Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-10-11, 23:15   #4426
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Stedet er ok for min del. Det var vel det som ble foreslått tidligere også?
Du som er kjent i Oslo, hvilke hoteller er i nærheten?

Tja - Er vel flest rundt Oslo S og den motsatte siden av byen. Men det er jo ikke sååå stor by heller, så det meste er jo i nærheten på et vis.
Hotell Opera er jo sentralt, Bristol litt mot slottet...Terminus er litt rimeligere, Christiania i krysset mot Oslo City. Men det er mye hoteller! Sikkert lurt å være litt tidlig ute ift pris

Vanskelig å foreslå, vet jo ikke hva dere foretrekker av standard og pris. Jeg sover jo ikke så mye på hotell her heller - her for vane å komme meg hjem på natten.

Men det ligger vel på fra 800,- og oppover så langt man vil...

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 23:18   #4427
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Tusen tusen takk skjønneste Nysgjerrigper og Dollsinemor - setter ufattelig stor pris på støtten og ja jeg vet jeg har dere jeg kan komme til, og jeg har også gode venner på jobb som støtter meg, men rundt meg der jeg sitter nå er det ikke godt å være....
Jo mer jeg prøver å få tatt dette opp, jo mer føler jeg at jeg blir behandlet som ett "problem", derfor aner jeg ikke hva jeg egentlig bør gjøre, hvor mye jeg bør pushe, hvor mange jeg skal ta det opp med, det blir liksom feil uansett hva jeg gjør, er bare så utrolig utrolig sliten....
og jo mer jeg tenker på det jo mer sliten blir jeg, så akkurat nå prøver jeg å legge jobben litt fra meg når jeg går hjem og fokusere på de andre tingene jeg har i livet mitt da, slik at jeg får ett pusterom.

Gode klemmer til dere

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 23:25   #4428
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Oslo Plaza lå ganske nærme da, Dollsine, men det var jo en ganske stiv pris.... nesten like mye som jeg får pusset vinduene for ett helt år....

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 10:32   #4429
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Morn morn!

Bente: Uff, jeg får så vondt av deg Har ingen gode råd, bare varme tanker..

Tenker dere får det veldig gøy på treff jeg! Hvor mange er det som kommer?

Ja, da har jeg allerede vært og trent på morgenkvisten! Klarte å komme meg på trening 8.30, og jeg må si det er veldig fint å være ferdig med trimmen for dagen!
I kveld skal jeg i klubb og spise god mat, så det kan være lurt å ha trent bort litt på forhånd

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 10:55   #4430
bente1
Seniormedlem

God formiddag alle sammen

Tusen takk for gode tanker Maria
Så flink du er som trener så tidlig om morgenen, veldig imponert! Kos deg på klubb i kveld du, vel fortjent etter innsatsen.

Nå ble jeg akkurat oppringt av vindusvaskeren, så i dag kommer jeg hjem til nyvaskede vinduer - deilig Vasket innvendig på søndag da jeg rengjorde huset, så i dag kan jeg sannsynligvis se ut av vinduene

I kveld er det salsakurskveld på meg, så jeg blir nok ikke her inne så mye. Håper alle får en god dag og en god kveld

Gammel 18-10-11, 13:51   #4431
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Så deilig da, Bente! Kanskje jeg skulle begynt med vinduene selv...usj...

Jeg har faktisk vært svært effektiv i dag da! Har vasket alle gulv og taklister i stua, samt dører og vinduskarmer. Kun vinduene igjen, så er stua klar til jul

er alle andre på jobb idag kanskje? Ingen andre som suller hjemme slik som meg?

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 14:07   #4432
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sitter på jobb. Nærmest holder meg fast i skrivebordet for å ikke fyke ned i kiosken å spise bolle. Hjelp meg. ! !

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 14:57   #4433
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Sitter på jobb. Nærmest holder meg fast i skrivebordet for å ikke fyke ned i kiosken å spise bolle. Hjelp meg. ! !

