Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-08-11, 22:55   #3126
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Og alt for magens del

Hehehe - det beste jeg noen sinne har gjort for min mage er å begynne med lavkarbo kost. Selv i tiden før jeg fikk ryggproblemer - da jogget jeg gjerne 30km i uka, hadde jeg store problemer med forstoppelse, magesmerter osv på høykarbo kosthold. Mitt råd til alle som sier de har magetrøbbel i dag er - få vekk al det der fiberet de anbefaler deg å spise (bortsett fra grønnsaker) og begynn å spise mer fett

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 07:26   #3127
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Godmorgen alle skjønne damer

Siden kvelden min blir så tettpakket, får jeg snike meg litt inn her i løpet av arbeidsdagen så jeg får skravlet fra meg

Ønsker dere alle en veldig god dag

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 09:15   #3128
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

God morgen alle.

Raskt innom her før forelesning og jobb. Blir en lang dag! Så hvorfor ikke starte med en bitteliten porsjon med funlightgele med fløte? Nam!

Håper alle får en fantastisk dag i dag (det er jo sol!)

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 09:53   #3129
Dollsine
Gjest

God formiddag! Gele til frokost høres forlokkende ut Appelsinpiken, og matcher middagen jeg spiste. Lykke til med dansekurset Bente. Har møte resten av dagen, men ost og egg er i veska Ha en god dag!

Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 10:47   #3130
bente1
Seniormedlem

Ahhh - gele med fløte hørtes ut som namnam frokost altså, Appelsinpiken, mmm må lage det en dag kjenner jeg på magen, veldig lenge siden jeg lagde gele

Dollsine, håper du greier deg fint gjennom møtene med maten, alltid litt stress det der når en ikke får mat til de tider en normalt spiser, magen min innstiller seg i alle fall på mat da, men bra du har ordnet deg med litt nød-proviant

Må ordne meg med litt nød-proviant til i kveld jeg også kjenner jeg. Har tenkt og tenkt på hva som er lavkarbo som gir god og relativt rask energi, og det eneste jeg greier tenke på et nøtter. Så hvis ingen har noen andre gode forslag til meg, så blir det nok nøtter. Vet jeg faller lett ut av ketose av nøtter, men gjør jeg det i kveld så får det heller være da - spiser jo uansett ikke noe som er direkte feil, kanskje bare litt for mye av det..... Enige med meg??

Gammel 23-08-11, 11:09   #3131
Dollsine
Gjest

Alltid enig ned deg jeg Bente Jeg ville ha tatt med mye fett og jeg, elle sørget for et godt påfyll i god tid før start. Det gir jo og energi.

Første egg er spist her - lunsjen er ikke før kl 1230. Drygen lenge å vente fra frokost kl 0615 det ja...

Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 11:48   #3132
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Må ordne meg med litt nød-proviant til i kveld jeg også kjenner jeg. Har tenkt og tenkt på hva som er lavkarbo som gir god og relativt rask energi, og det eneste jeg greier tenke på et nøtter. Så hvis ingen har noen andre gode forslag til meg, så blir det nok nøtter. Vet jeg faller lett ut av ketose av nøtter, men gjør jeg det i kveld så får det heller være da - spiser jo uansett ikke noe som er direkte feil, kanskje bare litt for mye av det..... Enige med meg??

Kjøp ost og skinke ev. salami.
Skjær opp osteskiver, legg kjøttet over og dæsje på med majones. Rull sammen og stikk en tannpirker gjennom. Lag et par-fem slike, og du har masse energi som ikke dytter deg ut av ketosen. Bruker rulle sammen slike og ha i en pose.

Nå flyr jeg opp til Tromsø, skal bare først hente en sofa og presse inn i jomfruburet. Hoh! Blir en lang og hard uke, skal være glad når lørdagen er her!
Vet ikke hvordan det blir med maten. Regner med jeg har lagt på meg både 3 og 4 kg,men jeg får det jo av igjen. Må bare ha litt tid

Ha en fin dag,damer

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 12:01   #3133
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Kjøp ost og skinke ev. salami.
Skjær opp osteskiver, legg kjøttet over og dæsje på med majones. Rull sammen og stikk en tannpirker gjennom. Lag et par-fem slike, og du har masse energi som ikke dytter deg ut av ketosen. Bruker rulle sammen slike og ha i en pose.

