Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Desemberskravletråden 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-12-11, 13:51   #76
Idamor
Medlem

Idamor sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 40
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden 30+

Legg ut "oppskrift" hvis du får det til bra da!!! Alltid hatt lyst til å prøve and jeg!

Gammel 11-12-11, 21:49   #77
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

I går hadde jeg og sambo julebord. Det var kjempekjekt! Mye pinnekjøtt, kålrabistappe og surkål. Poteter til de som ville ha (bare 2 ut av 5). Bakte epler med sukrin og kanel til dessert med krem med vaniljepulver i. Kjempegodt I dag har jeg bakt sukkerfrie kokosmakroner, det ble skikkelig godt faktisk. Akkurat slik jeg husker de fra jeg spiste julebakst før :P Har kjøpt meg en thailandsk detox-te. Den funker som f.... Har hatt vondt i magen i kveld, men tar det som et tegn på at alle giftstoffer og sånt er på vei ut av kroppen Man kan drikke den to ganger om dagen, men har nå bestemt meg for å bare ta en kopp hver kveld, siden den tydeligvis er effektiv. Den skal visst gjøre vidunderverk for fordøyelse og tarmfunksjon også, så må si jeg føler meg ekstra sunn

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 16:06   #78
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Da har jeg faktisk nådd en av mine mål for desember! -12 kg! God helg ønskes alle. Jeg skal på mitt første "skikkelige" teater

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 16:18   #79
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 49
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Da har jeg faktisk nådd en av mine mål for desember! -12 kg! God helg ønskes alle. Jeg skal på mitt første "skikkelige" teater

Jippi!! Gratulere så mye

Kos deg på teater! Jeg er på teater mange ganger i året, det er skikkelig stas

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 16:28   #80
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Jippi!! Gratulere så mye

Kos deg på teater! Jeg er på teater mange ganger i året, det er skikkelig stas

Tusen takk! Det blir veldig spennende

Gammel 17-12-11, 00:54   #81
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Det var ikke teater. Det var ballett. Hah! Var Nøtteknekkeren attpåtil. Jeg ble invitert med i dag tidlig på en gratisbillett. Var artig da, og orkesteret var mildt sagt dyktige, men må si at ballett ikke var helt min greie. Så selv om mange sier at de ikke får julestemning uten å se nøtteknekkeren, så vet jeg at jeg kommer til å få julestemning hvert år uten hjelp av den balletten der

Gammel 17-12-11, 01:30   #82
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Det var ikke teater. Det var ballett. Hah! Var Nøtteknekkeren attpåtil. Jeg ble invitert med i dag tidlig på en gratisbillett. Var artig da, og orkesteret var mildt sagt dyktige, men må si at ballett ikke var helt min greie. Så selv om mange sier at de ikke får julestemning uten å se nøtteknekkeren, så vet jeg at jeg kommer til å få julestemning hvert år uten hjelp av den balletten der

Hva med bøtteballett?

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 07:20   #83
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Eg har hatt SÅ lyst til å gå og sjå Nøtteknekkeren i årevis. Første året eg hadde planlagt det så endte eg opp på sjukehus med minstemor i staden, same helga, og seinare så blei det aldri til at eg fant tid og råd. Hadde det vore berre meg sjølv hadde det vore enklare å ta seg råd, men vi er jo mange (og eg kan aldri dra aleine, for kem skal passe ungane da?). Det er forestilling i dag. Kanskje det er billettar igjen...? Men ikkje så mykje på kontoen, da. Som vanleg på denne tida av året.

Eg elskar ballett da. Har dansa i Nøtteknekkaren sjølv eg.

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 21:02   #84
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Nøtteknekkeren Fin den da! Jeg så den flere år etter hverandre på operaen, men nå synes jeg det er litt vel stive priser.

Jeg liker ballett. Den fineste, synes jeg, var Romeo og Julie, som gikk på Den norske opera for flere år siden. Men akkurat nå kommer jeg ikk på hvilken komponist det var

Bedre lykke neste gang, Anarko

Zillah: Hvor dansa du Nøtteknekkeren og hva?

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 11:11   #85
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Bønna - eg var "berre" snøfnugg saman med dei andre jentene i min klasse på ballettskolen, og fikk dessverre ikkje vore med på forestillingane våre fordi eg flytta :-( Men prøvene var artige (sjølv om eg hadde altfor trange tåspissko... vi lider for kunsten med eit smil sjølv om tårene og blodet renn) og eg hugsar mykje den dag i dag, enda så mange år sidan det er.

