Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-09-11, 23:08   #3351
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

De blir jo deppa av å se seg sjøl, for det ser ut som de veier 49 kg istedet for 44......

Hahaha ja, er det rart vi andre kan bli litt deprimerte av og til Jeg har nektet folk å ta bilder av meg de siste 2-3 årene, men av og til har det jo skjed at noen har greid å få et snapp-shot likevel, og gud som jeg har gremtes når jeg har sett på det....... vet ikke om jeg noensinne kommer dit at jeg er komfortabel med å bli fotografert igjen

Og Dollsine: Fotografier en ikke liker, vann i kroppen, bondeanger og hva det måtte være - skjønne vakre Dollsine er du for oss - og også for alle rundt deg

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 07:53   #3352
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Jeg sitter her og ser på God morgen Norge og Erna Solberg.
Den flotte dama, er tjukk, ingen tvil om det ! Men... jeg ser ikke det lenger, for hun er et grepa kvinnfolk og utrolig go' !

Vi står på her alle mann, og én dag løsner det for en og hver !
Har lest at det kan stå fast i laaaang tid for mange, men en dag skjer det noe.
Så godt mot til alle !!
Nå fiser jeg nedover til jobb.... Snakkes i kveld.

Gammel 06-09-11, 08:07   #3353
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Godmorgen alle sammen, ønsker dere en fin dag!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 08:45   #3354
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Ønsker alle som én en herlig dag Sanga har rett; en dag.... Nest siste dag her, vært en herlig tur! Blir godt å vende hjem: er lenge siden magen min har vært så uregjerlig som nå!
Skal bake ny peanøttkake og invitere til selskap i helga. Og apropos; HJERTELIG takk for bursdagshilsner <3

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 08:48   #3355
bente1
Seniormedlem

Kooooos deg siste dagen Prutten

Gammel 06-09-11, 09:32   #3356
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

God morgen!!

Dollsine: En liten til deg! Syns du er kjempeflink jeg!

Bente: Klart man skal pynte seg for seg selv!! Det er jo det viktigeste

Prutti: God tur hjem!

Sanna: Ha en fin dag på jobben!

I går prøvde jeg min første brudekjole,dere! hehe, det var ikke helt med vilje men... Skulle levere inn kjolen jeg skal bruke til helgen på damping, men da ekspeditrisen fikk nyss om at jeg skulle gifte meg insisterte hun på at jeg måtte prøve en kjole. Det var en nydelig prinsessekjole med SVÆRT fluffy skjørt, en smule stor for min smak, men lekker! Jaja, da er vi igang eller? hihi

OG en annen ting....jeg måtte kjøpe bikini til denne turen vet dere...ja, hva skal man si. Det er gøy å gå ned i vekt, men IKKE gøy å miste puppene....Jeg er av typen som mister kg oventil først, og nå smetter jeg inn i en str 38 overdel og str 42 truse... Det er bare rosiner igjen!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 16:02   #3357
bente1
Seniormedlem

Maria: Jeg er overbevist om at du ser kjempeflott ut i bikinien din jeg Det forsvinner nok mer enn vi ønsker på de puppene på oss alle, jeg har også måttet kjøpe meg bher en cup størrelse mindre. Men trøster meg med at det er bedre med litt mindre pupper enn alle de ekstra valkene. -Og når magen blir mindre må da puppene bli mer synlige, tror du ikke

Nå skal jeg hive i meg litt mat og komme meg avgårde for å holde salsakurs. Kommer nok innom en liten tur før jeg kryper til køys i kveld, snakkes da, ha en fin kveld

Gammel 06-09-11, 18:55   #3358
Dollsine
Gjest

Ha ha ha rosiner i BH'n! Den var god Så artig at du har prøvd kjole Maria. Gleder meg til å høre mer om kjoler og ting og tang etterhvert utover vinteren. Og jeg sier også som Bente, at det er bedre med rosiner enn valker! Og takk for klemmen!

Inviterer du oss på kake Prutti? Der nede? Akkurat nå fryser jeg, så jeg skulle gjerne vært der og ikke her.... For øvrig er det på tide du kommer deg hjem og holder meg i ørene!

