Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 01-05-12, 21:17   #14276
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg kjøpte det som ligger på konfirmanttråden min. Jeg synes det er kjempegodt og tyr ofte til en shake nå som jeg ikke har tid til å tilberede annen mat, men kan det brukes som melerstatning??

Gammel 01-05-12, 21:29   #14277
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg kjøpte det som ligger på konfirmanttråden min. Jeg synes det er kjempegodt og tyr ofte til en shake nå som jeg ikke har tid til å tilberede annen mat, men kan det brukes som melerstatning??

Proteinpulver er ikkeekstieterende i mine skap , så jeg har ikke greie på det i det hele tatt. Skal ha det til en sjokoladekake, men det skal brukes i sjokoladekremen, ikke selve kaken. Skal være lik mengde proteinpulver med sjokolade, kakao og sukrinmelis. Tror du den du linker til funker da ?

Gammel 01-05-12, 21:36   #14278
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Proteinpulver er ikkeekstieterende i mine skap , så jeg har ikke greie på det i det hele tatt. Skal ha det til en sjokoladekake, men det skal brukes i sjokoladekremen, ikke selve kaken. Skal være lik mengde proteinpulver med sjokolade, kakao og sukrinmelis. Tror du den du linker til funker da ?

Hakje peiling! Jeg bare shaker og drikker!

Gammel 01-05-12, 21:37   #14279
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Hakje peiling! Jeg bare shaker og drikker!

Aha - tirsdagsfyll

Gammel 01-05-12, 21:39   #14280
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Aha - tirsdagsfyll

Jepp! Forresten, der sa du det! Hva med å blande sjokkoproteinpulveret med whiskey?? Blir nesten som irish det.

Gammel 01-05-12, 21:40   #14281
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Jepp! Forresten, der sa du det! Hva med å blande sjokkoproteinpulveret med whiskey?? Blir nesten som irish det.

Da blir det full konfirmant

Gammel 01-05-12, 21:41   #14282
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Aha - tirsdagsfyll

Shcåll

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 01-05-12, 21:41   #14283
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Da blir det full konfirmant

Konfirmanten er så pyntelig... Jeg hadde forresten huset fullt av unger i natt som IKKE ønsket å være med på 1. maifeiringa og som derfor ønsket overnatte hos oss. Kos det!

Gammel 01-05-12, 21:43   #14284
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Shcåll

Nei og nei. Har du fått hvitvin til kveldsmat igjen

Gammel 01-05-12, 21:51   #14285
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Da har du satt igeng et backupprogram.
Neste gang dette skjer, merk deg hva programmet heter.
Fjern programmet eller nøy deg med å stoppe det.
Du tar backup til gjennopprettingspartisjonen, og det er ihvertfall helt feil.

Finner ikke ut hva programmet i såfall heter, regner med det er et program i windows. Får ingen valg om å IKKE ta kopi, bare valg om å lagre enten i stasjon E - tools, eller stasjon F - DVD brenner. Jeg vil ikke lagre det noe sted. Ser ut som at jeg må inn til datadoktoren med den ja .....

Gammel 01-05-12, 22:12   #14286
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 58
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Finner ikke ut hva programmet i såfall heter, regner med det er et program i windows. Får ingen valg om å IKKE ta kopi, bare valg om å lagre enten i stasjon E - tools, eller stasjon F - DVD brenner. Jeg vil ikke lagre det noe sted. Ser ut som at jeg må inn til datadoktoren med den ja .....

Beklager, jeg greier ikke å hjelpe deg noe mer, uten tilgang på PCen.

Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 01-05-12, 22:37   #14287
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Nei og nei. Har du fått hvitvin til kveldsmat igjen

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 01-05-12, 23:14   #14288
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Takk for hjelpen likevel

Gammel 02-05-12, 00:18   #14289
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Her er det konfirmasjonsforberedelser på gang, og testing av lavkarbokake til konfirmanten.

