Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-09-11, 08:51   #3376
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Kutt brøderstatning, det har jeg sagt hele tiden.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 09:00   #3377
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Kjære Bente.

Jeg kan ikke stort om kjærlighetens gode sider, men baksiden av ganske mye har jeg tilegnet meg. Jeg gjør meg mange tanker om egne erfaringer; ser sammenheng i følelser, situasjoner, og øver meg på å stå i det. Lærer meg å kle på meg den selvlagde og innøvde masken. Høylydte samtaler med meg selv, stemmen min som sier at jeg er verdt, jeg er et menneske av verdi. Ingen skal få trykke meg ned; uærlige venner, mistro, dårlige familiære relasjoner, intriger, dårlig kjærlighet, hjertesmerte... Det er uhorvelig uheldig at du må forholde deg til han på en sådan måte, men styrken din ligger i at du gjør det, klarer det og overvinner det! Det er nok ikke lett for han heller; flotte damen som kler på seg den lekre kroppen,han ser jo hver gang hva han har mistet. Du mistet ikke han-det var bare ikke meningen.

Glad i deg!

Tusen takk, Prutten min Ja, du har sååå rett, en må øve seg på å stå i det, jeg har dessverre også altfor mange dårlige erfaringer på det området der, og hver eneste gang jeg går på en slik smell må jeg jobbe bein-hardt med meg selv for å prøve å få tak på den egenverdien igjen, pga at jeg har så lett for å havne i den sirkelen med å fortelle meg selv at disse tingene bare betyr det jeg alltid har "visst" - nemlig at jeg ikke er verdt å elske......
-Men da hjelper det utrolig med slike fantastiske venner som forteller deg at du faktisk betyr noe for dem. Griner litt her nå, kjempeglad i deg også vennen. Utrolig takknemlig for at jeg har funnet dere fantastiske damene mine her inne. Griner litt her nå - men det er en annen type tårer enn i går kveld

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 09:11   #3378
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Åh! Dere er så gode her inne altså! Setter veldig pris på dere!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 09:19   #3379
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Åh! Dere er så gode her inne altså! Setter veldig pris på dere!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 09:39   #3380
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Det ordner seg alltid

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 11:09   #3381
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

Heisann!

Raskt innom for å si hei, og at jeg tenker masse på dere (selv om jeg er høykarber om dagen).
Venter på at hullet i ryggraden skal tette seg igjen etter spinalpunksjonen, men det lar vente på seg. Er på dag 5 hvor jeg ikke orker annet enn å ligge rett ut. Har fått beskjed om å få i meg masse koffein (les:red bull) i tillegg til at jeg har fått koffeinpiller. Syns ikke det hjelper, jeg.
Mulig at dette innebærer at jeg må tilbake til sykehuset for å få en bloodpatch (de tar en blodprøve av meg, og sprøyter blodet inn i ryggen min for å tette igjen hullet de lagde her om dagen). Men det skal være en katastrofeøvelse i østfold som starter om et par timer, så kanskje de ikke har tid til å hjelpe meg? Jeg er så leeeeei. Og så drar jeg med meg mamma i høykarbosøla. Vi må kvitte oss med vafler og iskrem før vi er tilbake på lavkarbo. Det er tross alt synd på meg!

Og dere... disse mannfolka.. Med mindre de er døde, så er de ikke verdt tårene deres! Ikke glem det.

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 13:41   #3382
bente1
Seniormedlem

Godt å høre fra deg Appelsinpiken. Håper de får hjulpet deg til å komme på beina igjen raskt, det der høres ikke godt ut! Tenker masse på hvordan det går med deg, glad i deg søte lille piken, kjempestor trøste og rask rask god bedring

Gammel 07-09-11, 14:41   #3383
Dollsine
Gjest

Æ fryyyys!! Nesen er iskald, munnen er kald, fingrene stive og kalde. Frosten strømmer ut fra beinmargen.

Og jeg jubler Da er kroppen snart i gang igjen. I dag blir det fettpåfyll. Burde kanskje gjort det i går, men hvem visste at dagen i dag skulle bli sånn! Tralalalala

Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 17:39   #3384
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Kutt brøderstatning, det har jeg sagt hele tiden.

