Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-09-11, 14:31   #3626
Dollsine
Gjest

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Beste Bente! Så godt som du oppsummerer LK for oss som er 29+. Dette er oppskrifta på Bente-pakka; den er helt ypperlig. Og så er det bare å tilpasse til egen kropp. Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive innlegget; det hjelper meg og sikkert flere med.

Jeg har tenkt litt på opplegget ditt siden du beskrev det for en tid tilbake; det ligner jo veldig på skaldemans opplegg for de med mye overvekt (husker ikke tallet: 15+? 30+?). Forskjellen er at du også begrenser proteinene, noe han i utgangspunket ikke gjorde. Skaldeman var også opptatt av forholdet mellom fett og prot/kh, og at det helst burde være minst 1:1, dvs minimum like mye fett som prot og kh tilsammen. Det beste var å få til mer fett enn de to andre. Ved å holde kh nede og proteinene på 70 så greier du det fint. Du er veldig flink!!

Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 14:37   #3627
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Beste Bente! Så godt som du oppsummerer LK for oss som er 29+. Dette er oppskrifta på Bente-pakka; den er helt ypperlig. Og så er det bare å tilpasse til egen kropp. Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive innlegget; det hjelper meg og sikkert flere med.

Jeg har tenkt litt på opplegget ditt siden du beskrev det for en tid tilbake; det ligner jo veldig på skaldemans opplegg for de med mye overvekt (husker ikke tallet: 15+? 30+?). Forskjellen er at du også begrenser proteinene, noe han i utgangspunket ikke gjorde. Skaldeman var også opptatt av forholdet mellom fett og prot/kh, og at det helst burde være minst 1:1, dvs minimum like mye fett som prot og kh tilsammen. Det beste var å få til mer fett enn de to andre. Ved å holde kh nede og proteinene på 70 så greier du det fint. Du er veldig flink!!

Tusen takk. Vil jo gjerne hjelpe dersom noen kan ha hjelp av det, men har heller ikke lyst til at folk skal kaste seg på noe som egentlig ikke passer for dem bare pga at de ser det virker for meg..... Ikke så lett det der, hadde vært letter om det fantes noe som passet for alle

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 14:41   #3628
Dollsine
Gjest

Det har du helt rett i. Det er jo det som skjer: folk ser at LK fungerer for noen og kaster seg på bølgen - og jeg tror mange ikke får oppfylt forventningene sine. Mange går ned i vekt, men jammen er det mange som ikke gjør det også!

Og så begynner de å prøve, utforske, spekulere - og så kommer stresset. Sånn som jeg.... Det er veldig viktig at det blir presisert at alle må finne sin variant, slik du gjorde; men det er jo ikke lett. Det er derfor greit å se hva andre har gjort, og evt å kunne bruke det etter en lokal tilpasning til seg selv.

Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 18:39   #3629
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Takk alle sammen for gode råd!
Foreløpig har jeg gurglet halsen med Listerine, - det reiv "godt".
2 paracet har jeg også tatt. Håper ikke det blir skikkelig forkjølelse, for jeg har astma og da har vi det gående i ukesvis......
Men nok syt og klag.... jeg lider ikke i stillhet, jeg!
Har du vurdert å omskolere deg til dekoratør eller interiørkonsulent, Prutten? Kanskje du kunne blitt møbelsnekker tom.? Du er jo et arbeidsjern, når det gjelder oppussing osv....... Jeg liker oppussing, når jeg er ferdig, men jobben ? Gubbes så fælt..
Det kommer foressten noen og ser på huset med alle vinduene på tirsdag igjen. Og på onsdag kommer takstmannen.
Gosh, tenk om det blir solgt!! Også vi som ikke har noe sted å bo!!!!!!!!!!
Bente, du bor vel i Bergen, - vi kommer !

Håper du blir bedre i halsen snart, er kjipt å ikke være helt pigg. Særlig nå som dere skal ha full rulle med hus og mulig salg- gosj så spennende da!! Håper dere får en god takst og at dere finner noe som passer både behov og ønsker

Har tenkt på interørfag, faktisk, de seneste dagene. Det er noe jeg absolutt liker å gjøre! Får vurdere det litt nærmere etterhvert.

