Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 04-05-12, 13:56   #14351
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 58
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Så heldig kona de er da, men trist at du er sykmeldt da! God bedring. Tror jammen jeg skal kjøpe en sånn robot! Stopper den ved trapper? Pris?

http://www.elkjop.no/product/hjem-og...ger-vcr8855l3b
Det er akkurat den jeg har.
Du får med to virituelle gjerder. Så er du redd for at den tar turen ned trappa, setter du det ene der.

De virituelle gjerdene fungerer som gjerde eller dør. Dør er supert. Da gjør den ferdig rommet på ene siden av døra, før den går igjennom.
Helt topp hvis man har åpen løsning.

Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 04-05-12, 15:45   #14352
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

ja, DET lurer jeg også på daglig!!! En må vel bare godta at huset ikke er så rent som man ønsker, noe jeg sliter med! Men man kan sikkert spare mye tid med å prioritere anneledes, eller være effektiv når man må. Være en maskin med andre ord! Gleder meg til å bli pensjonist! hehe...

Rengjøring gjør jeg når jeg har adrenalin, er utålmodig og venter på at sønnen min skal bli ferdig med noe f.eks. Jeg gjør litt av gangen vanligvis. Ser jeg at jeg har ti minutter til overs tar jeg det som trengs mest. Å ha en dag hvor alt skal gjøres er ikke lurt fordi den dagen blir bare forskjøvet Å rydde litt hver dag er lurt sånn at man ikke må rydde før man vasker. En dag skifter jeg sengetøy, en annen dag støvsuger jeg, en tredje tar jeg badet, en fjerde vasker jeg gulvet der jeg ser det er flekker. Og innimellom tar jeg flekker og støv andre steder. Klær vaskes straks en maskin er full nok så det ikke hoper seg opp. Jeg liker ikke langtidsprosjekter.

Gammel 04-05-12, 15:57   #14353
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Ps, kan man drikke alle typer te når man er på ketolysediett?

Noen som vil anbefale en god en som ikke er svart? (uten koffein kanskje?) Føler jeg får svarte tenner av svart te (men cola zero drikker jeg...)

sjekk på iherb , der er det mange gode. Se på bestselgerne. Grønn te i store mengder gir grønne tenner det finnes hvit te også.

Gammel 04-05-12, 16:57   #14354
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

sjekk på iherb , der er det mange gode. Se på bestselgerne. Grønn te i store mengder gir grønne tenner det finnes hvit te også.

I beg to differ - det er store forskjeller mellom te-merkene (også når det gjelder grønn te) om hvor mye de farger.

Twinnings og Lipton er to lett tilgjengelige grønne teer som farger lite. Rema1000 sin er et eksempel på det motsatte.
Og hvit te farger også. Generelt sett er det lett å teste. Trekk te og la den stå noen timer i en kopp med litt grov glasur. Er den brun når du tømmer ut teen vil det samme skje med tennene også. Jo mindre farge i koppen, jo mindre på tennene. Men all te farger noe...

Gammel 04-05-12, 17:22   #14355
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Da dropper jeg teen tror jeg

Gammel 04-05-12, 18:37   #14356
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Hvor: Akershus
Alder: 49
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Noen som vil anbefale en god en som ikke er svart? (uten koffein kanskje?) Føler jeg får svarte tenner av svart te (men cola zero drikker jeg...)

Jeg synes teene til London fruit & herb company er veldig gode. Men det er vel mer "avkok" da det ikke er te i dem, bare tørket bær og urter. De er da selvfølgelig helt koffeinfrie. Fåes på helsekost.
Jeg kjøper dessuten mye koffeinfri te på iherb. Både grønn og svart te. Bare å prøve seg fram.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 04-05-12, 18:40   #14357
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Hvor: Akershus
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Jeg synes teene til London fruit & herb company er veldig gode. Men det er vel mer "avkok" da det ikke er te i dem, bare tørket bær og urter. De er da selvfølgelig helt koffeinfrie. Fåes på helsekost.
Jeg kjøper dessuten mye koffeinfri te på iherb. Både grønn og svart te. Bare å prøve seg fram.

