Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-08-11, 16:37   #3051
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei, Foksy!

WOW! Herlig å se cm krype nedover. Nå har ikke jeg vekt, så må stole fullt og helt på målebåndet. (Et sånt fra Grete Roede som holder på plass målebåndet når man måler. Noe godt kommer da fra Grede Roede også - hører forresten bra ting om matboksen derfra).

Studerer i Oslo, nede i sentrum. Så du er kanskje bare noen få minutters gange unna?

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 17:09   #3052
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Den liker jeg!
Men nå blir det kyllingkjøttdeig og kremfløte! Hurra! Men er nok to timer til mat. Jeg kjenner lavkarbosulten er på plass. Den befinner seg kun i magen og ikke i hodet. Deilig! Jeg rett og slett elsker det. Og kjenner at forelesningene er litt dølle, men konsentrasjonen henger mer med enn det den vanligvis gjør når ting er kjedelig. Det må være yppelig å ha høy konsentrasjon når dette året blir regnet av foreleseren som "det vanskeligste året på jussen".
Gleder meg skikkelig til å komme i ketose igjen. Endte på 15 karber i går, og er så langt på i underkant av 1,5 karber. Men så har jeg bare spist frokost, da.
Lasagneformen jeg har kjøpt er kjempestor (Perfekt! Elsker å slippe å lage middag hver dag!), så blir lunsj til uka. Gleder meg!

Så bra at du føler deg bedre allerede, Appelsinpiken. Ja, jeg liker også sååå godt å være i ketose, hele kroppen fungerer liksom bedre da, og som du sier, sulten sitter faktisk i magen og ikke i hodet, og bare det alene er for meg verdt hver eneste karbe jeg har kuttet ut
Ja, det er nok ikke det enkleste studiet du har begitt deg ut på, så sikkert smart å leve slik at du føler deg helt topp både i hodet og i kroppen!
Håper det blir kjempekos for deg med kjæresten på besøk

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Hei igjen alle sammen. Det blir for lenge mellom hver gang jeg er innom til at jeg klarer å føle meg som en del av fellesskapet...klarer ikke å lese 10 sider om gangen og huske det som står der osv...
Men jeg har fått med meg at rikkemor har kjøpt leilighet, spennende!! Gratulerer og lykke til med all planlegging, enhver dames drøm å kunne bestemme alt i en leilighet

Og Appelsinpiken, hvor studerer du? Jeg studerer ved HiOA (høgskolen i Oslo og Akershus), i Oslo.

Vel, det var omtrent det jeg har fått med meg siden sist...vet ikke hvor aktiv jeg kommer til å være fremover heller. Det blir et skikkelig hardkjør med 7 forelesninger i uka og i tillegg datteren min og hunden som skal ha sin tid.

Jeg har såvidt begynt å kutte det lille jeg har spist av karber da, og det resulterte i enda mer nedgang, og 2 cm ned både rundt midje, mage og hofter Nå er jeg snart halvveis til målet i tapte kg...det virker som om kroppen min tåler bedre karber nå enn før, kan være fordi jeg er bedre trent, og ikke fullt så overvektig lenger? Jeg gråter ikke iaf

Ønsker alle en god helg, så får vi se om jeg kommer meg innom igjen om ikke altfor lenge

Åååå, så koselig at du kom innom og hilste på oss Foksy. Kjekt å høre at det fungerer bra for deg med litt mer karber, veldig mange som går ned på generell lavkarbo også, og når du trener så mye kan det sikkert være litt hardt å være i ketose.

Ønsker deg også masse lykke til med studiene -Og stikk innom oss av og til da, så vi får høre hvordan det går med deg! -Du er alltid velkommen her vet du, om du har lyst til å hilse på oss ofte eller bare av og til

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 18:53   #3053
Dollsine
Gjest

Hei Foksy! Så trivelig at du stakk innom; skjønner godt at det å lese etter 10 sider ikke er lett Dette er visst skravletråd nr 1 Jeg setter pris på at du er innom jeg, så om du ikke er etterlest og kommenterer siden sist så har det ingenting å si. Det viktigste er at du er innom og hilser på. Kanskje kommer det en dag da hverdagen røyner på, og da kan det være kjekt med et fellesskap som du kjenner. Og så spennende at du og studerer; så flinke dere er!

