Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-10-11, 21:36   #4401
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Wow Sanna, så jo helt fantastisk flott ut jo. Åååå, jeg skulle gitt mye for den utsikten Dette får du solgt vet du!

Håper det, men det har aldri vært noen hus til salgs med så høy pris her i bygda.
Det har vært vanvittig mange og sett på det, - og på 8 dager har det vært 2490 stk inne og sett annonsen på Finn.no.

Gammel 16-10-11, 22:02   #4402
Dollsine
Gjest

WOW!For et flott hus Sanna! Svaret er ja fra meg, der kunne jeg tenkt meg å bo! Håper inderlig dere får en kjøper.

Jeg har vasket i dag og nå er alt rent. Nåde den som går inn med sko på beina!!! Vurderer å legge asfalt jeg, og vi er bare to. Enn da ungene sprang ut og inn - med sko?!?

Det er utrolig deilig at det er sånn da. Må vaske vinduene på utsiden en dag snart,før det blir for kaldt.

Noen som har forslag til hva jeg skal ha til lunsj i morgen? Har ikke lyst på salat i noen form Så tips tas i mot med stor takk!

Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 23:05   #4403
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Jeg har også vasket i dag, deilig å møte en ny uke med rent hus

Kan du ikke komme og ta mine vinduer på utsiden også Dollsine. Huset er sikkert nesten 10m høyt, og det har vinduer i gammel stil som ikke lar seg vaske innenfra. Lurer på å bestille inn et vindusvaske firma jeg....

Nå tenkte jeg at jeg skulle begynne å ta kvelden, greit å være noenlunde uthvilt til en ny uke.
Sove godt damene mine

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 23:38   #4404
Dollsine
Gjest

Ti meter høyt Bente? Trenger ikke vindusvaskefirma da vel? Du trenger lift for å vaske de vinduene. Du får heller komme hit og vaske. Jeg har veranda ved alle vinduene så de er lett tilgjengelig. Og så vasker jeg med salmiakk og vann, det er mer enn godt nok.

Nå er det natta her og. Sov godt venner.

Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 07:41   #4405
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Godmorgen alle sammen - ønsker dere en god dag!

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Ti meter høyt Bente? Trenger ikke vindusvaskefirma da vel? Du trenger lift for å vaske de vinduene. Du får heller komme hit og vaske. Jeg har veranda ved alle vinduene så de er lett tilgjengelig. Og så vasker jeg med salmiakk og vann, det er mer enn godt nok.

Salmiakk og vann er mer enn godt nok - helt enig med det, det bruker jeg også, gammeldags opplært vet du .
Men det var det å komme til da. Dette er et gammelt hus i en enkel form for sveitserstil, så det er kjeller med grunnmuren delvis et stykke over bakken, så er det to etasjer + et loft som går opp i høye gavler med vindu på loftet, og de to hovedetasjene har nesten 3 meter takhøyde innvendig , så hver etasjer er mye høyere enn normalt også.
-Men den fanstastiske luftige romfølelsen takhøyden gir er jo noe av det jeg elsker med huset, så jeg skal vel ikke klage..... Har kjøpt meg en sånn lang stang, men synes det er ett forferdelig styr å få det til! Hmmmm kanskje jeg skal ringe det vinsusvaske firmaet - jeg fikk det gjort av et firma da jeg flyttet inn, for da var det så mye annet at jeg ikke rakk alt - og det kostet jo bare 5-600 kroner, kanskje verdt det

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 09:05   #4406
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Bente: Jeg hadde glatt betalt 600 kr for å få vinduene vasket!
Sanna: For en utsikt!! Som Dollsine sier, dette får du solgt! Har du begynt å kikke etter ny bopel?
Dollsine: Muligens litt sent med lunsjforslag? Jeg er jo veldig på knekkebrød, egg og pålegg jeg da

Mandag! Det sære med å være i perm er at man elsker mandager Da får man huset for seg selv, og uken er heøt ny og uplanlagt! Delvis iallefall Skal mest sannsynlig hjelpe mamma å handle inn pynt til pappas 50 års dag til helga, og forhåpentligvis får jeg trent meg en time også

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 10:58   #4407
bente1
Seniormedlem

Nyt mandagen din, Maria, og planlegg en deilig uke
Ja, jammen skal jeg ta og ringe de der vindusvaskefolka....

