Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-11-11, 11:25   #4726
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Jeg skulle ønske det hadde vært en "liker"-knapp her inne.
Akkurat som på FB......

Gammel 18-11-11, 14:16   #4727
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Godmorgen alle sammen!

Gjorde godt i går kveld å se at Nysgjerrig nok kom innom og i dag tidlig at Sanna kom innom. Godt å ha gode venner her inne igjen. -Samt det at dere kommer tilbake etter en pause gir meg håp for at den flotte tråden vår fortsatt skal få leve videre

Nysgjerrig Nok: Tusen takk for gode ord Det er falig det der med utskeielser, lett at det bir fler og fler av dem når en først begynner, ja. Jeg har rett og slett bestemt meg for at jeg ikke tar noen utskeielser foreløpig, selv om jeg er ferdig slanket nå. Prøver å legge opp dagen i forhold til at jeg fremdeles skal leve lavkarbo, og ganske strikt lavkarbo også, men øke på veldig gradvis og sakte med kh mens jeg fremdeles holder meg stabil. Merker jeg oppgang, kommer jeg tvert til å kutte ned igjen. Jeg vil ganske enkelt ha en hverdag uten sult og sug og med det deilige og avslappede forholdet jeg føler jeg får til mat når jeg spiser lavkarbo. Og vil absolutt ikke ødelegge den store jobben jeg har gjort. Hvis en skal få kontroll med utskjeielsene tror jeg en må ha det forholdet til dem at en hver eneste gang en står overfor en utskjeiese spør seg selv: Er det virkelig verdt det? Noen ganger er det jo verdt det, og da er det greit. Men det virker på meg som du egentlig ikke synes de utskeielsene du tar er verdt det. -Og da vil jeg anbefale deg den bevisstheten: Hver eneste gang du står overfor en pizzabit, sjokolade, brød eller hva det nå er du skjeier ut med, spør deg selv om den biten er verdt det. Sånn kan du kanskje få kontroll på utskjeielsene dine og kun ta de få du faktisk selv beslutter å ta Håper du finner ut av det vennen

Takk for varm mottakelse! Smiler her jeg sitter. Det var godt. Og ja: jeg tenker også at tråden skal leve, og minner meg selv om at da må jeg være med å bidra.
"Alle" har vel sagt at det er lurest å ikke unne seg den første utskeielsen, fordi det fort baller på seg. Nå er jeg en av de som har forstått det. (Hørte jeg velkommen etter?) Liksom litt mere erfaren blitt. Er jo så fort gjort - en liten bit av det og en liten bit av datt, også er det lørdag, eller gjester - eller noe nammis jeg ikke har spist på hundre år liksom... Og vips. Så er ketosen long gone, sukkersuget på topp og samvittigheten på bunn. Blir nesten som å tro at det er en god ide å festrøyke når man har sluttet å røyke - eller bare ta et glass om man er alkoholliker.. Og selv jeg ser hvor dumt det er liksom. Må huske at det er sånn med sukker også.

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Herlige du, så godt å se deg her inne igjen! Spontaniteten er både last og glede, gjerne samtidig også. Vet ikke om det er en del av meg eller en del av sykdommen - men uansett, jeg har det knallbra om dagen nå. Det går greit på jobb. Trives med hun ene sekretæren, hun andre (som jeg jobber mest med) er jeg veldig usikker på hvor jeg har, og hun er skikkelig morgengretten - noe jeg ikke er uansett dagsform. Og da blir jeg nervøs og redd for å ha gjort noe feil. Foreløpig er jeg ikke lei, det er noe å gjøre hele tiden (lese aviser, facebook, blogg, MSN, mail, VG, dagbladet) Bare det ikke blir kjedelig. Har du det bra?

Ja, altså ærlig talt. Nå er det over og ut med denne svartens surmulinga mi. Jeg drømte om han i natt og våknet i 5-tiden av at jeg sa "herreguuuuud", så snudde jeg ræva til og sovna igjen. HAHA! Den tapte han glatt. Jeg vet han enda er i Bodø, og jeg rett og slett bryr meg ikke. Var en tung onsdag siden jeg fikk det sjokket, og det tok meg med storm og vulkaner. Det var jeg ikke forberedt på, han har jo ingenting her å gjøre hverken i sosial anliggende eller jobb. Idiot, reis tilbake og lengre. GRØSS! Gleder meg til å finne på noe gøy med Fiskeren (har jeg fortalt at de er gode venner, ja?) Vel, uansett, jeg prøver fokusere på at det ikke er hevnaksjon, for det fortjener ikke Fiskeren, men Fyren gjør det. Hvem betyr mest? Hm. Er det rart man går i terapi? HAHA! Glad jeg har min porsjon av selvironi, som kommer av min herlige innsikt. Hoho.