Hm... ble litt sånn småvarmt om ørene mine nå. Jeg trodde sjefen var i varmere strøk ennå? Velkommen tilbake når det nå er sjefsPrutti! Gleder meg virkelig til du er med oss igjen!

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Tusen takk, Prutten min Ja, du har sååå rett, en må øve seg på å stå i det, jeg har dessverre også altfor mange dårlige erfaringer på det området der, og hver eneste gang jeg går på en slik smell må jeg jobbe bein-hardt med meg selv for å prøve å få tak på den egenverdien igjen, pga at jeg har så lett for å havne i den sirkelen med å fortelle meg selv at disse tingene bare betyr det jeg alltid har "visst" - nemlig at jeg ikke er verdt å elske......
-Men da hjelper det utrolig med slike fantastiske venner som forteller deg at du faktisk betyr noe for dem. Griner litt her nå, kjempeglad i deg også vennen. Utrolig takknemlig for at jeg har funnet dere fantastiske damene mine her inne. Griner litt her nå - men det er en annen type tårer enn i går kveld

Grin i vei Bente! Mye bedre at du griner over oss en over et mannebein! Jeg liker Appelsinspiken pragmatiske holdning til arten: den er bare goood! Sånn skal det være! Prutti sier at det alltid ordner seg hun. Der er jeg enig, men med en litt annen vri: det ordner seg alltid for snille jenter. Vi andre får det som vi vil.

Men litt alvorligere saker igjen Bente. Du må virkelig ha trynet ordentlig noen ganger, eller vært veldig uheldig med mannfolk. Klart du er verdt noe! Den eller de som har lurt deg til å tro noe annet skulle jeg gjerne hatt en alvorsprat med. Dessverre er det også en damegreie å tenke sånn. Undres meg over hvordan vi er oppdratt, siden vi mener vi ikke er verdt noe? Er menn likedan? Fortrenger de følelsen? Nei damer! Vi tar oss selv tilbake vi, og gir oss ikke til hvem som helst. Godkjenningsnemnda har talt. Og du...du fikser dette. Når cubaneren kommer tilbake, og du er ferdig med det, så kommer du til å se tilbake på det; du er lettet over å være ferdig, og det er lettere å distansere seg til ham.

Tenker på deg Maria med syke småunger; det er ikke enkelt. Og iaf ikke når en er alene. SåÅ bra mannen din kommer hjem nå og kan hjelpe deg. Det hadde vært verre om han nettopp hadde reist ut!

Appelsinpiken: du kan dra med deg hvem som helst inn i karboland, så lenge du får tettet det hullet i ryggen og kommet deg på beina igjen! Makan til greie!! Kan da ikke være riktig dette; dere av oss som er innen helsesektoren?? Og når du er plugget igjen og skal ned til lavlandet hos oss så er vi der for deg, både før, på veien og senere. Bli-snart-tettet-igjen-og-frisk-klemz!

Og da er jeg ferdig med ettermiddagens innlegg. I mens har jeg spist en omelett til middag (med ost, tomat, spekepølse, blomkål, brokkli) med en durablig klatt smør oppå. Jeg var så sulten at jeg slukte maten. Før middagen tok jeg en ss cocosa. Udosen tar jeg i kveld. Det blir spennende å se når jeg får opp tempen igjen!

Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 18:13   #3385
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Dollsine
[QUOTE

Sanna: du spiser ikke noe proteinbrød, knekkebrød eller noe sånt? Kun .middagsmat.? Kan jeg be deg om en liten grov menyoversikt/dagsmeny? Det er mulig du har lagt ut det før men jeg finner det ikke igjen.

I dag feks. har jeg spist dette:
Frokost.
25g ketolysebrød
30g makrell i tomat
20g røkelaks m/majones
stort krus kaffe m/fløte + 1ss cocosa
1ss Udo's Choise
Lunch.
100g Oopsier
50g Port Salute
100g hjemmelaget italiensk salat
1 kokt egg
Middag.
150g stekt laksefilet
130g kokt brokkoli
1ss smør
50-60g plommer
Dette ble ca. 160g fett, ca. 15g kh og ca. 80g
prot.