-Og foresten. Noe som er veldig godt er å blande grønn og svart te. Jeg pleier å ha to poser sterk, svart te og to poser grønn te med sitron oppi en liter vann og la det stå leeenge. Det blir en kjempegod iste.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 04-05-12, 18:46   #14358
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

I flere uker nå har jeg hatt ganske konstant "hold" i magen. Altså.. Ikke i siden, som man får når man trener, men den samme følelsen sånn midt på magen. Også får jeg hold med en gang jeg begynner å trene kardio. Bare jeg går rolig på ellipsemaskinen blir det vondt.

Hva skjer a?

Gammel 04-05-12, 19:00   #14359
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

I flere uker nå har jeg hatt ganske konstant "hold" i magen. Altså.. Ikke i siden, som man får når man trener, men den samme følelsen sånn midt på magen. Også får jeg hold med en gang jeg begynner å trene kardio. Bare jeg går rolig på ellipsemaskinen blir det vondt.

Hva skjer a?

Opp mot mellomgulvet? hadde vondt høyt oppe i magen, rett under ribbena, og da var det noe galt med en klaff og syreproduksjon,., Det verket noe helt forferdelig. Og hvis jeg la meg ned ble det tusen ganger værre. kan det minne om dette?

Gammel 04-05-12, 19:01   #14360
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Hva skjer a?

Vanskelig å si noe om magesmerter/ubehag, men syns nok du bør tenke på et legebesøk!
Kvinner i fertil alder skal IKKE gå med ukjente magesmerter lenge. Det er så innmari mye inni der som det kan bli noe feil med, liksom!
Lege, mandag! *streng sykepleier*

Gammel 04-05-12, 19:03   #14361
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Det er liksom ikke smerter, på en måte.. Vanskelig å forklare.. Eller jo, det er jo som å ha hold. Sånn stram følelse.

Drar kanskje til legen.. En gang. Trener jo mye mage, så kanskje det er stølhet også?

Ikke helt der, Kanskje! Er nederst i magen. Kul2 som jeg kaller den delen av magen.

Gammel 04-05-12, 19:08   #14362
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Det er liksom ikke smerter, på en måte.. Vanskelig å forklare.. Eller jo, det er jo som å ha hold. Sånn stram følelse.

Drar kanskje til legen.. En gang. Trener jo mye mage, så kanskje det er stølhet også?

Ikke helt der, Kanskje! Er nederst i magen. Kul2 som jeg kaller den delen av magen.

Nellie! Smerter nederst i magen i flere uker uten å gjøre noe med det??? Unge jenta!
Heller en legetime for mye! Ikke noe kanskje her!!! *enda strengere sykepleier*

Gammel 04-05-12, 19:11   #14363
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Jamen.

Gammel 04-05-12, 19:16   #14364
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Jamen.

Ingen jamen!!! Kitt har ALLTID rett! *streng pedagog*

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 04-05-12, 19:36   #14365
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Rengjøring gjør jeg når jeg har adrenalin, er utålmodig og venter på at sønnen min skal bli ferdig med noe f.eks. Jeg gjør litt av gangen vanligvis. Ser jeg at jeg har ti minutter til overs tar jeg det som trengs mest. Å ha en dag hvor alt skal gjøres er ikke lurt fordi den dagen blir bare forskjøvet Å rydde litt hver dag er lurt sånn at man ikke må rydde før man vasker. En dag skifter jeg sengetøy, en annen dag støvsuger jeg, en tredje tar jeg badet, en fjerde vasker jeg gulvet der jeg ser det er flekker. Og innimellom tar jeg flekker og støv andre steder. Klær vaskes straks en maskin er full nok så det ikke hoper seg opp. Jeg liker ikke langtidsprosjekter.