Jeg har hatt kontakt med Dollsine og fått min egen avslutning på hennes tid her inne. Jeg synes det er tungt og jeg tar det tungt også. Får tårer i øynene bare jeg skriver dette. Nå må dere andre bare snaske dere til å holde dere her, jeg finner dere nok one way or another.

Burde vel jobbe litt nå, jobber for en annen avdelig de resterende 40%, men noen uker tar jeg meg fri for å puste litt. Det er avtalen jeg har med NAV og jeg burde vel lystre. Gleder meg enormt til frihelg i Tromsø, og nå førstkommende mandag har jeg også fri. Da er det klesvaskedag hos mamma + sosialisering med bestis som også har fri den dagen. Ja, og lege. Ønsker kutte på all medikasjon, hva synes dere?

Om jeg har det bra. Tja. Sånn passe. Sikkert greit nok. Litt issues i topplokket fra tid til annen, - men ting blir jo ikke værre enn jeg gjør det til - samtidig som jeg ikke alltid er bevisst på det så jeg klarer å lage en big baluba av noe som "the other" anser som en bagatell. Sikkert en helt normal greie i livets berg-og dalbane. Håper jeg.
Så er det på den annen side sånn at man (noen år etter) kan se seg tilbake og irritere seg over at man ikke tidligere forsto når man burde ha innsett. Gosj. Life altså. Snåle greier.
Morgengretten sier du - hm - da skulle du sett meg. Er ikke akkurat noen solstråle om morningen altså, - hehe - går relativt bra inntil noen ser på meg / lager lyd... Men: klok av skade så holder jeg meg litt unna folk til jeg er ca våken!
Kjapp avklaring: Er Fiskeren, Fyren og Flørten 3 forskjellige? OG kompiser? Tjobing - høres ut som om du har travle dager ja. Fiskeren vet jeg ikke om jeg har fått med meg.. Er det en potensiell eks - eller en potensiell far til dine avleggere? Knis - eller bare et festlig tidsfordriv kanskje?

Men du - kutte ut medisin bør du vel gjøre med legen...? Om han ikke er enig så er det lurt at han er informert i allefall. Jeg har i all efall erfaring med at de gangene jeg har friskmeldt meg selv (og kuttet ut tilskudd) så blir legen min veldig lite imponert.

Hm - litt om alt og ingenting.
Ønsker dere en god dag - og helg.
Og ja: vi snakkes snart!!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 15:20   #4728
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Fnis. Fyren er han som såret meg dypt og indelig. Fiskeren er kompisen til Fyren. Flørten er han jeg brukte som kompensasjon mentalt for å komme over Fyren, noe som gikk rett i dass. Flørten kjenner ikke til disse to.

Fiskeren er overhodet ikke noe slags potensiale hverken på den ene eller den andre måten. Han er grei som venn, men that's it. Foreløpig er jeg stuck på den der jæ.... Fyren, som jeg har mest lyst til å frittere... ja... du vet. Noe edelt, noe. Fnis. Jeg samler tråder ved hjelp av venner, og etter noen såre tårer, så ler jeg bare.

Jeg skal uansett til legen på mandag, så får ta det da. Savner legen min i Tromsø, hun var en real lege som alltid tok kontakt hver uke for å høre hvordan ståa var. Denne legen bryr seg kun om å få deg raskest mulig ut av kontoret. Men det skal vi bli to om. Han brydde seg om meg helt til legevaktslegen regelrett kjefta han opp for dårlig oppfølging av panikkangst, samtidig som jeg lå på benken med surstoff etter 10 timer angstanfall Da måtte jeg le når anfallet var over. Siden da har han vært litt skeptisk

Fra den ene psycomaniac til en annen; det er lov å ha dårlige dager/uker/måneder uten at det nødvendigvis er noe galt. Biorytmen er vesentlig, trykket fra månen og andre universelle fenomener spiller inn (om man velger tro). De ganger jeg har vært laaaangt nede over lengre tid (sykdom), så sjekker jeg biorytmen, og jaggu sa jeg smør. Det stemmer bestandig. Jeg er en veldig følsom person, ikke akkurat skjør, men har lett for å analysere både mennesker og settinger rundt meg til enhver tid. Er det noen jeg ikke føler meg trygg på, så er jeg overbevist om at vedkommende ikke liker meg. Så kommer "hvorfor" og "hva kan jeg gjøre" og "har jeg gjort noe galt" opp, som både tar energi og glede fra meg. Jeg har også tendenser til å blåse ting litt mer opp enn nødvendig, noe jeg jobber aktivt med i terapi.