Glemte forresten å gi vektoppdatering i dag, den viste 67,6 i dag, ned 300g. Nå kjøpte jeg jo ny vekt i helga, så jeg kan ikke vite om det er helt 100% korrekt, men dette har føltes som en normaluke, og på det stadiet jeg er nå kan jeg vel ikke forvente mer enn -300g av en normaluke, så sannsynligvis er den nye bade-vekta så godt som lik den gamle i målingene

Gammel 17-10-11, 17:31   #4408
bente1
Seniormedlem

Jeg ringte og bestilte vindusvask utvendig i dag jeg, bestilte abonement, slik at de kommer og vasker vinduene hver 4. måned, og trengs det oftere kan jeg bare ringe og be dem komme. Så slipper jeg tenke mer på utvendig vindusvask, en stressfaktor mindre for 1650 kr i året

Nå har jeg akkurat hatt meg et langt bad og skal spise litt før jeg drar på dansetrening. Snakkes senere i kveld

Gammel 17-10-11, 17:56   #4409
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Jeg ringte og bestilte vindusvask utvendig i dag jeg, bestilte abonement, slik at de kommer og vasker vinduene hver 4. måned, og trengs det oftere kan jeg bare ringe og be dem komme. Så slipper jeg tenke mer på utvendig vindusvask, en stressfaktor mindre for 1650 kr i året

Nå har jeg akkurat hatt meg et langt bad og skal spise litt før jeg drar på dansetrening. Snakkes senere i kveld

Hvor mange vinduer har du da Bente? Synes det var billig jeg; er det privat eller firma da? Finnes det her også tror du? Jeg kjente at jeg fikk litt lyst på en vindusvask liksom...

Kom meg hjem fra jobb nå, alt for sent; men gud så mye artigere det er der når ting har ordnet seg litt. I dag MÅ jeg se å få bakt de knekkebrødene altså, har utsatt det alt for lenge og begynner å bli lei av å mumse pålegg igjen. Driver å lurer på å lage sånne karameller også.... Så så himla gode ut, og det er ikke lenge til jeg får sånn å-gud-nå-trenger-jeg-sukker-og-det-litt-brennkvikt-uke.

Glemte å fortele dere at jeg tok overdose på cocosa her en dag forrige uke. Du godeste min altså. Har jo innarbeidet vanen om å ta en drøy skje i kaffen - også ble det litt mye kaffe. Vips så har jeg fått i meg 6-7 store skjeer. Det var mere enn hva kroppen min satte pris på gitt. Så nå har jeg tatt en liten pause for å kunne starte opp igjen i dag.

Hva gjør damene i dag da?

Klem-klem!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 18:20   #4410
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig: jeg mistenker deg for å ha høstferie; luksus spør du meg.

Høstferie du liksom! Pøsj. Jeg er en sånn work-aholic (som Bente og deg kanskje?). Her går det unna, som alltid - også slenger jeg innom hytta når arbeidsdagen gir rom for det, eller henter meg inn med en tur i skogen. Har ikke fått jaktet (som er "høst-syssel" nr 1 på tre år nå )

Så koselig at du er tilbake Nysgjerrig; Jeg er veldig spent på å møte deg (og de andre ja!). Brukt Joharis vindu.. Et par andre faglige ting også... Hvem er du? hva er du? Hvordan er du? Jeps; gleder-gleder-gleder meg.

Og det er vel svar på det du spurte om? Jeg har ikke bestilt billetter ennå; venter til det er sikkert. Overnatting ordner jeg etterpå; tar inn på hotell tenker jeg. Har et par bonusnetter tilgode som kan brukes, så det blir ikke noe problem. Hele helga er satt av, men jeg ser fortsatt for meg å være med fra lørdag - søndag. .

I'm back ja, - og nesten tilbake i gjenge.. Har vært litt fraværende på mange måter i det siste, som jeg sa tidligere så savner jeg A4 livet mitt. Det er jo en slags luksus det også, hvis du forstår.

Hvem jeg er finner du jo ut snart, hva jeg er.... Tja, sikkert en avart av dere andre, på samme måte som dere er en bukett med varianter.
JoHari "møtte" jeg når jeg studerte litt ped og igjen når jeg studerte litt coaching. Så vet du det. (Like nysgjerrig som meg du nå da, - og jeg har tatt "navnet") Thihi!