Har noen et bra proteinpulver med sjokoladesmak å anbefale ?
Seff med så lite karber som mulig

Disse to for eksempel:

HealthSmart Foods, Inc., ChocoRite Protein, Chocolate Supreme, 14.7 oz (418 g)
HealthSmart Foods, Inc., ChocoRite Protein Shake Mix, Chocolate Fudge Brownie, 14.7 oz (418 g)

Chocolate Supreme for renere sjokoladesmak, Chocolate Fudge Brownie for rundere sjokoladesmak med litt karamell.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 02-05-12, 00:26   #14290
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Regner med at legen ikke vil rekvirere c-peptid for det at han er en jævla, uopplyst dust slik som svært mange leger her i landet er .

Jeg antydet at jeg vil finne ut om jeg kan være insulinresistent siden vekta ikke rikker seg lengre. Han satt bare å fnyste av meg da jeg spesifikt ba om å få målt c-peptid og mente på at det bare var tull når blodsukker er lavt og at jeg må ha en glukosebelastning på sykehuset for å bestemme insulinreistens. Han spurte også i et ganske så hånlig tonefall hva jeg skulle gjøre om jeg er ins.res., begynne på Metformin kanskje? Han mente på at det bare er sånne alternative leger som gir metformin...... trangsynte gubbjævel

Jeg lurte også på om det var mulig at jeg kunne ha ubalanse mellom østrogen/progesteron for mange av de symptomene jeg har stemmer med det. Da lurte han på om jeg var lege og jeg svarte som sant er at nei men jeg kan lese. En annen ting som irriterer meg er at jeg har gått delvis sykemeldt ganske lenge pga at jeg er sliten, trøtt, svimmel, søvnproblemer, stress og mye vondt i hodet og mener at det førte som burde sjekkes er blodtrykk, hvilket ikke er gjort. og blodprøvene måtte jeg nesten grine meg til.

Skal skifte fastlege men synes ikke det er så enkelt å finne en lavkarbovennlig (..alternativ... ) derfor tar jeg nå kostnaden med privatklinkk for jeg er lei av fjasesvar og av å vente.

Jeg fikk c-peptid etter at jeg maste og maste. Det var en kandidatlege som lot meg ta testen da. Kanskje det er trikset, gå til de uerfarne og overtale dem? Jeg hadde 1,36 etter noen måneder på lavkarbo, hvis jeg husker riktig. Noe som etter de nye, teite normalverdiene er "fine" verdier. Gah. For ca 10 år siden økte de plutselig øvre normalgrense fra 0,7 til 1,4. Laboratoriet som tolket prøven min hadde øvre normalgrense enda høyere, tror det var to-komma-noe. Metformin kom ikke på tale med så "fine" verdier. Jeg prøvde å få henvisning videre til endokrinolog og legen skulle prøve på det og så har jeg ikke hørt mer.

Gammel 02-05-12, 00:40   #14291
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Takk for hjelpen likevel

Hva med fjerndeling? For eksempel TeamViewer (gratis) hvis Runegutt gidder? Det er utrolig lett program som gjør at Runegutt kan styre PCen din og man trenger ikke å finne IP og åpne i brannmur og slikt. Bli enig om en tid og så kan Runegutt logge seg inn med TeamViewer? Kanskje må først kjøre fila og får så opp en nisifret ID (hvis man installerer kan man få en snillere ID) og et passord. Står det "ready to connect" nederst i vinduet, så er du klar. Runegutt kjører også fila og skriver inn Kanskje sin ID og velger "remote support" og klikker "connect to partner" og skriver inn passordet når de spør om det. Da vil Kanskje se alt som Runegutt gjør på PCen og kan stoppe det når som helst.

Gammel 02-05-12, 07:28   #14292
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Disse to for eksempel:

HealthSmart Foods, Inc., ChocoRite Protein, Chocolate Supreme, 14.7 oz (418 g)
HealthSmart Foods, Inc., ChocoRite Protein Shake Mix, Chocolate Fudge Brownie, 14.7 oz (418 g)

Chocolate Supreme for renere sjokoladesmak, Chocolate Fudge Brownie for rundere sjokoladesmak med litt karamell.

