Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-10-11, 16:05   #4251
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Jeg kom akkurat inn igjen fra shopping også - og som deg sitter jeg med kokosbrødskiva i hånden - med smør og salami her - godt det å

Jeg shoppa klær da. Først trodde jeg at jeg skulle komme hjem tomhendt. Det er liksom en mental greie - jeg tror ikke jeg skal se fin ut i ting og unngår liksom å prøve....hodet har nok ikke helt fulgt med ventnedgangen enda... Men jeg vet det jo da, så til slutt tok jeg meg selv i nakken og sa, du får vær så god å prøve dette, Bente. -Og så var det jo kjempefint på alt ihop Så resultatet ble faktisk at jeg brukte mer penger enn jeg hadde tenkt, to bukser, en bluse, belte, cardigan, noen basic topper, strømpebukse, en "shorts-drakt" som jeg aldri vet om jeg tørr prøve å bruke....

Men godt for selvfølelsen var det absolutt!!!!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 16:07   #4252
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

WEE Ja, det skal bli så lekkert så. Lysegule vegger kan jeg fikse hvite kjapt

Jeg tar vare på meg, for det er kun jeg som vet mine behov.
Du skal gjøre i kveld?

Kose meg! Følge med her inne. Sjekke fjasboka og se om det er noe nytt. Drikke litt rødvin med lite garvestoffer/histamin kanskje. Spise god mat - du vet Pizza? Lasagne? Men først tenkte jeg å vaske litt hus; da blir det så mye koseligere å sette seg ned i kveld. Men foreløpig sitter jeg her og trykker på F5-knappen og ser om det er flere som har lagt igjen noen ord. Skravlehumør i dag

Enn du?

Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 16:08   #4253
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

JEG HAR FÅTT LEILIGHET!!!! 50 kvm via sykehuset,5 minutt spasertur! Veranda, stort soverom, to boder, søtt kjøkken, stooore vinduer, 1. etg, parkeringsplass (til sykkelen i så fall)... Like under 3700,- i mnd., + strøm og internett,men kommer UANSETT under den vanlige markedsprisen som herjer her nå. Så jo på en leilighet like atmed her jeg befinner meg nå; 5000,- + strøm + bussutgifter... Lykke!

Gratulerer!!!!!! Kjempekjekt vennen - og så billig, der har du gjort et kupp - i stavanger er det i alle fal helt umulig å få noe til 5000 en gang om man ikke går flere sammen og leier

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 16:10   #4254
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Jeg kom akkurat inn igjen fra shopping også - og som deg sitter jeg med kokosbrødskiva i hånden - med smør og salami her - godt det å

Jeg shoppa klær da. Først trodde jeg at jeg skulle komme hjem tomhendt. Det er liksom en mental greie - jeg tror ikke jeg skal se fin ut i ting og unngår liksom å prøve....hodet har nok ikke helt fulgt med ventnedgangen enda... Men jeg vet det jo da, så til slutt tok jeg meg selv i nakken og sa, du får vær så god å prøve dette, Bente. -Og så var det jo kjempefint på alt ihop Så resultatet ble faktisk at jeg brukte mer penger enn jeg hadde tenkt, to bukser, en bluse, belte, cardigan, noen basic topper, strømpebukse, en "shorts-drakt" som jeg aldri vet om jeg tørr prøve å bruke....

Men godt for selvfølelsen var det absolutt!!!!

BRA Bente! Sånn skal det være. Du må rett og slett slutte å tenke sånn du unge dame!!!

Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 16:11   #4255
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Gratulerer!!!!!! Kjempekjekt vennen - og så billig, der har du gjort et kupp - i stavanger er det i alle fal helt umulig å få noe til 5000 en gang om man ikke går flere sammen og leier

I trondheim koster en hybel med delt kjøkken/bad i underkant av 5000 Dog med strøm og internett men lell.....

Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 16:13   #4256
Dollsine
Gjest

Høstens mote Hvilken tar dere damer?

Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 16:18   #4257
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

I trondheim koster en hybel med delt kjøkken/bad i underkant av 5000 Dog med strøm og internett men lell.....

Nå betaler jeg rett i underkant av 3800,- i måneden for en hybel med eget bad og må dele kjøkken - det jeg har er ca 14 kvm (inkl. badet).
Jeg skal flytte 1. desember, og da får jeg 17 kvm hybelleilighet (eget kjøkken også, hurra!) og det koster ca 4600,- i måneden. Begge deler er inkludert strøm og internett. Men fremdeles dyrt (spesielt når man får 6800,- utbetalt fra lånekassen, og det er meningen at man ikke skal trenge å jobbe ved siden av). Men jeg ofrer glatt utelivsbudsjettet for eget bad (ikke at jeg egentlig har et utelivsbudsjett. Jeg sitter jo på lesesalen hele tiden ).