Bente, som du danser! Hver eneste dag eller?

Jeg tror som du Sanna; en dag løsner det for alle. Dessverre sitter det en liten rød en på skuldra og spør om "hvor lenge må du vente da liksom" Prøver å skuffle ham unna men han klorer seg fast og gnager det budskapet sitt.

Noen som har hørt eller sett noe til Appelsinpiken vår? Håper ikke hun har det altfor tøft altså Og Nysgjerrig Nok? Du er fortsatt nysgjerrig ja?? Jeg tenker fortsatt på tur til Køben med gubben før jul; men hva gjør man i den byen? Tivoli, shopping? Må vel plassere mannen på Clas Ohlson da; dvs "gubbdagis"

I dag har jeg vært sulten; spist all maten min på jobb, også den ekstra som var med i tilfelle. Og det er jo et godt tegn! Endelig sitter gifteringen litt løsere på, og endelig kjennes magen mindre sprengt ut. Og så var vekta 600g mindre i dag enn i går. Dette er også en måte å oppleve vektnedgang på vet dere!

Jeg er av type "fort-og-gæli" av meg, og tidligere når jeg har trappet ned til LK, så har jeg gjort det over natta. Nå spiser jeg proteinbrød, kaviar under osten, og ser at jeg tar det litt mer med ro. Når bør/skal jeg begynne å øke på fettet tror dere? Foreløpig spiser jeg proteinbrød med smør, egg, ost, litt kaviar til frokost og lunsj. Middag: ett oppsop av grønnsaker, kjøttdeig, fløte og ost. Kvelds har jeg ikke spist, men ser ikke bort fra at det må til noe i kveld. Har knekkebrød eller ostekjeks på luringa. Jeg droppet diett.no lell, men tror jeg holder meg på ca 5 - 25 - 70 i fordeling. Jeg skal begynne med Udos/cocosa også, men når er det lurt å starte? Når kroppen kjennes i balanse igjen? Når jeg er der jeg var for et par uker siden? Helt sikkert når jeg kjenner sulten gnage Det slo meg at jeg kanskje ikke skulle fylle på med fett i disse dagene da jeg trapper ned kh. Er det lurt?

Sist redigert av Dollsine : 06-09-11 kl 19:00.
  Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 19:25   #3359
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Dollsine
[quote

I dag har jeg vært sulten; spist all maten min på jobb, også den ekstra som var med i tilfelle. Og det er jo et godt tegn! Endelig sitter gifteringen litt løsere på, og endelig kjennes magen mindre sprengt ut. Og så var vekta 600g mindre i dag enn i går. Dette er også en måte å oppleve vektnedgang på vet dere!

Jeg er av type "fort-og-gæli" av meg, og tidligere når jeg har trappet ned til LK, så har jeg gjort det over natta. Nå spiser jeg proteinbrød, kaviar under osten, og ser at jeg tar det litt mer med ro. Når bør/skal jeg begynne å øke på fettet tror dere? Foreløpig spiser jeg proteinbrød med smør, egg, ost, litt kaviar til frokost og lunsj. Middag: ett oppsop av grønnsaker, kjøttdeig, fløte og ost. Kvelds har jeg ikke spist, men ser ikke bort fra at det må til noe i kveld. Har knekkebrød eller ostekjeks på luringa. Jeg droppet diett.no lell, men tror jeg holder meg på ca 5 - 25 - 70 i fordeling. Jeg skal begynne med Udos/cocosa også, men når er det lurt å starte? Når kroppen kjennes i balanse igjen? Når jeg er der jeg var for et par uker siden? Helt sikkert når jeg kjenner sulten gnage Det slo meg at jeg kanskje ikke skulle fylle på med fett i disse dagene da jeg trapper ned kh. Er det lurt?

Jeg har også vært sulten i dag, selv om jeg har fått i meg myyye fett.
Andre dager kjenner jeg nesten ikke sult. Lurer på om det skyldes hva slags fett en spiser ??
Og nå fryser jeg som ei bikkje. Må visst sette på varmepumpa. Er så kald på hendene, at jeg nesten ikke kan skrive....
Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjørt på med fett...