Jeg kjøpte den ismaskina i dag, men kan ikke skryte av at det var suksess nei Jeg skal prøve i morgen igjen, og følge oppskriften - jeg hadde ikke tid til å først koke opp blandingen for så å vente i to timer til den var avkjølt. Men kanskje det er det som må til for at den skal bli jevnt tykk? Smaken er god da; stevia med enten vanilje eller engelsk toffeee

Fikk pakken min med Mama Lupes tortillas i dag, og har spist taco i lefse. Det var verdt både ventetiden og pengene. Gleder meg til å lage lefsepizza også. Har fryst de med papir i mellom sånn at det blir lett å ta opp en og en.

Ellers så synes jeg det har vært stille her i dag? Jeg vet jeg har vært det jeg og, men jeg rekker ikke innom når jeg er på jobb og på bussen til/fra jobb i dag så måtte jeg sove. Sååååå trøtt for tiden. Godt med helg nå!

Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 19:28   #3054
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Ja, Dollsine, det har vært stille her både i går kveld og i dag, følte meg nesten litt alene her en stund jeg, godt å se deg her også
Synd med den ismaskina da. Jeg koker ikke noe når jeg lager is jeg altså. Min fulgte det ingen oppskrifter med da, så jeg har bare pleid å gjøre det slik jeg har hørt andre gjør det. Men som jeg har sagt før, er jeg jo ikke fornøyd med den isinga langs kanten

Nå begynner straks So you think you can dance, mitt favorittprogram på tv - så nå har ikke jeg tenkt å rikke meg ut av sofaen på en stund
-Og ja, pepsi max en står klar til det begynner -og litt senere i kveld tenker jeg det blir litt baconcrisp også Deilig med helgekos!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 20:57   #3055
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Bare innom for å ønske damene mine en god helg!!!
Tror dere jaggu ikke jeg havnet på vekten i dag igjen (!!!!) Her har jeg holdt meg unna i maaange år - og nå er jeg veid to ganger på to uker. Erre' mulig??
Men - jeg gikk opp, og tenkte at nå er det ikke så farlig for jeg vet jo hva jeg veier. Så veide jeg jaggu to kilo mindre enn sist. Og det er bare 15 dager siden. Hm - så da var jeg liksom fornøyd da, målet sist var jo at jeg ikke ville se det dumme tallet igjen.
Nå er jeg så mett - du godeste - har spist reker, blåskjell, laks, egg, ostesnacks og stekt scampi - og alt dynget ned med hvitløk. Fantastisk!!

Fikk forresten svar på div prøver hos legen i dag. Har vært spent på kolestrolen pga fettinntaket - men den var strøken (4,4)!! Og det meste andre også. Det eneste som sto dårlig til var b12 - .

Har funnet en LCHF bok av en A.Dahlquist, begynt å bla litt. Så langt står det ikke noe der som jeg ikke allerede har lest her.
Det skal dere ha honnør for damer, - gud bedre så mye dere har lært meg. Jeg visste knapt hva det var jeg begynte på- søkte "lavkarbo" på google og havnet rett i den tråden her - og det beste er at siden så har jeg vært her!!

Fortsatt god helg til de søteste damene!!!

Sist redigert av Nysgjerrig nok : 20-08-11 kl 01:09.
Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 22:08   #3056
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Bare innom for å ønske damene mine en god helg!!!
Tror dere jaggu ikke jeg havnet på vekten i dag igjen (!!!!) Her har jeg holdt meg unna i maaange år - og nå er jeg veid to ganger på to uker. Erre' mulig??
Men - jeg gikk opp, og tenkte at nå er det ikke så farlig for jeg vet jo hva jeg veier. Så veide jeg jaggu to kilo mindre enn sist. Og det er bare 15 dager siden. Hm - så da var jeg liksom fornøyd da, målet sist var jo at jeg ikke ville se det dumme tallet igjen.
Nå er jeg så mett - du godeste - har spist reker, blåskjell, laks, egg, ostesnacks og stekt scampi - og alt dynget ned med hvitløk. Fantastisk!!

Fikk forresten svar på div prøver hos legen i dag. Har vært spent på kolestrolen pga fettinntaket - men den var strøken (4,4)!! Og det meste andre også. Det eneste som sto dårlig til var b12 - .

Har funnet en LCHF bok av en A.Dahlquist, begynt å bla litt. Så langt står det ikke noe der som jeg ikke allerede har lest her.
Det skal dere ha honnør for damer, - gud bedre så mye dere har lært meg. Jeg visste knapt hva det var jeg - sækte "lavkarbo" på google og havnet rett i den tråden her - og det beste er at siden så har jeg vært her!!

Fortsatt god helg til de søteste damene!!!