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Snille jenta som ordner og styrer for hele familien!
Litt enig med Sanna - kanskje du skulle tenke litt på den type jobb - virker jo som du liker det veldig godt. På jobben har jeg typisk jobb som går på å "analysere, tolke osv", altså mye i hodet, og jeg kjenner at jeg også liker å få gort noe praktisk av og til for å få en slags balanse. -Så jeg liker også ekstremt godt å innrede og dekorere, da får jeg gitt uttrykk for de estetiske og kreative sidene mine. Du er jo også en krativ person, så kanskje kan det være noe å tenke på

Absolutt! Og, det er så koselig å se gleden til mamma, for det er _ingen_ i familien som hjelper henne med noen ting, noen gang. Jeg har jo bidratt selvfølgelig, men nå er vi to om dette.

I pysjbukse, hestehale og malingsflekker både her og der ringte det på døren i ettermiddag. Jeg la fra meg malekosten og rusla bort til døren. Der sto han. Flørten! Jeg ble så paff, for jeg har jo ikke hørt noe fra han på flere uker! Uten å si i fra at han skulle komme eller noe, så kom han innom på egen maskin! Det var godt for sjela, må jeg innrømme. Han la seg til rette på sofaen med fjernkontrollen i ene handa og kaffekoppen i den andre. Så søt han er. Gud vet når jeg ser han igjen... Tosken...

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 19:14   #3630
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Prutta; så kult. Synes jeg ser deg i det du åpnet døren....lurer samtidig på hvordan han tolket (i den grad menn gjør det) ansiktsutrykket ditt. Hva er planen deres for kvelden da? Ville han ha deg med på noe festligheter?
Forresten godt med folk som ligger på andres sofa - blir så avslappet stemning av det.

Nå er jeg endelig hjemme hos med selv (!) for første gang på 9 uker skal jeg sove i egen seng. Hallelujah så godt det skal bli. Og nett har jeg. Og alle mine ting og tang rundt meg.
Skal spise biff, broccoli og sopp m/ fløtesaus til kvelds. Har en hund til låns også - så da er det meste duket for en lovely aften (og kanskje en skogstur i morgen?). Bare pakke opp og installere meg litt nå, mens jeg venter på at mannen kommer hjem - så skal det bli tidenes lørdag tenker jeg. Mmmm - så godt det er å være hjemme hos seg selv. Undervurdert!

Dollsine: Jeg er glad du går ned, bra og fortjent lønn for tålmodigheten din. Men vær forsiktig da - oki? Jeg er en sånn som svimer av litt vel ofte (uavhengig av kosthold)- og det unner jeg deg ikke. Du skal få lov (jeg er raus i dag) å være litt svimmel altså, men går du ned for telling så kanskje du skal revurdere - eller ta en legesjekk. Og for å forebygge så kan du vel få i deg litt vitaminer ved siden av oljer og Cocosa? Please?

God bedring til Sanna - og good luck med visning og hussalg. Alltid en vannvittig spennende greie - så får vi se hvor du ender opp etterhvert (og hvor mange viduer du får)!

Bente: kort reminder fra tidligere her. Nå er du knallflink til å hjelpe oss andre, du forklarer, oppsummerer, kommenterer og spesifiserer - (punktum) - men så får jeg inntrykk av at du liksom tar alle kiloene på dine skuldre og dynger på deg med ansvar. Ikke tenk sånn da!! Mine valker er bare mine - og min skyld. Du er suveren til å hjelpe meg (og røkla) men vi har fortsatt ansvar for oss selv hvis din variant ikke funker for oss. Oki? Suss på snuten til snuppa - du er kjempe inspirerende. Basta.

Ønsker dere en fortreffelig lørdag så langt - klem til damene!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 19:38   #3631
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Prutta; så kult. Synes jeg ser deg i det du åpnet døren....lurer samtidig på hvordan han tolket (i den grad menn gjør det) ansiktsutrykket ditt. Hva er planen deres for kvelden da? Ville han ha deg med på noe festligheter?
Forresten godt med folk som ligger på andres sofa - blir så avslappet stemning av det.

Ja, jeg vet ikke om jeg engang rakk å smile Ble et litt tafatt "Hei...Kom inn..." Men, tipper han synes jeg var VAKKER der jeg stod
Han har isolert seg på jobb siden sist han var her, så før han dro på jobb i dag ville han kom innom. Han jobber hele kvelden, så ingen festligheter hverken på han eller meg. Har en liten pause nå mens malingen tørker. Grunning, maling x 2 strøk blir ferdig i kveld. Basta bom

Hørtes godt ut med biff... jeg kommer!