Nå flyr jeg opp til Tromsø, skal bare først hente en sofa og presse inn i jomfruburet. Hoh! Blir en lang og hard uke, skal være glad når lørdagen er her!
Vet ikke hvordan det blir med maten. Regner med jeg har lagt på meg både 3 og 4 kg,men jeg får det jo av igjen. Må bare ha litt tid

Ha en fin dag,damer

Tusen takk Pruttisen min Ferdiglagde ruller med ost og skinke/salami er en god ide ja, må vel stå over majonesen, siden det må være noe jeg dytter i meg i sjul mens jeg later som om jeg leter etter en ny sang på cd spilleren - kan ikke risikere majo i musikkanlegget - det hadde vært festlig hehehe

Håper flyturen går greit og at du får fikset alt som må ordnes opp i på en mest mulig rask og smertefri måte. Skal tenke på deg, lykke til vennen

Gammel 23-08-11, 17:24   #3134
Dollsine
Gjest

Det blir spennende å høre hvordan du løste utfordringen Bente!
Og Prutti: Slapp av; glem mat/vekt/kilo/kosthold osv nå. Kom deg til Bodø, ro ned og så ordner det seg etterhvert.

Stikker ut en tur men innom seint i kveld igjen. Klems tu evveryboddy!

Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 17:54   #3135
Foksy
Medlem

Hvor: Oppland
Alder: 48
Foksy er på en erverdig vei

Hei hei!
Kjapt innom for å si hei og at jeg tok min siste røyk i går kveld!!! Nå har jeg slutta! Håper bare kiloene ikke kommer rasende på nå.
Må vel være ekstra flink med mat og trening i ukene fremover...forrige gang jeg slutta (slutta i nesten 2 år før jeg så smått begynte igjen, som festrøyk osv...) la jeg på meg 6-7 kg Det må ikke skje nå, det fikser jeg ikke!

Hadde vært morsomt med et treff i Oslo da, jeg er med! Om det er greit da, så lite som jeg er her for tida.

Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 18:56   #3136
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Så flink du er Foksy! Dette har jeg absolutt tro på at du klarer.
Husk at når man slutter å røyke, så er det det man putter i seg som er grunnen til at man legger på seg. - Og det er gjerne ikke fordi man spiser større porsjoner, men fordi man spiser godis midt i mellom.

Lavkarbo tillater ikke godis, og jeg vet med meg selv at jeg blir fysisk dårlig om jeg skulle tillate meg noen biter med feil mat. (Senest isted smakte jeg en liten smak av et pitabrød. Det smakte mel og magen fikk fart på seg etter bare et minutts tid!)

MEN: Du kan jo lage lavkarbovarianter av godiset. Is med sukrin istedet for sukker, gele av fun light osv... Så har du "godis" som sug etter noe blir for stort og du ikke orker vanlig mat.

Gammel 23-08-11, 18:59   #3137
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

OG: Dette treffet... I'm in. Kan ikke første helg i september eller lørdag 15 oktober, men utover det er jeg klar alle helger!

Når vil dere? Og når passer det best for dere som må reise et lite stykke? Kanskje greit å ikke legge det til samme helg som skolen har høstferie, for da er sikkert alle overnattingssteder kjempedyre. Når er egentlig høstferien i år?

Gammel 23-08-11, 21:18   #3138
Foksy
Medlem

Hvor: Oppland
Alder: 48
Foksy er på en erverdig vei

Her er jeg jammen igjen!
Det er en annen grunn til at man legger på seg også, nemlig at forbrenningen går ned...Derfor kan man godt legge på seg selv om man ikke stapper nedpå godis mellom måltidene...dessverre. Men, jeg skal gjøre så godt jeg kan Kjenner abstinensene river i kroppen, hodepine og uro. Men jeg tar noen dager med nikotinplaster og har tatt to nikotintyggiser i dag i tillegg.

Høstferien i Oslo er første uka i oktober, altså fra 3. oktober. Men andre nærliggende kommuner har siste uka i september.

Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 22:35   #3139
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Aaaaah! Godt å sette seg ned!
Godt å se du er innom, Foksylady
Kanonbra med røykeslutt! Kanskje jeg skal henge meg med... Det verste er faktisk den koserøykingen, men snusen får ingen ta fra meg. Dessuten vises det ikke på meg at jeg snuser, så why bother. Noe å tenke på, gitt!

