Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Mentale utfordringer etter utskeielse

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-09-11, 20:22   #1
Noenkiloformye
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Mentale utfordringer etter utskeielse

Etter en utskeielse for noen uker siden har jeg slitt med å komme tilbake på lavkarbo-toget. Nå spiser jeg jo og litt som jeg vil pga kvalme (graviditet).

Så til spørsmålet. Om jeg må ha høykarbomat en dag så føler jeg at hele dagen er misslykket med tanke på kosthold, og det er dermed lettere å spise mer av det usunne. I hvor stor grad stemmer dette?

I dag spiste jeg f.eks fedon brød til frokost. Lunsjen var en solskinnsbolle.... Hvor ille var denne bollen? For jeg føler at den var ille nok til å kalle denne dagen misslykket, men slike ting gjør jo at hver dag blir misslykket (negativ innstilling).

Det er jo jeg som bestemmer hva jeg vil tillate meg, men jeg vil ikke tillate meg slike ting. Prøver på nytt hver dag, men vil ikke holde på slik. Jeg vil kunne si at jeg er på lavkarbo. Jeg vil si nei til et måltid fordi det ikke er bra for meg, ikke takke ja fordi jeg allerede har ødelagt denne dagen.

Det finnes kanskje ikke en fasit her, men jeg spør likevel

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 21:52   #2
Chamomilla
Seniormedlem

Chamomilla sin avatar

Medlem siden: May 2005
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Mentale utfordringer etter utskeielse

Jeg kjenner meg så igjen. Jeg hadde det slik siden jeg ble gravid med minsten for noen år siden og egentlig helt frem til i sommer....
Du er full av hormoner og bor i en kropp som avgir næring til en annen liten kropp i vekst. Det sies vel at du kan legge til et visst antall karbohydrater pr mnd utover i svangerskapet, men jeg husker ikke hvor mye.

Det er jo ingen mening i å føle seg mislykket pga en solskinnsbolle sånn fornuftig sett. Kan du klare å bestemme deg for hva du vil tillate deg og være en smule romsligere enn om du ikke var gravid?

Jeg håper du får noen gode råd. Jeg ville tillatt meg noe, men ikke alt og ikke hver dag. Men jeg vet av erfaring at som gravid er det av og til lettere sagt enn gjort. Om du ikke er for kvalm kan det være lurt å passe på å få i seg nok og riktig næring og gjerne supplere med multivitaminer, fiskeolje og kokosolje. Da kan det være lettere å få nok overskudd til å velge vekk det usunne som kan bli kjipt å få vekk i form av uønskede kilo.

Gammel 27-09-11, 16:24   #3
Noenkiloformye
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Mentale utfordringer etter utskeielse

Problemet startet igrunn da jeg måtte legge til kh pga graviditeten. Det åpnet liksom dørene for å tillate meg mer ulovlige ting. Og nå er terskelen for ulovlige ting veldig lav, spesielt om jeg allerede har falt for fristelsen en gang den dagen. Merker jeg ikke klarer fete ting. Kunne heller ha levd kun på krembolle

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når det gjelder det mentale ... kineserbolle Ketolysekuren 18 20-08-10 22:49
Er tilbake etter en altfor lang utskeielse ... Stellamor Mer enn 30 kg overvekt 4 20-02-10 14:48
Sug etter karber etter utskeielse! Maissa89 Lavkarbo generelt 9 30-12-09 22:13
Vondt i kroppen etter utskeielse MorStine Fysisk og mental helse 10 02-01-08 17:04
Gikk ned i vekt etter STOR utskeielse melene Lavkarbo generelt 14 03-09-04 11:05

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.