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 19:43   #3632
Nysgjerrig nok
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Ja, jeg vet ikke om jeg engang rakk å smile Ble et litt tafatt "Hei...Kom inn..." Men, tipper han synes jeg var VAKKER der jeg stod
Han har isolert seg på jobb siden sist han var her, så før han dro på jobb i dag ville han kom innom. Han jobber hele kvelden, så ingen festligheter hverken på han eller meg. Har en liten pause nå mens malingen tørker. Grunning, maling x 2 strøk blir ferdig i kveld. Basta bom

Hørtes godt ut med biff... jeg kommer!

Klart du var fin - 98% menn liker damer som ser ut som om de kan "brukes" (misforstå meg rett her er du snill). Men - du sa malingsflekker, pysjbukse og hestehale - ....snakker vi bar overkropp el? Da var han sikkert dritfornøyd!!

Kom du Prutta - så kan du ligge på sofaen her! Hvis du har ro til det da - event så kan du dille rundt i leiligheten min å få utløp for kreativiteten din.
- biff i dag , skogstur med dyret i morgen - oki?

En ting er i alle fall sikkert: du MÅ si i fra hvis du er i hovedstaden! Jeg driver fortsatt å tenker på treff jeg da - hade vært kult. Vi har vel ikke slått det helt fra oss eller hva?

Gammel 17-09-11, 20:53   #3633
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Det har du helt rett i. Det er jo det som skjer: folk ser at LK fungerer for noen og kaster seg på bølgen - og jeg tror mange ikke får oppfylt forventningene sine. Mange går ned i vekt, men jammen er det mange som ikke gjør det også!

Og så begynner de å prøve, utforske, spekulere - og så kommer stresset. Sånn som jeg.... Det er veldig viktig at det blir presisert at alle må finne sin variant, slik du gjorde; men det er jo ikke lett. Det er derfor greit å se hva andre har gjort, og evt å kunne bruke det etter en lokal tilpasning til seg selv.

Ja, er nok mange som ikke innser at dette er en stor jobb når de starter og dermed begynner å stresse når det ikke fungerer helt som forventet. Man må jo jobbe både med å tilegne seg kunnskap, lære å lage mat på nye måter, gjøre seg erfaringer personlig og jobbe med å finne en tilpasning som passer seg selv, samt ikke minst jobbe med det mentale og følelsesmessige oppe i det hele

I pysjbukse, hestehale og malingsflekker både her og der ringte det på døren i ettermiddag. Jeg la fra meg malekosten og rusla bort til døren. Der sto han. Flørten! Jeg ble så paff, for jeg har jo ikke hørt noe fra han på flere uker! Uten å si i fra at han skulle komme eller noe, så kom han innom på egen maskin! Det var godt for sjela, må jeg innrømme. Han la seg til rette på sofaen med fjernkontrollen i ene handa og kaffekoppen i den andre. Så søt han er. Gud vet når jeg ser han igjen... Tosken...

Å, så koselig med besøk av flørten, da Så fint at han tok seg tid innimellom arbeidsøktene! Men jeg skal nok innrømme at jeg nok også hadde blitt litt perpleks om en jeg likte godt plutselig stod i døra men jeg var kledd i malingsklær

Nå er jeg endelig hjemme hos med selv (!) for første gang på 9 uker skal jeg sove i egen seng. Hallelujah så godt det skal bli. Og nett har jeg. Og alle mine ting og tang rundt meg.
Skal spise biff, broccoli og sopp m/ fløtesaus til kvelds. Har en hund til låns også - så da er det meste duket for en lovely aften (og kanskje en skogstur i morgen?). Bare pakke opp og installere meg litt nå, mens jeg venter på at mannen kommer hjem - så skal det bli tidenes lørdag tenker jeg. Mmmm - så godt det er å være hjemme hos seg selv. Undervurdert!

Bente: kort reminder fra tidligere her. Nå er du knallflink til å hjelpe oss andre, du forklarer, oppsummerer, kommenterer og spesifiserer - (punktum) - men så får jeg inntrykk av at du liksom tar alle kiloene på dine skuldre og dynger på deg med ansvar. Ikke tenk sånn da!! Mine valker er bare mine - og min skyld. Du er suveren til å hjelpe meg (og røkla) men vi har fortsatt ansvar for oss selv hvis din variant ikke funker for oss. Oki? Suss på snuten til snuppa - du er kjempe inspirerende. Basta.

9 uker borte fra egen seng - uff da - hvor er det du sover da skulle jeg nesten til å spørre - jaja, jeg spør like godt jeg
Kose deg masse i heimen med kjæresten i kveld, da, når du endelig er hos deg selv!

