Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Februartrening 2012

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 10-02-12, 01:47   #226
ToreH
Gjest

Sv: Februartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Han kan sikkert også bekrefte at jeg er rolig, avbalansert også.

Yeah, sure

Pics of "Duracell-Qlio" keeps pounding my forehead

Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 01:50   #227
Albatross
Seniormedlem

Albatross sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 42
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Ukas siste økt unnagjort!! vondt overalt, rimelig blå og fornøyd!

Gammel 10-02-12, 01:51   #228
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Ønsker deg snarlig og god bedring, hypah!

Det blir nok likar, takk skal du ha.

Opprinnelig lagt inn av timich, her.

God bedring, hypah!

Wilco, du også lykke til med videre træning! Jeg kommer grusomt tilbake!

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Stå på, Hypah, og god bedring og lykke til!

Takk gamlebyen. Pain is temporary, I`ll be back

Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 01:54   #229
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Albatross, her.

Ukas siste økt unnagjort!! vondt overalt, rimelig blå og fornøyd!

Dritbra! Du trener seint eller? Nå blei jeg nysgjerrig..haha

Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 07:53   #230
Albatross
Seniormedlem

Albatross sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 42
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Dritbra! Du trener seint eller? Nå blei jeg nysgjerrig..haha

Gamlegris!

Blåmerker = rockering

Ellers har jeg kjørt boksing,bodycombat og mrl Snusk har jeg ikke tid til !

Gammel 10-02-12, 09:33   #231
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 48
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

God fredag!!!

1 time før jobb i dag og! Styrke og mage....

1 time yoga er planen i ettermiddag før den skikkelig gode delen av fræddan kan begynne.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 09:35   #232
gamlebyen
Seniormedlem

gamlebyen sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Off topic (sånn delvis i hvert fall).

Arrgh, jævla frustert nå. Fredager er måle- og veiedag for undertegnede og madammen.
Vekta tenker jeg ikke så mye på, og den har vært den samme, mer eller mindre, siden jeg starta med styrketrening igjen, og slik var det i dag også. Dog har jeg minsket i mål der jeg trodde jeg ville gå opp (armer, lår, legger) og økt der jeg trodde jeg ville minsket (mage, bryst). Armer og bein kan jeg nok forklare med at det var en hard beinøkt i går, med markløft og knebøy (minker alltid litt i målene dagen etter trening, for så øke to-tre dager etter igjen). Men mage og bryst, hrmph. Det er ikke mye. 1 cm hvert sted. Men likevel. Sur nå.

Sorry, måtte bare få dette ut.
Er også forbanna støl i skuldrene og øvre del av ryggen etter gårsdagen

Our regular programming will resume shortly. Thank you for your patience. Now a word from our sponsors.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 09:38   #233
svingstangdeluxe
Medlem

svingstangdeluxe sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
svingstangdeluxe er på en erverdig vei

Huh? Fikk du målt pulsen under vann? I såfall skal jeg pokker låne klokka til kona, hu har ei FT60. Mi klokke RS800CX som liksom skal være toppmodellen, fungerer IKKE under vann....hat hat hat.

Er elendig info i bruksanvisningen.. Men det vesle hintet om at beltet måtte skylles nøye etter bruk i vann, gjorde at eg ville prøve. Ringte og ordlyden var "Det burde kunne gå bra". Fremdeles vagt mao. Fann ut at det var berre å prøve.
Prøv kona sitt! Med skadd fot vil det vere super trening for å bli bra! Lite av feil belastning på foten, vil eg tru.

svingstangdeluxe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:19   #234
timich
Medlem

timich sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 49
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Det ble 70 minutter styrke i dag morges. Skikkelig dårlig økt, jeg var slapp som f... og musklene ville bare ikke henge med, klarte ikke å løfte like mye som jeg pleier. Men jeg klarte nå å gjennomføre programmet, om enn noe redusert. Satser på at energien er tilbake i neste økt

Gammel 10-02-12, 10:20   #235
timich
Medlem

timich sin avatar

Forresten, jeg har også FT40 og jeg bruker den når jeg svømmer... Fungerer fint her