Rart å se hvor mørkt det er ute nå, enda så langt nord jeg er. Er jo blitt vant til den derre sola som steiker / lyset som skinner gjennom skyene døgnet rundt. Endelig kommer lykke, glede og ro - mørket Og nordlyset!

Har hatt besøk i dag av en venninne jeg ser så altfor sjeldent. Hun er direkte som meg, det er litt...såsomså. Smak av egen medisin. Hun sa jeg hadde lagt på meg og måtte se til å skjerpe meg. Snarest. Jada, får vel gjøre det Men kommer tid, kommer råd, sant? Jeg tenker ikke så mye over det, jeg må ha mat i skrotten for å få noe energi til alt som må gjøres, og med oppussing og flytting, så blir det sånn det blir. Dessuten (enda en unnskyldning) takler jeg det bedre i mørket og vinteren. Rett og slett fordi jeg 100% utnytter kulden som bensin i forbrenningen.

Ang. treff; er det best å ta Oslo? Hva med en Kiel/Køben-tur? 2 og 2 sammen i lugar trenger ikke nødvendigvis bli så dyrt. Slipper de fleste av oss hotell/overnatting i Oslo, selv om det ikke koster all verden 1 natt, f.eks. Kanskje det er for mye med en slik tur? Hadde i alle fall vært HIMMELSK deilig å treffe alle - og slippe ødelegge neglene på tastaturet

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 23:52   #3140
Dollsine
Gjest

Gratulerer med den siste røyken Foksy! Jeg har ingen erfaring fra røykeslutt, og ser vi har en med erfaring fra området. Prutti: SNUS!!!!! Æsj!

Ingen kastes ut fra denne tråden Foksy; om de aldri så sjelden er innom.

Og for ei venninne du har da Prutti? Det er veldig bra å være tydelig og direkte; det er jeg og. Men enkelte ganger bør en si det litt forsiktigere. Spesielt hvis det handler om noe som er ømtålelig for den det gjelder. Som vekta di. Men du vet, som jeg vet, at det er snakk om vann. Ikke sant?

Så....noen ord om treff.... Jeg har ikke svart på det spørsmålet, av den ganske enkle grunn at jeg ikke har visst svaret.... JA - jeg vil treffe dere. Og NEI - jeg vil ikke. Ambivalent sa vi; absolutt. Jeg vil gjerne bli kjent med dere på en annen måte enn via tastaturet, samtidig som jeg liker anonymiteten. Så pr i dag tror jeg at jeg sier som så, at finn en dato, del den med oss - og så bestemmer jeg meg. Vet det er dårlig gjort, men....

Nå er det godnattstemning her; sov godt alle venner!

Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 01:11   #3141
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Nja, men vet du, jeg foretrekker rå og brutal sannhet framfor forsiktige ytringer innballet i hint og blikk. Og ja, det er vann, og magen står ut som en 18 måneder gammel elefant - men det har jo vært verre, så jeg klager ikke. Goflet i meg polarbrød i ettermiddag, bare så det bruuuuser i magen!

Og dette levde vi med uten å tenke over hva det gjorde med kroppen? Det er fint å kjenne hvordan reaksjonene EGENTLIG har vært Fysiologisk, nytt bekjentskap med seg selv

Nå er det jaggu ikke stort igjen her. Div. møbler er hentet av kjøpere (hvilket er fantastisk bra for pengboka), og mye pikk-pakk er lagt i kofferter (som ikke blir bra for pengboka). 7-9 kofferter som skal sendes med fly! Kan bli gøy. Tror jeg pakker meg såpass ut at ny beboer kan flytte rett inn - er så mange som bor i telt her nå. Jeg får sove hos fiskeren. Gosj, det blir vemodig. Han tok det litt tungt.

Nå har jeg sittet lenge nok. Blir enda en stund til sovesofaen vises under alt. Må vel starte en plass Natta alle skjønningsar!

Gammel 24-08-11, 06:28   #3142
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle skjønne damene mine!