Men du? Hva venter du / dere på da? Det er jo sikkert vel??? Hvis dere ikke booker så kommer det garantert noe i veien vet du, travle tider rundt jul. Jeg vil at når dere får tilbud om noe annet så skal dere si at dere er opptatt, - og ikke at vi skal "dumpe" hverandre her inne fordi det liksom har dukket opp noe annet. For det gjør det jpo hvis vi ikke bestemmer oss.

Ha - der fikk dere den, hønepøner.

You see??

Gammel 17-10-11, 19:25   #4411
Dollsine
Gjest

Heisann. Kom meg ikke inn før nå jeg. Sovna på bussen til jobb i morges, og fikk selskap på tur tilbake. Det høres ut som du har et gigantisk hus for deg selv Bente; men jeg skjønner følelsen av luft ja!

Work-aholic...tja; den diagnosen passer sikkert også godt - som de fleste andre Liker å jobbe hvertfall; og misliker å ikke ha "noe hengende over meg". Da sløves jeg ned noe så innmari.

Du har veldig rett Nysgjerrig, i at ting kommer i veien hvis vi ikke gjør alvor av det. For min del dukket det opp et julebord inkl obligatorisk deltagelse i julebordskomiteen - på fredag kveld. Så det passer jo bra med dametreff lørdag. Så lenge det ikke er på tidlig morgen så skal det gå bra.

Hva - hvor - hvordan gjør vi det?

Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 19:27   #4412
Dollsine
Gjest

Ha ha ha; denne var god! Æ bruke goggle te alt!

Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 20:23   #4413
Nysgjerrig nok
Medlem

Work-aholic...tja; den diagnosen passer sikkert også godt - som de fleste andre Liker å jobbe hvertfall; og misliker å ikke ha "noe hengende over meg". Da sløves jeg ned noe så innmari.

Du har veldig rett Nysgjerrig, i at ting kommer i veien hvis vi ikke gjør alvor av det. For min del dukket det opp et julebord inkl obligatorisk deltagelse i julebordskomiteen - på fredag kveld. Så det passer jo bra med dametreff lørdag. Så lenge det ikke er på tidlig morgen så skal det gå bra.

Hva - hvor - hvordan gjør vi det?

Spise tapas på Vann & brød på Grønland? Lørdag klokken 17.00?
Eller hva? Jeg vet jo ikke jeg, - MEN jeg skjønner at vi må bestemme noe før dere brått er opptatt hele helgen.

Andre forslag?

Gammel 17-10-11, 21:08   #4414
Dollsine
Gjest

Kl 17 er overkommelig for meg; Norwegian har et fly kl 15, og da er jeg i Oslo ca kl 1630. Sas har avgang en halv time senere + ett par timer tidligere. Den kan være litt drøy mtp julebord kvelden før Men jeg bestiller ikke flybilletter før det er sikkert da!

Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 21:29   #4415
bente1
Seniormedlem

Da har jeg vært og fått svingt litt på meg.

Jeg er framdeles litt usikker på om sønnen skal være hos meg den helgen, så da må jeg ta han med, og i så fall reiser vi fredag, så vi kan gå i teater eller noe slikt fredag kveld. Hvis han ikke skal være med, reiser jeg nok lørdag morgen, shopper litt på dagen og treffer dere kl. 17. men jeg har satt av helgen altså, det skal være noe EKSTREMT viktig som kommer opp (- eventuelt at mange av dere ikke dukker opp) for at jeg skal endre på det.

Jeg har 19 vinduer i huset, Nysgjerrig nok, og så er mange av vinduene igjen delt opp i 4 eller 6 vindusflater. Men problemet er at det er så høyt at en må ha spesialutstyr for å komme til. Siden jeg har skiftet ut vinduene nå ett etter ett, har jeg ikke giddet å vaske dem siden jeg hadde det firmaet til å vaske da jeg flyttet inn for snart ett år siden..... ja, ille vet det.....Ja, er ikke så dyrt det der å få vasket vinduer, firmaet heter Elite vinduspuss, har brukt dem tidligere i forbindelse med flytting osv. De har folk gående rundt i ulike områder og vasker vinduer, du kan jo ringe og be dem komme og se og gi deg en pris, får ofte bedre pris om man tar det fast hver 3. ellr 4. måned.