Gammel 06-09-11, 20:09   #3360
Dollsine
Gjest

[quote=Sanna 1;1201081][quote=Dollsine
Jeg har også vært sulten i dag, selv om jeg har fått i meg myyye fett.
Andre dager kjenner jeg nesten ikke sult. Lurer på om det skyldes hva slags fett en spiser ??
Og nå fryser jeg som ei bikkje. Må visst sette på varmepumpa. Er så kald på hendene, at jeg nesten ikke kan skrive....
Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjørt på med fett...[/QUOTE]
Jeg vurderer sterkt ja Sanna.... Jeg er iskald, og fryser snart på meg det ene og det andre. Også jeg er kald på fingrene; noe som følger med nedtrapping mon tro? Tok en makrell i tomat nå; håper det hjelper. Det hjalp iaf på suget etter noe å spise. Det er ut som jeg skal til å få mensen akkurat nå. Har glemt å skrive opp når den var sist, og da kommer den bare plutselig en dag Kjenner jeg er litt skeptisk til den coctailen jeg skal til med; får starte med cocosa da, den med engelsk toffeesmak

Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 21:02   #3361
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Fett, fett, fett. Gjelder dere begge to. Fett isolerer og hjelper den innebygde temperaturreguleringen på rett kjøl. Husk at vi opprinnelig ikke er kodet til å spise den mannskiten vi har vent oss til-mye i ubalanse ift det opprinnelige.
Stå på, vi får ta øreklyping mot helgen. Gleder meg.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 21:17   #3362
Dollsine
Gjest

Prutti: jeg kjenner jeg blir småvarm om ørene allerede

Jeg vet ikke helt med det fettet nei, akkurat nå føler jeg ikke for å ta det sjøh... Og jeg tror jeg hører på meg selv hvertfall så lenge du er borte fra moderlandet. Kanskje om noen dager?

Gleder meg til du er tilbake jeg da!

Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 22:10   #3363
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Prutti: jeg kjenner jeg blir småvarm om ørene allerede

Jeg vet ikke helt med det fettet nei, akkurat nå føler jeg ikke for å ta det sjøh... Og jeg tror jeg hører på meg selv hvertfall så lenge du er borte fra moderlandet. Kanskje om noen dager?

Gleder meg til du er tilbake jeg da!

Hvor mange gram fett, karbohydrater og proteiner spiser du pr. dag?

Gammel 06-09-11, 22:18   #3364
Dollsine
Gjest

Hvor mange gram fett, karbohydrater og proteiner spiser du pr. dag?

Sikkert alt for mye Sanna...
Før den siste ukas heidundrende og utskeielse med unevnelige innhold var jeg på 10-15 g kh, 80 g proteiner og ca 150 g fett. Før det igjen lå jeg på 5-10g kh, opptil 150 g protein og 200-250 g fett. Jeg følte jeg fungerte best på 10/80/150 og tenker å komme meg dit igjen.

Tenkte du på noe spesielt?

Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 22:23   #3365
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Sikkert alt for mye Sanna...
Før den siste ukas heidundrende og utskeielse med unevnelige innhold var jeg på 10-15 g kh, 80 g proteiner og ca 150 g fett. Før det igjen lå jeg på 5-10g kh, opptil 150 g protein og 200-250 g fett. Jeg følte jeg fungerte best på 10/80/150 og tenker å komme meg dit igjen.

Tenkte du på noe spesielt?

Bare lurte, for jeg ligger på ca. 15g. karb, 150-200g. fett og ca. 70-80g. prot. Jeg aner aldri hva som skal til for at det skal bli vektnedgang.....

Gammel 06-09-11, 23:09   #3366
Dollsine
Gjest

Bare lurte, for jeg ligger på ca. 15g. karb, 150-200g. fett og ca. 70-80g. prot. Jeg aner aldri hva som skal til for at det skal bli vektnedgang.....