Nå har jeg akkurat fått han instruktøren som skulle sove her i natt på flyplassen og hatt meg ett par kopper kaffe. Blir vel en kaffekopp til før jobb kl. 7 tenker jeg.... Ble bare 3 timer søvn i natt, måtte opp 4.15, siden flyet han gikk kl. 6. Måtte jo lage litt egg og bacon til han før jeg sendte han avgårde - god vertinne må man jo prøve å være

Det blir spennende å høre hvordan du løste utfordringen Bente!

Vet du, det gikk utrolig greit i går. Jeg spiste et måltid med maaaaaasse fett før jeg dro dit og glemte faktisk å spise hele tiden jeg var der Får så mye energi av å instruere at adrenalinet holdt meg gående uten problem - samt at jeg tror at selv om man ikke får rask energi av denne kosten, så får man faktisk lenge energi av alt fettet. Så alt gikk faktisk over all forventning
Men en av jentene som er med og organisere kurs hadde bakt med kake og satt fram til kursdeltakerene, så etter at vi var ferdige gjorde det nesten litt vondt i sjelen å kaste de siste to kakestykkene som ikke var blitt spist. Har aldri vært så nær en uplanlagt sprekk før.... Men jeg overkom det, de gikk i søpla og jeg var stolt av meg selv!!!

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Hei hei!
Kjapt innom for å si hei og at jeg tok min siste røyk i går kveld!!! Nå har jeg slutta! Håper bare kiloene ikke kommer rasende på nå.
Må vel være ekstra flink med mat og trening i ukene fremover...forrige gang jeg slutta (slutta i nesten 2 år før jeg så smått begynte igjen, som festrøyk osv...) la jeg på meg 6-7 kg Det må ikke skje nå, det fikser jeg ikke!

Wow Foksy - så flink du er!!!!!!! Stå på jenta mi, dette klarer du! Jeg begynte også på å røyke igjen etter samlivsbruddet i fjor høst, men jeg har tenkt å ta kiloene vekk først, så får røyken komme i neste omgang.
Du vet du må bare komme inn her hvis det røyner på - vi skal støtte deg der også
-Og selvsagt er du mer enn velkommen på treff vennen!!!! -Gleder meg såååå til å se dere alle.

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

OG: Dette treffet... I'm in. Kan ikke første helg i september eller lørdag 15 oktober, men utover det er jeg klar alle helger!

Helgen 28-29. oktober er umulig for meg, da har vi en salsahelg jeg har forpliktet meg til å være med og arrangere, men som sagt, ellers vil jeg prøve å være så fleksibel som mulig

Aaaaah! Godt å sette seg ned!
Har hatt besøk i dag av en venninne jeg ser så altfor sjeldent. Hun er direkte som meg, det er litt...såsomså. Smak av egen medisin. Hun sa jeg hadde lagt på meg og måtte se til å skjerpe meg. Snarest. Jada, får vel gjøre det Men kommer tid, kommer råd, sant? Jeg tenker ikke så mye over det, jeg må ha mat i skrotten for å få noe energi til alt som må gjøres, og med oppussing og flytting, så blir det sånn det blir. Dessuten (enda en unnskyldning) takler jeg det bedre i mørket og vinteren. Rett og slett fordi jeg 100% utnytter kulden som bensin i forbrenningen.

Ta det med maten når det roer seg ned rundt deg du Pruttisen min, man greier ikke alt på en gang! Nå er det ikke mange dagene til alt stresset er over, du er flyttet tilbake til Bodø og ting roer seg ned rundt deg!
Jeg er også veldig direkte, men synes kanskje det der var litt vel direkte da. -Men dere kjenner vel hverandre godt, så da vet hun sikkert hva hun kan si til deg og ikke!

Så....noen ord om treff.... Jeg har ikke svart på det spørsmålet, av den ganske enkle grunn at jeg ikke har visst svaret.... JA - jeg vil treffe dere. Og NEI - jeg vil ikke. Ambivalent sa vi; absolutt. Jeg vil gjerne bli kjent med dere på en annen måte enn via tastaturet, samtidig som jeg liker anonymiteten. Så pr i dag tror jeg at jeg sier som så, at finn en dato, del den med oss - og så bestemmer jeg meg. Vet det er dårlig gjort, men....