Du vet du står fritt til å dele med oss, kanskje vi har noen løsninger eller noen god-ord å komme med? Jeg finner det i alle fall veldig avlastende å belemre dere med mine intriger, rett og slett fordi jeg får oppbacking og støtte til å ta avgjørelser bl.a. Dere er gull verdt.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 15:59   #4729
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Og her kommer enda en psycomaniac.....
Alle de isssusene oppe i hodet som dere beskriver Nysgjerrig Nok og Prutti har jeg også. Jeg er også overfølsom overfor andre mennesker, har problemer med å stole på de, ramler alltid utpå en selvkritisk granskning over at "det må da være noe galt med meg" når jeg føler noen ikke liker eller aksepterer meg....
Er vi psycomaniac hele gjengen.....eller er vi bare mennesker?????

Og er helt enig med prutti, nysgerrig nok, er det noe du trenger å få ut, så bruk oss her inne. Jeg synes i alle fall jeg får masse hjelp og støtte til å rydde litt i "toppokket" her inne

Hvis den legen din ikke tar deg alvorlig, Prutti, så synes jeg du bør tenke på å skifte lege. Veldig viktig at man blir hørt og får den hjelpen man trenger. Jeg setter virkelig pris på den hjelpen jeg har fått nå i det siste av legen min, altså, og kjenner i dag at legen hadde helt rett - jeg trenger sykemeding neste uke også, selv om jeg selv innbildte meg at jeg helt sikkert ville takle fint å gå tilbake på jobb da

Nå håper jeg det ikke er så altfor lenge til sønnen min kommer hjem fra skolen. Kjenner jeg er tidligere sulten enn jeg vanligvis er normalt i dag, hmmmm, sikkert pga at jeg spiste mandelboller til frokost/lunch, og nøttene gir jo litt ekstra karber.... hmmmm kanskje jeg bør holde meg til laks, egg og diverse pålegg med majones likevel..... Eller kanskje jeg nå overanayserer og bare har en dag jeg er mer enn normat sulten - vile ikke forundre meg ett øyeblikk om jeg overanalyserte, det er jo også en av de tendenser jeg har som får meg i trøbbel...
Oisan - snakker om sola - der plinget det inn en melding fra gutten, han er her om en halv time, så da tenker jeg at jeg bare starter matlagingen Snakkes senere

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 16:27   #4730
Nysgjerrig nok
Medlem

Pruttis: Ok, da er jeg med (F x 3) tror jeg... Venter i spenning på "Friskisen", "Fedrelandsmannen" og "Flammen". Klønete at Fiskeren og Fyren er venner, eller?
Forstår godt hva du skriver om legene, i mitt tilfelle er det en og samme legen som har gått fra å være fokusert og tilstede, til nå å være en som ser på skjermen sin og knapt gir meg et blikk. Merkelig altså, har lyst til å si det til ham. Han er liksom flink da, - men...det oppleves som om han sitter helt i egne tanker. Noen ganger så er han så opptatt med pc'n at når jeg sier noe så sier han bare "vent litt"..uten at jeg blir klok på hva vi venter på. (Oppdaterer facebooken sin og legger kabal liksom?)

Spennende det du sier om rytmen... Har ikke tenkt så mye på det, - men i og med at jeg er frøken pms så kan det jo hende at det er andre ting som ..kommer og går også.
Jeg er egentlig som deg, kjenner meg godt igjen og vel så det i det du sier om hvordan jeg stiller spørsmål ved meg selv - på bakgrunn av andres kommentarer eller væremåte. Men jeg jobber med saken. Jobber bare sammen med menn og de har vi mye å lære av. Hvis "noen" gir de krass kritikk så er det liksom alltid "noen" det er noe galt med og ikke de selv. Ikke en gang har jeg hørt at en av mine mannlige kollegaer vurderer seg selv på bakgrunn av noe som helst egetlig. Så jeg forsøker å snakke til meg selv, skrelle vekk ting som er "mellom linjene" og ren analyse + å minne meg om at det er et alternativ å ta det som en mann (trekke på skuldrene og fnyse).

