dag det blir en avslutning der. Feig fyr, ikke mer å si om det. Nå skal jeg konsentrere meg om meg selv heller. Gi bikkja mer oppmerksomhet og familie og venner

I dag har jeg spist en minipizza, og det er så godt! krydra kjøttdeigen denne gangen med cajenne(?)pepper, og den satte i gang smaksløkene gitt
Nå skal jeg koke en kopp med kaffe og nyte fridagen sjøl om den er aldri så dyster. Men det kunne vært verre!

Beste Bente og Nysgjerrig <3

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 14-06-13, 13:01   #4881
zingara
Nytt Medlem

Medlem siden: Jun 2013
zingara er på en erverdig vei

Hei der! Jeg har startet i går (13.juni). Første gang jeg prøver ketolysekuren, har kjøpt startpakken... Har også lest alt jeg finner i tillegg til boka. Jeg gruer meg litt... ufff har prøvd en del, men er bestemt på å klare dette (",)

zingara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-06-13, 13:22   #4882
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av zingara, her.

Hei der! Jeg har startet i går (13.juni). Første gang jeg prøver ketolysekuren, har kjøpt startpakken... Har også lest alt jeg finner i tillegg til boka. Jeg gruer meg litt... ufff har prøvd en del, men er bestemt på å klare dette (",)

Hei! Denne tråden er fra 2011, sånn forresten. Lykke til, bare bruk den kunnskapen du har lest deg til og støtt deg til forumet ved spørsmål. Det er søkefunksjon her og du finner mest sannsynlig svar på ALT du måtte lure på nå eller i framtiden

Gammel 14-06-13, 14:12   #4883
Nysgjerrig nok
Medlem

Hallo jenter!!

Bente først: Jo, - jeg insisterer - det er imponerende og du skal være pokker så stolt av deg selv. Basta. Oki? Å velge seg en ny livsstil er ikke så lett, bare det å finne den kan være en utfordring - og at du tar valget om lavkarbo hver eneste gang du skal spise noe er noe du skal være så utrolig stolt av. I det minste er jeg veldig stolt av deg!!!
Som deg savner jeg vel ikke så alt for mye egentlig - mest det som du sier - at mye av drittmaten er så innmari lettvindt iog tilgjengelig. Men pizza - åh - det er min akilleshel altså. Helt klart. Gubben bestilte seg pizza i går, og jeg var med å hentet den - vet du...de 5 minuttene i bilen med en røykende varm pizza på fanget var grusomt... Men - jeg smakte ikke.
Er nå mere "innstilt" på å være flink - enn å tilfredstille alle lyster som kommer rekendes. Altså: lysten på en grei kropp og et jevnt blodsukker er mye mye større. Har lyst å handle fine klær (og ikke minst å få på meg det som passet tidligere), lyst til å gå med rett rygg og se folk rett i øya, lyst til å ikke holde inn magen, lyst til å få på meg ringene mine igjen, støvlettene - ja. Har LYST - og den lysten er gull verdt. Skal utnytte den max! At man ikke ser ut som før man fikk barn er vel naturlig....for det første blir man jo stadig eldre (ref mere voksen) også er det vel noen hofter og div som aldri kommer til å bli helt som før. Men det er greit, jeg har ikke tenkt å "skamme meg" fordi jeg ser ut som en dame og ikke ei jente... tenker jeg for min del.

Pruttis: Og den erfaringen er gull verdt!! Da fikk vi nok en bekreftelse på at høykarbo ikke er lurt - og vi vet jo fra før av at lavkarbo funker, ikke sant. Stay strong!! Og jeg tenker som deg - det er sååå godt å ha dere her igjen! Alt blir lettere da. Føles som en god motivasjon å være flere i "krigen" - VI SKAL KLARE DET!! Og: - VI KOMMER TIL Å KLARE DET!!
Takker for kjapp oppdatering også!! Du er flink til å dele. Vet du det? Godt du er tilbake i jobb - men kjipt du har vært neffor'.. Sender gode tanker og lang klem. Mmmmm.
Vi er hverandres støttehjul, i tykt og tynt som Bente sier - og ja: konsentrer deg om deg selv (og bikkja) og husk at vi er her. Er ikke lengre unna enn at vi kan konsenterer oss litt om deg vi også liksom. Pust med magen.

Minipizza?? (Haha - pizza hørte jeg, da våknet romlingen) Sånn med bunn laget av sånne osteskiver til Kavli?? Har ikke mickro - kan jeg fikse i stekeovnen med varmluft?