Selv om jeg forstår hva du mener Dollsine, og selvfølgelig ikke skal pushe deg på noen måte, så må jeg få lov til å si at jeg i alle fall hadde hatt fantastisk lyst til å treffe deg -Du er en viktig grunn til at denne tråden har blitt så fantastisk og positiv - alltid hjelpsom og har et godt ord til alle -Slike mennesker vil en gjerne også møte i det virkelige liv

Nå er det jaggu ikke stort igjen her. Div. møbler er hentet av kjøpere (hvilket er fantastisk bra for pengboka), og mye pikk-pakk er lagt i kofferter (som ikke blir bra for pengboka). 7-9 kofferter som skal sendes med fly! Kan bli gøy. Tror jeg pakker meg såpass ut at ny beboer kan flytte rett inn - er så mange som bor i telt her nå. Jeg får sove hos fiskeren. Gosj, det blir vemodig. Han tok det litt tungt.

Så bra at du begynner å få orden på det - og at du fikk solgt det meste - ønsker deg masse lykke til med siste rest vennen

Åååå stakkars Fiskeren, han kommer nok til å savne deg ja! Han får resise ned på besøk da

Å, enda litt for tidlig å dra på jobb, jeg jobber ofte 7-3, liker å få litt ut av ettermiddagene så står heller opp litt tidlig normalt også - men ikke sååååå tidlig da. I dag håper jeg bare jeg kommer meg gjennom arbeidsdagen uten å kolapse.... Håper det ikke blir for mye mas, at jeg kan gjemme meg litt bak skjermen
Ha en god dag alle sammen!

Gammel 24-08-11, 18:28   #3143
Dollsine
Gjest

I all verden?? Hvor er alle sammen??

Jeg kan i alle fall fortelle at jeg har hatt kontakt med Rikkem0r; hun har begynt med studiene og er travelt opptatt med å bli kjent med de andre studentene

- jeg foretrekker rå og brutal sannhet framfor forsiktige ytringer innballet i hint og blikk
- vann, og magen står ut som en 18 måneder gammel elefant
- polarbrød - det bruuuuser i magen!

Og dette levde vi med uten å tenke over hva det gjorde med kroppen? Det er fint å kjenne hvordan reaksjonene EGENTLIG har vært Fysiologisk, nytt bekjentskap med seg selv
Jeg får sove hos fiskeren. Gosj, det blir vemodig. Han tok det litt tungt.

Du har så rett Prutti; dette gjorde vi før. Men bruser det i magen når du spiser brød? her i gården er som om jeg har spist sement Sikker på at ikke brødet er en del av den elefanten?

Så koselig at fiskeren ble vemodig da. Me like!

Rå og brutal sannhet er bra - noen ganger. Litt innpakket kan ofte være ok. Sier jeg, som er Fru Direkte herself.

Bente: Jeg liker at du fikk bekrefta at fettet også gir energi - og jeg er enig med deg i at en får lengre energi av det.

Vær stolt av deg selv som lot de to kakestykkene være!! Bukker og nikker for deg!!

Taaaakk til deg for de gode ordene til meg. Akkurat disse gjorde at vektskåla i dag tipper mot å møte dere.

Her i gården er dag to med møte-mat-utfordringer over. Det ble servert lunsjbuffet i dag, så da gikk det bra. Drikker masse vann og har fortsatt ost og egg i bakhanda. Det var igrunnen lurt å ta med seg det.

Nesten like lurt som å blande stevia engelsk toffee i cocosaen; jeg kunne spist den oljen hele dagen jeg nå Tar en skje på morgenen og en på ettermiddagen, og fryser mye mindre enn før. For en frossenpinne som meg er det jo noe nytt

Gleder meg til å logge på i kveld, håper dere er her da. Klemmer sendes herved både nordover og sørover

Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 19:34   #3144
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Pisking av krem for hånd regnes som trening, sant?

Gammel 24-08-11, 19:36   #3145
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Tenkte på Rikke før i dag, godt å høre at hun har fullt opp med studier, men håper hun titter innom. Kanskje til helgen?
Bruser godt i magen etter brødinntak, men så var det også derfor legen rådet meg til å kutte ut karbs. Hadde to runder med salmonella fjor sommer, to ukers mellomrom. Om to år skal det undersøkes om det ble en skade, for med en gang jeg øker på karbohydratinntaket; i form av brød eller fiberrik mat forøvrig, så går det galt.