Jo da, det er lov å dele - men er det noe med at jeg ikke vet om det jeg tenker er reellt, at jeg ikke vil henge ut noen og at jeg er en smule engstelig for anonymiteten min. Men: takk for at du minnner om det! God du pruttipia!

Bente: Jepp; vi er mennesker og jenter. Det er vår last her i livet. Men: jeg ville ikke vært noe annet heller. Tenk på alt det posetive som henger med på den følsomme biten: Vi FÅR MED OSS ting som ikke er sagt, vi KAN lese mellom linjene, vi KAN lukte en stemning, vi EVNER å tilpasse oss, vi KAN ta hensyn, vi KAN se detaljer - og KAN sette sammen plagg som matcher.
Kos deg med mat og sønnen -

Gammel 18-11-11, 21:32   #4731
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Hei hei!

En kjapp tur innom før jeg siger sammen i sofaen..

Først av alt, SÅ utrolig koselig å se all aktiviteten her inne det siste døgnet!! Jeg har bare skumlest innleggene nå, men kommer sterkere tilbake

Jeg er sliten nå, men jeg fikk vært med i dag og alt har gått fint med mamma

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 23:00   #4732
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Ja, Nysgjerrig nok, vi er mennesker og jenter, veldig godt sagt har tenkt det samme som deg mange ganger at jeg skulle ønske jeg kunne tatt ting som en mann. Men nå er jeg ingen mann og blir det aldri. Og ja, heldigvis er det mange fordele med det også - og ja hehehe vi kan til og med sette sammen plagg som matcher hehehe

Maria, så godt å høre at det gikk bra med mamman din og at du fikk mulighet til å være med

Pruttis - håper du har hatt en kjekk kino-kveld

Jeg kom akkurat inn igjen etter å ha hentet en instruktør til i morgen på flyplassen og hatt en hyggelig tur på kafe. Svart kaffe på meg og pasta og vi på henne Men veldig hyggelig prat var det. Nå skal jeg synke ned i sofan fram til leggetid. I morgen blir det 4-5 timer dansing på dagen med instruktørsamlingen vår og så dansing igjen på kvelden på juleballet, så jeg får legge beina høyt så de overlever morgendagen.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 01:34   #4733
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Jumpalaya!
Kino var rått! Slutten var tragisk, og nok sagt om den saken. Ikke spist så mye i dag, rester etter tacosuppa til lunsj, en atkinsbar til kino og en pakke Strandamør til kvelds. Er sulten, men fyller på med vann heller. Skal slenge meg på en fettfaste i starten, en skikkelig kickstart Drukket mye fløte da. Det får vel telle litt?

Her går det for fullt i hundeplanlegging. Eneste kjempen i hjulet er at mamma ikke kommer til å like det. Hun klarte knuse ideen min tidligere i sommer, men føler jeg er på en litt bedre plass i livet nå, og har forutsetninger til å klare meg bedre nå. Sådetså! Ordner med bur og hundeutstyr, bare hunden igjen! Avventer til mandag og svar

Det hører vel til kontrakten vi skrev under på før vi kom til verden, at livet ikke er en dans på roser. Vi har egenskaper som er unike hver og enkelt av oss, noen i større grad enn andre. Vi er mange som er følsomme, overfølsomme og paranoide, og andre egenskaper som også kan graderes. Som regel ender det opp i den sykdomskategorien som som regel bør behandles. I alle fall er det slik jeg oppfatter det. Om det er med medisiner eller terapi, så kan det kanskje hjelpe å få tankeprosessene over på et lavere nivå. Jeg, for min del, har det litt bedre tankemessig nå, med tanke på hurtigheten mellom tankene. Når jeg sier jeg er sliten, så mener jeg utslitt-vær-så-snill-å-skru-av-hjernen-min-for-godt-før-jeg-spyr-sliten. Det er noe helt annet enn å sitte å gruble og filosofere over livet. Bare for å sette det på spissen.

Ingen problemstillinger er for store eller små til å kan tas opp og analyseres i plenum. Synes det er helt greit, for hvis Bente sier noe i en annen innfallsvinkel, så kan jeg tygge litt på det en stund og så bestemme meg for at det var mye mer logikk i dét enn det jeg satt å bestemte meg for. Skjønner? Bruk oss, det er jo derfor vi kvinner er til, ja?