Hvis jeg først skal gjøre reint må jeg gjøre ordentlig reint. Da må jeg ta alt på en gang. Tar jeg noe en dag og noe annet neste føler jeg at møkka kryper foran meg gjennom leiligheta, og man får aldri den ordentlige helgereint følelsen. Og klær hoper seg uansett opp selv om maskinen går 24/7 mer eller mindre. Hvordan det er mulig for tre mennesker å produsere så mye klesvask er beyond me.....

Da dropper jeg teen tror jeg

Jeg har i perioder drukket 3-4 kopper om dagen og aldri merket noe farging av tennene, så jeg tror ikke du trenger stresse pga det.

Ang robotstøvsuger, har hørt veldig positive og veldig negative tilbakemeldinger... En på jobben har en sjenert en som nekter å komme fram fra under sofan.

Gammel 04-05-12, 19:44   #14366
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Jamen.

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Ingen jamen!!! Kitt har ALLTID rett! *streng pedagog*

Hør nå på tverrfaglig konsensus og bestill legetime ASAP!

Gammel 04-05-12, 19:54   #14367
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Jeg svarer dårlig på pedagoger. Går det an å pedagogere det? Dessuten er jeg jo sykepleierstudent og kan alt!

Gammel 04-05-12, 20:07   #14368
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Du kan drikke så godt som alle teer. Vær obs på at noen av teene i dagligvaren har tilsatt sukker. Det er ikke så mye, men det er unødvendig.
Yogi Tea og Pukka Herbs har mange gode teer som ikke er svarte og er uten koffein.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ang robotstøvsuger, har hørt veldig positive og veldig negative tilbakemeldinger... En på jobben har en sjenert en som nekter å komme fram fra under sofan.

Jeg kjøpte en til foreldrene mine til jul, og den setter seg bare fast under det ene sofabordet. Det er en lav hylle på det sofabordet, akkurat høy nok til at sensoren ikke kjenner den, men lav nok til at resten setter seg fast. Den er nemlig bittelitt høyere på toppen. Dårlig design på roboten og uflaks med sofabordet...

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 04-05-12, 22:12   #14369
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Etter at jeg bodde på studenthjem med en dårlig madrass så har jeg hatt litt stiv rygg. Altså i 9 år... Det gjør sjeldent vondt (med mindre jeg ligger flatt på ryggen på et hardt gulv mer enn noen sekunder og skal reise meg opp igjen), det mer stivt liksom. Litt som ledd som må knekkes.

Det ene stedet er på høyre side av korsryggen. Der hjelper det å vri kroppen (hofta mot venstre og skuldrene mot høyre) for å løse opp.

Det andre stedet er der ryggsøylen stikker lengst ut, hvis dere skjønner. Der hjelper det med den "hund-og-katt"-øvelsen (altså alternere mellom å lage svai og så skyte opp ryggen). Og den stråler litt oppover, og det hjelper også av og til å knakke nakken (begge sider).

Jeg begynner å bli litt lei denne stivheten og tenkte å prøve om noen andre kan hjelpe meg. Hvem vil kunne hjelpe meg best, fysioterapeut eller kiropraktor? Eller kanskje noe annet?

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:

Sist redigert av Supera : 04-05-12 kl 22:18.
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 04-05-12, 22:27   #14370
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Nellie, det kan bare være tre ting:

1) Noe du har spist

2) Noe du ikke har spist

3) Noe du burde ha spist

Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 04-05-12, 22:28   #14371
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Eller kanskje noe annet?

Manuellterapeut! Det er fysioteraoeut med videreutdanning, og de har dermed lov til bode å strekke og å knekke. Mao litt midt mellom kiropraktor og fysio.

Gammel 04-05-12, 23:19   #14372
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg
Exclamation

Om sommeren så elsker jeg å være ute i solen. Men en ting som tar bort den gleden er KLEGGEN !

Det virker som om jeg har en magnetisk virkning på dem, for de finner meg alltid. Og de BITER. Huff.