Og tusen tusen takk skjønne du Ja, jeg vet jo at hver og en er ansvarlig for seg selv. Men når jeg da begynner å si gjør sånn og gjør slik, så blir jeg jo litt bekymret for at jeg gir helt feile råd. Eneste forsøksrotta i mitt temmelig uvitenskaplige prosjekt er jo meg selv, -så jeg har null rett til å uttale meg om andre. -Men så vil man jo gjerne dele sine erfaringer også hvis det kanskje kan hjelpe noen andre....

I kveld blir det avslapping i sofan. Sønnen har kompiser på besøk til filmkveld på rommet sitt. han var ute og kjøpte chips og cola til dem og lightbrus og baconchips til seg selv - skjønne flinke gutten min

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 21:05   #3634
Dollsine
Gjest

Herlig!! Han der har jeg sansen for gitt Som godkjenningsnemnd gir jeg ham ett plusspoeng. Men ikke innbill ham at han er ok for det altså; det må mer til. Men jeg liker at han ikke presser på jeg.

Nå er jeg endelig hjemme hos med selv (!) for første gang på 9 uker skal jeg sove i egen seng.

Dollsine: Jeg er glad du går ned, bra og fortjent lønn for tålmodigheten din. Men vær forsiktig da - oki? Jeg er en sånn som svimer av litt vel ofte (uavhengig av kosthold)- og det unner jeg deg ikke. Du skal få lov (jeg er raus i dag) å være litt svimmel altså, men går du ned for telling så kanskje du skal revurdere - eller ta en legesjekk. Og for å forebygge så kan du vel få i deg litt vitaminer ved siden av oljer og Cocosa? Please?

Hva i all verden har du holdt på med da disse ukene da? 9 uker er jo vanvittig lenge! Og takk for omtanken; jeg skal ikke kjøre dette for langt. Vær du trygg. Sånn som jeg har følt meg de siste dagene unner jeg ingen. Men i ettermiddag forsvant det susete hodet og jeg ble i kjempeform. Spiste eggsalat i ett-tia og olje i fem-tia. Gikk meg en times tur i sekstia, og det var en merkelig opplevelse; var nesten euforisk der jeg gikk Håper disse hodegreiene ikke kommer tilbake for det var fælt!

En ting er i alle fall sikkert: du MÅ si i fra hvis du er i hovedstaden! Jeg driver fortsatt å tenker på treff jeg da - hade vært kult. Vi har vel ikke slått det helt fra oss eller hva?

Vi har nok ikke slått fra oss treff men heller ikke snakket mer om det. Tror muligens du og jeg er litt brems i så måte.... Jeg er forøvrig stadig vekk i hovedstaden gjennom jobb

Jeg spiste tacorester fra i går til middag i dag; blingsa litt på kh-innholdet i tacosausen, så det ble ikke noe salat til. Men ut over det er jeg ganske fornøyd med dagen i dag! Men kjenner faktisk litt dårlig samvittighet for at jeg har spist meg mett da, merkelig hode på meg

Dere...Maria er vel på ferie hun nå? Glemte å ønske henne god tur jeg Leser du dette Maria så skal du vite at jeg tenker på deg!
Og for å ikke gjøre samme blemma med deg Nysgjerrig, så spør jeg nå når du reiser?

Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 21:12   #3635
bente1
Seniormedlem

Men i ettermiddag forsvant det susete hodet og jeg ble i kjempeform. Spiste eggsalat i ett-tia og olje i fem-tia. Gikk meg en times tur i sekstia, og det var en merkelig opplevelse; var nesten euforisk der jeg gikk Håper disse hodegreiene ikke kommer tilbake for det var fælt!

Vi har nok ikke slått fra oss treff men heller ikke snakket mer om det. Tror muligens du og jeg er litt brems i så måte.... Jeg er forøvrig stadig vekk i hovedstaden gjennom jobb

Ååå, så bra at du føler deg bedre allerede!!! Jeg var nå sikker på det skulle vare lengre enn det der jeg da Deilig å høre!

Og ja, treff ja! jeg vil gjerne altså, men jeg vil også gjerne at vi skal være så mange som mulig, så da var det det å både få overtalt alle -samt å finne tid som passer!

Gammel 17-09-11, 21:13   #3636
Nysgjerrig nok
Medlem

9 uker borte fra egen seng - uff da - hvor er det du sover da skulle jeg nesten til å spørre - jaja, jeg spør like godt jeg
Kose deg masse i heimen med kjæresten i kveld, da, når du endelig er hos deg selv!