Jeg er inne i en periode hvor jeg må bruke Diett.no igjen....Ferien har ødelagt minnet om hva og hvor mye jeg kan spise.

Gammel 07-09-11, 19:18   #3386
Dollsine
Gjest

Takk Sanna. Det ser variert ut, og i begrenset mengder. Jeg spiser nok aldri bare 30 g makrell når jeg starter. Da går jeg gjerne for hele boksen..

Er ketolysebrød det samme som proteinbrød?

Jeg har lagt inn dagens inntak i diett.no og ble skremt Kh var på 21 g; og jeg så fort at det var brødet, baconpostei og en stor muffins som var skylden - alene var de tre 17 g kh! Måtte bare ha med en muffins på jobb for jeg regnet med å bil sulten. Bra jeg er i nedtrappingsfasen! Har nå lagt inn morgendagens matplan og da er jeg på 13 g. Det som drar i vei i morgen er seterrømme på salaten og tomat i den. Og kremfløte som jeg tenkte å koke kyllingfilet og grønnsaker i. Må vel bruke en del olje og der. Forholdet mellom fett og protein/kh er henholdsvis 1,5 og 2,1. Det er nå bra da

Jeg tror jeg må gjøre som du og bruke diett.no en tid framover. Fikk meg iaf en oppvåkner i dag!

Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 19:31   #3387
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Grin i vei Bente! Mye bedre at du griner over oss en over et mannebein! Jeg liker Appelsinspiken pragmatiske holdning til arten: den er bare goood! Sånn skal det være! Prutti sier at det alltid ordner seg hun. Der er jeg enig, men med en litt annen vri: det ordner seg alltid for snille jenter. Vi andre får det som vi vil.

Men litt alvorligere saker igjen Bente. Du må virkelig ha trynet ordentlig noen ganger, eller vært veldig uheldig med mannfolk. Klart du er verdt noe! Den eller de som har lurt deg til å tro noe annet skulle jeg gjerne hatt en alvorsprat med. Dessverre er det også en damegreie å tenke sånn. Undres meg over hvordan vi er oppdratt, siden vi mener vi ikke er verdt noe? Er menn likedan? Fortrenger de følelsen? Nei damer! Vi tar oss selv tilbake vi, og gir oss ikke til hvem som helst. Godkjenningsnemnda har talt. Og du...du fikser dette. Når cubaneren kommer tilbake, og du er ferdig med det, så kommer du til å se tilbake på det; du er lettet over å være ferdig, og det er lettere å distansere seg til ham.

Og da er jeg ferdig med ettermiddagens innlegg. I mens har jeg spist en omelett til middag (med ost, tomat, spekepølse, blomkål, brokkli) med en durablig klatt smør oppå. Jeg var så sulten at jeg slukte maten. Før middagen tok jeg en ss cocosa. Udosen tar jeg i kveld. Det blir spennende å se når jeg får opp tempen igjen!

Vet du Dollsine, min egen psykoanalyse på meg selv er denne: Jeg fikk med meg en følelse av lav egenverdi fra barndommen som delvis gjør at jeg velger feil type menn, delvis gjør at jeg alltid behandler dem som om de har større verdi enn meg, noe som igjen gjør at de begynner å behandle meg som om jeg er mindre viktig enn de er, til slutt går det på trynet og det blir nok en bekreftelse på den harde leksa jeg fikk i barndommen - og så har vi sirkelen i gang..... Jeg tror jeg både må lære meg å i større grad sette meg selv i sentrum, samt må jeg kanskje få noen andre til å velge mann for meg Selvinnsikten tror jeg ikke det er så mye i veien med, men det er et stort sprik mellom det hodet vet og det hjertet føler....

Jeg var så sliten at jeg gikk tidlig hjem fra jobb i dag, og så kom datteren min bort. Så nå har jeg hatt en koselig middag sammen med datteren min. Vi spiste lavkarbo lasange og i tilleg har vi sittet og skarvlet lenge. Det gjorde utrolig godt og fikk definitivt fokus over på litt andre ting.

