Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Disse Skyr-yoghurtene

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-05-12, 23:09   #26
Nordmørsloppa
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2011
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Disse Skyr-yoghurtene

karbsa får du brukt opp likevel, om man bruker det innenfor en viss mengde, og trener til en viss grad

Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 23:30   #27
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Disse Skyr-yoghurtene

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Sultfølelse (på den ekte sorten, ikke fysen) = du trengte mer energi.
Kroppen merker IKKE forskjell på 6 gram ekstra. Men kroppen har derimot veldig godt av å få tilført mer karbohydrater av og til.

Veldig mange av oss vil merke stor forskjell på 25g og 30g karbohydrat pr dag. Særlig om de kommer fra melkesukker.

Gammel 28-05-12, 23:38   #28
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Re: Sv: Disse Skyr-yoghurtene

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Sultfølelse (på den ekte sorten, ikke fysen) = du trengte mer energi.
Kroppen merker IKKE forskjell på 6 gram ekstra. Men kroppen har derimot veldig godt av å få tilført mer karbohydrater av og til.

Jeg snakker om den type sult som gjerne kommer noen timer etter man har spist noe "feil", det har null sammenheng med at kroppen trengte mer energi.. Den typen sult som gjerne forsvinner når man lever på streng lavkarbo, noe jeg og mange andre ser som en fordel. Jo, noen kjenner det lett på kroppen hvis de får i seg 6 gram karbo ekstra, særlig hvis det er i form av sukker (melkesukker, fruktsukker..). Når du kjenner en ren fysisk reaksjon i kroppen, sier det seg jo selv at kroppen "merker det". Er man derimot vant til å spise mer karbo enn 10-20 gram, vil nok ikke kroppen reagere så veldig på noen få gram ekstra, nei. En del opplever å bli ekstremt følsomme for karbohydrater hvis de til vanlig spiser så lite av dem, og da snakker jeg rent fysisk (hvis du vil fortsette å benekte at det er mulig, kan jeg forklare hvorfor dette skjer).

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skyr? lille_trille Lavkarbo generelt 7 03-08-11 07:04
Skyr Newstart Lavkarbo generelt 3 28-03-11 23:59
Skyr eller ikke skyr? Maylinn26 Lavkarbo generelt 30 24-02-11 18:11
Frukt og Skyr Nurk Lavkarbo generelt 3 04-06-10 22:58
Skyr Tidl. medlem Spørsmål om matvarer og oppskrifter 23 08-05-10 18:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.