Gammel 17-10-11, 21:34   #4416
Nysgjerrig nok
Medlem

Kl 17 er overkommelig for meg; Norwegian har et fly kl 15, og da er jeg i Oslo ca kl 1630. Sas har avgang en halv time senere + ett par timer tidligere. Den kan være litt drøy mtp julebord kvelden før Men jeg bestiller ikke flybilletter før det er sikkert da!

Men hva skal til for at du føler det er sikkert da Dollsine?
Tror jeg må komme å hente deg ned jeg altså. For du skal nemlig være med. Det er jeg sikker på.

Gammel 17-10-11, 21:38   #4417
Nysgjerrig nok
Medlem

Da har jeg vært og fått svingt litt på meg.

Jeg er framdeles litt usikker på om sønnen skal være hos meg den helgen, så da må jeg ta han med, og i så fall reiser vi fredag, så vi kan gå i teater eller noe slikt fredag kveld. Hvis han ikke skal være med, reiser jeg nok lørdag morgen, shopper litt på dagen og treffer dere kl. 17. men jeg har satt av helgen altså, det skal være noe EKSTREMT viktig som kommer opp (- eventuelt at mange av dere ikke dukker opp) for at jeg skal endre på det.

Jeg har 19 vinduer i huset, Nysgjerrig nok, og så er mange av vinduene igjen delt opp i 4 eller 6 vindusflater. Men problemet er at det er så høyt at en må ha spesialutstyr for å komme til. Siden jeg har skiftet ut vinduene nå ett etter ett, har jeg ikke giddet å vaske dem siden jeg hadde det firmaet til å vaske da jeg flyttet inn for snart ett år siden..... ja, ille vet det.....Ja, er ikke så dyrt det der å få vasket vinduer, firmaet heter Elite vinduspuss, har brukt dem tidligere i forbindelse med flytting osv. De har folk gående rundt i ulike områder og vasker vinduer, du kan jo ringe og be dem komme og se og gi deg en pris, får ofte bedre pris om man tar det fast hver 3. ellr 4. måned.

19 vinduer? Gosj! Men da må jo det være superbillig med den prisen? Vet de liksom at de ikke kommer til å rekke opp - eller kan de doble prisen da?

Hvordan går det på jobben forresten?

Gammel 17-10-11, 21:56   #4418
Dollsine
Gjest

Hva som skal til for at jeg skal være sikker? Elementært Ms Nok: at folk kommer og at det blir treff

Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 22:15   #4419
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

19 vinduer? Gosj! Men da må jo det være superbillig med den prisen? Vet de liksom at de ikke kommer til å rekke opp - eller kan de doble prisen da?

Hvordan går det på jobben forresten?

De kom og så da de vasket her sist - og da flyttet jeg og bestilte både til huset jeg flyttet ut av og huset jeg flyttet inn i. Det huset jeg flyttet inn i så helt jævlig ut så alt måtte vaskes, men folkene jeg kjøpte av er nå mine nærmeste naboer, de har bygd hus på en del av tomta som var til dette huset en gang i tiden, så jeg gadd ikke krangle med dem om husvask. Og de er faktisk veldig trivelige naboer da. Da jeg ba om tilbud sa jeg at jeg ville vurdere å bruke dem flere ganger hvis jeg fikk en god pris. De har jo skikkelig utstyr med lange skaft som kan dras ut - det blir jo ikke perfekt vasket på den måten, men uansett bedre enn jeg greier selv ved å gå til anskaffelse at et ti meter langt skaft....

På jobben er det helt dritt for å si det mildt. Føler meg fullstendig frosset ut etter at jeg tok opp disse tingene. Orker hverken å snakke om det eller tenke på det Hvis det ikke bedrer seg snart, vurderer jeg sterkt å gå og få en sykemelding en periode....

Gammel 17-10-11, 22:19   #4420
Dollsine
Gjest

Huff da Bente. Sånn skal ingen ha det på jobb! Har du tatt det opp med fagforening eller andre som kan bistå deg?

Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 22:43   #4421
bente1
Seniormedlem

Huff da Bente. Sånn skal ingen ha det på jobb! Har du tatt det opp med fagforening eller andre som kan bistå deg?