Og tusen tusen takk skjønne du Ja, jeg vet jo at hver og en er ansvarlig for seg selv. Men når jeg da begynner å si gjør sånn og gjør slik, så blir jeg jo litt bekymret for at jeg gir helt feile råd. Eneste forsøksrotta i mitt temmelig uvitenskaplige prosjekt er jo meg selv, -så jeg har null rett til å uttale meg om andre. -Men så vil man jo gjerne dele sine erfaringer også hvis det kanskje kan hjelpe noen andre....

I kveld blir det avslapping i sofan. Sønnen har kompiser på besøk til filmkveld på rommet sitt. han var ute og kjøpte chips og cola til dem og lightbrus og baconchips til seg selv - skjønne flinke gutten min

Så flink han er - og når det gjelder kviser så forstår jeg han godt. De kom jo selvfølgelig etter min sprekk forrige helg (satser på at de er borte til ferien neste helg)

Du - helt ok at du spør! Det har vært et større oppussingsprosjekt i borettslaget, så jeg flyttet dagen etter jeg kom fra ferie. Har bodd i gamle leiligheten til samboeren i 4 uker og så lånte jeg huset til foreldrene mine i 2 uker etter det mens de var bortreist. Og nå er jeg hjemme igjen. Så da ble det 9 uker i koffert & bagger & poser - med en konstant følelse av at det jeg trengte alltid var et annet sted. Er så godt å være hjemme. Selv om det er litt kaos enda og kun en brøkdel er pakket opp og satt på plass..
I løpet av uken så blir det nok bra - og så er det jo ferie igjen neste lørdag. Liker ikke tanken på å pakke igjen, men for en uke i Hellas er det verdt det.
Tror jeg har sånn pakke fobi - liker ikke å pakke ned eller opp.
Sikker på at folk flest håndterer det bedre enn meg altså, blir helt rotløs og rar av å ikke ha noe fast under beina. Elsker jo å reise - så lenge det er ferie. Jobbreiser synes jeg er mindre fasinerende. Men pakking: BLÆ!

Og forresten; jeg vet at du vet - jeg tenkte bare det var ok å minne deg på at vi andre er vårt eget ansvar og at du er super som deler DINE erfaringer for at vi kanskje skal kunne lære noe. Oki?

PS - Har vært å kjøpt røkt laks så jeg har noe knallgodt og fett til lunsjen på mandag!

Gammel 17-09-11, 21:54   #3637
Dollsine
Gjest

Det blir sikkert veldig godt å flytte hjem nå Nysgjerrig! Og du minnet meg på at jeg glemte å kjøpe røkelaks i dag; må innom en søndagsåpen butikk i morgen da

Sanna
jeg glemte å si at jeg også har astma, og begynner med kortisonbehandling umiddelbart hvis/når jeg kjenner at en forkjølelse er på vei. Da slipper jeg stort sett å bli veldig tett, og det går fortere over. Anbefaler deg å gjøre det samme!

Det ble plutselig stille her inne; jeg sier god natt nå og finner senga mi. Klem til alle!

Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 22:21   #3638
bente1
Seniormedlem

Nyskgjerrig nok: hørtes ut som noen stressende uker med å flytte fra sted til sted ja. Bra det bare er en uke igjen til du kan ligger rett ut på stranda og slappe av og ta deg inn igjen, tenk på hvor deilig det blir, så går nok pakkingen lettere

Røkelaks er både godt og veldig bra, ja!!

Prøvde meg med en liten skål baconcrisp til kveldskos i kveld, men det smakte meg ikke noe særlig, er litt lei det tror jeg, eneste snacksen jeg tillater meg i helgene.... hmmm, får ta en pause fra det en stund. Nettopp sett Skal vi danse. Ikke like kjekt som So you think you can dance, men det er jo et helt annet nivå, så ikke så rart. Men mange er flinke og lærer raskt, det skal de ha!

Gammel 17-09-11, 22:43   #3639
Nysgjerrig nok
Medlem

Det blir sikkert veldig godt å flytte hjem nå Nysgjerrig! Og du minnet meg på at jeg glemte å kjøpe røkelaks i dag; må innom en søndagsåpen butikk i morgen da

Sanna jeg glemte å si at jeg også har astma, og begynner med kortisonbehandling umiddelbart hvis/når jeg kjenner at en forkjølelse er på vei. Da slipper jeg stort sett å bli veldig tett, og det går fortere over. Anbefaler deg å gjøre det samme!

Det ble plutselig stille her inne; jeg sier god natt nå og finner senga mi. Klem til alle!

