Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 14-01-12, 15:03   #12401
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på litt mer i dag jeg
I går bakte jeg disse nydelige rundstykkene. Jeg erstattet glutenmel med bakepro. Kan dette være årsaken til at de ble ganske så flate, og ikke så høye og fine som på bildet til oppskriften ?

Gammel 14-01-12, 16:28   #12402
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg lurer på litt mer i dag jeg
I går bakte jeg disse nydelige rundstykkene. Jeg erstattet glutenmel med bakepro. Kan dette være årsaken til at de ble ganske så flate, og ikke så høye og fine som på bildet til oppskriften ?

Nå er jo gluten en av grunnene til at deig hever og blir stor, så vil tro det
Jeg lagde disse med glutenmel til frokost i da, Både jeg og gubben holdt på å spise oss forderva, så gode var de! Og gubben ser helst at brødvarer er høykarbo

1-0 til meg!

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 14-01-12, 16:32   #12403
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Nå er jo gluten en av grunnene til at deig hever og blir stor, så vil tro det
Jeg lagde disse med glutenmel til frokost i da, Både jeg og gubben holdt på å spise oss forderva, så gode var de! Og gubben ser helst at brødvarer er høykarbo

1-0 til meg!

Takk for svar
Har aldri brukt glutenmel (eller bakepro for den saks skyld), så er ikke kjent med bakeegenskapene. Helt enig, disse var supert gode. Måtte smake en liten bit i går. Mulig jeg setter glutenmel på handlelista, så blir de STOORE også, ikke bare gode.

Gammel 16-01-12, 20:27   #12404
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Min sønn på halvannet år har fått et utslett som ser akkurat ut som det første bildet her. Omtrent hele ryggen hans er rød, og det sprer seg litt utover brystet og magen. han har også et par flekker på lårene. Han har generelt veldig tørr hud (akkurat som mora, stakkar ), så vi bader ham bare en gang i uken for å ikke tørke ut huden og smører ham med Decubal to ganger om dagen. Han har hatt et tilfelle da han var mindre med akkurat samme type utslett. Det ser jo ut som atopisk eksem, men det klør ikke (tilsynelatende) og det ser ikke ut som om han er plaget med det. Kan det være atopisk eksem selv om det ikke klør? Eventuelt, har dere noe forslag på hva annet det kan være?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 16-01-12, 20:45   #12405
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Min sønn på halvannet år har fått et utslett som ser akkurat ut som det første bildet her. Omtrent hele ryggen hans er rød, og det sprer seg litt utover brystet og magen. han har også et par flekker på lårene. Han har generelt veldig tørr hud (akkurat som mora, stakkar ), så vi bader ham bare en gang i uken for å ikke tørke ut huden og smører ham med Decubal to ganger om dagen. Han har hatt et tilfelle da han var mindre med akkurat samme type utslett. Det ser jo ut som atopisk eksem, men det klør ikke (tilsynelatende) og det ser ikke ut som om han er plaget med det. Kan det være atopisk eksem selv om det ikke klør? Eventuelt, har dere noe forslag på hva annet det kan være?

Den fjerde barnesykdom ser omtrent akkurat sånn ut! Utslett som ikke klør, litt sutrete og så littebitt feber etter noen dager, gjerne etter at utslettet har blitt borte!
Kan komme flere ganger! Mener snuppa hade det 3 ganger, sønnen bare en!

Gammel 16-01-12, 21:52   #12406
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Den fjerde barnesykdom ser omtrent akkurat sånn ut! Utslett som ikke klør, litt sutrete og så littebitt feber etter noen dager, gjerne etter at utslettet har blitt borte!
Kan komme flere ganger! Mener snuppa hade det 3 ganger, sønnen bare en!

Googlet det og da står det at det starter med feber og så kommer utslettet etter ca 3 dager, og han har jo ikke hatt feber ..? Har forsåvidt vært snørrete og hosta litt og sånn, men det har vart lenge.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 17-01-12, 08:51   #12407
kennygirl
Seniormedlem

kennygirl sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 39
kennygirl er ny på veien

Noen som vet om det går an å gjøre om et word-dokument til en bildefil?