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 01:50   #4734
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Her er henne jeg ønsker så gjerne. 1 år, blanding border collie og lapphund.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 15112011100.jpg (611,7 KB, 2 visninger)

Gammel 19-11-11, 19:26   #4735
bente1
Seniormedlem

Å, for en skjønn hund , Prutti, jeg tror du ville kost deg veldig med en hund i huset jeg, vet jo at du har snakket en del om det tidligere her inne også, og jeg støtter deg absolutt i den ideen

Ja, sik har jeg det også, av og til er det virkelig litt vel mange tanker og følelser som svirrer rundt på en gang. Og da synes jeg også det er utrolig godt å få luftet det og at kanskje neon av dere setter ting litt i perspektiv for meg. Av og til blir man så innfløkt i sine egne tankemønster at man faktisk trenger noen som sier "hør nå her...", og av og til trenger man noen som "så klart er det helt naturlig at du føler det på den måten". jeg setter i alle fall utrolig stor pris på når dere gjør begge deler

Rakk ikke innom i dag tidlig før jeg dro avgårde for å danse. Jeg har nå vært ute og danset i fem timer på dagen i dag, hatt meg et bad etter at jeg kom hjem, fått i sønnen litt mat, og nå begynner det å bli på tide å pynte seg litt for kvelden. Får mat der om ikke så lenge, det skal være buffet, så håper det er noe å spise, men har uansett spist litt på forhånd for å forsikre meg om at jeg i alle fall får litt mat i kroppen uansett. Tenkte nemlig jeg skulle ta meg ett par glass vin i kveld Jada, vet det ikke skal så mye til før det blir for mye på lavkarbo, men blir det for ille får jeg hoppe inn i en taxi og komme meg hjem da vel, håpløst å danse salsa nåe man har for mye innabords i alle fall....

Ønsker dere alle en kjempefin lørdagskveld!

Gammel 20-11-11, 23:05   #4736
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Nei, men hva i all vide verden? Logger inn etter en bedriten dag, og ingenting her å lese og muntre meg opp?

I går var jeg hjemme hos mamma en tur, men humøret sank mer og mer. Tror mest det var pga. søsteren min. Dro igrunn bare hjem... La meg på sofaen og så på film, det var godt. La meg rundt kl 03 i natt, forferdelige underlivssmerter holdt meg våken. Faderullan altså!

Stod opp presis 12:00, la meg rett på sofaen. Havna dessverre i godteriskåla i dag, og hatt vondt i magen ever since. Nei, det var ikke verdt det, og gjett om Prutti har bestemt seg. Tror det var greit å ha den bommen, forsterker bare innstillingen min. I morgen er det ny innkjøpsdag, og jeg strever litt med hva jeg skal spise disse dagene. Tror jeg skal lage dobbel porsjon av minipizzaene, det er jo knallgodt. Har jo enda 4 pakker igjen av kjøttdeigen jeg kjøpte forrige fredag.
Mer fløte skal inn, og minn meg på rømme, så får jeg lagd lapper igjen!
Eggemelkkaffe burde jo også være en sikker vinner. Mon tro om jeg har håndmikser en eller annen plass?

HVOR ER DERE?!

Gammel 21-11-11, 00:41   #4737
bente1
Seniormedlem

Endelig var du der - ja, har vært helt stille her inne i helga. Har vært innom noen ganger, men ingen å prate med....

Bra du bruker erfaringen med godteskåla konstruktivt, Pruttis Lag deg masse minipizzaer, ja, eller noe annet som du liker godt. Har man noe man liker i huset, er det mye ettere å holde seg unna det man ikke skal spise.

Dagen i går var travel med salsa instruktørsamling på dagtid og salsajuleball på kveldstid. Begge deler var veldig kjekt, men var sliten i dag kjente jeg, så jeg har tilbragt dagen på sofan. Har ikke en gang giddet å skifte på meg skikkelige klær, sitter i joggedress og innpakket i pledd - ser skikkelig lekker ut

Hadde taco til middag i dag, og da tok jeg opp noen Mama Lupis lefser for å ha til. Det var godt Har ikke spist dem på lenge nå, for jeg faller så lett ut av ketose av dem, men nå trenger jeg jo ikke bekymre meg så mye om det lenger, så jeg kan alltids ta en lefse eller to av og til. For dere som ikke vet det, selger de forresten disse lefsene nå i den nye norske lavkarbo nettbutikken som heter lavkarbowebshop.no. Har bestilt en del varer fra dem som jeg venter på, gleder meg, spennende å prøve ut litt nytt

Gammel 21-11-11, 01:25   #4738
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Hiv'o'hoi, disse blir jo gull verdt! Skal sjekke de lefsene med en gang, altså. Er glad i taco, er en genial måte å få i seg masse god næring.

