Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Mat og helse - skolefag

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-09-11, 10:43   #26
Sprettball
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Sprettball har en fantastisk aura rundt segSprettball har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mat og helse - skolefag

Jeg har vært hoven nok til å fortelle poden min i 4.klasse at "alle andre" foreløpig tar feil At man har ny viten nå, som er tilgjengelig for de som leter etter den, men at det tar en stund før alle kan og vil følge etter.

Jeg sier til han at han får gi læreren de svarene hun tror er riktige (han er en liten smarting, så han har ingen problemer med å skille mellom hva han lærer på skolen og hva han lærer hjemme), så gjør vi som vi vil her hjemme. Det ligger ikke på en 4.klassing å være matprofet.

Jenta mi i første er det verre med. Hun er opprørt! Hun vil gjerne fortelle hele verden at de bør spise mer fett og mindre karbohydrater... Og den tutta lar seg ikke kneble så lett, det blir et annet ballgame når hun begynner i 4.klasse

Sprettball.

Sprettball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 12:09   #27
Chamomilla
Seniormedlem

Chamomilla sin avatar

Medlem siden: May 2005
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Sprettball, her.

Jeg har vært hoven nok til å fortelle poden min i 4.klasse at "alle andre" foreløpig tar feil At man har ny viten nå, som er tilgjengelig for de som leter etter den, men at det tar en stund før alle kan og vil følge etter.

Jeg sier til han at han får gi læreren de svarene hun tror er riktige (han er en liten smarting, så han har ingen problemer med å skille mellom hva han lærer på skolen og hva han lærer hjemme), så gjør vi som vi vil her hjemme. Det ligger ikke på en 4.klassing å være matprofet.

Jenta mi i første er det verre med. Hun er opprørt! Hun vil gjerne fortelle hele verden at de bør spise mer fett og mindre karbohydrater... Og den tutta lar seg ikke kneble så lett, det blir et annet ballgame når hun begynner i 4.klasse

Sprettball.

Jeg sitter her og flirer av førsteklassingen din!

Tror nok ungene skiller mellom hva de lærer hjemme og på skolen og så får de etterhvert gjøre seg opp en mening om hva som fungerer for de.

At det virkelig står at karbohydrater er kroppens byggesteiner ble jeg også sjokkert over å lese. Ellers forstår jeg jo at man må følge læreplaner. Sånn sett ville jeg nok hatt litt problemer med å skulle undervist i noe jeg ikke kan stå inne for selv. Men bra at en lavkarbolærer har en slik stilling. Det er tross alt veldig mye bedre enn å ha en lærer som har klokketro på karber som kroppens byggesteiner....

Smoothie sist uke var visst godt. Den besto av bringebær, banan, fruktyoghurt og vaniljeis. Ja jeg ER enig i at det er viktig at de lærer å lage mat. Neste uke skal de lage sjokoladekake - for å bli kjent på kjøkkenet der. Det er helt greit altså. Han har allerede lært seg å lage brownies hjemme. Men han lager også eggerøre som er god så det balanserer seg nok. Han vet at vi ikke er redde for fett og at jeg synes det er viktig at han får i seg proteiner til alle måltider. Jeg tenker jeg vil være bevisst på å jevnlig spørre hvordan han føler seg etter å spist forskjellig mat.

Gammel 26-09-11, 19:04   #28
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Poden hadde i oppgave til i dag i mat og helse å skrive hva han spiser en vanlig dag.

Frokost: ei grov brødskive med skinke og vann
Lunsj: tre grove brødskiver med skinke og vann..
Middag: Stekt kylling, naturris og salat. Ooog vann..
Kvelds: Rester fra middagen og vann..

Dette var EN dag. Han spiser ikke slik alle dager. Men jaggu meg fikk han pepper i dag fordi han ikke spiste "Fem om dagen"!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mat og helse Adriane Spørsmål og svar 2 25-11-08 22:55
Mat & Helse Sense Ketolysekuren 6 20-07-08 05:41
Min vei mot bedre helse. BiggestLooser Åpne dagbøker 65 07-06-07 21:58
Magasinet Mat & Helse BiggestLooser Generell ernæringsdebatt 6 27-06-06 22:19
Sto om meg i Mat & Helse! HP Generell diskusjon 9 26-03-04 23:51

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.