Og det var nok billettar igjen i går, men det var ikkje nok samanhengande seter til oss alle, så da får eg satse på neste år og legge planer i god tid. Eg planla for så vidt i god tid i år også, MEN eg venta og venta på å få fleire med meg, så... Jaja.

Det er snøfnugg ute også no. Ikkje så mange, heldigvis, men om det held på heile dagen så blir det vel ein del snø til slutt likevel. Eg er ikkje så glad i snø, eg...

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 16:25   #86
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Zillah: Er ikke "bare" et snøfnugg, vet du. De rollene er viktige for helheten

Jeg har hørt at tåspissdans skal være fryktelig vondt Men det er utrolig flott å se på, da

Gammel 18-12-11, 18:18   #87
timich
Medlem

timich sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Hurra! Milepæl i dag altså, jeg jogget for første gang på minst 10 år... Tok det veldig piano da (jeg veier jo fremdeles godt over 100...), jeg hadde 35 min på tredemølla og av disse var nok ikke mer enn 15 min jogging (fordelt i bolker på 2-4 min), men likevel: Jeg jogget! Er så happy og kjenner at kroppsformen er stigende

Nøtteknekkeren kunne jeg også godt tenke meg å se live, har sett den på TV mange ganger men aldri live. Men det blir nok ikke i år...

Gammel 18-12-11, 22:16   #88
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Opprinnelig lagt inn av timich, her.

Hurra! Milepæl i dag altså, jeg jogget for første gang på minst 10 år... Tok det veldig piano da (jeg veier jo fremdeles godt over 100...), jeg hadde 35 min på tredemølla og av disse var nok ikke mer enn 15 min jogging (fordelt i bolker på 2-4 min), men likevel: Jeg jogget! Er så happy og kjenner at kroppsformen er stigende

Nøtteknekkeren kunne jeg også godt tenke meg å se live, har sett den på TV mange ganger men aldri live. Men det blir nok ikke i år...

Så flink du er da! Du har all grunn til å være stolt!
Jeg prøver å variere slik at jeg ikke bare er på tredemølla, for den er den jeg har tendens til å være mest på. Men siste 2 dagene har jeg brukt stepmaskinen, eller trappemaskin eller hva man skal kalle det, i 30 minutt hver gang. Så avsluttet med crossrampen. I morgen er det dog tredemølla igjen
Nøtteknekkeren var jo artig, men jeg har jo ikke noe spesielt forhold til den slik så mange andre har. Jeg syns orkesteret var fantastisk flinke. Kostymene var gjennomførte, og danserene var jo kjempeflinke, men ballett er likevel ikke min type underholdning.

Gammel 19-12-11, 11:03   #89
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Jeg våknet med julestemning! Den er så intens at jeg føler meg nesten som et barn igjen. Husker dere det? Når dere gledet dere så ekstremt til jul, at det nesten gjorde vondt? Gleder meg også til torsdag når jeg og sambo kommer frem til sunnmøre

Gammel 19-12-11, 14:13   #90
timich
Medlem

timich sin avatar

Husker dere det? Når dere gledet dere så ekstremt til jul, at det nesten gjorde vondt?

Jeg har det slikt hvert eneste år, hele desember! Elsker jula

Gammel 19-12-11, 15:19   #91
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Opprinnelig lagt inn av timich, her.

Jeg har det slikt hvert eneste år, hele desember! Elsker jula

Jeg elsker jula jeg også! Alltid gjort det. Og i år skal jeg feire med svigers for første gang, og jeg gleder meg! Blir spennende å se hvordan andre gjør det i julen Er det forresten slik at rå gulrot har lavere GI enn kokt? Stresser litt og alt jeg klarte å røske med meg var en gulrot.

Gammel 19-12-11, 15:29   #92
Måne
Medlem

Måne sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Alder: 56
Måne er på en erverdig vei

Rå gulrot har lavere GI enn kokt.

Kjærestemannen er på reisejobb de neste dagene, så jeg tenkte jeg skulle overraske ham med å vaske og pynte til jul før han kommer hjem. Har en liten baktanke med det hele, for da får jeg det jo akkurat som jeg vil.. ingen innblanding av hvor hva skal stå, etc..*knegg knegg*

Langtidsmål:
Måne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav Fodmap og trening Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 15:52   #93
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Måne, her.

Rå gulrot har lavere GI enn kokt.