Hm... du har da gått ned du? Sånn sett har du funnet oppskrifta som passer deg? Jeg lurer på hva du spiser som gir så høye fettverdier?

Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 23:15   #3367
bente1
Seniormedlem

Bare innom en en liten tur for å si natti. Har lest igjennom praten deres, men hodet fungerer ikke til å svare på en fornuftig måte kjenner jeg. Den cubanske instruktøren vår er fremdeles sykemeldt, så jeg måtte undervise 4 timer med HAN i dag også, så jeg er fysisk og psykisk nedbrutt som jeg alltid er etter det...........det som ikke tar livet av deg gjør deg sterkere sier de........når skal det skje da???
Ja, nå skal jeg ikke syte mer, bare si at jeg er glad i dere og ønske dere en god natt, nå må jeg spise, dusje og sove kjenner jeg

Gammel 06-09-11, 23:26   #3368
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Bare innom en en liten tur for å si natti. Har lest igjennom praten deres, men hodet fungerer ikke til å svare på en fornuftig måte kjenner jeg. Den cubanske instruktøren vår er fremdeles sykemeldt, så jeg måtte undervise 4 timer med HAN i dag også, så jeg er fysisk og psykisk nedbrutt som jeg alltid er etter det...........det som ikke tar livet av deg gjør deg sterkere sier de........når skal det skje da???
Ja, nå skal jeg ikke syte mer, bare si at jeg er glad i dere og ønske dere en god natt, nå må jeg spise, dusje og sove kjenner jeg

Kjære Bentevennen! Du blir sterkere for hver gang, helt sikkert. Litt smått om senn så merker du at han ikke påvirker deg like mye som før. Bare vent...
Kanskje du allerede merker litt?
Stor-støtte-klem sendes herved nedover. Håper du får sove godt.

Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 23:34   #3369
bente1
Seniormedlem

Kjære Bentevennen! Du blir sterkere for hver gang, helt sikkert. Litt smått om senn så merker du at han ikke påvirker deg like mye som før. Bare vent...
Kanskje du allerede merker litt?
Stor-støtte-klem sendes herved nedover. Håper du får sove godt.

Den klemmen trengte jeg mer enn du aner akkurat nå, tusen, tusen takk, sitter her og griner over knekkebrødene mine...... Tror dette er det nærmeste jeg har kommet å løpe ned på bensinstasjonen og kjøpe en pose smågodt siden jeg begynte på dette, men om ikke annet så har jeg i alle fall styrke nok til å stå imot den trangen-Og det er vel med følelser som det er med mat - i morgen kommer en ny dag.

Gammel 07-09-11, 07:27   #3370
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Hm... du har da gått ned du? Sånn sett har du funnet oppskrifta som passer deg? Jeg lurer på hva du spiser som gir så høye fettverdier?

Ikke vanskelig i det heletatt. Jeg må helst knipe inn....
Røykelaks, egg, majones, bacon, makrell i tomat, kjøtt, fisk, olje, smør osv...
Men frokosten kommer ganske høyt opp, for da tar jeg Udo's Choice og Cocosa i tillegg til maten. Det føler jeg at jeg må, for det blir leeenge til lunch......

Gammel 07-09-11, 07:39   #3371
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen! Ønsker dere alle en fin dag!

Føler meg litt bedre i dag etter å ha sovet noen timer, ny dag blanke ark

Neida Dollsine, jeg danser ikke hver dag, mandag og tirsdag er hoveddagene våre for dansing, i tillegg er det enkelte kurshelger og mindre ting av og til. -Men mye salsaarbeid er det, iom at jeg også er leder i danseklubben vår.

Dollsine og Sanna: Er enig med Pruttis i at fett er det beste om en fryser, men nå virker det jo som om dere er ganske flinke til å få i dere nok fett begge to. Noen av oss er kanskje mer frossenpinner enn andre? Jeg er varmere i ketose kjenner jeg, men liker uansett å ha det varmt og godt. Og ja, jeg har allerede satt på varmepumpen i stuen jeg

Gammel 07-09-11, 08:35   #3372
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

God morgen!