Så flott - tusen takk Supera
Da blir det kaketesting etterhvert

Gammel 02-05-12, 08:25   #14293
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Hva med fjerndeling? For eksempel TeamViewer (gratis) hvis Runegutt gidder? Det er utrolig lett program som gjør at Runegutt kan styre PCen din og man trenger ikke å finne IP og åpne i brannmur og slikt. Bli enig om en tid og så kan Runegutt logge seg inn med TeamViewer? Kanskje må først kjøre fila og får så opp en nisifret ID (hvis man installerer kan man få en snillere ID) og et passord. Står det "ready to connect" nederst i vinduet, så er du klar. Runegutt kjører også fila og skriver inn Kanskje sin ID og velger "remote support" og klikker "connect to partner" og skriver inn passordet når de spør om det. Da vil Kanskje se alt som Runegutt gjør på PCen og kan stoppe det når som helst.

Det er selvsagt en mulighet.

Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 02-05-12, 12:31   #14294
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Jeg fikk c-peptid etter at jeg maste og maste. Det var en kandidatlege som lot meg ta testen da. Kanskje det er trikset, gå til de uerfarne og overtale dem? Jeg hadde 1,36 etter noen måneder på lavkarbo, hvis jeg husker riktig. Noe som etter de nye, teite normalverdiene er "fine" verdier. Gah. For ca 10 år siden økte de plutselig øvre normalgrense fra 0,7 til 1,4. Laboratoriet som tolket prøven min hadde øvre normalgrense enda høyere, tror det var to-komma-noe. Metformin kom ikke på tale med så "fine" verdier. Jeg prøvde å få henvisning videre til endokrinolog og legen skulle prøve på det og så har jeg ikke hørt mer.

Det var masing jeg prøvde meg på fastlegen har sagt nei, men vikaren hans virker ganske ung og oppegående, men da tok jeg feil. Nyttet ikke med noe masing der i gården gitt, så i dag skal jeg til et privat legesenter (som bl.a. har samrbeid med Fedonklinikken) og forhåpentligvis få tatt c-peptid og hormonspeil (?). Satser på at jeg får prøven og at de kan gi meg skikkelige svar.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 02-05-12, 14:51   #14295
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Jeg skal vaske vegger med malte tapeter (tror jeg), det er i alle fall klint maling på veggen . Hva bruker jeg til det?

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 02-05-12, 14:52   #14296
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Så mye for å gå på privatklinikk.....

Hva faen er det med leger her i landet?

ER det mulig å kjøre et kollektivt søksmål mot idiotiske leger her i landet (og de er det mer enn nok av)......?

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 02-05-12, 14:59   #14297
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg skal vaske vegger med malte tapeter (tror jeg), det er i alle fall klint maling på veggen . Hva bruker jeg til det?

Skal du vaske dem for å få dem rene, vil jeg brukt svakt Ajax vann. Skal du vaske dem for å male dem, bør du vel bruke salmiakk!
Ellers duger Zalo til alt, sier svigerfars venn malemesteren!

Gammel 02-05-12, 15:26   #14298
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Skal du vaske dem for å få dem rene, vil jeg brukt svakt Ajax vann. Skal du vaske dem for å male dem, bør du vel bruke salmiakk!
Ellers duger Zalo til alt, sier svigerfars venn malemesteren!

åkei. Jeg oppdaga bare at soveromsveggene er fulle av støv, det sittter en ventil på veggen (i tillegg til at mannfolket har den @£$£#€% datamaskinen sin stående her) som det støver noe fryktelig ut fra . Så skal få rengjort best mulig, men har liksom ikke lyst til å ødelegge malinga

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 02-05-12, 16:10   #14299
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

ER det mulig å kjøre et kollektivt søksmål mot idiotiske leger her i landet (og de er det mer enn nok av)......?

Dessverre - man må gjøre forarbeidet grundig.... dvs finne ut hva den private "bekjenner seg til" av teori og hva vedkommende helst praktiserer (hvilket felt vedkommende interesserer seg for) før man bestiller time....
Men sant skal sies - det finnes gull blant all gråsteinen.

Gammel 02-05-12, 16:19   #14300
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Dessverre - man må gjøre forarbeidet grundig.... dvs finne ut hva den private "bekjenner seg til" av teori og hva vedkommende helst praktiserer (hvilket felt vedkommende interesserer seg for) før man bestiller time....
Men sant skal sies - det finnes gull blant all gråsteinen.

Skulle jo tro et legesenter som samarbeider med Fedon er for færre karber, da!
Er helt med på den om idiotiske leger! Kunne slengt på mine 2 siste i det søksmålet, gitt!
Heldigvis fant jeg gull til slutt!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.