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 16:19   #4258
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Høstens mote Hvilken tar dere damer?

HAHAHA! Kan jeg få ta den gule. Jeg bare mååååå ha gule bukser !!!

Gammel 07-10-11, 16:19   #4259
bente1
Seniormedlem

Slike priser er det her også Dollsine - var derfor datteren min og kjæresten bestemte seg for å kjøpe leilighet - nå har hun en fin leilighte og betaler ikke mer i renter enn hun ville gjort for en hybel om hun skulle leie

Hehehe - det vakke slike bukser jeg kjøpte altså - men stramme over rumpa var de - sprettrumpa er jo nesten tilbake jo, så jeg må vel få lov til å vise den litt fram....

Gammel 07-10-11, 16:27   #4260
Dollsine
Gjest

Et tips for dere med små barn. OBS! Fare for traumatiserte matminner; det handler om pasta....

men genialt da!

Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 17:43   #4261
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Syns egentlig det ser litt morbid ut, den der pølsespiddinga? Ugh. Glad jeg slipper å dytte det i meg. Moro for unga...

Jeg må bare fortelle dere. I dag hadde jeg en sløv morgen, sto opp klokka halv ni, begynte å vaske klær og sånn. Og så spiste jeg frokost ca klokka ti. To egg stekt i cocosa og en hel pakke bacon (pappa tror at jeg bruker en formue på mat!). Og det er først nå jeg er sulten. Det har gått 7,5 time. Greit nok, jeg har vært opptatt med lesinga, så kan hende jeg bare ikke har kjent det før nå. Men allikevel.
Da jeg satt her på lesesalen i fjor, og hadde spist brødskiver til frokost. Da kan du banne på at jeg var sulten i det jeg gikk ut døra hjemmefra. Brukte mye mer mat når jeg dytta i meg baguette fra kantina, brød til frokost, en ekstra juice til lunsjen, for det er jo så sunt... .

Elsker at jeg har ork til å sitte på lesesalen i maaange timer.

Sånn! Der fikk jeg det ut. Nå er det bare å pakke sammen og dra til kjæresten og spise taco. Nomnomnom!

Gammel 07-10-11, 18:26   #4262
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Sånn! Der fikk jeg det ut. Nå er det bare å pakke sammen og dra til kjæresten og spise taco. Nomnomnom!

Kos deg med kjærstemannen din

Jeg signerer at det går mindre mat enn før ja; så de som sier at LK er dyrt har ikke spist rett tenker jeg

Hvor er dere alle sammen da? Nå har jeg "forri over golvene" og nå kan jeg ikke sette poteter på stua lengre . Hvordan er det mulig at to-tre voksne kan dra inn så mye sand?? Men, nå er stearinlysene tent, vinglasset fylt opp. Mangler bare maten nå, men har ikke peiling på hva jeg skal spise. Et mett etter kokosbrødet i ettermiddag. Må vel drikke meg sulten da Så til verdens beste forumvenner;

Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 19:09   #4263
bente1
Seniormedlem

ja, jeg syns også det er utrolig deilig å kunne gå i mange timer uten mat, Appelsinpiken. Spesielt når jeg er ute og danser, hvis du da blir sulten må du enten ha tatt med noe, ellers er det bare sjokolade tilgjengelig.... Gjett hvor ofte jeg har pleid å dytte i meg sjokolade for energipåfyll da..... Nå klarer jeg meg hele kvelden på en skikkelig feit middag

Men jeg bruker nok likevel mer penger på mat nå enn før. Når jeg skal spise bare kjøtt, fisk og grønnsaker, så vil jeg ha skikkelig kvalitet på alt, gidder ikke sitte med noe som smaker dårlig.... I tillegg har jeg en tenåringssønn som nå spiser lavkarbo, og når han ikke fyller på med pasta, ris og brød (som jo er kjempebillig) så går det stooooore mengder kjøtt og grønnsaker altså.... Men trøster meg med at vi spiser mye sunnere begge to da
Guuud jeg fatter ikke de mengdene med brød, ris og pasta jeg spiste tidligere. Hva tenkte jeg på egentlig????? Jeg hadde virkelig null begrep om hvor dårlig det var for kroppen min - godt man aldri blir for gammel til å lære seg nye ting

Gammel 07-10-11, 19:27   #4264
Dollsine
Gjest

Ja hva tenkte vi på!