Håper fettet fikk varmen litt opp i deg igjen Dollsine, sliter du med abstinenser, eller går det rimelig bra?

Gammel 07-09-11, 20:20   #3388
Dollsine
Gjest

Vet du Dollsine, min egen psykoanalyse på meg selv er denne: Jeg fikk med meg en følelse av lav egenverdi fra barndommen som delvis gjør at jeg velger feil type menn, delvis gjør at jeg alltid behandler dem som om de har større verdi enn meg, noe som igjen gjør at de begynner å behandle meg som om jeg er mindre viktig enn de er, til slutt går det på trynet og det blir nok en bekreftelse på den harde leksa jeg fikk i barndommen - og så har vi sirkelen i gang..... Jeg tror jeg både må lære meg å i større grad sette meg selv i sentrum, samt må jeg kanskje få noen andre til å velge mann for meg Selvinnsikten tror jeg ikke det er så mye i veien med, men det er et stort sprik mellom det hodet vet og det hjertet føler....

Det du forteller høres veldig kjent ut Bentevennen! Det blir som en evig runddans som en får følelsen av at en ikke kommer ut av. Derfor er det så viktig å jobbe med saken, jobbe med temaet - og selv om det gjør at en tryner likevel, så tryner vi på en annen måte. Kanskje ikke dummen at andre velger mann til deg Går du fortsatt til healer? Snakk med ham/henne om dette, få det ut av kroppen vennen. Veldig bra du gikk hjem tidligere fra jobb i dag - det er også en måte å ta seg selv tilbake, og på verdsetting av deg selv. Bra!

Håper fettet fikk varmen litt opp i deg igjen Dollsine, sliter du med abstinenser, eller går det rimelig bra?

Tror jeg trenger noen dager på å få igjen varmen; foreløpig har jeg fyrt i både ovnen og satt på varmepumpa Men jeg har kastet jakka, så det virket kanskje med en gang? Har lite abstinenser ja, og det er jo ikke rart iom at jeg har spist så mye kh i dag Kjenner litt rykninger i leggene på kveldstid, har vært sulten i dag - det er det eneste. Den sulten er jo en merkelig greie; skrubbsulten! og så spiser jeg en skive (ja da Prutti...) og er stappmett. Og så går det en time, og jeg er skrubbsulten igjen. Og en skive. Ikke vet jeg hva som skjer, men jeg lurer på om det er kroppens måte å sjekke om det er mat å få. Eller? Høres det dumt ut? Jeg er iaf redd for at den skal slå over på sparebluss av frykt for at det blir slutt på maten, så jeg spiser jeg Er litt spent på hvordan det blir nå da med Udos og cocosa. Kanskje det blir mindre sult?

Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 20:39   #3389
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Dollsine...
Nå lurer jeg virkelig på om den sulten din rett og slett er litt psykisk.
Kanskje du tenker for mye på mat ?
Men du skal heller ikke se bort fra at karbohydrater trigger sulten.
Jeg har spist litt plommer de siste dagene og kjenner sult en stund etterpå.
Sult, sug eller fys på noe, iallefall.....

Gammel 07-09-11, 20:54   #3390
Dollsine
Gjest

Det er meget mulig Sanna - og jeg har tenkt på det selv og. Tror ikke jeg er altfor opptatt av mat/tanken på mat, men akkurat i disse dagene med omlegging sitter det iaf ett og annet og knurrer i magen. Og det spesielt på ettermiddagene. Jeg spiser litt frokost ca kl 0615 (må ha noe i magen, hvis ikke blir jeg kvalm på bussen) og mer når jeg er på jobb kl 0730. Deretter berger jeg fint til lunsj kl 11-1130 ca. Så nærmer kl seg 14 og da begynner knurringen. Tidligere, da jeg spiste høykarbo ble jeg alltid sulten mellom kl 14-15 og måtte ta ei skive slik at jeg berget til middag kl 1630. Det kan være noe mentalt her? På lavkarbo (altså ikke denne uka nei) går det bra til kl 15-1530 alt etter hva jeg spiste til lunsj - dvs hvor mye fett jeg spiste til lunsj Jeg gomler et egg eller en babybel på tur hjem, og greier meg fint til kl 17 og middag. Etter den er jeg som oftest mett til leggetid; hvor alternativet er ett egg eller en ost hvis jeg ikke berger.

