Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-11-11, 20:27   #4626
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Neinei, jeg har det bra, misforstå meg rett Bare litt mye i topplokket.
Jeg har et hormonproblem som kun retter seg i ketose, noe legen sier er greit, men ikke optimalt. Jeg kan ikke vær i ketose kontinuerlig fram til overgangsalderen, så derfor må jeg prøve Metformin i tre måneder for å se om det kan kickstarte syklus. Jeg er langt unna diabetes

Veldig greit å ha et greit forhold til kjære flørten. Vi bevarer vennskapet, noe jeg var bekymret for at vi ikke skulle klare.

Hvordan har du det, snuppami? Ser du er sykemeldt, er det ut neste uke?
Vært hos terapeuten i det siste?

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 23:01   #4627
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Neinei, jeg har det bra, misforstå meg rett Bare litt mye i topplokket.
Jeg har et hormonproblem som kun retter seg i ketose, noe legen sier er greit, men ikke optimalt. Jeg kan ikke vær i ketose kontinuerlig fram til overgangsalderen, så derfor må jeg prøve Metformin i tre måneder for å se om det kan kickstarte syklus. Jeg er langt unna diabetes

Veldig greit å ha et greit forhold til kjære flørten. Vi bevarer vennskapet, noe jeg var bekymret for at vi ikke skulle klare.

Hvordan har du det, snuppami? Ser du er sykemeldt, er det ut neste uke?
Vært hos terapeuten i det siste?

Ok, sånn å forstå, ja, det var veldig godt å høre det da, at du har det bedre enn jeg oppfattet deg som - og ikke minst at du er langt unna diabetes
Ja, det er jo mange som sier man ikke skal være i ketose i årevis men så fins det jo de som sier det bare er tull. Skaldemann sier han nå har vært i ketose i 10 år og aldri har følt seg bedre. Leste også Matrevolusjonen av Eenfeldt, og der skriver han at om det hadde vært farlig med ketose ville vi aldri overlevd alle istidene som art, for da måtte vår forfedre leve i ketose, samme med eskimoene før den vestlige innflytelsen kom der. Så kanskje er det med at en ikke skal leve resten av livet i ketose en av disse sannhetene en skal ta med en klype salt? Ikke vet jeg, men får jeg bare tull og rot med kostholdet når jeg skal over på stabilisering skal jeg sterkt vurdere å leve i ketose, tror jeg

Ja, jeg er sykemeldt ut neste uke, det har vært så tøft på jobben at jeg bare kjente at jeg ikke maktet å være der lengere. I tillegg til at det gir meg muskelsmerter, hodepine og søvnproblemer, tapper det meg også veldig mentalt. Var hos healeren i går, det kjentes bra, synes hun hjelper meg! I tillegg har jeg bestilt time hos psykolog, skal dit mandag, tenkte jeg kunne få litt hjelp til stresshåndtering, slik at jeg håndterer hverdagen litt bedre når jeg kommer på jobb igjen

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 17:43   #4628
Dollsine
Gjest

Hei alle sammen! Plutselig stille her inne igjen?? Jeg er første til å melde fra som dårlig respondent; har ikke hatt tid til å sitte med pc'n og å skrive lange innlegg via mobilen er kjelkete. Nå skal jeg pynte stua og meg selv (trenger egentlig lite på det siste da....ha ha ha) for vi venter noen vennepar på middag om en times tid. Vi snakkes med??

Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 18:05   #4629
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Hei Dollsine, kos deg masse med middag og gode venner
Ja, i dag var det veldig stille - ingen som ville skravle med meg
Skal snart begynne med middagen jeg også

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 08:33   #4630
Lille venn
Juniormedlem

Lille venn sin avatar

Medlem siden: May 2011
Lille venn er på en erverdig vei

God morgen

Har planer om å gå en lang søndagstur i formiddag. Godt å komme seg ut litt. Skal ha barn og barnebarn på søndagsmiddag i dag. Det blir koselig. Ha en fin søndag alle sammen

Lille venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 11:14   #4631
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen! Fjerde morgenen på rad jeg har sovet lenge til å være meg - det føles godt og avslappende

Opprinnelig lagt inn av Lille venn, her.