Så bra at det gikk så mye bedre på vekta i dag da - selvfølgelig kjempekjekt at den har gått ned, men enda kjekkere at du taklet så utrolig bra denne gangen1 Godt gjort, vennen Men jeg har nå fremdeles en høne å plukke med den legen din - jeg synes fremdeles ikke han bør utsette deg for det der
Og så bra at alle prøvene var fine - jeg tror nå fullt og fast på at vi blir både friskere og sunnere av dette kostholdet jeg.

Ja, det er utrolig masse nyttig informasjon her inne - i tillegg till all den uvurderlige støtten selvfølgelig! Men jeg liker også å lese masse - både bøker og alle slags artikler jeg finner på nettet Har to bøker av A. Dalquist, og den dama og alt hun har gjort for LCHF kostholdet, det er beundringsverdig, altså.

Jeg havnet også inne på denne tråden helt tilfeldig. Leste lenge i den før jeg turte poste noe. Og gud så glad jeg er for at jeg overvant den frykten!!!! Hehehe, ......så mye som jeg poster så er det ikke tvil om at den frykten i alle fall er som blåst bort.....heheh skikkelig skravlekjærring

Nå tor jeg jeg tar kvelden jeg, vi snakkes nok i morgen. Nattaklem til dere alle, skjønnasene mine

Gammel 19-08-11, 22:35   #3057
Dollsine
Gjest

Heia damer! Jeg og havnet borti tråden ved en tilfedighet; jeg startet jo til og med i fjor Er også veldig glad for at jeg gjorde det. Setter veldig stor pris på dere alle sammen

Gratulerer til deg Nysgjerrig nok; så bra du greier å veie deg. Og enda bedre at resultatet er som det er. Jeg og har et kolestoreol som er innefor normalen; liker å se reaksjonen på folk jeg når jeg sier at jeg 75-80% av maten jeg spiser er fett - og at prøvene er bare sååå fine

Jeg hopper til køys nå; er helt svimmel i hodet så trett er jeg Det tar på å begynne på jobb igjen etter ferien. God natt alle sammen!

Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 01:31   #3058
Nysgjerrig nok
Medlem

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Så bra at det gikk så mye bedre på vekta i dag da - selvfølgelig kjempekjekt at den har gått ned, men enda kjekkere at du taklet så utrolig bra denne gangen1 Godt gjort, vennen Men jeg har nå fremdeles en høne å plukke med den legen din - jeg synes fremdeles ikke han bør utsette deg for det der
Og så bra at alle prøvene var fine - jeg tror nå fullt og fast på at vi blir både friskere og sunnere av dette kostholdet jeg.

Ja, det er utrolig masse nyttig informasjon her inne - i tillegg till all den uvurderlige støtten selvfølgelig! Men jeg liker også å lese masse - både bøker og alle slags artikler jeg finner på nettet Har to bøker av A. Dalquist, og den dama og alt hun har gjort for LCHF kostholdet, det er beundringsverdig, altså.

Jeg havnet også inne på denne tråden helt tilfeldig. Leste lenge i den før jeg turte poste noe. Og gud så glad jeg er for at jeg overvant den frykten!!!! Hehehe, ......så mye som jeg poster så er det ikke tvil om at den frykten i alle fall er som blåst bort.....heheh skikkelig skravlekjærring

Nå tor jeg jeg tar kvelden jeg, vi snakkes nok i morgen. Nattaklem til dere alle, skjønnasene mine

Jeg taklet det helt fint jeg - overrasket meg selv der gitt! Kjenner jeg føler meg litt ovenpå, en smule udødelig nå. Har fortsatt ingen planer om å veie meg, men har (akkurat nå) landet på at jeg får gjøre det ifm lege og tannlege. Fikk jo en opptur av at legen ikke fant no' feil på meg da, bortsett fra vitaminmangel - men det kan fylles opp = ikke noe seriøst feil. Han sa jeg så godt ut også, bemerket at jeg hadde gått ned i en bisetning og sa kroppen var tilsynelatende i veldig god form. Da må man vel være fornøyd?
Når det gjelder bøker så har ikke jeg lest noen (lavkarbo altså). Hehe - jeg har jo dere!! Men jeg skal nok lese den jeg fant i dag, sto en del der om vegetabilsk- og animalsk fett som jeg ikke har tenkt særlig over. Tenkte fett var fett jeg... Glinser det så spiser jeg det!

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Heia damer! Jeg og havnet borti tråden ved en tilfedighet; jeg startet jo til og med i fjor Er også veldig glad for at jeg gjorde det. Setter veldig stor pris på dere alle sammen

Gratulerer til deg Nysgjerrig nok; så bra du greier å veie deg. Og enda bedre at resultatet er som det er. Jeg og har et kolestoreol som er innefor normalen; liker å se reaksjonen på folk jeg når jeg sier at jeg 75-80% av maten jeg spiser er fett - og at prøvene er bare sååå fine

Jeg hopper til køys nå; er helt svimmel i hodet så trett er jeg Det tar på å begynne på jobb igjen etter ferien. God natt alle sammen!

