Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 30-10-12, 01:06   #17076
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Siden det bare er Omo som vasker skikkelig hadde jeg bytte til dette ASAP! Og det er kompatibelt med vanish.

Gammel 30-10-12, 01:27   #17077
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Det er vel en smaksak. Hadde det bare vært OMO som virket, så ville ingen kjøpt for eksempel Neutral som jeg bruker og er fornøyd med

Gammel 30-10-12, 08:33   #17078
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Siden det bare er Omo som vasker skikkelig hadde jeg bytte til dette ASAP! Og det er kompatibelt med vanish.

Vi har brukt mye forskjellig og synes ikke Omo skiller seg ut i så måte.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 30-10-12, 10:22   #17079
silje21
Seniormedlem

silje21 sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 36
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

vi skal nå skrive oppsigelse av vår leilighet som vi leier. Selv oppsigelsen er ikke noe problem. men det jeg lurer på er: kan huseier kreve å ha visning før vi har flyttet ut? eller "eier" vi leiligheten fram til siste dag vi kan bo der??

SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 30-10-12, 10:42   #17080
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Jeg kan ikke regelverket her, men hos oss er det sånn at leieboere gjerne flytter ut før oppsigelsestiden er over. Dersom de går med på å ha visning før og vi får inn folk før oppsigelsesperioden er over sparer de som flytter ut leie. Så så langt er det ingen som ikke synes det er greit.

Etter det jeg finner her: http://www.regjeringen.no/nb/dep/krd...html?id=373828 er man som leietaker pliktig til å medvirke...

Gammel 30-10-12, 10:49   #17081
silje21
Seniormedlem

silje21 sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 36
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg kan ikke regelverket her, men hos oss er det sånn at leieboere gjerne flytter ut før oppsigelsestiden er over. Dersom de går med på å ha visning før og vi får inn folk før oppsigelsesperioden er over sparer de som flytter ut leie. Så så langt er det ingen som ikke synes det er greit.

Etter det jeg finner her: http://www.regjeringen.no/nb/dep/krd...html?id=373828 er man som leietaker pliktig til å medvirke...

Ok, takk skal du ha, det hjalp Vi kommer vel kanskje til å flytte ut før oppsigelsestiden er over, men det er ikke helt sikkert enda. Vi har helt ærlig rotet fryktelig, det er ingen skader på leiligheten, men det kommer til å ta ekstra tid å rydde og vaske opp etter oss. derfor jeg lurte. Men har fri fram til 5november, så bare å sette igang

SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 30-10-12, 13:53   #17082
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt et pistolsmykke/nøkkelring i Oslo? Må være i butikk, for jeg rekker ikke å bestille noe fra nettet (skal brukes på Halloween-fest på fredag). Helst ikke større enn 5-6 cm fra håndtak til munning ... Har så langt vært på Bodymap og Oiya på Løkka.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 30-10-12, 14:36   #17083
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt et pistolsmykke/nøkkelring i Oslo? Må være i butikk, for jeg rekker ikke å bestille noe fra nettet (skal brukes på Halloween-fest på fredag). Helst ikke større enn 5-6 cm fra håndtak til munning ... Har så langt vært på Bodymap og Oiya på Løkka.

Lekebutikk/Standard? Steder de har nøkler/filer sånt? Venner med barn?

Jeg hadde en gang en liten Derringer ala den på bildet under, men aner jo ikke hvor den er hen nå!

Gammel 30-10-12, 14:46   #17084
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Ta en kikk i bodene på Youngstorget, kanskje? 99% sikker på at jeg har sett "alt" av typisk krimskrams der, inkludert pistolsmykke - men kan jo hende de rullerer utvalget med årenes løp.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 30-10-12, 14:56   #17085
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Lekebutikk/Standard? Steder de har nøkler/filer sånt? Venner med barn?

Jeg hadde en gang en liten Derringer ala den på bildet under, men aner jo ikke hvor den er hen nå!

Skal sjekke i noen lekebutikker, men er redd de ikke er små nok, forsåvidt. Standard glemte jeg å si at jeg alt har sjekka ...

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Ta en kikk i bodene på Youngstorget, kanskje? 99% sikker på at jeg har sett "alt" av typisk krimskrams der, inkludert pistolsmykke - men kan jo hende de rullerer utvalget med årenes løp.

Ja, du, det tenkte jeg på. Men orker ikke mange butikken i slengen, så droppa det i dag. Skal jommen sjekke i morgen!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 30-10-12, 15:21   #17086
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Ville sjekka den 50-talls sjappa til Vardøen i Thv Meyersgt. Og Den i Rathkesgt.

Gammel 30-10-12, 15:35   #17087
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Ville sjekka den 50-talls sjappa til Vardøen i Thv Meyersgt. Og Den i Rathkesgt.

Jepp, Angels Speed Equipment, har tenkt på det også, og Man Illusion. Den første du tenker på: Los Lobos, er nedlagt.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 31-10-12, 21:51   #17088
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Neglene mine flaker, dvs, de deler seg "bortover" sånn at de blir tynnere og tynnere for hver gang de flaker og deler seg. Er det noe jeg kan gjøre for å få de til å ta seg sammen og slutte med det der tullet?