Jeg har lest litt Skaldeman, som jo fant en metode som fungerte for ham. Han var opptatt av å holde forbrenningen i gang, og sa at hvis man ble sulten og ikke spiste, så stoppet forbrenningen og det tok tid å få den igang igjen. Han omtalte dette som fettbålet som måtte få tilført "brensel", dvs fett. Hva tenker dere om det?

Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 21:00   #3391
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Dollsine;
[QUOTE

Jeg har lest litt Skaldeman, som jo fant en metode som fungerte for ham. Han var opptatt av å holde forbrenningen i gang, og sa at hvis man ble sulten og ikke spiste, så stoppet forbrenningen og det tok tid å få den igang igjen. Han omtalte dette som fettbålet som måtte få tilført "brensel", dvs fett. Hva tenker dere om det?

På vanlige slankekurer skal en jo også spise ofte, for å holde forbrenningen i gang. Så det kan godt hende det er noe i det.
Da jeg begynte med dette, var jeg myyyye mindre sulten enn nå.
Jeg dytter i meg litt ekstra med cocosa til frokost, for jeg vet jeg er sulten til lunch. Og om kvelden er jeg begynt å få lyst på "noe" igjen. Men heldigvis ikke søtt !!

Gammel 07-09-11, 21:05   #3392
Dollsine
Gjest

Ja, på vanlige kurer handler det om å spise ofte for å holde blodsukker stabilt osv. også. Her er jo det stabilt lell. Han mente iaf at det var viktig. Men du...var du mindre sulten før? Det får jeg ikke til å stemme?

Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 21:27   #3393
Dollsine
Gjest

Jeg bruker å følge med litt på Kostreform.no i håp om at det en dag arrangeres noe i nærheten som jeg kan delta på. Har dere vært med på noe slikt?

Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 21:30   #3394
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Ja, på vanlige kurer handler det om å spise ofte for å holde blodsukker stabilt osv. også. Her er jo det stabilt lell. Han mente iaf at det var viktig. Men du...var du mindre sulten før? Det får jeg ikke til å stemme?

Jeg var mindre sulten den første tiden på lavkarbo. Ganske lenge, faktisk.
Det er nå den siste tiden jeg er mere sulten. Kanskje fordi jeg egentlig spiser, for å holde meg stabil og IKKE for å slanke meg.
Prøve på ketolyse igjen, kanskje....

Gammel 07-09-11, 21:30   #3395
bente1
Seniormedlem

Jeg vi anbefale deg å spise litt ost eller noe annet med fett men helt uten kh som mellom-måltider nå når du omstiller Dollsine. Den sultfølelsen du føler er styrt av blodsukkersvingninger, det er jeg sikker på, når du tilfører noe med kh, slik som brøderstatning, holder du bare de svingningene lengere vedlike. Så her må jeg nok si meg enig med sjefs-prutten altså, dropp de brøderstatningene

Jeg tror på at så lenge man holder kh lavt kan man lære seg til å spise sjeldnere. Før jeg begynte på dette MÅTTE jeg ha noe i munnen i alle fall hver tredje time. Når jeg la om brukte jeg alltid ost som de mellom-måltidene jeg følte jeg trengte, etter hvert trengte jeg det sjeldnere og sjeldnere. Nå spiser jeg svært sjelden mellommåltider, kun hvis jeg må utsette middag pga at sønnen kommer sent hjem eller noe slikt. Det holder med tre måltider om dagen hvis jeg bare sørger for å få i meg minimalt med kh og nok fett. De eneste gangene jeg føler sug eller behov for noe ekstra er hvis jeg har vært altfor raus med proteinene.
I går spiste jeg feks et stort fett måltid kl. 16, jeg var ute underviste i 4 timer, holdt på så svetten randt av meg, drakk 2,5 liter vann på den tiden, jeg hadde nøtter i veska, men følte ikke behov for det, så mitt neste måltid var kvelds kl. 23, altså 7 timer m høy intensivitet uten mat. På høykarbo hadde jeg minst hatt en sjokoladeplate om ikke to på den tiden Jeg synes dette er noe av den store velsignelsen med lavkarbo.