Godt å få bekreftet at jeg er frisk, og superdigg å få visshet om at alle verdier er som de skal (minus den ene da, men den har ikke vært god fra før av heller). Var kjempespent på hvordan kostholdet ville ha påvirket skalaene.
Jeg klarte å veie meg, men vil ikke utfordre den biten. Som jeg sa til Bente så har jeg planer om å gjøre det (inkl å håndtere svaret) når det blir etterspurt av lege & tannlege. Hehe - nesten litt voksent, synes du ikke?

Antar dere har sovnet eller noe - sov godt!!
Stor klem herfra!!

Gammel 20-08-11, 08:00   #3059
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Har ikke tid til å lese meg opp, men her kommer iallefall en hilsen fra 34 varme, gode grader.
Jippi, frokosten er bra, med forskjellige egg og bacon. Brød har jeg med meg sjøl.....
Flere rapporter kommer nok. Hilsen til hver og en av dere...

Gammel 20-08-11, 08:59   #3060
bente1
Seniormedlem

God morgen alle sammen - håper dere får en god lørdag!

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Har ikke tid til å lese meg opp, men her kommer iallefall en hilsen fra 34 varme, gode grader.
Jippi, frokosten er bra, med forskjellige egg og bacon. Brød har jeg med meg sjøl.....

Åååå, hørtes deilig ut Sanna! Du må kose deg kjempemasse med sol, varme og deilige late dager!!! Og så bra at det var skikkelig frokost på hotellet - ett problem mindre

Her hadde jeg håpet å få male litt mer i helgen, men forløpig er det litt regn i lufta, håper det skinner av i løpet av dagen. Mandag er det hverdag igjen og travle dager med salsaen som også starter opp, så da er jeg redd det blir mindre tid til maling.... I tillegg til de småtingene som jeg hadde håpet å gjøre i helgen, er det to høye vegger som gjenstår. Polakkene ville heller ikke klatre opp i de høye gavlene, så de må tas litt senere i høst, når jeg får tilgang på stilas i forbindelse med noen vindu som også skal skiftes

Gammel 20-08-11, 09:39   #3061
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
manne er ny på veien

Jeg kjøpte den ismaskina i dag, men kan ikke skryte av at det var suksess nei Jeg skal prøve i morgen igjen, og følge oppskriften - jeg hadde ikke tid til å først koke opp blandingen for så å vente i to timer til den var avkjølt. Men kanskje det er det som må til for at den skal bli jevnt tykk?

Når jeg gidder å piske eggedosis av eggene og krem av fløten og blander det forsiktig FØR jeg har den i maskinen blir isen helt klart best. Litt mer jobb og oppvask, men isen blir mye fortere ferdig og mer luftig.

Gammel 20-08-11, 11:17   #3062
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Når jeg gidder å piske eggedosis av eggene og krem av fløten og blander det forsiktig FØR jeg har den i maskinen blir isen helt klart best. Litt mer jobb og oppvask, men isen blir mye fortere ferdig og mer luftig.

takk Manne! Det er akkuralt det jeg må prøve meg på i dag. I følge heftet som var med skal en varme opp en blanding av sukker, eggeplommer og melk til den tykner litt. Det skal jeg også prøve, men den må stå til avkjøling i kjøleskap i 2 timer først! Umulig det vet du

Jeg gleder meg til å få litt voksenopplæring i fett og fett fra deg Nysgjerrig nok; det kan ha oe for seg tror jeg. Bare det glinser liksom

Sanna: så deilig å høre!! Det er deg vel unnt å ha så god varme i 2 hele uker! Og med frokosten i boks blir det enda bedre!

Bente driver du og maler ennå? Hvor stort hus har du da? Synes du er tøff jeg, som basker deg på oppussing med maling og vindusskifting. Fortsett sånn!

Håper det går bra med deg Prutti? Er du travelt opptatt med å farte mellom byene, hjelpe venninner som sliter og pakke flyttelass??

I løpet av helga drar feriegjestene våre. Selv om de bare har brukt huset som base, og ordner seg selv, så er det da noe som må planlegges og gjøres for at det skal være sånn og. Håndduker må vaskes og legges på plass slik at det er klart til neste dag (har ikke ubegrenset av dem heller), mat/pålegg tilpasset den enkelte (ikke alle som bare spiser egg og ost nei..) Nok melk, skal vi spise middag sammen i dag? Og seine kvelder da Jeg synes det er veldig koselig å ha besøk, men det skal bli godt å være alene igjen.