Desverre så reagerer jeg på disse bittene, og hovner veldig opp p bittstedet. Det gjør vondt, og det klør. Etterhvert så sprer det seg en rød hoven runding rundt stikket. Varmt og hissig. Da er det frem med penn, og merke av så vi har litt kontroll med hevelsen og hvor stor den blir.

For å stoppe kløen og smerten har jeg prøvd kløstopp spray, xylokain lokalbedøvende, mentolatum salve, bengay salve, eurax, hydrokortison, og sikkert mer til, men det hjelper dårlig.

Så når disse ekle plageåndene setter i gang, ødelegger de mye for meg. Prøver på dagtid å ikke klø meg, men våkner opp på nettene av at jeg ligger og klør meg.

har tatt zyrtek også men det hjelper ikke.

Spurte legen om hjelp, men fikk en kløstillende salve mot SOPP!

Har noen erfaring med noe som faktisk hjelper?

Gammel 04-05-12, 23:25   #14373
akas
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 72
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Om sommeren så elsker jeg å være ute i solen. Men en ting som tar bort den gleden er KLEGGEN !

Det virker som om jeg har en magnetisk virkning på dem, for de finner meg alltid. Og de BITER. Huff.

Desverre så reagerer jeg på disse bittene, og hovner veldig opp p bittstedet. Det gjør vondt, og det klør. Etterhvert så sprer det seg en rød hoven runding rundt stikket. Varmt og hissig. Da er det frem med penn, og merke av så vi har litt kontroll med hevelsen og hvor stor den blir.

For å stoppe kløen og smerten har jeg prøvd kløstopp spray, xylokain lokalbedøvende, mentolatum salve, bengay salve, eurax, hydrokortison, og sikkert mer til, men det hjelper dårlig.

Så når disse ekle plageåndene setter i gang, ødelegger de mye for meg. Prøver på dagtid å ikke klø meg, men våkner opp på nettene av at jeg ligger og klør meg.

har tatt zyrtek også men det hjelper ikke.

Spurte legen om hjelp, men fikk en kløstillende salve mot SOPP!

Har noen erfaring med noe som faktisk hjelper?

Dette håper jeg virkelig det kommer et bra svar på. Jeg er like plaget.

akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 04-05-12, 23:56   #14374
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Et par kokkeleringspørsmål:

Dere som søter 100% sjokolade selv, hva bruker dere? Prøvde med en kombinasjon av forskjellige søtstoffer + kokosolje, men det smakte helt forferdelig og kjemisk, og et av søtstoffene løste seg ikke opp i det hele tatt. Vet ikke hvilke av dem som ikke funka, men tror jeg brukte natreenpulver, steviadråper og tagatesse. Det jeg har nå er natreen (pulver og flytende), stevia (vanilla creme og pulver) og sukrin. Laget marsipan av mandelsmør og mandelmel jeg tenkte å trekke med sjokoalde i kveld..

Kan hele egg erstattes med eggehviter i baking? Gjør det noe forskjell i det hele tatt? Innbiller meg at det må bli tørrere og mindre "eggete". Hever det like bra?

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 04-05-12, 23:58   #14375
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Et par kokkeleringspørsmål:

Dere som søter 100% sjokolade selv, hva bruker dere? Prøvde med en kombinasjon av forskjellige søtstoffer + kokosolje, men det smakte helt forferdelig og kjemisk, og et av søtstoffene løste seg ikke opp i det hele tatt. Vet ikke hvilke av dem som ikke funka, men tror jeg brukte natreenpulver, steviadråper og tagatesse. Det jeg har nå er natreen (pulver og flytende), stevia (vanilla creme og pulver) og sukrin. Laget marsipan av mandelsmør og mandelmel jeg tenkte å trekke med sjokoalde i kveld..

Kan hele egg erstattes med eggehviter i baking? Gjør det noe forskjell i det hele tatt? Innbiller meg at det må bli tørrere og mindre "eggete". Hever det like bra?

Jeg søter med 70% sjokolade og flytende stevia..

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.