God morgen

Har planer om å gå en lang søndagstur i formiddag. Godt å komme seg ut litt. Skal ha barn og barnebarn på søndagsmiddag i dag. Det blir koselig. Ha en fin søndag alle sammen

Kos deg masse med barn og barnebarn på middagsbesøk, Lille venn - kjempekoselig å samle familien rundt seg til et hyggelig måltid sammen

I dag bør jeg vel strengt tatt ta huset litt fatt her, det trenger litt rengjøring ser jeg. Kanskje jeg skal sette sønnen litt i sving med å hjelpe meg når han bestemmer seg for å våkne fra dvalen Men først skal jeg våkne til ved hjelp av ett par gode kaffekopper....
Ha en fin søndag!

Gammel 06-11-11, 14:06   #4632
Dollsine
Gjest

God morgen. Da er jeg oppe og går, etter en utrolig koselig kveld. God mat, god drikke, gode venner - og godt snacks Sitter med oppblåst kropp og sug i magen.. Ja ja, så går det når en tar for seg av bordets (skålas) gleder. Har spist nok frokost til å holde i mange timer, så det er ikke sikkert det blir så ille til slutt Her er det gråvær, etter mange dager med blå himmel og temperaturer opp til 12 grader! Vet ikke om jeg orker ut å gå i dag, kjenner at det er godt å bare tøfle rundt i utslitte klær også. Finne en god bok, ta en kopp te. Høres ikke det mer fristende ut??

Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 15:54   #4633
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

Hei, alle!

Søndager er fine dager når man klarer å utnytte dem. Jeg er kjempedårlig på å utnytte søndager. Men i dag har jeg gått en tur rundt Sognsvann. Helt alene. Det har jeg aldri gjort før! Og når jeg kom hjem, så regnet jeg ut gjennomsnittsfarten min, og antall kalorier og sånn (greit å ha i bakhodet siden jeg ikke spiser ketogent om dagen).
Veldig fornøyd med 428 kcal forbrent. Regnet samtidig ut kaloriinnholdet i maten jeg har spist. Grete Roede ville ha glist fra øre til øre. Bare trist for henne at jeg er sulten og ikke har planer om å pine kroppen min på lavkalori.

Nå skal jeg straks i dusjen, og etterpå skal jeg lage squashlasagne, så jeg har lunsj til neste uke. Gleder meg til å bli konsentrert på skolen igjen.

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 16:13   #4634
bente1
Seniormedlem

En venninne her stakk innom på formiddagsbesøk, så jeg bakte noen lavkarbo boller som jeg fant oppskrift på siden hun hadde med seg to små. Under har dere oppskriften, hvis dere har lyst til å prøve. Jeg syntes de ble kjempegode, men ungene var visst ikke like begeistret Ps, jeg bytter alltid ut halvparten av sukrinen i slike oppskrifter med noen dråper stevia, synes blandingen stevia - sukrin er perfekt som søtning, steviaen jevner liksom ut den kalde sukrinsmaken, slik at det smaker akkurat som det bør

Det ble seks boller,
Du trenger:
80 gram mandelmel
1 egg
2 ss kremfløte
3 ss kesam
4-5 ss sukrin
en klype salt
50 gram smør
en toppet teskje bakepulver
2-3 ss fiberhusk
kardemomme
Slik gjør du:
Pisk sammen egg og sukrin til eggedosis.
Tilsette kesam og fløte til egget og sukrinen.
I mellomtiden smelter du smøret og tilsetter det våte. Bland alt det tørre sammen og tilsett og bland til deig.
Du kan med fordel la den hvile 10-15 minutter. Deretter triller du kuler på et brett med bakepapir, og setter alle sammen inn i midten av stekeovnen. 180 grader til gylden farge

Gammel 06-11-11, 17:02   #4635
Dollsine
Gjest

Herlig Piken! Kjør på!!

Takk for deling av boller Bente. Jeg bakte kokosbrød i dag og fikk til et brød tilnærmet vanlig størrelse. Legger ut oppskrifta senere; nå skla jeg på laup

Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 18:47   #4636
Dollsine
Gjest

Hjemme igjen!

Oppskrifta på kokosbrødet til stor form (2 l) er som følger:
12 L (large) - Egg, rå
200 g - Ekte Meierismør TINE
1 ts - Salt, bordsalt, jodert
2 ts - Bakepulver
4 ts - Fiberhusk
180 g - kokosmel

Smelt smøret. Pisk eggene lett sammen med mikser mens du finner i resten. Ha alt det tørre i bollen med egg og ha i smør. Bland alt til en potetmosaktiv røre. Tror det er et poeng å ikke være for uforsiktig med røra pga heveeffekten til eggene. Legg røra i bakepapirkledd form på 2 liter, stek ved 175 grader i 60 min. Jeg får til 40 skiver av dette brødet, noe som gir 1,1 g kh/skive (eksl kostfiber), 3,26 g protein og 6,82 g fett.

