Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Flere uten galleblære her?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 20-08-11, 09:23   #1
Mortil1
Medlem

Mortil1 sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Mortil1 er på en erverdig vei

Flere uten galleblære her?

Jeg fjernet galleblæren i januar etter 6 mnd med gallestein, som resulterte i en såkalt ERCP (gastroskopi for fjerning av steiner) som igjen førte til akutt pankreatitt og sykehusinnleggelse. Legetabbe...

Etter dette med pankreatitt (bukspyttkjertelbetennelse) ble jeg redd for bukspyttkjertelen, og leste meg frem til at jeg burde spise mer "diabetesvennlig"mat, slik for å unngå å få insulinproblemer i fremtiden. Jeg hadde lenge tenkt på lchf kosthold, men pga av smertene jeg hadde når jeg fordøyde fett kunne jeg ikke. Men nå som galleblæren er ute kan jeg trygt spise lchf.

Men nå er galleblæren ute, og jeg er frisk. Er det flere lavkarboere uten galleblære her? Erfaringer?

Mortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 10:47   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Flere uten galleblære her?

Mange uten galleblære her!
Erfaringsmessig går det helt fint med fett om man bare begynner forsiktig og øker saaaakte, mye saktere enn de med galleblære!
Flere enn meg sliter mer med rå grønnsaker enn med fett.
Greia er altså å begynne med lite og så øke forsiktig.

Om du scroller heeelt nederst på siden her, finner du flere tråder om temaet!

Lykke til!

Emneord
galleblære, gallestein

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fettinntak når en har fjernet galleblære Marij Ketolysekuren 10 01-11-12 17:42
Fjernet galleblære Babycherry Fysisk og mental helse 6 02-02-10 16:31
Operasjon av galleblære gnkv Fysisk og mental helse 1 27-07-08 20:53

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.