Og ja, Dollsine, jeg går hos healer fremdeles, og nettopp dette er det vi jobber aller mest med, min neste time er den 19. men jeg vurderer litt å få det framskyndet....

Gammel 07-09-11, 21:32   #3396
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Jeg var mindre sulten den første tiden på lavkarbo. Ganske lenge, faktisk.
Det er nå den siste tiden jeg er mere sulten. Kanskje fordi jeg egentlig spiser, for å holde meg stabil og IKKE for å slanke meg.
Prøve på ketolyse igjen, kanskje....

Tror du ikke det kanskje er pga av litt mer karber i ferien da, da må du jo omstille kroppen igjen. Fettforbrenningen holder seg bedre og høyere i de periodene man er helt konsekvent, føler jeg

Gammel 07-09-11, 22:48   #3397
Dollsine
Gjest

Jeg kommer til å spise mer ost Bente, slik du sier. Og brøderstatningen var grei å ha de første dagene. Og sikkert litt senere også, når jeg ikke har annen mulighet. Men da blir de enkelttilfeller.

Utfordringen blir å holde proteinene nede, for suget etter "noe" kommer når det blir for mye av dem. Men det vet jo du alt om du og
Menyen blir omelett til frokost med brokkoli og blomkål + masse krydder for smaken skyld, det var - og blir - fast innslag. Med masse smør oppå. Lunsj = salat med isberg og agurk, evt litt feta, og enten rømme eller olje - alt etter om jeg har ost i. Alt for å holde proteinene nede. Middag; brokkoli/blomkål og kjøtt/fisk i en eller annen form. Kjedelig ja - men nødvendig - også ja!

Første dose av udosen er tatt; synes ikke det var så ille. Fryktet at jeg skulle få tranopplevelse, men det smakte linfrø og det er jo godt? Cocosaen tar jeg fortsatt med toffeesmak da; den sliter jeg med. Bruker den brune varianten og ikke den med kokossmak. Gjør det enkelt og blander oljen i en tett boks, har oppi noen dråper stevia og lar det stå i skapet. Voila og jeg har et deilig mellommåltid

Nå er det sengetid; vi skravles i morgen vi? Klemmer til alle venner, både til de som kikker innom tråden en gang i blant og til de som er her oftere

Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 23:13   #3398
bente1
Seniormedlem

Ja, Dollsine, ost er genial mellommat, gir ingen kh, bra med fett, enkelt å ha med, raskt å spise, og ikke minst holder seg lenge i romtemp.
Jeg spiser også brøderstatninger av og til , men prøver å holde bakverk til 2-3 ganger i uka for at det ikke skal spise opp for mye av kh kvoten. Jeg har forresten funnet ut at det kokosbrødet du sendte link til her for en del sider siden er den som gi aller minst kh og dermed gir minst blodsukkesvingning, så det er faktisk det brødet jeg baker oftest det gir også 80% fett. Men jeg lager det helt uten noen form for søtning i da.

Høres ut som en god matplan du har der synes jeg, håper du føler deg mindre sulten i morgen, sakte men sikkert kommer nok den gode ketosefølelsen til deg, tenker jeg
Natti natt, vennen, og natti natt til alle dere andre også, nå er det leggetid

Gammel 07-09-11, 23:26   #3399
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

The boss is back. Endelig et tastatur å skrive på! Mål for natten: File negler. 3 meter lange snart, er faktisk ubehagelig å skrive (og jeg er vant med negler )

Nå skal dere høre; jeg starter i morgen. Det blir hardt og jeg kommer til å bli grinete. Her sitter jeg i sofaen, kofferten er tømt og vaskemaskinen går. Kom hjem for 33 minutter siden. Grændisen er snart fortært - men jeg er bevisst på ALT nå. Har alle pigger ute. Selvforakten er stor, speilet har jeg mest lyst å hyle til, og jeg har et stoooort behov for å isolere meg. Jeg skammer meg. Jeg har lagt planen klar; den skal bare skrives ned. Jeg kommer ikke til å bruke diett.no fordi den sliter meg ut. Kun til bruk i sammenheng med oppskrifter, men ikke ellers. Det er noe mann...........! Vi trenger ikke stress!