Utfordringen min blir å spise bare en skive av dette mot to små før Kanskje ikke like lurt at den er så stor?

Sist redigert av Dollsine : 06-11-11 kl 18:56.
  Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 20:02   #4637
bente1
Seniormedlem

Ser den røra er dobbelt så stor som den jeg bruker i 1,5 l formen min, ja, Dollsine. Jeg synes vel egentlig det er litt greit med de små skivene jeg, så kan jeg ta to med masse smør og pålegg Jeg får bare litt over 0.3g kh i hver av mine skiver, men det er nok forskjell på ulike typer kokosmel.
Nå har jeg og sønnen spist taco til middag, og ganske snart skal jeg kjøre han avgårde til faren for å være der neste uke. Han greier seg overraskende bra med maten hos sin far også, lager lister til faren over hva han må kjøpe inn. En stanhaftig og konsekvent gutt jeg har Han sier han etter hvert skal unne seg en utskjeielse av og til, men max en gang i uka, men foreløpig har han utsatt den biten. Tror han ser at han får får større utbytte av styrketreningen i ketose, i tillegg til at huden er som dag og natt.

Denne uka har jeg vært litt surrete med maten. Har ikke spist noe "galt", men har generelt spist litt mer brøderstatning, fløte og rømme enn normalt, så har ligget nærmere 15g kh istedenfor på 10. Så gruer meg litt til å gå på vekta i morgen Men men, jeg har nå valgt å gjøre det slik denne uken, får heller tenke på å stramme til neste uke.

Gammel 06-11-11, 20:29   #4638
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

S-U-L-T-E-N!

Å ta en ekstra skje med udo's hjelper ikke. Oljemarinert laks med smørstekte grønsaker hjelper ikke. Gleder meg til om noen dager.

Gammel 06-11-11, 22:37   #4639
Dollsine
Gjest

Du er mye flinkere enn meg Piken; jeg gjør noe med det - dessverre
Det er skummelt å se hvor lite annen mat (les: chips) gjør med hodet altså. I morgen skal jeg på samling utafor jobb, og vet eneste mulighet for lunsj blir å ta med kokosbrød med pålegg. Heldigvis har jeg det! Selv om det gir for mye kh totalt. Må trappe ned igjen så det passer kanskje godt lell...

Nå er det kveld her i gården snart; ønsker alle en riktig fin uke!

Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 23:18   #4640
bente1
Seniormedlem

Bare noen få dager så går det over, Piken og Dollsine, dere må bare holde ut!

Nå har sønnen forlatt huset så det er stille og rollig her. Jeg sitter med beina på bordet, pcn på fanget og ei bok foran meg. Tvn står av, men tenkte kanskje slå den på nå og se om det var noe å hvile øynene på fram til leggetid.
Ønsker dere alle en god natt!

Gammel 07-11-11, 10:01   #4641
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

God morgen!

Nok en fraværende helg for min del Har vært hos foreldrene mine, så da blir det lite med datatid.

Har begge ungene hjemme i dag, eldstemann har vært litt småsyk hele helga, så da holder jeg han hjemme en dag ekstra mens jeg har mulighet. Fortalte jeg at vi ikke fikk bhg plass til mini? Uff, blir en del organisering av barnepass etter nyttår...jaja, det ordner seg nok!

Nå har jeg ikke trent på veldig lenge, og kjenner abstinensene! Det er desverre ikke så enkelt med barnepass når mannen er borte..nå kommer han forsåvidt hjem denne uka, så da blir det andre boller!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 13:06   #4642
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen

Maria: så dumt dere ikke fikk barnehage plass, håper dere greier å finne en løsning som fungerer både for mini og dere!

