Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Når på døgnet veier dere dere?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-02-12, 01:13   #26
Glorfinia
Medlem

Glorfinia sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 42
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Når på døgnet veier dere dere???

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Slapp av - noe (mye) forsvinner som vanndamp fra lungene også.

Really? Okei, da kan jeg slappe av. Puh.

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Får kjøpe et sånt 2-liters mål da, for å være på den sikre siden

Hahaha, herlig.

Men uansett synes jeg det er fascinerende altså. To liter er jo litt liksom.

Gammel 02-02-12, 12:21   #27
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Really? Okei, da kan jeg slappe av. Puh.

Jupp. Det er derfor legen veiva rundt med speil foran munnen på "liket" for å sjekke om folk fremdeles levde i gamle filmer...
Regner med vi puster ut 2-5dl i damp jeg... iallfall kan det virke sånn i fht vekt og subjektiv svette i løpet av natta.

Gammel 02-02-12, 13:40   #28
Glorfinia
Medlem

Glorfinia sin avatar

Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Jupp. Det er derfor legen veiva rundt med speil foran munnen på "liket" for å sjekke om folk fremdeles levde i gamle filmer...
Regner med vi puster ut 2-5dl i damp jeg... iallfall kan det virke sånn i fht vekt og subjektiv svette i løpet av natta.

Virker som du har peiling, så jeg kjøper den altså. For min del anser jeg mysteriet som oppklart. Så får vi heller se om Dietta tisser på litermål en morgen.

Gammel 02-02-12, 14:26   #29
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Virker som du har peiling, så jeg kjøper den altså. For min del anser jeg mysteriet som oppklart. Så får vi heller se om Dietta tisser på litermål en morgen.

Jeg hadde engang en venninne som drev med alskens merkelige eksperimenter...(Dette var et av de mindre spesielle...) Blant annet å teste hvor stor en "selskapsblære" kunne være. Etter eget utsagn fyllte hun over litermål til overflod.

Gammel 03-02-12, 00:54   #30
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Så får vi heller se om Dietta tisser på litermål en morgen.

Du kan være helt sikker på at hvis jeg gjør det, skal dere få full rapport helt ned til siste ml

Gammel 03-02-12, 00:55   #31
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Jeg hadde engang en venninne som drev med alskens merkelige eksperimenter...(Dette var et av de mindre spesielle...) Blant annet å teste hvor stor en "selskapsblære" kunne være. Etter eget utsagn fyllte hun over litermål til overflod.

Det er ikke uten grunn jeg satser på et 2-liters mål altså

Gammel 03-02-12, 01:01   #32
langaard
Seniormedlem

langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av dietta, her.

det er ikke uten grunn jeg satser på et 2-liters mål altså

piss of:d

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 01:04   #33
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

piss of:d

No can do, har ikke handla 2-literen ennå

Gammel 03-02-12, 02:03   #34
Glorfinia
Medlem

Glorfinia sin avatar

Haha, fantastisk! Det var selskapsblæra si, det.

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Du kan være helt sikker på at hvis jeg gjør det, skal dere få full rapport helt ned til siste ml

Venter i spenning. Får se om du slår venninna til Smgj da, skal vel godt gjøres.

Gammel 05-02-12, 01:29   #35
Newstart
Seniormedlem

Newstart sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Når på døgnet veier dere dere?

Veier meg en gang i uken, om morgenen.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 03:07   #36
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

aldri, jeg ser meg i speilet og kjenner på hoftene mine, det er der fettet forsvinner sist og kommer på først.

Gammel 07-02-12, 19:31   #37
sylwester
Seniormedlem

sylwester sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Herregud som dere diller.. En vektreduksjon for kvelden til morgenen kommer av:

1. dobesøk
2. svette (og jeg vil tro det kan være over 1/2kg da hver fot svetter ca 1/2 kg/dag.
3. forbruk av næring/kalorier (tro det eller ei, men det er en grunn til at vi spiser)
4. hudavfall
5. tapt vett

Den siste der er for de som faktisk tror at badevekters nøyaktighet i det hele tatt er til å stole på. Jeg har funnet ut at min vekt, som har displaynøyakyighet på 50g, avviker flere kilo. En enkel teste var å veie meg, deretter veie dattera mi, for så å veie meg igjen. Mellom hver veiing ble vekta avslått og den kaliberer 0 ved start. Jeg veide 650 gram forskjellig i løpet av 2 minutter med samme vekt. Veier jeg meg 2 ganger uten å veie dattera mi i mellom så viser den likt. Hvem har vel ikke stått stille en uke og gått ned den neste? Tror du det var fordi du var flink den siste uka eller at vekta er unøyaktig?

Gammel 07-02-12, 19:59   #38
index
Seniormedlem

index sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Et problem hos meg er at vi har fliser på badet, og disse er naturligvis ikke 100% rette. Så vekta varierer ut fra hvor den står på flisene. Jeg har lært meg en ganske imponerende teknikk med å sikte inn plasseringen slik at den er mest mulig lik fra uke til uke. Men litt avvik blir det nok uansett. Kanskje jeg burde begynne å veie meg på soverommet i stedet?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:23   #39
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Jeg har det samme "problemet" index, og har flytta vekta til stua (står skjult under noe når den ikke er i bruk altså.... )

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 23:09   #40
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Vekta mi er ikke noe snill i gangen, så da blir det heller på ujevne fliser...

Gammel 08-02-12, 20:48   #41
index
Seniormedlem

index sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Ja, det er jo også et poeng...

Kanskje jeg har klart å finne det stedet den viser minst, nesten helt ubevisst?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når dere veier dere fremtid Spørsmål og svar 13 02-06-11 22:40
Hvor ofte veier dere dere?? Sugarmom Spørsmål og svar 39 25-05-11 17:05
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Lavkarbo generelt 13 28-02-10 20:06
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Generell diskusjon 2 11-11-09 11:18
Veier dere dere med eller uten klær? Dolly Lavkarbo generelt 23 27-03-07 09:50

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.