I dag blir det kylling, bacon og blomkål (kokt ned i fløte) til middag her. Mulig cottagecheese & funlinght til dessert. Fikk så dårlig tid i morges så har ikke spist noe enda - bare dynget på med kaffe & Cocosa. Kjenner jeg har stålånde....skal sjekke igjen i kveld om den er tilbake. Kryss fingra for meg da jenter?

Stor klem til dere begge to - og god helg!!
Vi snakkes, veit jeg. Og det er jeg så pokkers glad for!

:-)

Gammel 15-06-13, 01:25   #4884
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Minipizza med følgende endringer:
400 gram kjøttdeig
Krydder etter ønske, f.eks. cayenne-pepper, chili osv
Sjampinjong
1 dl fløte (la det koke inn)
Rødløk/purre
Hvitløk
Revet ost eller osteskiver

Bunn: Enten en pakke taffelost med paprika (best) eller Kavli Jalapenos.
Bruker ikke mikrobølgeovn, så slenger det inn på over- og undervarme-tingen på steikeovna, midterste rille på et bakepapir i 200 grader. Etter 8 minutter tar jeg forma ut og snur ostene, da blir de litt hule inni når du snur dem. Heller så i passende mengde med fyll og topper med ost. Inn igjen i varmen til osten er smeltet og gylden Perfekt. Bruker ha litt rømme eller græsk dressing (den i de små posene som man rører inn i rømmen) attåt. Mettende og ikke minst VELDIG godt.

I og med at jeg har lest gjennom hele tråden så har jeg jo fått med meg mye jeg har glemt - av alle skildringene jeg har kommet med i løpet av tiden som har vært, kjærlighetssorg og fortvilelse. Kan jo enten velge å skamme meg over åpenheten og belastningen som ble lagt på dere i gruppa, eller gå videre og tenke "jaja, pytt pytt, det er nå bare slik jeg er". Jeg har egentlig ingenting å skjule, og jeg liker å skrive, så når jeg først har en tanke eller ide om noe, så skriver jeg til jeg nesten skriver meg blind. Det er en ulempe med forfatterkurs i bakhånd.

Vært en over middels grei mat-dag i dag. Lagde kyllingfilet i stekepose med hjemmelaget marinade til middag med noe heslige grønnsaker til, sammen med feigingen. Til frokost spiste jeg en minipizza kald, namnam, og til kvelds en kald filetbit og en minipizza. Og jeg har drukket to kopper kaffe med MASSE fløte og kremtopp-krem i. NAM! Er hinsides mett. Fire flasker vann à 7.5 dl. Og er det slik at mensen holder lenge på vannet? For vekta går bare oppover nå. Sakte men sikkert. Vet jo Vi får se. Litt stillstand er ok, men hadde helst sett stillstand litt lengre ned på vektskåla altså....

Nå; en episode tv-serie med min kjære elsklingskatt og så sove. Natta. <3

Sist redigert av Pruttilutt : 15-06-13 kl 01:27. Årsak: skrivefeil
Gammel 15-06-13, 15:09   #4885
Nysgjerrig nok
Medlem

Det første først: Ketosen er tilbake! Testet nå, - den er vag men den er der.

Og takk gud for det: i går ble det så mye kaffe og cocsa (og så lite mat) at jeg var helt på randen av ettellerannet - den rare formen.. Men tror jeg har eggløsning nå, og det hjelper jo ikke på noe. Magen står rett ut!! Og sjokoladesuget har meldt seg - lyst på snickers-is (sikkert bare fordi den inneholder alt: is, sjokkis, karamell, nøtter - tonnevis med karber) I min fortvilelse over rar form så puttet jeg i meg en halv pose med Bacongull i går - blæ...smakte ikke det heller..

Men - i dag startet jeg med frokost, knekkebrød, - og det er nok lurt å putte i seg noe mat innimellom.... Skal snart (mens jeg fortsatt er mett) begynne å pønske på noe lunsj, - så det ikke blir så lenge mellom hvert måltid.

Knallvær her i dag, og det er deilig selv, om jeg sitter inne...i joggebuksa med pc'n i fanget.

Hvordan kutter du den taffelosten Pruttis? Eller er den ferdig kuttet? Og "forma" sier du...(?) Mener du stekebrettet - eller bruker du en form, som i brødform? - ja, jeg har litt tungt for det...

Ønsker dere en fin fin dag, - nyt, spis, smil -

Klem!!

Gammel 15-06-13, 15:15   #4886
Nysgjerrig nok
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Kan jo enten velge å skamme meg over åpenheten og belastningen som ble lagt på dere i gruppa, eller gå videre og tenke "jaja, pytt pytt, det er nå bare slik jeg er". Jeg har egentlig ingenting å skjule, og jeg liker å skrive, så når jeg først har en tanke eller ide om noe, så skriver jeg til jeg nesten skriver meg blind.