Først en kjempeklem til deg Bente! Kan virkelig det er vanskelig å måtte instruere med han... Håper du får en fin dag!

Jeg er trøøøøtt! Eldstegutten våknet full i feber i natt og har styrt på store deler av natta stakkar...nå hviler han og jeg håper mini snart vil sove også, så mor kan få seg en dupp I mellomtiden kjører jeg på med fløtekaffe...
På den lyse siden så får jeg min kjære hjem i dag! Det er alltid godt

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 08:40   #3373
Dollsine
Gjest

Kjære besteBentevennen! Du har det ikke bare greit i disse dagene. Måtte den cubanske blir fort frisk!

Ikke grin over den mannen du, jeg er sikker på at han ikke er verdt det. Han er iaf ikke verdt sjokolade! Og trøstespising er vi ferdig med her i tråden, så det kan du bare glemme. Det eneste du oppnår med det kjære deg, er å bli enda mer lei deg for den situasjonen du er i. Dette holder vi ut sammen. Blir det for ille så kan du legge ut et beskrivelse av fyren så få vi vurdere ham?

Sanna: du spiser ikke noe proteinbrød, knekkebrød eller noe sånt? Kun .middagsmat.? Kan jeg be deg om en liten grov menyoversikt/dagsmeny? Det er mulig du har lagt ut det før men jeg finner det ikke igjen.

Og til alle frosne damer her inne: jeg ble veldig varm utpå ettersommeren, men er litt usikker på om det var på grunn av fast cocosainntak eller om det er kroppen som selv har begynt en viss prosess.. Nå er jeg jo ute av ketose/tar ikke ekstra fett og har disse frysingene igjen..

Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 08:48   #3374
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Kjære Bente.

Jeg kan ikke stort om kjærlighetens gode sider, men baksiden av ganske mye har jeg tilegnet meg. Jeg gjør meg mange tanker om egne erfaringer; ser sammenheng i følelser, situasjoner, og øver meg på å stå i det. Lærer meg å kle på meg den selvlagde og innøvde masken. Høylydte samtaler med meg selv, stemmen min som sier at jeg er verdt, jeg er et menneske av verdi. Ingen skal få trykke meg ned; uærlige venner, mistro, dårlige familiære relasjoner, intriger, dårlig kjærlighet, hjertesmerte... Det er uhorvelig uheldig at du må forholde deg til han på en sådan måte, men styrken din ligger i at du gjør det, klarer det og overvinner det! Det er nok ikke lett for han heller; flotte damen som kler på seg den lekre kroppen,han ser jo hver gang hva han har mistet. Du mistet ikke han-det var bare ikke meningen.

Glad i deg!

Gammel 07-09-11, 08:50   #3375
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

God morgen!

Først en kjempeklem til deg Bente! Kan virkelig det er vanskelig å måtte instruere med han... Håper du får en fin dag!

Jeg er trøøøøtt! Eldstegutten våknet full i feber i natt og har styrt på store deler av natta stakkar...nå hviler han og jeg håper mini snart vil sove også, så mor kan få seg en dupp I mellomtiden kjører jeg på med fløtekaffe...
På den lyse siden så får jeg min kjære hjem i dag! Det er alltid godt

Tusen takk for klemmen, her får du en tilbake Jeg kjenner meg bedre i dag, og håper det nå blir lenge til neste gang jeg må igjennom det der... Sist uke var jeg mentalt forberedt på det, men denne gangen fikk jeg beskjed 2 minutter før om at vi måtte gjøre endringer, så jeg hadde ikke fått satt beskyttelsesmekanismene mine i beredskap, og det følte jeg virkelig på, han påvirker meg fremdeles altfor sterkt...
Håper gutten din kommer seg raskt til igjen, det er ikke kjekt når ungene er syke, det er slitsomt med nattevåk selvfølgelig, men i tillegg føler en seg så hjelpesløs, en vil jo så gjerne hjelpe de små, og det er så lite en kan gjøre
Men det blir kos å få mannen hjem i dag da - og da får du jo også litt hjelp med de små, tenker jeg

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.