Har så vondt i magen i dag, ligger så og si i fosterstilling i sofaen. Både i øvre og nedre del (kvalme og kroniske), så har hatt en slitsom dag, faktisk. Selv om det eneste jeg har gjort var å legge sammen noen klær og å tenne noen stearinlys før jeg havna på sofaen igjen.

Enda ikke hørt noe fra hun med hunden, kjenner skuffelsen brer seg i meg.

Gammel 21-11-11, 11:03   #4739
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Hiv'o'hoi, disse blir jo gull verdt! Skal sjekke de lefsene med en gang, altså. Er glad i taco, er en genial måte å få i seg masse god næring.

Har så vondt i magen i dag, ligger så og si i fosterstilling i sofaen. Både i øvre og nedre del (kvalme og kroniske), så har hatt en slitsom dag, faktisk. Selv om det eneste jeg har gjort var å legge sammen noen klær og å tenne noen stearinlys før jeg havna på sofaen igjen.

Enda ikke hørt noe fra hun med hunden, kjenner skuffelsen brer seg i meg.

Godmorgen alle sammen - ny dag - ny uke - nye muligheter!

Ja, jeg synes også taco er genialt, masse kjøttdeig, grønnsaker, rømme, gjerne avocado/guacemole til, å prikken over ien er de lefsene - og så putter jeg alltid en god smørklatt oppi kjøttdeigen når jeg steker for ekstra fett Veldig næringsrikt og og samtidig namme-mat. De er litt dyre, men det er faktisk 10 lefser i en pakke, så når jeg lager til meg og sønnen får han 3- 3.5 og jeg 1.5-2, så da har vi begge mat 2 middager av en slik pakke. Hvis en er alene kan en jo bruke to lefser og da ha til 5 middager av de. Når dere bestiler, så husk å putt de rett i fryseren, det er ferskvare og ikke fulle av konserveringsmidler slik om normale lefser, så de må oppbevares frossne, holder en ukes tid i kjøleskap når de tas ut av fryseren. Nå tar jeg ut en pakke og har to middager til meg og sønnen av dem, men hvis jeg var alene, ville jeg nok lagt bakepapir/matpapir imellom to og to lefser før jeg fryste dem for å gjøre det enklest mulig å ta opp fra frysen.

Håper du hører noe om hunden snart Pruttis - kan ikke du kontakte henne da?
Magesmertene kommer nok av den godteskåla vil jeg tro, Pruttis - tenk på de smertene neste gang godteriet frister, så er det lettere å holde seg unna

Gammel 21-11-11, 14:30   #4740
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Hun bestemte seg for å beholde hunden selv. "#€%&/
Nåvel. Fins vel andre No rush.

Magesmertene mine er høyst reelle og kommer ikke av karbs De øvrige (kvalme) kom av for mye potetgull, men smertene er...smerter. Kan beskrives ganske figurativt og velpoengterende. Kjenn for dere at dere har en fiskesluk på vei opp...ja... det helligste. Og når sluken er kommet langt opp kommer jo krokene. Disse hekter seg jo fast og lukker til, så alt sitter fast. Slik føles det. H E L E tiden. Legen har i dag henvist meg til smerteklinikken hvor de har psykomotorisk fysio + psykolog + nevrolog. Hu ra

Koselig hjemme dag i dag, tross dårlig start på dagen pga. hu kjerringa. Fins andre muligheter

Skal bestille når lønna kommer, kan være kjekt til jul å lage pizza på
Du gjør?

Gammel 21-11-11, 15:01   #4741
bente1
Seniormedlem

Uff så dumt da at hun ville beholde den selv Men som du sier dukker det nok opp nye muligheter. Kanskje det fins en eller annen omplaseringsorganisasjon der som hjelper dyr som trenger nye eiere - eller er det bare i større byer det? Hvis det fins kan du jo ta kontakt med dem og si du gjerne vil oveta en hund som trenger et godt og kjærlig hjem

Ja, jeg har prøvd å lage pizza på de lefsene også, det blir jo tynn bunn, men det fungerer helt fint altså. I dag tenkte jeg lage quesadilla av dem, legge to sammen med masse ost imellom og litt finhakket chilli. Servere sammen med godt krydret kylling, masse grønnsaker og rømme. Mmmmm, gleder meg allerede

Har bare slappet av og ryddet litt i huset her i dag. Forbereder meg mentalt til psykologtime etterpå. Blir alltid en del ting å tenke på både i forkant og etterkant av terapi synes jeg. -Men prøver å jobbe mye med meg selv i mellom hver time for å komme så langt som mulig. -Jeg betaler jo for dette privat, følte ikke jeg hadde tid til å vente på henvendelse fra lege, ville komme meg videre med det jeg trenger å komme videre med. Dessuten har jeg funnet en jeg føler jeg trives med, og det er viktig for meg. -Men det blir jo dyrt, så det er bare en begrenset tid jeg kan holde på med dette....