Bare så det er sagt: du har aldri vært en belastning Pruttis. For min del har du aldri vært noe annet en raus, artig, alvorlig, omsorgsfull og en stor bidragsyter i tråden og i vektnedgangen!

Sånn - da er det sagt - og skrivd ned for all ettertid. Orket ikke la det stå sånn "ukommentert"

<3

Gammel 15-06-13, 16:36   #4887
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Blæ, blæ og atter blæ. I dag er en sånn skulle-aldri-stått-opp-dag. Total stillstand på vekta, kan være kombinert årsak av mens + baconskiten jeg spiste forleden. Spiste greit i går, så det kommer seg vel. Er fri for stix også.

Skal legge meg litt på og slukke mine sorger i en tv-serie. God klem

Gammel 15-06-13, 16:44   #4888
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Bare så det er sagt: du har aldri vært en belastning Pruttis. For min del har du aldri vært noe annet en raus, artig, alvorlig, omsorgsfull og en stor bidragsyter i tråden og i vektnedgangen!

Sånn - da er det sagt - og skrivd ned for all ettertid. Orket ikke la det stå sånn "ukommentert"

<3

Du er så god <3 Ser min post ikke kom med før nå i ettermiddag, ble skrevet i formiddag, men glemte å poste før jeg kom inn igjen nå nettopp. Så det blir litt stakato. Uansett; taffelosten er oppskjært, 10 skiver i pakken. Bare legg de utover bakepapiret på stekebrettet og sånn som jeg forklarte i natt En til frokost og to til kvelds, så har jeg mat i tre dager +/-

Og takk for alt det gode du skriver. Det rører en hormonell sutrekopp i dag

Og før jeg glemmer det - grattis med ketose; utslag er utslag! Mye vann = utvannet urin = det er fortsatt ketoner der, bare litt mindre konsentrasjon. Mye vann = bra!

Gammel 15-06-13, 17:05   #4889
Nysgjerrig nok
Medlem

Blæ, blæ og atter blæ. I dag er en sånn skulle-aldri-stått-opp-dag. Total stillstand på vekta, kan være kombinert årsak av mens + baconskiten jeg spiste forleden. Spiste greit i går, så det kommer seg vel. Er fri for stix også.

Skal legge meg litt på og slukke mine sorger i en tv-serie. God klem

Ser det er kjipt med stillestående vekt etter den turbostarten.. Det er sikkert mensen, - når hele kroppen hovner opp så er det vel naturlig at det slår ut på vekta - og humøret for den saks skyld!! Og ja; klart det kommer seg!! Så - opp med haken! ;-)

En høneblund (for et ord..!?!.) hjelper på det meste - eller frisk luft.

Glad jeg ikke veier jeg...sparer meg for litt frustrasjon. Ok, sparer meg for noen oppturer også, -

Klem!

Gammel 15-06-13, 17:15   #4890
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Høneblund. Jeg ler høyt. Å, det var godt.

Gammel 16-06-13, 07:50   #4891
Nysgjerrig nok
Medlem

God morgen jenter!!

(ja, det er tidlig - var min tur til å stå opp med knøttet i dag....storken hadde tydeligvis en bisarr form for humor som kom med et a-menneske)

Foreløpig går det i kaffe og cocosa i dag. Er ikke glad i å stå opp tidlig, - men morgenstunden har noe ved seg den også. Og lille knøttis er jo såå lykkelig hver gang han forstår at han har vekket meg og dratt meg opp av sengen. Så da er det bare opp og hoppe....gjeeesp. Hjelper med kaffe & cocosa..

Er bedt bort på lunsj, litt spent på hva jeg kan velge i. Uten å framstå som sær og rar. Er hyggelige folk, så de forstår meg vel. Tror jeg tar med meg knekkebrød - og håper på noe godt pålegg. Kryss fingra!

Hva har dere for noen middagsplaner i dag da? I går ble det laks her, men broccoli + sæterrømme og meierismør. Mmmm, var godt! Ble jordbær med mager vaniljekesam til dessært - hm; jordbær er kanskje ikke helt heldig..? Husker ikke, men jeg fikk noen flashbacks på at det ikke skule vært spist..Toppet det hele med krem (på boks ja..) Romlet noe alvorlig i magen etterpå. Men godt var det.

Haha - ja, høneblund. Det heter jo liksom det her nede. Middagshvil / cowboystrekk - something. Hjalp det? Og Bentemor da - hva fyllte du helgen med - og hva sto på menyen?