I dag viste vekta 100g opp... Jeg liker jo ikke røde tall da, om det er ladri så lite, men jeg vet jo at jeg har vært altfor lite striks forrige uke, og spiser jeg for mye brøderstatninger eller annet som gjør at jeg nærmer meg 15g kh går jeg ikke ned, om jeg aldri så mye holder meg i ketose.... Jeg får prøve denne uken, det er så lite igjen, så hadde vært greit å komme dit slik at jeg kunne sette strek for den delen som er slanking og komme over i vedlikeholdstanker. Ser ut som jeg må bruke like mye tid på de siste 5 kg jeg hadde som jeg brukte på de første 15, men har en følelse av at det er ganske vanlig

Gammel 07-11-11, 16:18   #4643
Lille venn
Juniormedlem

Lille venn sin avatar

Lille venn er på en erverdig vei

Etter at jeg fikk et helt lam inn på kjøkkenet i dag tidlig har jeg brukt dagen til å dele opp steker, grytekjøtt, kotletter, kvernet kjøttdeig og kokt kraft. Nå har jeg fått alt i fryseren og gleder meg til mange gode middager utover vinteren. Har et spørsmål til dere ang karboer og kostfiber. Hadde i går 13,1g karboer på diett.no, men av disse var det 12,5g kostfiber. Hvordan regner dere da, og hva er totalen den dagen

Lille venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 17:38   #4644
bente1
Seniormedlem

Lille venn : Wow, et helt lam, jeg er dypt imponert - vil du komme og være husmor hos meg også
Kostfiber skal du ikke regne med, det går rett igjennom og skal trekkes ifra når du ser på inntaket du har fått i deg

Gammel 07-11-11, 19:45   #4645
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

WOW! Lille venn, du er velkommen til meg også.

Sulten i dag også. I dag er første dag med skikkelig ketogent kosthold. Har en frossenlaks i ovnen og gleder meg skikkelig til å spise den opp sammen med grønsaker og rømme. Og en skje udos for ekstra fett.

Planen var egentlig å lage tekaker mens laksen var i ovnen, men det er folk på kjøkkenet. Typisk min flaks. Enda mer typisk er det om det står noen over ovnen når jeg skal steke grønsakene mine.

24 dager igjen!

Gammel 07-11-11, 19:50   #4646
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Noen av dere som har forslag til lavkarbokake som enten kan fryses eller som kan lages i mengdestørrelse "spises opp i løpet av tre dager" ?
Kan feks peanøttkaka til prutti fryses?
Eller en oooostekake? namm!!

Gammel 07-11-11, 20:01   #4647
Dollsine
Gjest

Heisann; så flinke dere er! Har dere sett denne fra Allers?

Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 22:20   #4648
bente1
Seniormedlem

Jeg har ikke prøvd å fryse Pruttiskaka, Appelsinpiken, og jeg skal heller ikkke prøve å gjette meg fram til noe, for da kan det hende jeg lurer deg -Men den er i alle fall så god at du glatt spiser den opp på 3 dager om du vil, såpass kan jeg si
Skal telle ned med deg til du flytter, må være kiipt å bo oppå folk som ikke tar hensyn

Kjøpte Allers i dag jeg, Dollsine, så det tilbudet der ja. Kjøpte det pga at det var lavkarbo kaker på forsiden -Men ble egentlig litt skuffet.... Men kanskje hvis jeg bytter litt om på noen av tingene - bunnen på en av de sammen med toppen på en annen eller noe slikt, så finner jeg kanskje noe som frister meg

Gammel 08-11-11, 10:36   #4649
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

God morgen, jenter!

I dag har jeg vært så flink! (Viktig å skryte av seg selv!)
Stod opp klokka sju (som er veldig tidlig til meg å være. Vil helst ikke stå opp før 11...) og har lagd massevis av tekaker og har fryst ned squashlasagnen i porsjoner, og har ordnet skikkelig lunsj og middag i dag. Er ikke hjemme før ni-halv ti i dag og da er det greit å ha med seg mat til mange timer.

Og nå begynner effekten av redbullen jeg drakk istad å forsvinne. Får komme meg ut i frisk luft så fort som mulig. Snakkes!

Gammel 08-11-11, 12:30   #4650
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

God morgen! Eller formiddag er det vel nå

Wow, så flink du har vært, piken! Alltid godt å være forberedt! Må si jeg synes du virker veldig flink og pliktoppfyllende med studiene dine!!

Bente: Kjedelig med røde tall da, men du har jo hatt utrolig få av dem! Og hva er vel 100 gr i den store sammenhengen? Snart i mål, bente!

Lillevenn: wow!Imponert over deg også! Herlighet, partert et helt lam?! Bon apetit

På vekta i dag igjen, 68,7! Nærmer meg minstenotering
Nu er det lunsj, knekkebrød med spekeskinke og brie og fløtekaffe. Og i ettermiddag får jeg min kjære hjem!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.