Gammel 10-02-12, 10:38   #236
Mimfi
Medlem

Medlem siden: Sep 2010
Mimfi er på en erverdig vei

01.02- Gåtur 80 min (rask)
02.02- Styrketrening 30 min
04.02- Styrketrening 20 min + skitur 2 timer
06.02- Gåtur 70 min (nokså rolig)
07.02- Elipsemaskin 10 min, styrketrening 25 min
08.02- Elipsemaskin 30 min
10.02- Elipsemaskin 10 min, styrketrening 25 min

Mimfi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:47   #237
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Yeah, sure

Pics of "Duracell-Qlio" keeps pounding my forehead

Du mangler sikkert noen vitaminer?

@gamlebyen; jeg tror du vil se store forskjeller neste uke istedet, dette vil jeg også anta går etter rykk og napp prinsippet?

@timich, jeg vil ha sånn klokke. Om du blir lei din, send den gamle til meg. Gammel dame, gammel klokke!

@Mimfi: Bra gjennomført, imponerende!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:55   #238
timich
Medlem

timich sin avatar

@timich, jeg vil ha sånn klokke. Om du blir lei din, send den gamle til meg. Gammel dame, gammel klokke!

Hihi, ikke lei ennå, den er bare halvannen måned gammel (fikk den til jul av timichmannen ). Og du er da ikke gammel, vi er akkurat passe!

Gammel 10-02-12, 13:44   #239
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av timich, her.

Hihi, ikke lei ennå, den er bare halvannen måned gammel (fikk den til jul av timichmannen ). Og du er da ikke gammel, vi er akkurat passe!

Kjenner hjertet banker fort i ren takknemlighet. Bør jeg ta en beroligende eller bare puste meg igjennom? Men alltid nyttig å lese om og hva folk er fornøyde med!

Gammel 10-02-12, 14:13   #240
gamlebyen
Seniormedlem

gamlebyen sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

@gamlebyen; jeg tror du vil se store forskjeller neste uke istedet, dette vil jeg også anta går etter rykk og napp prinsippet?

Det håper jeg også. Som sagt, vekta tenker jeg ikke på, men det var de målene da... Sikkert månen som har gjort det. Slemme månen.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 19:11   #241
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

10 minutter ellipseoppvarming.

Styrke på rygg, skuldre og mage
Stående roing
Push ups i slynge
Triceppress med tau
Stangroing
Hyper extentions og bicycle crunches i supersett
Crunches på ball

20 minutter tredemølle med innlagt tabata (løp mellom 9 km/t-10 km/t. 1.0 på helling) 10 drag 20 sekunder pause og 20 sekunder løp.

Også 50 minutter ellipse med puls sånn mellom 65 og 70 tilslutt.

Gammel 10-02-12, 21:41   #242
ToreH
Gjest

Endelig i trening igjen!

Jess, etter 3 dagers opphold pga strekk i leggen så fikk jeg trene igjen i dag! Hurra, det var pinadø de 3 lengste dagene på lang, lang tid. Hva skal man gjøre om kvelden/dagen hvis man ikke får trent? Råtne på rot? I vår familie og slekt så mobbes de som er friske, men som ikke beveger på liket.

Jeg er derfor lite trivelig å ha på besøk...hahaha. Selv mutter på 64 år trener på senter. Samboeren hennes beveger seg ikke, og det får han tyn for selvsagt.

Neida, det er aldri forseint å slutte å være i dårlig form.

Dagens, fredagstrening:
Drøyt 2 timer sykkelrulle, digg. Logget ca 89km med snittfart på 46,4km/t. Det var bra synes nå jeg. Ei rulle gir ikke samme motstand som ute, men ift min første rulletur i år, så er det da fremgang å spore. Klarer holde en halv til 1 km/t høyere snittfart med samme puls. Fornøyd med det. Er nok bare muskulaturen som må vennes til mer sykling fremfor løping.
Det har ALDRI, ALDRI vært optimalt å sykle skal man løpe bra og vice versa.