Søndagsåpen med røkelaks - hm, det tror jeg ikke jeg finner i den lille hovedstaden en gang. Lykke til - hvis ikke så finner du det innen lunsjtid på mandag.
Og eneste grunnen til at det er stille er nok at jeg hadde munnen full av biff! Jum-jum så godt det var, og nå er jeg selvfølgelig så mett atte' fy. Samboeren ferdig på jobb og rydder opp på kjøkkenet etter meg. Mitt eget kjøkken vel og merke. Love it!

Sist redigert av Nysgjerrig nok : 17-09-11 kl 23:16.
Gammel 17-09-11, 22:46   #3640
Nysgjerrig nok
Medlem

Nyskgjerrig nok: hørtes ut som noen stressende uker med å flytte fra sted til sted ja. Bra det bare er en uke igjen til du kan ligger rett ut på stranda og slappe av og ta deg inn igjen, tenk på hvor deilig det blir, så går nok pakkingen lettere

Røkelaks er både godt og veldig bra, ja!!

Prøvde meg med en liten skål baconcrisp til kveldskos i kveld, men det smakte meg ikke noe særlig, er litt lei det tror jeg, eneste snacksen jeg tillater meg i helgene.... hmmm, får ta en pause fra det en stund. Nettopp sett Skal vi danse. Ikke like kjekt som So you think you can dance, men det er jo et helt annet nivå, så ikke så rart. Men mange er flinke og lærer raskt, det skal de ha!

Stress ja - det kan jeg love. Borte bra og hjemme best osv veit du!! Røkelaks er jo godt - og fett. Bare ikke husket på at det finnes. Thanks! Men du - hva mente du når du sa påleggsalat? Eller var det Appelsinpiken som sa det??
Baconcrisp er snacken her også, - men nå frister ingenting. Mett ja!!
Bare kosekveld med samboeren - og forumet da seff. Dere er med.

Sist redigert av Nysgjerrig nok : 17-09-11 kl 23:15.
Gammel 17-09-11, 23:15   #3641
bente1
Seniormedlem

Stress ja - det kan jeg love. Borte bra og hjemme best osv veit du!! Røkelaks er jo godt - og fett. Bare ikke husket på at det finnes. Thanks! Men du - hva mete du når du sa påleggsalat? Eller var det Appelsinpiken som sa det??
Baconcrisp er snacken her også, - men nå frister ingenting. Mett ja!!
Bare kosekveld med samboeren - og forumet da seff. Dere er med.

Ja, slik er det alltid - borte bra men hjemme best.

Det var Dollsine som lagde påleggssalat, egg, røkt skinke og majones tror jeg hun sa, men om hun gjør noe mer med det vet jeg ikke, men kan sikkert tilpasses og krydres i mange varianter, tenker jeg.
Så fint vi er med

Nå er det nattatid for meg, sove godt!

Gammel 17-09-11, 23:19   #3642
Nysgjerrig nok
Medlem

Sove godt Bente og sove godt Dollsine -
Dere får nå i alle fall skjønnhetssøvnen deres!

Gammel 18-09-11, 00:58   #3643
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Klart du var fin - 98% menn liker damer som ser ut som om de kan "brukes" (misforstå meg rett her er du snill). Men - du sa malingsflekker, pysjbukse og hestehale - ....snakker vi bar overkropp el? Da var han sikkert dritfornøyd!!

Kom du Prutta - så kan du ligge på sofaen her! Hvis du har ro til det da - event så kan du dille rundt i leiligheten min å få utløp for kreativiteten din.
- biff i dag , skogstur med dyret i morgen - oki?

Æ flira! Nei, jeg hadde en særs liten hvit singlet på, passa jo yppelig til den rød-rutete pusjamasbuksa som er 7 nr for stor Tipper han var fornøyd ja, han er flink til å dukke opp når jeg ser ut som huldra sjøl. Fnis.
Skogstur i morgen høres fortreffelig ut! Kommer gladelig!

Jeg skal GARANTERT si i fra når jeg havner i hovedstaden, det er et must å treffes! Jeg har ikke slått noe som helst fra meg, men den diskusjonen dabbet kanskje av? Håper du koser deg i kveld, vennen

Herlig!! Han der har jeg sansen for gitt Som godkjenningsnemnd gir jeg ham ett plusspoeng. Men ikke innbill ham at han er ok for det altså; det må mer til. Men jeg liker at han ikke presser på jeg.