Nå er møbler hentet, kjøkkenutstyr blir hentet etter hvert, rockeringen min blir hentet i kveld. Har hatt visning her, og leiligheten blir overtatt på fredag av en koselig jente. Så, husleien får jeg tilbake (<3), og sykepengene blir (endelig) utbetalt enten i morgen eller fredag. Tok jo bare....7 uker.

Har 7 fulle kofferter her, og enda har jeg behov for i alle fall to til. Da medregnet alle dyner vakuumpakket. Håper å få dette i orden til i morgen, så tar jeg "fri"; middag med en venninne og film&overnatting(nei, ingen intimrunde) hos Fiskeren. Så er det igrunn bare vasking på fredag.
Så sliten før visningen var jeg, at jeg kasta opp! Men nå er det kvelds og litt film på pc.

Altså, fra 1. september er jeg på'an igjen. Tror magen er mer enn enig

Smukkasane mine

Gammel 24-08-11, 19:37   #3146
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Hahaha, du er min nye helt. Virkelig!

Gammel 24-08-11, 21:37   #3147
Dollsine
Gjest

Klart det! Og så bra for magen da gitt

Og skulle du bli lei av treningen, så går det an å piske krem i plastpose. Du fyller fløte i posen, "lukker" den et stykke over fløten, slik at det blir luftrom over. Snurr den igjen, så det blir tett og rist løs. Pass bare på; det blir smør før du vet ordet av det. Og jeg tuller ikke; dette er helt sant!

Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 21:43   #3148
Dollsine
Gjest

Tenkte på Rikke før i dag, godt å høre at hun har fullt opp med studier, men håper hun titter innom. Kanskje til helgen?
Bruser godt i magen etter brødinntak, men så var det også derfor legen rådet meg til å kutte ut karbs. Hadde to runder med salmonella fjor sommer, to ukers mellomrom. Om to år skal det undersøkes om det ble en skade, for med en gang jeg øker på karbohydratinntaket; i form av brød eller fiberrik mat forøvrig, så går det galt.

Nå er møbler hentet, kjøkkenutstyr blir hentet etter hvert, rockeringen min blir hentet i kveld. Har hatt visning her, og leiligheten blir overtatt på fredag av en koselig jente. Så, husleien får jeg tilbake (<3), og sykepengene blir (endelig) utbetalt enten i morgen eller fredag. Tok jo bare....7 uker.

Har 7 fulle kofferter her, og enda har jeg behov for i alle fall to til. Da medregnet alle dyner vakuumpakket. Håper å få dette i orden til i morgen, så tar jeg "fri"; middag med en venninne og film&overnatting(nei, ingen intimrunde) hos Fiskeren. Så er det igrunn bare vasking på fredag.
Så sliten før visningen var jeg, at jeg kasta opp! Men nå er det kvelds og litt film på pc.

Altså, fra 1. september er jeg på'an igjen. Tror magen er mer enn enig

Smukkasane mine

Godt å lese at du er tilbake snart Prutti; har savnet deg, rådene dine, kommentarer og perspektiver på ting.
Håper ikke du har skader etter salmonellaen da! Og skulle det være, så håper jeg det holder med å ikke spise kh. Da får du det som kalles smør på flesk. Og apropos det; før i tia, når noen frøs så fikk de beskjed om å spise en kotelett med fettranda på. Er det det vi holder på å skjønne nå?

Kos deg hos Fiskemannen, la ham gjerne se hvilken flott dame han "mister".

Sist redigert av Dollsine : 24-08-11 kl 21:49.
  Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 21:52   #3149
Dollsine
Gjest

Kjæreste dere. Denne ønsker jeg å dele med dere fordi dere er de dere er

MOT
Motet ditt er ikke noe som nødvendigvis brøler inne i deg.
Noen ganger er mot den stille stemmen på slutten av dagen som sier: "Jeg får prøve igjen i morgen."

(Maryanne Radanbacher)

Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 22:28   #3150
bente1
Seniormedlem

Bare en liten tur innom ffor å si godnatt. Har vært så utslått i dag at jeg ikke en gang greier å få hodet til å fungere nok til å svare dere på fornuftig vis
Jeg er altfor gammel til hardkjør hele kvelden, 3 timers søvn og så en stressende jobbdag.... Å gud la meg føle meg som 20 år igjen....

Håper å få en god natts søvn og komme sterkere tilbake i morgen. Tenker på dere herlige damer

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.