Kjærestemannen er på reisejobb de neste dagene, så jeg tenkte jeg skulle overraske ham med å vaske og pynte til jul før han kommer hjem. Har en liten baktanke med det hele, for da får jeg det jo akkurat som jeg vil.. ingen innblanding av hvor hva skal stå, etc..*knegg knegg*

Jeg har akkurat flytta inn tingene mine hos kjæresten min, og jeg har NØYAKTIG den samme tankegangen.... Det blir nok mye av samme visa med julepynten til neste år også! I år er det forholdsvis lite julepynt, på grunn av alt rotet med flytting. Men neste år, da skal vi pynte!

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 23:30   #94
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Kjærestemannen min var hjemme mens jeg var på senvakt og hadde tryllet frem middag til jeg kom hjem Hurra!

Gammel 22-12-11, 09:55   #95
timich
Medlem

timich sin avatar

Jobbe-hjemme-dag i dag... Det var egentlig ganske deilig nå når ungene har fri. Huset er ferdig vasket og pyntet og jeg skal bare konsentrere meg om matlaging de nærmeste dagene Gleder meg vilt til all den gode maten. I går kjøpte jeg familieribbe og tenkte å langsteke den etter Nannahs oppskrift, men jeg tror kanskje ikke det blir før i romjula. Hjemmelagde medisterkaker i dag, kalkun i morra, pinnekjøtt på lørdag, rester på søndag og familieselskap på mandag...
Jeg er ingen rutinert ribbelager (hos oss er kalkun og pinnekjøtt de to obligatoriske middagene i løpet av jula), kan man fryse rester av ribba? Eller blir svoren myk da tro?
I dag skal jeg også få ordnet de siste julegavene. Har egentlig bare noe småtteri igjen.

Gammel 22-12-11, 10:44   #96
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Restemat på Juledagen var litt framand for meg. Ribba held seg nokre dagar i kjøleskapet, vi har ribbe til julefrukosten heile romjula igjennom. Men du kan naturlegvis også fryse, korleis det blir med svora veit eg ikkje, eg har ikkje prøvd å fryse langsteikt ribbe med slik god svor nokon gong.

I dag vakna mellom-jenta tidleg og kom i kleda superfort, og lurte på om ho blei for sein til SFO. Nei... nei, klokka var da berre sju. For i dag var det Bingo på SFO nemlig. Det er veldig populært. Størstejenta veit eg ikkje eingong om ho er vaken, for ho har overnatta med ei veninne og da blir det seine kveldar og seine morgoner. Minstemor får vere heime og jage julesnask med meg i dag. Så får eg vel vaske og prøve å gjere det litt fint her, eg også. Lille-lillejuleaften, minsann! Hoi!

Burde nok tatt meg ein tur og kjøpt litt meire julegåver, men det er så hektisk og kaotisk no rett innpå jul, så eg lurer på om eg ikkje berre får vere nøgd med det eg har.

Gammel 22-12-11, 12:17   #97
timich
Medlem

timich sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Restemat på Juledagen var litt framand for meg.

Ja, det skjønner jeg Det er litt av praktiske hensyn at vi har stor middag på lille julaften i stedet (da er vi mange, og noen reiser igjen 1.juledag). Og det er alltid en del rester etter både kalkun og pinnekjøtt, og 2.dag er vi borte i familieselskap, så jeg syns det er greit å få spist det opp. Waldorfsalaten holder seg iallfall ikke så lenge... Og jeg nyter å bare vandre rundt i pysjen og ikke tenke på å lage festmiddag på 1.juledag

Gammel 23-12-11, 01:21   #98
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Jeg tenkte bare jeg skulle ønske dere en riktig god jul, jeg! Jeg stikker til periferien (bedre kjent som Heidal i Gudbrandsdalen ) i morgen tidlig, og der er det visst dårlig med nett, så ville bare si det før jeg drar! Håper dere får det supert, uansett hvordan dere måtte feire eller ikke feire! Snakkes i januarskravletråden da!

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 23-12-11, 09:20   #99
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Oj, jeg gikk i klasse med to stk fra heidal da jeg tok reiseliv. Kul dialekt!

Gammel 23-12-11, 14:23   #100
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg tenkte bare jeg skulle ønske dere en riktig god jul, jeg! Jeg stikker til periferien (bedre kjent som Heidal i Gudbrandsdalen ) i morgen tidlig, og der er det visst dårlig med nett, så ville bare si det før jeg drar! Håper dere får det supert, uansett hvordan dere måtte feire eller ikke feire! Snakkes i januarskravletråden da!

En riktig god jul til deg og!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Desemberskravletråden sistegang Mer enn 30 kg overvekt 176 29-12-10 16:19
Desemberskravletråden til 30+ vaskeklut Mer enn 30 kg overvekt 90 31-12-09 12:08

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.