Ja, du er ikke den eneste som har sansen for ham. Mamma erklærer sin elsk på han stadig vekk,også direkte til han Koselig at han valgte å se meg når han egentlig ville på jobb. Men jeg ser gjennom hele fasaden hans, han hadde nok behov for å bare hvile litt, slappe av med bena i sofakroken "hans". Han har en del plusspoeng hos meg også, men et relativt stort minustegn også som jeg ikke må glemme. Vi har tid, vettu!

Her er rommet ferdigmalt, noen møbler er satt inn og nå har jeg tatt kveld. Ser litt på tv og slapper av. Skal sove snart jeg også Stor klem

Gammel 18-09-11, 10:16   #3644
Dollsine
Gjest

God morgen alle sammen. Og for en strålende morgen! Vekta viste ny minstenotering: 81,6 kg. *juble juble* Og det skal jeg si, at hvis dette fortsetter sånn så tåler jeg det meste. Og da mener jeg det meste!

Påleggsalat var det vel Piken som nevnte; jeg bare ramset opp det Bente bruker å velge blant. Jeg har landet på en eggsalat av to egg og to skiver hamburgerrygg + 20 g majones; Det synes jeg var godt og mettende. Og det ga en passende mengde mat i form av 29 g fett, 19 g protein og i underkant av 1 g kh (totalt 344 kcal for de som er interessert i det). Når oljene kommer i tillegg øker fettmengden til 44 g, mens resten blir stående likt. For øvrig er jeg dønn kjedelig i matveien; har jeg funnet noe som fungerer og smaker ok så spiser jeg det. Altså nå blir det komboen av egg og hamburgerrygg i lange tider framover.

Nå er det snart tid for å ta litt oljer; deretter skal jeg gå meg en lang tur i skogen for å se hvordan kroppen fungerer på olje og før mat (den skal jeg ta i ett-tia). Noen som blir med?

Sanna: jeg glemte å si at jeg ofte er kald på føttene når jeg legger meg, og da får jeg mye mer kramper enn når jeg er varm på føttene. Jeg legger derfor alltid en flaske med varmt vann i fotenden når jeg går til sengs.

Sist redigert av Dollsine : 18-09-11 kl 10:43.
  Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 11:04   #3645
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen!

Blir så glad hver dag hver dag når jeg leser at vekta di går nedover, Dollsine Ny minstenotering da!!!!!! Grattis! Men vær obs på at det går litt treigere etterhvert, kan ikke forvente at det skal være slik hver dag Viser definitivt at noe skjer i kroppen din, at fettforbrenningen din er på vei å bli mer optimal og begynner å ta fra fettet på kroppen. Når du føler deg trygg på at det virker er det kanskje lettere å få et mer avslappet forhold til det. Forstår godt at du har behov for å holde kontroll nå i begynnelsen når det legger om til ett nytt opplegg -Men du vet jo at veiing hver dag kan medføre vektstress og at vekta kan gå opp og ned fra dag til dag, så når du føler deg litt tryggere på opplegget, kan det kaskje være lurt å skifte til fast veiedag i uka istedenfor veiing hver dag

Jeg har inntatt "cocosa frokosten min", skal la sønnen sove litt til før jeg vekker han med egg og bacon. Han elsker å våkne til baconlukt i huset, så da er det aldri noe problem å få han ut av senga. Så inntar han sin frokost samtidig med at jeg tar min lunch. I helgene når han er her og ikke hos sin far, har jeg også ofte egg og bacon til lunch - liker den baconlukta i huset jeg også Når han ikke er her, blir det ofte lunch tilsvarende som på jobb, fiskepålegg, kokt egg og majones. Egentlig er jeg av de som liker variasjon i maten min, men ser at når man skal ned vi vekt er det greit å finne noe som funker og så holde seg til det

Gammel 18-09-11, 12:01   #3646
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

Jeg er såå misunnelig Dollsine! Det her er helt fantastisk. Skjønner virkelig at Bente-pakka er noe å satse på.