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 17-01-12, 11:03   #12408
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Noen som vet om det går an å gjøre om et word-dokument til en bildefil?

Om du sitter på windows 7 kan du bruke snipping tool (ligger i tilbehør) for å "ta et bilde" av et område på skjermen.

Gammel 17-01-12, 12:15   #12409
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Om du sitter på windows 7 kan du bruke snipping tool (ligger i tilbehør) for å "ta et bilde" av et område på skjermen.

For å ta et bilde av skjermen, eller screen shot uavhengig operativsystem så trykk på "PRTSC"/Print Screen. i Windows må man sikkert lime det inn i paint eller lignende (ctrl+V) om jeg ikke husker helt feil, lenge siden jeg har brukt windows. I Linux kommer det (som regel) opp et eget alternativ for å lagre screen shot automagisk.

Men Kennygirl: om du trykker "lagre som" under fil, da får du opp en haug med filtyper du kan lagre som. Se om det er en .GIF eller .JPEG/JPG der, og velg det og se hva som skjer.

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 17-01-12, 14:51   #12410
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

automagisk

Tror jeg også vil ha et automagisk operativsystem Jeg vet det er en måte å ta skjermklipp rett i onenote. Men klarer ikke huske hvilken bokstav det var. Men det var windowsknappen og en bokstav, tror jeg.

Det var jeg vel ikke spesielt til hjelp

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-01-12, 15:23   #12411
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Tror jeg også vil ha et automagisk operativsystem Jeg vet det er en måte å ta skjermklipp rett i onenote. Men klarer ikke huske hvilken bokstav det var. Men det var windowsknappen og en bokstav, tror jeg.

Det var jeg vel ikke spesielt til hjelp

Linux er ganske automagisk i forhold til windows ^_^ *nerd*

Hæhæ Vel. Nå var vel ikke dette noen hurtigtast, men HER forteller Wikihow hvordan du tar screen shots i onenote Selv har jeg aldri brukt onenote, så jeg vet egentlig ikke hva jeg snakker om

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 17-01-12, 15:38   #12412
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Automagisk!

På pc-en min må jeg trykke ned fn-knappen (nederst til venstre på mitt tastatur) samtidig som jeg trykker inn prt sc (print screen) knappen, som ligger over num-paden.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 17-01-12, 15:39   #12413
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Hvor: Bergen
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Linux er ganske automagisk i forhold til windows ^_^ *nerd*

Hæhæ Vel. Nå var vel ikke dette noen hurtigtast, men HER forteller Wikihow hvordan du tar screen shots i onenote Selv har jeg aldri brukt onenote, så jeg vet egentlig ikke hva jeg snakker om

Det var mye enklere enn dette. Det der så jo knøvlete ut. Tror mamma husker hvordan det skulle gjøres. Får ringe senere og få forklaring. Og gjøre sånn som bestemora mi og lime en lapp med forklaring på pulten ved siden av datamaskinen (siden jeg tydeligvis glemmer mellom hver gang jeg skal gjøre det )

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-01-12, 15:48   #12414
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Automagisk!

På pc-en min må jeg trykke ned fn-knappen (nederst til venstre på mitt tastatur) samtidig som jeg trykker inn prt sc (print screen) knappen, som ligger over num-paden.

Automagisk ja! Superfine ordet, det!

Uansett. Ja, det er basically slik det gjøres i mer eller mindre alt. Med eller uten fn-knapp. Print screen-knappen. Det ligger liksom litt i navnet dens....