Du står han av, Prutten.

Gammel 18-10-11, 15:12   #4434
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Å, så du har begynt å jobbe prutti! Hvordan går det? Sånn utenom bolle-cravings liksom?

Enda mer selvskryt: vinduene på både kjøkken og stue er vasket innvendig

men nå er det fader meg nok husarbeid for i dag altså! Kanskje jeg skulle begynt med julekortene? Tok noen bilder av ungene her en dag, og det hadde vært greit å ha kortene klar før jeg reiser til stavanger og besøker venner da. Sparer en masse porto! Jaja, det var meg og mitt igjen

Gammel 18-10-11, 18:49   #4435
Dollsine
Gjest

Hei på dere! Da er det blitt ro i trønderheimen også. Misunner deg virkelig julevaskeånden Maria. Jeg er strålende fornøyd om jeg har det ryddig jeg. Vasket jo gulvene grundig i helga, men ser allerede nå støvlaget legge seg Heldigvis har gulv jeg kan bruke tørrmopp på, som tar med seg ganske mye. Jeg tenker nesten hver dag at jeg skulle tatt et tak, en vegg om ikke annet. Og så tenker jeg...i morgen, i morgen er en fin dag å gjøre det på. Og så kommer morgendagen trenger jeg si mer??

Tusen takk for lunsjmattips forleden dag. Jeg laget meg en omelett med bacon, ost, blomkål og aspargesbiter. Tror ikke jeg har spist omelett med grønnsaker i siden jeg starta på Bentepakka, og det var veldig godt. Var ikke spesielt sulten på morgenen, så jeg tok et par biter bare. Resten ble til lunsj på jobb. Gjorde det samme i dag, men da var jeg litt mer sulten og spiste et lite knekkebrød med ost på. Er litt slappis i hodet, litt sånn ubehagelig hodepine, så jeg undrer meg om jeg er på vei ned/inn i ketose igjen.

Jeg har vært veldig flink å skjemme bort mannen min; han var mye flinkere til å hjelpe til hjemme før da ungene bodde hjemme. Nå...joda han tar tak når han får beskjed, men det kan være det utsettes til "etterpå" da. Men, så gjør han mye annet som jeg ikke trenger å tenke på i det hele tatt, snømåking, få avgårde søppel, ordne med ved, bære veden inn, all rydde/arbeid ute osv. Det setter jeg veldig stor pris på kan dere tro

Det er stive priser på Plaza Bente, fryktelig stive priser. Thon har et par hotell i nærheten (ca samme avstand som til Plaza), og det koster pr nå kr 740,- pr natt. Det går greit å rusle hvis vi blir flere. Alternativt koster det ikke all verden med en taxi heller.

Prutti:
du holder deg unna den bollen du tenker jeg. Den smaker ikke godt en gang. Klebbig, sånn ekkel melete smak. Og så legger den seg som en vond klump i magen, som når den går gjennom tarmsystemet ditt river med seg tarmtotter og det som verre er. Du får magetrøbbel i flere dager etterpå, smerter, ubehag, kvalme - ja du vet. Så hold deg unna den bollen du.

Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 19:08   #4436
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Jeg har vært veldig flink å skjemme bort mannen min; han var mye flinkere til å hjelpe til hjemme før da ungene bodde hjemme. Nå...joda han tar tak når han får beskjed, men det kan være det utsettes til "etterpå" da. Men, så gjør han mye annet som jeg ikke trenger å tenke på i det hele tatt, snømåking, få avgårde søppel, ordne med ved, bære veden inn, all rydde/arbeid ute osv. Det setter jeg veldig stor pris på kan dere tro

Dette kunne virkelig vært skrevet av meg.

Gammel 18-10-11, 19:14   #4437
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Dette kunne virkelig vært skrevet av meg.

Da er vi like heldige begge to. Husker du skrev noe om mannen din sine egenskaper en gang; det kunne også vært skrevet om min.

Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 21:13   #4438
Dollsine
Gjest

Hallooooooo..... nei - ingen her i kveld. Er dere alle på dansing sammen med Bente eller?? Må vel skravle med meg selv jeg da. Hvor er du da Appelsinpiken; ble det ferie på deg allikavel?

Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 21:24   #4439
Dollsine
Gjest

Denne må jeg dele; litt girlpower

Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 21:54   #4440
Dollsine
Gjest

Gir opp for i kveld jeg nå; og kryper til køys. Skravles senere!

Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 00:21   #4441
bente1
Seniormedlem

Ser det har vært en stille kveld her inne.
Jeg er bare innom for å si godnatt, 4 timer kurs i kveld, så er rimelig sliten. Jeg får ta igjen skravlingen i morgen, så du slipper prate så mye med deg selv, Dollsine mor
Akkurat spist litt omelett til kvelds, så nå skal jeg krype til køys,
Natta damene mine

Gammel 19-10-11, 09:20   #4442
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

God morgen!

Regner med at alle dere effektive og arbeidsomme damer er på jobb for lenge siden! Jeg er akkuratt ferdig med frokost og morgenstell, og nå skal jeg ha en kopp kaffe eller fem før jeg vurderer å gjøre noe som helst

Eldstemann har fri idag, så vi får kanskje prøve å komme oss på besøk eller no slikt

Gammel 19-10-11, 10:34   #4443
Dollsine
Gjest

God formiddag! Gleder meg til skravling i kveld.
Så flink du er Maria, til å nyte hverdagen. Det er bra for både deg og familien. Fortsett sånn!!

Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 12:16   #4444
bente1
Seniormedlem

God formiddag alle sammen

Nå begynner jeg endelig å våkne til her. Har alltid litt problemer med å sove når jeg har hatt 4 timer kurs på kvelde. Mye og tenke på, og så får du også veldig høyt adrenalin nivå av å skulle både følge med, gi råd, undervise nye ting, samt skape masse energi og god stemning blandt deltakerene, så det tar litt tid å roe ned, selv om en skulle tro jeg var mer enn sliten nok i kroppen til å besvime av. Så onsdagene er jkeg ikke skikkelig våknet før rundt lunchtid føler jeg, til tross for stoooore mengder kaffe.

Hihihi - måtte virkelig le av den girpoweren din, Dollsine

Var forresten veldig deilig å komme hjem til vaskede vinduer i går. Anbefales virkelig altså, Maria, vel verdt pengene - i alle fall om du har et hus der det er litt vanskelig å komme til

Pruttis: Så du har begynt i jobb nå - håper det går bra og at du trives! Masse endringer i livet nå altså, deilig tenker jeg! Du greide å stå over den bolla, gjorde du ikke? -Willpower girl - jeg vet du har mengder av den

Gammel 19-10-11, 18:01   #4445
Dollsine
Gjest

God ettermiddag venner! Da er jeg klar for det meste. Spekulerer om jeg skal lese, trene eller sove. Med tanke på et kronisk underskudd på søvn de siste dagene tror jeg å sove går av med seieren i kveld. Hva som skjer etterpå, får vi nå se.
klem!

Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 19:12   #4446
bente1
Seniormedlem

Jeg sovna på sofan da jeg kom hjem fra jobb jeg også, Dollsine, var veldig trøtt etter intensiteten i går. Nå sitter jeg har litt rundspilt. Sønnen er i speidermøte så vi har ikke fått i oss noe mat enda, og jeg begynner å bli sulten...veldig sulten! Men er jo koseligere å vente på han da Får prøve å holde ut en liten stund til.

Rolig kveld i sofan i kveld på meg altså!!