Turen gikk i rolige idylliske omgivelser i med musikk og film på øret....nede i Hypah`s "treningsrom" (les stor gang i kjelleren, se bilder for et par sider tilbake). Varmt var det og så i dag blei det kort bukse (med padding) og ei Craft Cool mesh skjorte. Forøvrig den samme jeg bruker på spinning også. Kunne egentlig like gjerne gått naken, men siden den transporterer ut og kjøler kroppen ned bedre enn hud, så greit nok. Litt bluferdig er jeg da (yeah right). Dere ville sikkert sett meg i den skjorta, men da kan jeg bli mistenkt for å være litt vel mye "wannabe Pia Haraldsen-tryne" med enda flere egobilder her inne.

Dagens skoantrekk
Måtte vel bli clickpedaler det. Har egentlig billigsko, Shimano R131 med carbon composittsåle. Stivt som f..., men hadde antakelig blitt enda stivere med ren karbonsåle og skall osv. Men da koster den ikke 1200,- lengre men snarere 3000,- Litt vel mye for et par sko? Nja, egentlig ikke, sko er viktig, særlig når du tilbringer mange timer i de under hardt press.

Jeg skal kjøpe nye sko til sommeren, hysj ikke et ord til kona, og må bare la de ligge i garderoben en tid. Bruke de litt i skjul, så tar jeg de frem en dag og når hun spør så sier jeg bare: "Neida kjære disse har jeg da hatt lenge, men har ikke brukt de noe særlig fordi føttene har vært så feite, men nå passer de godt...." Funker hver gang! Hahaha.

Spesielle klick pedaler? Ja, disse passer ikke til Shimano SPD, men til Look Keo Karbon pedaler. Bedre, noe mer fleks og ikke minst lettere!

Verdens sureste bein...
De lukter vel ikke verre enn andre bein, men grunnet lite mat i kroppen før trening så gikk jeg nesten tom i beina mot slutten. Kjente at de hadde lite å gå på mot slutten. Har kun spist 1 pitteliten skive til frokost, ikke noe lunsj og en 7 biters Sushi på Gardermoen kl 1300. That`s it! Ikke optimalt, vet, men noen ganger må man bare ta en sjanse
Så slik ser altså Hypa sine noget stive bein...

Juhuu, her kommer planken!

Avslutningvis: Sideplanken fra mitt ståsted

Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 01:12   #243
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 48
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

God fredag!!!

1 time før jobb i dag og! Styrke og mage....

1 time yoga er planen i ettermiddag før den skikkelig gode delen av fræddan kan begynne.

Jepp, bare innom og bekrefte at dagen ble som planlagt..

Utenom høykarbo godteri som kom seg inn i munnen min. Men det lå i korta, så er ikke sjokkert..

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 15:15   #244
Lindemor
Seniormedlem

Lindemor sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

11. februar

60 minutter stram opp puls
60 minutter zumba
30 minutter yoga

En tung, tung økt i dag. Virkelig. Jeg klapper meg selv for skulderen for at jeg faktisk gjennomførte.

1450/3000

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 19:46   #245
ToreH
Gjest

Helvete från Norr er over.

Argh, den sykkeløkten var rett og slett jæ... vondt. Makan, jeg visste jo at økten skulle smake syre i beina, men dette var rett og slett bare ren smerte. Å være på lavkarbo OG trene hardt er noen ganger en utfordring. Ta med en klype salt at det kan tenkes at min sykkelform ikke akkurat er å skryte av og da. Kan hende jeg ler om en måned eller to.

Slik ser altså hypern ut når han er fryktelig sliten og svett (gå inn på journalen min for å se bilder). Svette er vel ikke noe særlig mål på hvor hardt man trener, men mer på temperaturen, men Oh Man, dette ga betydningen kliss våt helt ny mening! Det flommet formelig og da veit du at væsketapet er stort. På 1 drøy times sykkeltur drakk jeg nå ca 2 liter væske underveis, og det var egentlig ikke nok.