Men vi har jo muligheten for å ta bilde med kamera! du photo, som er kunstfotograf burde iaffal klare å få til no fine greier Eventuelt kopiere skjermen med kopimaskin

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 17-01-12, 15:49   #12415
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Det var mye enklere enn dette. Det der så jo knøvlete ut. Tror mamma husker hvordan det skulle gjøres. Får ringe senere og få forklaring. Og gjøre sånn som bestemora mi og lime en lapp med forklaring på pulten ved siden av datamaskinen (siden jeg tydeligvis glemmer mellom hver gang jeg skal gjøre det )

Ja, jeg skjønner hva du mener! Du kan jo google "screen shot onenote shortkey" eller noe lignende og se hva du finner da

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 17-01-12, 16:22   #12416
kennygirl
Seniormedlem

kennygirl sin avatar

kennygirl er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Takk

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 17-01-12, 17:16   #12417
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Er det ikke enklere å bare lagre det som PDF da?

Gammel 17-01-12, 21:18   #12418
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Spørsmål:

Hva er forskjellen mellom Tines kremost og Philadelfia ost? Ser i flere oppskrifter at mans skal bruke kremost, og så ser jeg bilde av philadelfia ost... Er det kremost på lik linje med Tines kremost?

Gammel 17-01-12, 21:36   #12419
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Er det kremost på lik linje med Tines kremost?

Ja.

Gammel 17-01-12, 21:38   #12420
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Når jeg skal bruke det i ting, og ikke som pålegg, kjøper jeg Coop sin smøreost. Helt lik til halve prisen.

Gammel 17-01-12, 22:49   #12421
kennygirl
Seniormedlem

kennygirl sin avatar

kennygirl er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Er det ikke enklere å bare lagre det som PDF da?

Det hadde vært det enkleste, men pdf kom ikke opp som noe valg da jeg skulle lagre.... Men smgjs forslag funka

Gammel 18-01-12, 00:01   #12422
BPN
Juniormedlem

BPN sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
BPN er på en erverdig vei

Jeg gikk på lavkarbo i rundt 4 mnd med god vektnedgang! Ca 15kg.

Deretter klarte jeg å sprekke, var litt av og på lavkarbo. Prøvde og feilet.

Nå er jeg mer motivert enn jeg har vært noen gang og har lyst å gi lavkarbo en ny sjangse, jeg har spist lavkarbo siden nyttår.

Det jeg lurer på er om det blir mindre og mindre vektnedgang jo oftere man går inn og ut av ketose? Hvis jeg nå holder meg til dietten og er i ketose, kan jeg forvente å få like god effekt som første gangen jeg var i ketose?

BPN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse?
Gammel 18-01-12, 01:12   #12423
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Når jeg skal bruke det i ting, og ikke som pålegg, kjøper jeg Coop sin smøreost. Helt lik til halve prisen.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja.

Thanks girls!!

Gammel 18-01-12, 08:57   #12424
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Opprinnelig lagt inn av BPN, her.

Jeg gikk på lavkarbo i rundt 4 mnd med god vektnedgang! Ca 15kg.

Deretter klarte jeg å sprekke, var litt av og på lavkarbo. Prøvde og feilet.

Nå er jeg mer motivert enn jeg har vært noen gang og har lyst å gi lavkarbo en ny sjangse, jeg har spist lavkarbo siden nyttår.

Det jeg lurer på er om det blir mindre og mindre vektnedgang jo oftere man går inn og ut av ketose? Hvis jeg nå holder meg til dietten og er i ketose, kan jeg forvente å få like god effekt som første gangen jeg var i ketose?

Jeg er en av de som etter å ha gått ned mye på lavkarbo, endte på karbokjøret etter noen få år. Høykarboperioden varte lenge, og det meste kom tilbake.
Er i god gang igjen nå, men synes det går mye senere denne gange. Men - jeg ser også at denne gangen spiser jeg mye mer variert, og også mer tror jeg. Mulig Lavkarbo.no må ta litt av skylden, for det er så mye gode oppskrifter her, og mye inspirasjon til matlaging.
Så, hvis jeg hadde spist helt likt som første gang, er det mulig at jeg hadde gått ned like fort denne gangen.
Forøvrig så er jo det med vektnedgang veldg individuelt, så det er ikke sikkert du reagerer som meg eller som andre.

Gammel 18-01-12, 09:54   #12425
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

det er mest effektivt første gang

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21.