Den derre nye lavkarbowebshoppen får forresten inn stadig nye produkter ser jeg, masse godterier som ikke er søtet med maltinol men med splenda, sukrin, og ser også at stevia nå kommer (stevia blir tillatt nå har jeg lest) Da går det jo an å bestille litt til jul - maltinol holder jeg meg langt unna, så jeg hadde egentlig gått og ventet litt på at det skulle dukke opp alternativer som bruker annen søtning, søtning som ikke påvirker hverken blodsukker eller magen.
Håper nå det kommer mer produkter med blanding sukrin - stevia når stevia blir tillatt, det bruker jeg alltid selv når jeg baker. Synes den kalde smaken av sukrin forsvinner med stevia som kan være bittelitt bittert, så de to sammen er etter min mening helt perfekt. Vi får se og håpe

Gammel 21-11-11, 15:03   #4742
bente1
Seniormedlem

De smertene dine høres helt forferdelige ut, Pruttis, jeg er glad jeg for at du er henvist til smerteklinikk, slik kan du jo ikke gå rundt håper du får skikkelig hjelp med det!

Gammel 22-11-11, 20:06   #4743
Nysgjerrig nok
Medlem

Hei igjen!!

Travle dager på meg, så travle at jeg liksom blir litt sprø av det. Orker ingenting når jeg kommer hjem; ikke handle, ikke lage knekkebrød, ikke sosialisere meg - tragisk. Og ja - snart "uka" igjen så da blir det vel helvete i heimen igjen - gud for et sjarmerende vesen jeg må være for tiden. Blæk.

Nok om det.

Hund pruttis???? Genialt! Synd du ikke fikk den du ville, men opp med hodet - "desverre" er verden full av hunder som skal gies bort (Har du sett på torget på finn.no?). Og - de aller kuleste hundene (etter min smak) er alltid oppe i nord!
Hvis du er en smule i tvil på om du skal eller ikke så er det jo tusen-og-ørti hundeeiere med dårlig samvittighet som trenger avlastning. Nå har jeg en på 50% og det er genialt for min del. Det er jo ikke alltid det passer med hund - men nå har jeg hund hver gang det passer meg. Love it!
Har du hatt før? Spes rase? Tenker du at moren din bør være enig fordi hun er en potensiell hundepasser når du er på vift - eller sånn bare fordi hun er mor og mødre mener ting som vi blir tenkendes på?

Vet du noe Bente - jeg blir så sulten av å lese innleggende dine. Og det er bra. Du må ha den mest fristende lavkarbomaten som finnes - samtidig som du har den beste disiplinen.
Trodde forresten du var ferdig med dansingen for dette semesteret - ? Med det samme jeg leste at du var å hentet en ny danser så så jeg for meg at du liksom hade bestillt en på nett - en sånn superduper salsamann kun til eget bruk i anledning "juleferie" fra den ordinære dansingen. Har de no' sånt på Ellos tro?

Hmmm - jeg nøyer meg med den mannen jeg har altså..bare så det er sagt. Får passe på å si det siden jeg vet at jeg kommer til å legge ham og alle andre for hat i en uke framover. Bortsett fra dere da - snille damene!

Klem!

Gammel 22-11-11, 20:08   #4744
Nysgjerrig nok
Medlem

EKKO - EKKO - EKKO

Dææææææjjåååååå?

Snufs - helt alene her inne.

hehe - jeg fortjente den liksom. Så slapp som jeg har vært med skrivingen. Men - da legger jeg inn en hilsen til meg selv og "faker" overrasket når jeg logger meg inn igjen. (Yes, - jeg er blond)

Gammel 22-11-11, 20:10   #4745
Nysgjerrig nok
Medlem

Når jeg først er her:
Er treffet avlyst og nedstemt?

Gammel 22-11-11, 20:12   #4746
Nysgjerrig nok
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Når jeg først er her:
Er treffet avlyst og nedstemt?