Har snakket med fagforeningen, de gir meg full støtte i det saken gjelder, men sier jeg bør prøve å ta det linjevei først, at det vil skape veldig mye støy for meg hvis de blir direkte involvert. Har også snakket med de som var på møtet, og de gir meg full støtte. Men når lederen min har bestemt seg for å fryse meg fullstendig ut etter at jeg tok dette opp, og leders leder nærmest ignorerer meg, så er det fader meg ikke enkelt. Jeg er bare helt totalt pumpet, gruer meg til å gå på jobb, sliter med nakkesmerter og hodepine, tar paracet og lange bad for å bøte på smertene. Vet det er 100% psykisk stressrelatert smerte, men det sliter like mye likevel.... Blæææææ, nå skal jeg ikke snakke mer om det

Gammel 17-10-11, 22:48   #4422
Nysgjerrig nok
Medlem

På jobben er det helt dritt for å si det mildt. Føler meg fullstendig frosset ut etter at jeg tok opp disse tingene. Orker hverken å snakke om det eller tenke på det Hvis det ikke bedrer seg snart, vurderer jeg sterkt å gå og få en sykemelding en periode....

Få deg hjelp!! Enten av de andre som var helt enig med deg når dette startet eller av foreningen. Sender varme tanker og stor klem, skal heie på deg jeg - som dere gjorde med meg på søndagen. Tenk at du har oss i lommen, kun noen tastetrykk unna veit du. Oki?

Hva som skal til for at jeg skal være sikker? Elementært Ms Nok: at folk kommer og at det blir treff

Åh - jeg ramlet litt ned i den litt naive opptimistfellen igjen jeg. Var liksom helt sikker på at det ble noe av. At vi hadde bestemt oss ferdig på et vis. Tenkte bare om meg selv, at hvis vi ikke sier en tid og et sted så oppleves avtalen som en smule "ullen" og da er det fort gjort å finne på noe annet fordi vi ikke vet hvor moro vi vil få det.
Får se om vi får inn noen flere forslag, inntil da foreslårjeg vann & brød, kl 17.
Åkke som.

Gammel 17-10-11, 22:50   #4423
Nysgjerrig nok
Medlem

Har snakket med fagforeningen, de gir meg full støtte i det saken gjelder, men sier jeg bør prøve å ta det linjevei først, at det vil skape veldig mye støy for meg hvis de blir direkte involvert. Har også snakket med de som var på møtet, og de gir meg full støtte. Men når lederen min har bestemt seg for å fryse meg fullstendig ut etter at jeg tok dette opp, og leders leder nærmest ignorerer meg, så er det fader meg ikke enkelt. Jeg er bare helt totalt pumpet, gruer meg til å gå på jobb, sliter med nakkesmerter og hodepine, tar paracet og lange bad for å bøte på smertene. Vet det er 100% psykisk stressrelatert smerte, men det sliter like mye likevel.... Blæææææ, nå skal jeg ikke snakke mer om det

Så meldingen din etter at jeg postet. Jeg skal ikke snakke om det mere før du er klar. Si i fra om det er noe jeg kan hjelpe deg med, - ideer eller bare å ta i mot litt gruff når du vil lette på steamen.

Gammel 17-10-11, 22:56   #4424
Dollsine
Gjest

Det høres jo ut som du har gått linjevei vennen. Og når det ikke fungerte, så må du prøve noe annet.Da er det på tide fagforeningen kommer på banen . Personalavdeling? Verneombud? Din lege? Og som Ms Nok sier, du har også oss. Like nedi lomma. Klem til deg!

Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 23:01   #4425
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Åh - jeg ramlet litt ned i den litt naive opptimistfellen igjen jeg. Var liksom helt sikker på at det ble noe av. At vi hadde bestemt oss ferdig på et vis. Tenkte bare om meg selv, at hvis vi ikke sier en tid og et sted så oppleves avtalen som en smule "ullen" og da er det fort gjort å finne på noe annet fordi vi ikke vet hvor moro vi vil få det.
Får se om vi får inn noen flere forslag, inntil da foreslårjeg vann & brød, kl 17.
Åkke som.

Stedet er ok for min del. Det var vel det som ble foreslått tidligere også?
Du som er kjent i Oslo, hvilke hoteller er i nærheten?

Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.