Økten var temmelig enkelt satt opp:

Oppvarming i 15 minutter hvor du skal holde rolig sone i1 (60-72%), deretter bærer det avsted i ca 15 minutter hvor du skal holde et typisk konkurransetempo, dvs i sone i3 (80-87% maks). Dette gir ihvertfall meg en liten pekepinn på hva som venter for straks de 15 minuttene er ferdige så bærer det avsted med 8 stk drag på à 1 minutt hvor alle skal sykles med høy kadens og motstand. Målsonen for pulsen er sone i4 (87-92% av maks). Beina rekker bli greit sure mot slutten av det draget, ihvertfall mine. Tar jeg ikke feil så ligger så ligger jeg på storskiva foran og minste bak med motstand 2 på rulla, kadens på ca 100. Det går unna i ca 55-60 km/t så du sluker jo noen km da. Vel, etter hvert minutt er det 1 minutts pause og den er jammen kjærkommen.
Når helvetet er ferdig så sykler du bare rolig ned i ca 10 minutter mens du forsøker finne ut hvor i alle dager du er i verden. jeg ble nå svimmel og rar mot slutten
I polar program ser så økten slik ut:

Hypah trener styrke!

Tidligere nevnte jeg jo den der chinsgreia. vel fikk skrudd den sammen og testet den i dag. Jupp, virkelig bra greie det der. Kan brukes til det meste også push ups og situps. Jeg skal trene overkroppen og ryggen med denne, samt mage. Du tar i bruk alle musklene du omtrent har i kroppen ved å trene hangups. Simple as that.

Makstest hang-ups
Måtte selvsagt ta en makstest bare for å sjekke hvor elendig styrke jeg har pr idag. En gang i tiden for maaange år siden klarte Hypah faktisk 18 slike kroppshevinger. det må ha vært på en særdeles god dag, men for ca 20 år siden så trente jeg mye jønn-pumping og det ga vel resultat i at man blei sterkere.
Vel, i dagens IT samfunn, så klarer jeg knapt 9 stk og de var ikke tatt på godkjent måte engang. Alt for mye sving med bein osv osv.
MEN, jeg kommer grusomt tilbake. Nå skal det trenes styrke også. Ihvertfall på de dager jeg orker etter løping og sykling.

Som Qliq sier, kan ikke bli stor, da blir jeg treig også.
Vel selve testen finner du ved å klikke på linken nedenfor her

Hypah makstest i hangups!

Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 20:04   #246
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

3 timer sykkelrulle i særdeles rolig tempo. DIGG!

Gammel 11-02-12, 22:21   #247
Tiny<3
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2012
Tiny<3 er på en erverdig vei

Logget 4,33 km på runkeeper idag. Først en rask tur nedoverbakke og deretter opp igjen (helgetur på sjusjøen). Sur i beina oppover..
Har ogsa testet skiformen (konstaterer elendig teknikk) og aking og basing i snøen med barna. Får håpe det veier opp for et par øl og litt høykarbo snop

Tiny<3 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og trening Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 13:52   #248
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Svømming med dattera i går, med andre ord relativt rolig, men 750m er ikke å forakte det heller.
8/2: 70 min skitur 516kcal
- 25 min styrke
- 5 min uttyning
- 10 min bekkenbunn
10/2: 60 min svømming

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 18:41   #249
Lindemor
Seniormedlem

Lindemor sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

12. februar

60 minutter rask gange
30 minutter yoga

13. februar

60 minutter rask gange
30 minutter yoga

60 minutter corebar
60 minutter zumba

14. februar

30 minutter yoga
60 minutter zumba
60 minutter stram opp
60 minutter qi-gong

1960/3000

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 19:05   #250
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

12. februar

60 minutter rask gange
30 minutter yoga

13. februar

60 minutter rask gange
30 minutter yoga

60 minutter corebar
60 minutter zumba

14. februar

30 minutter yoga
60 minutter zumba
60 minutter stram opp
60 minutter qi-gong

1960/3000

3,5 timer med trening hver dag? Imponerende!!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny Giv 2012, blir DU med? Kanutten Lavkarbo generelt 457 07-08-12 18:16
Ryp 2012 Aline Trening 171 10-05-12 22:28
Januartrening 2012 ToreH Trening 408 01-02-12 19:38

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:36.