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 31-10-12, 22:09   #17089
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Neglene mine flaker, dvs, de deler seg "bortover" sånn at de blir tynnere og tynnere for hver gang de flaker og deler seg. Er det noe jeg kan gjøre for å få de til å ta seg sammen og slutte med det der tullet?

Vel - vitamin og mineralmangler som kan medføre "peeling nails":
a-vitamin
b-vitaminer (spesielt biotin)
d-vitamin
Jern
Sink (har som regel følge med hvite flekker på neglene dersom de IKKE er slagmerker)
Gode fettsyrer (les: omega3)
(kalsium)
(proteinmangel)

Flakete negler kan også være et tegn på soppinfeksjon elelr for lite magesyre, sies det. (For lite magesyre vil jo føre til dårlig opptak av næringsstoffer generelt og er ikke bra å gå med over lang tid. )

Sånn rent praktisk kan du få bra pålitelige målinger av sink, jern og d-vitamin hos legen. For å vurdere de andre mulighetene må du nesten bare google symptomer og vurdere hvilke andre indikatorer som taler for/mot i hvert enkelt tilfelle.

Mine negler ble bra på lavkarbo kombinert med omega3, d-vitamintilskudd + jern og sink.. (og multivitaminen min inneholder b-vitaminer i mengder...) Men akkurat HVA det var som var cluet vet jeg ikke. Sånn bortsett fra at behandling av stoffskiftet og økt opptak gjennom økning av magesyre + "fikse magen" også sikkert har bidratt masse.

Ja, og om du er jevnlig neglelakkbruker så enten stopp med det for en periode eller iallfall vurder grundig hvilken lakk og lakkfjerner du bruker... seff.

Sist redigert av smgj : 31-10-12 kl 22:16.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 01-11-12, 12:43   #17090
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Noen som har erfaring med å reise til Egypt med småbarn (1-2 åringer)? Tenker på vaksinasjon, magetrøbbel osv.

Vi har plutselig fått mulighet til en sydentur i november, men jeg har veldig mye mer lyst til å reise til Egypt enn Kanariøyene...

Gammel 01-11-12, 14:23   #17091
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Noen som har erfaring med å reise til Egypt med småbarn (1-2 åringer)? Tenker på vaksinasjon, magetrøbbel osv.

Vi har plutselig fått mulighet til en sydentur i november, men jeg har veldig mye mer lyst til å reise til Egypt enn Kanariøyene...

Aner ikke, men fortell hva du finner ut. Vi skal nedover dit med en 3- åring i februar!

Gammel 01-11-12, 22:54   #17092
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Er det noen som har smakt de steviasøtede sjokoladene som life har begynt å selge og som har noe å si om de?

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 01-11-12, 22:56   #17093
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

tips for å bli kvitt blemmer på tunga? hatt en i snart en uke som driver meg gal.. seff på tungespissen og den er borti ALT. prøvd å dyppe tunga i listerine men det gjorde bare vondt...

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 01-11-12, 23:00   #17094
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

tips for å bli kvitt blemmer på tunga? hatt en i snart en uke som driver meg gal.. seff på tungespissen og den er borti ALT. prøvd å dyppe tunga i listerine men det gjorde bare vondt...

" Jugeblemme" som bestemora mi kalte det, lita hvit og frykteleig irriterende
Må nok bare gå sin gang, men en uke, det var lenge

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 01-11-12, 23:19   #17095
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

Det finnes spray og gel på apoteket som skal beskytte og lindre og hjelpe til å få bort blemmene. Hør på apoteket :-)

Gammel 01-11-12, 23:19   #17096
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Det er vel en smaksak. Hadde det bare vært OMO som virket, så ville ingen kjøpt for eksempel Neutral som jeg bruker og er fornøyd med

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Vi har brukt mye forskjellig og synes ikke Omo skiller seg ut i så måte.

I rest my case... http://www.tv2.no/underholdning/hjel...t-3914742.html

Gammel 01-11-12, 23:24   #17097
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Vel, ser at Blenda sensitive får like bra score. Eneste jeg bruker. Omo får meg til å klø ...

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 01-11-12, 23:27   #17098
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Vel, ser at Blenda sensitive får like bra score. Eneste jeg bruker. Omo får meg til å klø ...

Omo lukter i tillegg grusomt

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 01-11-12, 23:31   #17099
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

bruker neutral sitt for farger. typen min er hypersensitiv for de fleste typer vaskemiddel, så der gidder jeg ikke kimse når jeg har funnet noe han tåler. så da holder jeg meg til det.
nå bruker jeg ikke brunkrem, og liker ikke makrell i tomat, så de flekkene slipper jeg uansett

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 02-11-12, 12:11   #17100
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Må man levere skattekort til biarbeidsgiver? Sikkert teit spørsmål, men.
Kunne egentlig tenke meg å betale 50% skatt hos biarbeidsgiver resten av året, men man MÅ kanskje levere skattekort uansett?

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:28.