Nå spiser jeg ostekjekspizza; ble denne varianten i kveld lell, men Marias tips skal utforskes om ikke så lenge. Huset er blåst, alt er dunkelt (sliter med å se tastaturet ) da jeg kun har på stearinlys og radio. Koselig. Godt med mat var det også. Hva gjør dere andre i kveld da?

Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 19:35   #4265
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Savner å være alene med stearinlys, fin musikk og et yderst lite glass rødvin. Dét er luksus!
Her blir det en stille fredag med TV og puslespill. Mulig jeg må organisere litt planer og midler, men det er bare gøy når man har noe å glede seg til!

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 19:40   #4266
Dollsine
Gjest

Så koselig at du og er her Prutti. Tar en liten slurk for deg nå jeg.

For øvrig har jeg fått svar på henvendelsen til Tyskland, som svarer at de dessverre ikke leverer til Norge. De har en agent her (sikkert Lavkarbohuset) og de sender meg kontaktinfo senere.

Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 19:50   #4267
bente1
Seniormedlem

hørtes ut som dere også har deilig rolig fredagskveld

Her er det også rolig, sønnen kom akkurat hjem, så nå blir det straks middag - taco i kveld, gleder meg - nå er jeg middagssulten selv om jeg hadde ett par skiver kokosbrød til "ettermiddagsmat"

Gammel 07-10-11, 19:57   #4268
Dollsine
Gjest

I allefall veldig rolig her i gården. Nå begynner beat-for-beat, som jeg ikke har sett på aldri så lenge. Skal slenge meg i sofaen og se det nå. Elg er med, en av mine favoritter. Ha det bra så lenge damer

Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 20:32   #4269
Dollsine
Gjest

When life gives you lemons;
make lemonade!!

Then add some sugar and make it sweet

Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 20:54   #4270
bente1
Seniormedlem

Da er vi gode om mette her i gården. Vi har noen morsomme middager for tiden jeg og sønnen, lavkarbo samtaler opp og ned Han er litt lik den mamman sin den gutten - leser alt han kommer over opp og ned, nå har han stadig noe nytt han har lest som han må fortelle meg om - mye av det har jeg jo lest selv allerede, men jeg gleder meg stort over å se kunnskapen hans stadig øke

Jeg har benket meg i sofakroken nå med pledd rundt meg og har vært øyeblikk tenkt å skru på tvn for å se nytt på nytt.

Gammel 07-10-11, 23:25   #4271
bente1
Seniormedlem

Det var ensomt her inne i kveld - Jaja, enkelte kvelder har man bare seg selv å skravle med

Sender dere alle gode tanker for natten og resten av helgen, nå skal jeg straks krype til køys jeg også. Sove godt alle sammen

Gammel 07-10-11, 23:35   #4272
jvsandem
Medlem

Medlem siden: Mar 2011
jvsandem er ny på veien

Så koselig at du og er her Prutti. Tar en liten slurk for deg nå jeg.

For øvrig har jeg fått svar på henvendelsen til Tyskland, som svarer at de dessverre ikke leverer til Norge. De har en agent her (sikkert Lavkarbohuset) og de sender meg kontaktinfo senere.

Hei Dollsine

Joda, det stemmer nok at det er vi i Lavkarbohuset som har importen av denne pizzaen til Norge.

Jeg skulle mer enn gjerne ha solgt pizzaen for 25 kroner jeg, men da hadde vi rett og slett solgt den med tap. Den koster oss nemlig mer enn disse 25 kronene ferdig fortollet inn til Norge. Det er nemlig det som er det største problemet her i landet, skal man selge matvarer produsert i utlandet kommer det først matvaretoll på produktet, så kommer det et par andre avgifter, og på denne pizzaen kommer det så ca 4 kroner i ekstra avgift siden produktet inneholder melkeprotein.

Oppå det hele kommer det moms, ikke bare på selve varen, men vi må også betale norsk moms på frakten fra Tyskland, og den er heller ikke direkte billig.

Så enkelt, og samtidig så vanskelig er det å drive med mat i Norge.

Og alt dette slipper dere selvfølgelig når dere handler privat for under 200 kroner. Men det kan dessverre ikke vi gjøre.

Fakta er at i snitt sitter vi igjen med en fortjeneste på under 10 kroner på en pizza eller et brød. Dette skal betale husleie for lager, strøm, telefon og andre utgifter. Begge vi to som driver dette er i full jobb ved siden av, for penger til å kunne ta ut lønn for dette er vi fremdeles veldig langt unna, men vi håper jo at vi kanskje kan komme dit en gang.