Nå har jeg også bestemt meg for å ikke røyke mer. Jeg har en melding på telefonsvareren ang. jobbintervju - på den jobben jeg søkte på som helgardering. Jeg vet jeg får den om jeg stiller til intervju - men det er ikke den jobben jeg ønsker. Jeg får ringe på den jeg ønsker mest å forklare situasjonen, rett og slett.

Viktigste framover nå er a) kontakte psykolog b) ordne jobb c) få orden på kosten d) skaffe en plass å bo e) forholde meg kun til snusen enn så lenge f) bake kake

Er rastløs, så skal hive meg rundt her. Skrives i morgen. Sov godt og fredfullt <3

Gammel 08-09-11, 01:09   #3400
Foksy
Medlem

Hvor: Oppland
Alder: 48
Foksy er på en erverdig vei

Hei i natten alle sammen
Gratulerer med dagen som var Prutti og lykke til med alle omveltingene som venter deg *krysser fingrene for ønske-jobben*

Appelsinpiken...midt i all lesingen siden sist ble jeg fryktelig bekymret for deg!!! Håper de finner en eller annen ufarlig ikke-kronisk tilstand, og at du kommer deg fort igjen og får fortsatt studiene!! Sender deg en stor

Bente1, om du ikke føler healer gjør det store for deg ville jeg prøvd tankefeltsterapi. Det gjorde underverker for meg, jeg fikk tatt et skikkelig oppgjør med fortida, og bearbeidet ting jeg ikke visste plaget meg engang...høres rart ut, men det lå ting under overflaten som kom veldig tydelig frem bare jeg turte å se etter..
For du har kommet langt når du ser at det er fortiden din som setter grenser for fremtiden. Det videre skritt vil være å avfinne seg med fortiden, bearbeide og bestemme hvordan fremtiden skal se ut...høres veldig enkelt ut i teorien da

Dollsine, jeg synes det høres ut som om du periodevis er ganske streng med deg selv, men at du deretter faller litt fra? Mulig jeg tar helt feil nå, jeg er jo bare delvis innom og leser sporadiske innlegg...men rødvin f-eks stopper iaf opp forbrenningen..? Ellers må jeg si at jeg beundrer deg for pågangsmotet ditt, og din evne til å tenke på andre! Og dette er ikke ment som kritikk, bare en refleksjon jeg har gjort meg...

Dere andre her inne, jeg har lest det meste siden sist, men jeg klarer ikke å huske alt jeg har lest innen jeg kommer til enden og skal skrive selv

Men jeg synes iaf at det er flott at tråden fremdeles er så levende, og at dere holder ut alle sammen! Jeg har sakte, men sikkert kommet meg over på ordentlig lavkarbo igjen, og jeg har omtrent ikke-eksisterende røyksug...det gikk SÅ fort over, helt merkelig!

I dag har datteren min fått være kokk, og med min lille hjelp har hun laget lavkarbosjokoladekake Her er link

Men jeg laget kremen oppå fra eget hode...
Tok ca 50-60g romtemperert smør, blandet med sukrinmelis (en god dæsj )og 3-4 stooore toppede ss mascarponekrem, hurtigvispa dette sammen, og spedde med kremfløte til den fikk en grei konsistens Deretter strødde jeg i bakekakao mens jeg vispa og til slutt 1-2ts sterk kaffe og litt mer kremfløte for konsistensen... Sier seg selv at dette blir vanskelig for andre å følge. MEN resultatet ble fantasisk!!! Den kremen ble den beste jeg noen gang har smakt! Nydelig luftig, kremete, mørk og fyldig...

Tanten min kom overraskende på besøk i kveld, og hun fikk da smake sin aller første sukkerfrie kake. Hun digget den!!

Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:36.