Gammel 19-10-11, 20:46   #4447
Dollsine
Gjest

Såååå godt å duppe litt da gitt. Jeg sov i 5 kvarter, og det var godt. Jeg må bli flinkere til å sove nok hver natt, eller iaf hvert døgn Som det er i dag sover jeg 6,5 t på natta og 0,5 t på bussen (hvis jeg får sove). Det er litt lite, og hvis det stemmer at for lite søvn legger seg på magen så har jeg sovet veeeeldig lite opp gjennom årene Men hvordan kan jeg gå til sengs kl 22? Jeg kommer hjem fra jobb litt over kl 17, og det går fort en time før jeg er ferdig å rydde etter middag. Så ønsker jeg jo å være litt sosial/gjøre andre ting også. Må jo begynne å legge meg kl 2130 for å være i senga en halv time etter. Og så var det jo den andre siden av dette da; må man så må man...

Hvordan løser dere lange dager og behov for søvn?

Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 21:04   #4448
bente1
Seniormedlem

Jeg er veldig super-effektiv og selektiv om morgenen: Står opp kl. 6.40, og da er jeg på jobb litt over 7, 10min på badet, 10-15 min kjøring. -Den morgenen redder dagen min
Frokost og lunch til sønnen lages i stand kvelden før, selv spiser jeg ikke før lunch. Jobber normalt til kl. 15 (om det ikke er noe spesielt som gjør at jeg må være senere), er hjemme kvart over, så da får jeg lang ettermiddag, tid til handling, matlaging, alt med salsaen, prating med ungene eller venner, pc, lesing osv. Prøver å komme meg i seng 23-2330, men greier det slett ikke alltid.
Er jeg flink blir det 7 timer søvn av det. Det er egenlig litt for lite, trives best med 8 timer søvn, men tar gjerne litt igjen i helgene, så det blir kanskje litt mer enn 7 timer i gjennomsnitt over uka. Onsdagen er den tøffeste dagen, siden jeg sjelden kommer meg i seng tidlig nok tirsdag kveld etter kursene.

Gammel 19-10-11, 21:16   #4449
Dollsine
Gjest

Du har skikkelig fine arbeidsdager! Jeg står opp kl 0605, 15 min for å våken + på badet, 10 min for resten og ut av døra 0630. Etter bil, buss og gåtur er jeg på jobb ca 0745. Samme rute i retur fra kl 16, hjemme litt over kl 17. Til frokost tar jeg nå litt cocosa og et lite knekkebrød med ost når jeg er på jobb. Jeg kan ikke tenke på hvor mye tid jeg bruker på reise til/fra jobb - da gjør det noe med motivasjonen Jeg stortrives i jobben, med kollegaene og det er ikke noe alternativ for meg i nærheten av hvor jeg bor. Må derfor bruke tid på reise.

Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 21:51   #4450
bente1
Seniormedlem

Du har skikkelig fine arbeidsdager! Jeg står opp kl 0605, 15 min for å våken + på badet, 10 min for resten og ut av døra 0630. Etter bil, buss og gåtur er jeg på jobb ca 0745. Samme rute i retur fra kl 16, hjemme litt over kl 17. Til frokost tar jeg nå litt cocosa og et lite knekkebrød med ost når jeg er på jobb. Jeg kan ikke tenke på hvor mye tid jeg bruker på reise til/fra jobb - da gjør det noe med motivasjonen Jeg stortrives i jobben, med kollegaene og det er ikke noe alternativ for meg i nærheten av hvor jeg bor. Må derfor bruke tid på reise.

Veldig lang reisetid du har ja, Dollsine, men vet du, slik som det er på jobben hos meg akkurat nå, så hadde jeg nok gjerne byttet det ut med lengere reisetid

Men det er en av de positive tingene med Stavanger - avstandene er så små her. Og en av hoved grunnene til at jeg velger å jobbe 7-3 er for å unngå rushtrafikken, for i den kan jeg fort bruke minimum en halvtime, gjerne tre kvarter hver vei, så det er veldig stor forskjell

Og når jeg skal på salsa må jeg gjerne ut av huset igjen kl. 17, og da er det ofte greit å få spist litt først - nå holder jeg jo hele kvelden på den middagen, jo

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.