| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#926 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Muffinskant, artig uttrykk! Det er vel akkurat den jeg også gjerne vil bli kvitt... Flisespikkeri kanskje... Er vel litt fiksert på tallene og, fordi jeg har et konkret mål, et sted jeg alltid lå... Men jobber litt med hele greia. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH
|
|
|
#927 |
|
Gjest
|
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Ja og så er det doping da, veldig poulært middel å bruke blant idrettsutøvere. Dog ulovlig ut over den mengde kroppen selv klarer produsere ;-) |
|
|
|
#928 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Tarato - så fantastisk.
Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
|
|
|
#929 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Så bra du ser sammenhengene smjg; bruk erfaringene dine for det de er verdt! Fordi du fortjener det er blitt en flokse; men du verdens min som det stemmer!
Eh....takk Hypah! Dette var veldig bra å vite!! Selv om jeg ikke deltar på konkurranser.
Flisespikkeri ja! Men den muffinskanten har i perioder vært gigantisk, og er alltid det siste som forsvinner her. Den symboliserer veldig at jeg er overvektig, og derfor blir jeg litt sånn "nazi" på at den ikke skal synes. Og som sagt, så ser jeg meg rundt og ser at veldig mange på min alder har fått en gigantisk en. Og mange av disse har aldri hatt problemer med vekta - før nå. Godter meg en smule!! |
|
|
Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker
|
|
|
#930 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Må bare få dele med dere hva jeg koser meg med i kveld! Etter å ha fått påvist kumelkproteinallergi, har jeg jobbet iherdig med å lære meg å like ost av geite- og sauemelk. Har vært ganske utfordrende, men jeg tror jeg har kommet i mål nå. I kveld er kosen min noen biter chevre, machengo, snøfrisk og balsfjordost, med litt akasiehonning og agavesirup til. Og selvfølgelig en god vin til. |
|
|
|
|
|
#931 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 58
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Gratulerer med minstenotering, Tarato! Du er jammen flink! Og er imponert over at du klarer å drikke geitemelk og spise snøfrisk etc. Det hadde ikke jeg klart! Men jeg er ikke glad i ost... Smeltet hvitost er vel det jeg kan spise uten å brekke meg og noen får utvalgte smøroster. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: LCHF
|
|
|
#932 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Søvnmønsteret mitt er helt på bærtur, for de som tør å se på tidspunktene jeg poster... Frustrert! Men ellers er vekta jevnt tilbake på 72-isj, det er godt. Hadde en kos kveld uten de store utskeielsene. |
|
|
|
|
|
#933 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Huff, håper du får søvnen på rett kjøl igjen snart! Det må være slitsomt å a det sånn. |
|
|
|
|
|
#934 |
|
Medlem
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?[quote=Tarato;1396158] Og som sagt, så ser jeg meg rundt og ser at veldig mange på min alder har fått en gigantisk en. Og mange av disse har aldri hatt problemer med vekta - før nå. Godter meg en smule!! |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
|
|
|
#935 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Da er vi på samme sted! Og videre skal vi!!
takk Fedona! Jeg må presiere at jeg ikke har NY minstenotering da, men er tilbake på den jeg hadde for noen uker siden
Så sant så sant!! det jeg nå tenker på er at jeg har en ide i hodet mitt som sier at den muffinskanten ikke er pen, og at den symboliserer overvekt. Så ser jeg andre som går med den (altså...ikke sikkert de liker den nei) - som om det er den naturligste ting i hele verden. Må vel inn i hodet og jobbe litt med et par-tre tanker her tror jeg. Her også... |
|
|
|
|
|
#936 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Tror trim betyr mye mer for velvære og kroppsfassong. Men spiser du mye vil det kanskje bidra, men jeg blir mer sulten og. Så liksom teller du kalorier vil det utgjøre noe, spiser du etter sult, så jevner det seg kanskje ut? Ellers så dekker trim opp for det at jeg ikke jobber mer enn 30% så summen av aktivitet betyr vel også mye? |
|
|
|
|
|
#937 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Tarato: |
|
|
|
|
|
#938 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Enig med deg VSB; trim/trening har mye å si for kropp og fasong, men også for psyken. Viktig å finne en balanse slik at det ikke blir for mye - eller for lite. Var ute og gikk ei mil i dag; og sitter med et smil om munnen av den grunn. |
|
|
|
|
|
#939 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?God kveld alle sammen |
|
|
|
|
|
#940 |
|
Seniormedlem
God tur!
Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
|
|
|
#941 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Ha ha ha; er rakfisk så ille?? Mener jeg lukta på det en gang i tiden, men utover det har jeg ikke smakt. Det er kanskje et poeng å drikke noe sterkt samtidig? Om enn ikke annet for å drepe evt bakterier i fisken?? |
|
|
|
|
|
#942 |
|
Seniormedlem
Vel... neste gang vi skal spise rakfisk skal jeg drikke sterkt både før og under... Før, fordi jeg da kanskje ikke kjenner smaken...
|
|
|
#943 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Rakfisk er helt j.... Og jeg ble narret i det, under påskudd av at det var gravet. I tillegg til nesten å spy, har jeg sluttet å spise gravlaks. Har ikke helt tilgitt mann/svigerfar den... |
|
|
|
|
|
#944 |
|
Seniormedlem
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Oh... sto opp for å som vanlig dra på jobb i dag, men melder sykdom og blir i senga kjenner jeg. Har gått og brygget på en forkjølelse i lengre tid - i går eskalerte den med hodepine og i dag leddsmerter. Senga neste!
|
|
|
#945 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?God bedring smgj |
|
|
|
|
|
#946 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?God bedring smgj! Du vet du er skikkelig flink når du melder deg syk og holder det hjemme ikke sant? |
|
|
|
|
|
#947 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?71,6! Ny minstenotering! Herlig deilig etter noen uker med variabelt resultat. |
|
|
|
|
|
#948 |
|
Seniormedlem
Aiai - gratulerer!
|
|
|
#949 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#950 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Takk! Jeg har "feiret" med pizza av speltmel og er spent på å se om vekta går opp de neste dagene |
|
|
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? | dakota | Spørsmål og svar | 10 | 31-05-11 01:02 |
| Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) | Kanskje | Generell ernæringsdebatt | 30 | 11-03-11 12:12 |
| Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) | meme | Lavkarbo generelt | 1 | 16-10-10 18:00 |
| Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? | blå | Vedlikeholdsdietten | 3 | 03-11-07 16:48 |