Stor klem -

PS: ler av svaret ditt Pruttis, til stakkaren som kom inn i tråden vår her i går - forigårs... By the way - du har nå havnet i tråden fra 2011 - vi blir bare aldri ferdig - verken med å gå ned i vekt eller å skravle.

Ønsker dere en fin fin søndag, nyt den - hev hodet og senk ambisjonene!

Gammel 16-06-13, 19:47   #4892
Nysgjerrig nok
Medlem

Bare titter innom...

Kommet hjem fra besøk, fikk servert kylling i karrisaus, salat og ris. Hoppet over risen og spiste meg god og mett. Hoppet galant over sjokoladepudding og vaniljesaus også. Fikk ful forståelse for at jeg ikke ville ha. Nesten så jeg tenkte at de så behovet for at jeg skulle gå ned de også... Litt VEL mye forståelse, på et vis. Tror nok det bare er meg - men det stakk litt...

Anyway; jeg styrte unna. Og er stolt av det.

Dere da? Travle i dag?

Klm!!

Gammel 16-06-13, 22:02   #4893
Nysgjerrig nok
Medlem

- -

Hvor fraværende går det ann å bli på en skala fra en til ti liksom??

- savner -

Gammel 17-06-13, 00:02   #4894
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Lagt med hodepine fram til nå, skal få lest gjennom og svart Så utrolig flink du var med middagen, og den forståelsen de viste skal du prøve sette pris på enn å snu det på den måten du gjorde det nå. Det er destruktivt, og det trenger vi ikke, ikke noen av oss

Stor klems og klums

Gammel 17-06-13, 08:28   #4895
Nysgjerrig nok
Medlem

Lagt med hodepine fram til nå, skal få lest gjennom og svart Så utrolig flink du var med middagen, og den forståelsen de viste skal du prøve sette pris på enn å snu det på den måten du gjorde det nå. Det er destruktivt, og det trenger vi ikke, ikke noen av oss

Stor klems og klums

Ååh - takk!

- for livstegn og for svaret. Du har nok rett, de er gode mennesker og vil meg vel. Jeg vet jo det, sånn innerst inne..

Er det ketose-skallebank? I sa fall er det jo en slags trøst. Ikke bare savnet jeg dere nådeløst i går, men jaggu hadde ikke ketosen forsvunnet også... Blæ. Skjønner ikke heeelt hvorfor egentlig. Karrisausen? Ja, ja - prøver på nytt i dag - skal ikke la meg stoppe av en fartsdump.

Ønsker dere en god dag!!

Gammel 17-06-13, 11:47   #4896
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Bare kjapt innom for å melde fra om at endelig ser det ut til å løsne litt igjen, tilbake til "minste"notering i denne runden, 107,1. Hvilket betyr et vekttap totalt på 6,3 kg. Jeg er fornøyd. Begynner merke det på buksene nå, tross for oppblåst mage. Er bare å fortsette nå =)

Man trenger ikke nødvendigvis falle ut av ketose, men at konsentrasjonen av ketoner blir litt mindre når man spiser karbohydrater over det vi ønsker. Så bare peis på i dag med fett, så skal du se det kommer tilbake. Which reminds me, må få kjøpt inn ketostix.
Nettopp stått, må seriøst få ordna døgnrytmen før jobb på torsdag før hanen galer. Og, jeg må seriøst gå å pusse tenna før egen ånde tar knekken på meg :P

Nysgjerrig, jeg skal stikke en tur innom jobb nå, bedre PC der, svarer deg på PM da.

Peace and love!

Gammel 17-06-13, 21:31   #4897
bente1
Seniormedlem

Hei jenter - ååå så masse dere hadde skrevet her inne i helga da - så koselig! Jeg har visst ikke helt kommet inn i vanen med å sjekke tråden enda -den har vært "halv-død" så lenge ... Må se til å sjerpe meg Det meste av helga har jeg vært utendørs altså - det har vært så nydelig vær, ute og gått turer, vært en tur på byen med en venninne, gjort hagearbeid osv. Sommerene her er ofte regnfylte, så når det er så nydelig må det nytes utendørs

Må få slutte meg til Nysgjerrig nok, pruttis, jeg har også alltid sett på deg som en åpen og raus person som både deler av deg selv, er omsorgsfull og hjelpsom Og når det det gjelder å ha dårlige dager og ta det ut her itråden, så har vi vel alle gjort det.... -Og det har vel vært en av de store styrkene med tråden, mener nå jeg

Synes du var flink med den maten på besøk jeg, Nysgjerrig nok, du kunne ikke gjort det bedre Og ja, vær glad for forståelsen, det er nok av de som totalt mangler forståelse - selv om jeg må si at det virkelig har endret seg til det bedre på disse to årene når det gjelder forståelse for lavkarbo.