I går var jeg så utrolig kvalm at det rett og slett ikke finnes ord. Da jeg kom hjem etter å ha vært med en venninne i går så har jeg hatt det skikkelig kjipt.
Det har føltes som om jeg skal kaste opp når som helst, og tanken på å lage mat var helt motbydelig. Det eneste jeg kunne tenke meg å spise (og da mener jeg ikke det eneste jeg kunne skaffe sjøl, eller få andre til å skaffe - men det eneste jeg tror jeg hadde klart å putte i meg) var kebab! Det ble jo så klart ikke noe av. (De har ikke hjemkjøring ).
På dette tidspunktet hadde jeg kun spist frokost og klokka var nesten midnatt.
Det endte med at jeg kokte noen egg og spiste de med majones (noe som ga brekningsfølelser - big time!) og prøvde å kose meg litt med hjemmelaget is.
Hjemmelaget is var det eneste som faktisk føltes greit å spise (men det er jo skikkelig jobb å ordne (selv om min ismaskin bare bruker noen få minutter på å lage is).
Heldigvis holdt jeg bra innenfor på karbohydrater (og jeg tok helt av med fettet, totalt 207 gram!) Spennende om jeg fortsatt går ned i cm (jeg er jo vektløs som dere vet) på mandag!
Snart skal jeg finne ut om jeg er kvalm i dag også. Vil utsette å stå opp leeengst mulig!

Sånn. Klagninga er over.

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 12:42   #3647
Nysgjerrig nok
Medlem

Hva i all verden har du holdt på med da disse ukene da? 9 uker er jo vanvittig lenge! Og takk for omtanken; jeg skal ikke kjøre dette for langt. Vær du trygg. Sånn som jeg har følt meg de siste dagene unner jeg ingen. Men i ettermiddag forsvant det susete hodet og jeg ble i kjempeform. Spiste eggsalat i ett-tia og olje i fem-tia. Gikk meg en times tur i sekstia, og det var en merkelig opplevelse; var nesten euforisk der jeg gikk Håper disse hodegreiene ikke kommer tilbake for det var fælt!

Så ikke spm ditt før nå jeg Dollsine - men du så vel svaret jeg skrev på samme spm til Bente? Jeg har liksom testet sigøynertilværelsen og flyttet rundt om kring. Hehe. Lagde den beste middagen i går, og fulgte opp med laks og eggerøre til frokost. (Feirer at vi endelig er hjemme) Nå er det kaffe og fløte og pc tid, - mens jeg samler energi til å starte med oppakking og rydding. Skal bli bra til slutt ja!
Drar på ferie neste lørdag -

Æ flira! Nei, jeg hadde en særs liten hvit singlet på, passa jo yppelig til den rød-rutete pusjamasbuksa som er 7 nr for stor Tipper han var fornøyd ja, han er flink til å dukke opp når jeg ser ut som huldra sjøl. Fnis.
Skogstur i morgen høres fortreffelig ut! Kommer gladelig!

Jeg skal GARANTERT si i fra når jeg havner i hovedstaden, det er et must å treffes! Jeg har ikke slått noe som helst fra meg, men den diskusjonen dabbet kanskje av? Håper du koser deg i kveld, vennen

Synes det hørtes fint ut jeg Prutt - antrekket ditt. Motsvaret til en mann i brannmannsuniform liksom - med litt møkk i ansiktet. Knis. Men det er like greit at han ser deg sånn også - hvis det skulle bli dere to så slipper han å bli skremt den dagen du tar på deg joggebukse og vimser rundt med sminken fra i går - hehe - som meg akkurat nå.

Treff ja: Kult - da er det brakt på banen igjen. Jeg er jo som Dollsine egentlig mest redd hele greia, men da får jeg en sånn thing om at jeg vil gjøre det likevel - bare for å utfordre meg selv. Pruttis - du bor jo lengst unna, og Bente nestlengst - og Dollsine deretter eller? Hvis dere tre klarer å komme dere hit så blir det vel bra? Appelsinen og jeg bor vel her et sted..usikker på Maria og Foksy...Eller hvis dere først må fly hele gjengen så er det vel nesten hipp som happ hvor vi møtes?

Gammel 18-09-11, 12:43   #3648
Nysgjerrig nok
Medlem

Og Sanna... bor i huset med alle vinduene foreløpig... Usikker på hvor da....

Gammel 18-09-11, 12:45   #3649
Nysgjerrig nok
Medlem

Sorry at jeg nå framstår som en masekråke - men jeg glemte det jeg skulle si:

GRATULERER DOLLSINE!!!!

Gammel 18-09-11, 14:02   #3650
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Blitt litt snørrunge, jeg.
Men det hindrer ikke gamla i å rydde !
Var tidlig oppe og spiste frokost kl. 8, men glemte cocosa i kaffen, så det ble ikke så mye fett.
Deretter satte jeg igang med rydding av underetasjen. Glemte tid og sted.
Plutselig kjente jeg meg helt matt, og fikk det sånn som deg Dollsine.
Holdt på å besvime, - helt plutselig. Kreket meg opp og stekte litt egg og bacon.
Nå er jeg fit for fight igjen, var bare litt mat som måtte til.......

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.