Mvh
Jon Sandem
Lavkarbohuset

jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 07:08   #4273
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei
Smile

Opprinnelig lagt inn av jvsandem, her.

Hei Dollsine

Joda, det stemmer nok at det er vi i Lavkarbohuset som har importen av denne pizzaen til Norge.

Jeg skulle mer enn gjerne ha solgt pizzaen for 25 kroner jeg, men da hadde vi rett og slett solgt den med tap. Den koster oss nemlig mer enn disse 25 kronene ferdig fortollet inn til Norge. Det er nemlig det som er det største problemet her i landet, skal man selge matvarer produsert i utlandet kommer det først matvaretoll på produktet, så kommer det et par andre avgifter, og på denne pizzaen kommer det så ca 4 kroner i ekstra avgift siden produktet inneholder melkeprotein.

Oppå det hele kommer det moms, ikke bare på selve varen, men vi må også betale norsk moms på frakten fra Tyskland, og den er heller ikke direkte billig.

Og alt dette slipper dere selvfølgelig når dere handler privat for under 200 kroner. Men det kan dessverre ikke vi gjøre.

Fakta er at i snitt sitter vi igjen med en fortjeneste på under 10 kroner på en pizza eller et brød. Dette skal betale husleie for lager, strøm, telefon og andre utgifter. Begge vi to som driver dette er i full jobb ved siden av, for penger til å kunne ta ut lønn for dette er vi fremdeles veldig langt unna, men vi håper jo at vi kanskje kan komme dit en gang.

Mvh
Jon Sandem
Lavkarbohuset

Dette var egentlig en grei påminning.
Man glemmer ofte å tenke på hvordan det er å drive små foretak....
Det er dyrt med mat i Norge. Vi var 2 uker på ferie i Tyskland i sommer og brukte litt over halvparten av det vi bruker å betale for én uke her hjemme. Og da var flere restaurantbesøk iberegnet.
Høres sikkert snodig ut at jeg holder rede på sånt, men det er fordi jeg er kontrollfreak og har en egen matkonto.

Gammel 08-10-11, 09:58   #4274
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen! Ønsker alle en fin dag!

Hei Dollsine

Mvh
Jon Sandem
Lavkarbohuset

Tusen takk for at du svarte oss på dette! Og ja, som Sanna skriver er det en god påminnelse til oss alle om hvor dyrt det er å drive med slike ting her i Norge!

Personlig er jeg kjempeglad for at det finnes slike ildsjeler som dere som prøver å få nye produkter på markedet for oss som velger å spise litt "annerledes" enn den gjennomsnitlige nordmann. Jeg synes derfor det er fint å kunne støtte opp om slike produkter som gjør livet litt enklere for oss
Etter hvert som det kommer mer fokus på dette med lavkarb mat kan det jo hende det blir lettere, eller at norske produsenter kommer på banen med produkter som slipper slike fordyrende beskatninger.
Håper dere får dette til å fungere etter hvert
PS: Mama Lupis tortillalefser - gleder meg til dere får til en avtale med dem

Gammel 08-10-11, 11:08   #4275
Dollsine
Gjest

Hei Dollsine

Mvh
Jon Sandem
Lavkarbohuset

Hei Jon! Så flott at du/dere følger med diskusjoner hvor Lavkarbohuset blir nevnt! Jeg har sett i flere tråder at dere etterlyses, og derfor ble gleden dobbel da jeg så innlegget ditt. Det stemmer at jeg har sjekket om det var mulig å få tak i pizzabunnen (som jeg fortsatt ikke har prøvd) andre steder, dette på lik linje med hva jeg (og andre) gjør med andre matvarer. Jeg er også klar over at en pris på kr 25,- pr bunn ikke er reell innkjøpspris, nettopp pga evt toll, porto, ekspedisjonsgebyr mv som kommer i tillegg også tildels for privatpersoner som kjøper for under kr 200,-. Jeg håper dere får dreis på salget og at dere etterhvert kan ta ut lønn. Det er veldig bra at noen - som dere/andre - etablerer en virksomhet og hjelper andre med å skaffe varer som ikke selges i landet her/etablerer et alternativ marked. Hvis det er mulig, anbefaler jeg at dere oppretter en tråd hvor dere informerer om vareutvalget, lar folk stille spørsmål om dere kan ta inn noe - slik at menig mann er klar over at dere finnes. Slik det er i dag tror jeg kjennskapen (og kunnskapen) om dere er lav.

Lykke til!!

Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:52.