Jeg har også spist pizza i dag. Jeg lager den med bunn fra lavkarbohuset, da. Lagde egentlig middagen til meg og sønnen i går kveld, men så dro han bort til faren for å spise, så da ble det masse rester. Deilig å slippe å lage mat i dag

Nå skal jeg ta meg litt kveldskos, det består normalt av en eller annen form for bær med fløte - min stooore svakhet... men tåler det heldigvis ganske godt Må innrømme at jeg hadde veldig lyst på is i dag, så burde kanskje tatt fram den iskremmaskinen og lage lavkarbois en dag...Hvorfor selger de ikke lavkarbo is i butikken da - blæææ

Stor klem til dere begge Når jeg ser hvor flinke dere er blir jeg veldig stolte av dere - fortsett slik!

Gammel 17-06-13, 21:48   #4898
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

I isdisken finner du en is som heter "easy", totalt i isen er det 6 karb. Det kan du unne deg med. Skal finne en oversikt, vet jeg har lest det en plass

Hadde tenkt å legge ut bilde og oppskrift til dere om gårdagens middag, må bare få tida til å strikke til :P Kanskje litt senere. Lagde stooor omelett med 5 egg, 2 dl fløte, 50 gram bacon og 100 gram pølser (Finsbråten, "mer smak", ca 5 per 100). Normalt bruker jeg spise en hel omelett (3 egg, en dæsj med fløte), men i dag rekker det til frokost og kvelds + halve igjen til frokost i morgen :P Kjekt!

Blitt veldig glad i atkinsbarene som er nye for mitt vedkommende, den med kokos og den peanut chocolate fugde (eller hvilken rekkefølge det står i). Den funker som kos og som måltid. Perfekt

Håper indelig på et positivt tall i morgen. Kjenner jeg kunne trengt det
Godt at du koser deg ute, Bentemor. Hadde jeg hatt hage så skulle jeg kost meg med planter og ugress. Det får bli med drømmen

Lavkarbohuset, er det på nett?

SMASK!

Gammel 17-06-13, 21:51   #4899
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Link til isoversikt

Gammel 18-06-13, 00:19   #4900
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Ligger her og leser enda mer i tråden vår. Blir litt overveldet av følelser som takknemlighet og savn. Er så utrolig glad for at vi tre holder kontakten her. Dere har, og gjør fortsatt, betydd ganske mye for meg gjennom opp- og nedturer. Tror egentlig ikke jeg noen gang har takket for det dere har gjort. Holdt meg oppe når jeg ikke ville det selv. Begynner nærme meg dithen i forumet hvor Dollsine trekker seg ut. Vet ikke om jeg klarer lese det igjen. Holdt kontakten med henne via privat mail en stund etterpå, men ble ikke det samme. Noen andre som har kontakt med noen av de andre som ikke er her inne sammen med oss lengre?
Bildene kommer sikkert litt hist og pist? Her er i alle fall middag og bikkja

Middagen bestod av (og holdte meg mett i 8 timer)
- 150 gram bacon (stekes i forkant)
- 150 gram pølser (Finsbråten, "mer smak", ca 5 karb pr 100)
- 1 hel gul løk
- 2 dl fløte
- 2 ts JBKM

Kutt pølser i biter og fres i smør på panna. Peis på med litt pepper ev. cayennepepper. Hiv i løk og stek godt. Kan også ha i sjampinjong, det er godt. Når alt er godt stekt så heller jeg over fløte og strør over 2 ts JBKM, rører rundt og setter lokk over. Så får det stå å småkoke samt tykne litt. Stekt bacon som topping. NAMME! Og ja, det skal være litt fettete i munnen, og halve skåla var nok til en nokså sulten skrått Bruker variere mellom purre, løk og rødløk, krydder og så videre.

Kanskje like greit å sove litt.

Veldig glad for at dere er her - og for alt vi har sammen

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_0552.jpg (1.020,7 KB, 2 visninger)
Filtype: jpg 483715_10151543071145041_1469401535_n.jpg (46,5 KB, 3 visninger)
Filtype: jpg IMG_20130406_193955.jpg (189,2 KB, 1 visninger)
Filtype: jpg 2013-06-16 16.00.49.jpg (515,8 KB, 5 visninger)
Filtype: jpg 2013-06-16 16.15.51.jpg (495,5 KB, 2 visninger)

Sist redigert av Pruttilutt : 18-06-13 kl 00:30.
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:36.