Kunne jo hatt en avstemning...nå liksom... hehe - siden det bare er meg her, og jeg faktisk quoter meg selv. "Flertallet" som bestemmer.

Gammel 22-11-11, 20:24   #4747
Lille34
Medlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

EKKO - EKKO - EKKO

Dææææææjjåååååå?

Snufs - helt alene her inne.

hehe - jeg fortjente den liksom. Så slapp som jeg har vært med skrivingen. Men - da legger jeg inn en hilsen til meg selv og "faker" overrasket når jeg logger meg inn igjen. (Yes, - jeg er blond)

Hehe Moroa lager man jo som kjent sjæl

Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 01:41   #4748
bente1
Seniormedlem

Hei igjen!!

Travle dager på meg, så travle at jeg liksom blir litt sprø av det. Orker ingenting når jeg kommer hjem; ikke handle, ikke lage knekkebrød, ikke sosialisere meg - tragisk. Og ja - snart "uka" igjen så da blir det vel helvete i heimen igjen - gud for et sjarmerende vesen jeg må være for tiden. Blæk.

Vet du noe Bente - jeg blir så sulten av å lese innleggende dine. Og det er bra. Du må ha den mest fristende lavkarbomaten som finnes - samtidig som du har den beste disiplinen.
Trodde forresten du var ferdig med dansingen for dette semesteret - ? Med det samme jeg leste at du var å hentet en ny danser så så jeg for meg at du liksom hade bestillt en på nett - en sånn superduper salsamann kun til eget bruk i anledning "juleferie" fra den ordinære dansingen. Har de no' sånt på Ellos tro?

Hmmm - jeg nøyer meg med den mannen jeg har altså..bare så det er sagt. Får passe på å si det siden jeg vet at jeg kommer til å legge ham og alle andre for hat i en uke framover. Bortsett fra dere da - snille damene!

Klem!

Å så kjekt at du fristes av maten min da vennen Jeg har alltid vært glad i å lage mat og har alltid egentlig laget det meste av maten fra bunnen av. Så jeg har egentlig tatt dette med lavkarbo litt som en utfordring - lært meg å lage både nye retter og gamle retter på litt nye måter. Og så tenker jeg at det faktisk er lettere å være disiplinert dersom man faktisk lager mat man liker godt!
Quesadillaen med kylling og grønnsaker ble forresten vidundelig god, det skal jeg definitivt lage flere ganger.

Beklager at jeg ikke holdt deg med selskap her inne i kveld. Jeg var innom flere ganger på dagen i dag, men hadde et møte kl. 18 som tok sin tid. Det er noen konflikter blandt noen i salsamiljøet som gjør at jeg som leder må inn og megle litt. Mer tror jeg ikke jeg skal si om den saken Det har nå tatt hele kvelden, har ikke en gang rukket å spise middag enda. Heldigvis satte jeg fram litt ost og bær da de kom, hvis ikke hadde jeg nok sultet i hjel!

Ja, kursene våre er ferdige nå for høsten, lørdagen var avslutning for sesongen. Blir nok litt trening framover, i alle fall for oss som er instruktører. -Men siden jeg er leder også er det alltid en del ting som må løses opp i, ordnes, planlegges, organiserers, så jeg har i grunnen aldri helt fri.... Men akkurat som at lavkarbo blir en livsstil, så blir i alle fall definitivt salsa en livsstil

Nå må jeg få i meg litt mat og så sove. I morgen har jeg mer tid til å være inne her, så da håper jeg noen kommer innom og skaravler med meg

Natti natt, damene mine

Gammel 23-11-11, 10:25   #4749
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

God morgen!

Her er jeg Beklager mitt fravær dere! Jeg har hatt lite tid til data den siste uka, og vet ikke hvor aktiv jeg klarer å være fremover heller. Sambo reiste på en mnds tur i dag, og dessuten regner jeg med å måtte hjelpe min mor en del fremover. Jeg er her så mye jeg klarer iallefall!

Nå slapper jeg av med morgenkaffen mens ungene forstatt er rolige Plan for dagen er å gjøre en del sårt tiltrengt husarbeid, og samtidig underholde ungene

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 12:12   #4750
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Ser ut til at vi er temmelig travle alle sammen.
Det virker som jeg må trekke meg fra treffet vårt.
Har nettopp fått solgt huset til ønsket pris.
Så nå får jeg det enda travlere, - jobb, oppussing i ny bolig før vi kan flytte inn, pakking og nedvasking av huset og midt oppi dette blir det JUL !!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.