I dag er dagen i utgangspunket uten planer, og det blir deilig! Ha en goooood lørdag alle sammen. Klemz!

Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 12:25   #3063
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Miip miip!
Her går dagene i tilrettelegging for flytting, transport fra A til B og de formelle greiene; oppsigelse osv. Like ubehagelig hver gang.
Ellers har jeg fått skattepengene og brukt dem; alt av regninger er betalt og jeg har undt meg sjampo og balsam som stimulerer hårsekkene til å produsere mer protein(altså hår), samt spa med vannbehandling og en kraftig ansiktsbehandling på over 2 timer! Det var så vanvittig deilig!!! Kjøpte også hudprodukter som jeg absolutt trengte, huden min har vært det siste jeg har tenkt på disse årene, og nå ser jeg at den har det bra. 25 minutter med klemming og nålestikking i urenheter - anbefales ikke. Smerteterskelen forsvant radelig kjapt

Så, 2500,- har jeg brukt på meg selv, og jeg har faktisk ikke undt meg noe under hele vektnedgangsperioden. Jeg fikk penger til tatovering når de første 10 kg var gått av, men ikke noe jeg selv har brukt penger på. Ja, foruten klær, men det tells ikke. Fnis.

Ellers så prøver jeg ta meg i hva jeg pakker i brødboksen. Det går mye i lettvindte løsninger, men akkurat nå har jeg ikke kapasitet til å hverken gjøre det ene eller det andre annet enn alle disse oppgavene. Reiser opp tirsdag og ned igjen fredag, mye som må gjøres på de få dagene. Har allerede funnet noen som kan overta, håper bare hun overtar med alt jeg har kjøpt til leiligheten også, så får jeg litt gryyyyn.

Her skinner sola, og jeg kjenner at sykkelsetet frister noe vanvittig. Det foregår en festival her i byen og jeg har veldig lyst til å høre Åge og sambandet i ettermiddag + The Hooters i kveld. Har hørt The Hooters før, og det var helt vanvittig bra opplevelse. For en da 19 år gammel jente som ikke ante hva jeg skulle høre på, så stod jeg der og hadde alle sangtekstene innprentet? Rart, hva morsmelkens underfundelige ting kan gjøre Johnny B, how much there is to see, just open your eyes and listen to me Gleder meg.

Jeg har tenkt veldig på de spørsmålene jeg har fått her inne ift. kjærlighet og mine reaksjonsmønster. Jeg skrev dem ned og tok dem til hodekrymperen. Vi tar tak i det fra september av. Har ikke vært mer sammen med mr. Flørt, jeg antar vi begge tar oss i denne intensive stemningen og alt som hører med. Vi trekker oss litt unna begge to. Hvilket er helt greit. Egentlig ikke, men hva kan jeg gjøre. Tar det som det kommer.

Er innom tritt og ofte; Håper feriegjestene har gitt deg noen gode opplevelser og stunder, Dollsinemor, og skjønner deg veldig godt på den der med at det blir godt når du får tiden og heimen for deg selv Håper Bente får malt seg ferdig og nyter resultatet. Sanna koser seg i heito og deilig frokost - det var godt at det ikke bød på umiddelbare vansker, da gjør det tingene så mye lettere. Kos deg med det du måtte lyste der nede; alt fra ølet til mannen din Rikke? Har du funnet noen søtinger på din ferd? Ikke bare jeg som er stille for tiden =) Søta. Nysgjerrig nok-tuppa: STOLT over hvordan du taklet veiingen og alt det medfører, og jeg er kjempeglad på dine vegne over vekttapet. Det gir gode resultater i kropp og sinn, særlig når man tar egen innsats i betraktningen. Du er flink, fortsett slik. Ikke la kontrollen utenfra ta kontrollen over deg, flotte du.
Fint å se deg igjen her, Foksy. Vi stikker innom når vi har både tid og overskudd til det, og jeg må følge med i alle fall et par ganger for dag for å klare følge med. Ler litt innimellom, for disse damene vet å finne tastene i et sabla raskt tempo. Håper du får nedtrappingen greit til og at du ikke får slike grufulle abstinenser. Gruer meg litt selv, kjenner jeg.
Håper det går greit på hybelen, Appelsinpiken, og at matlagingen går fint på fellesskjøkkenet.

Tenk å møte dere alle, da! Muss muss

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 12:27   #3064
bente1
Seniormedlem

!

Bente driver du og maler ennå? Hvor stort hus har du da? Synes du er tøff jeg, som basker deg på oppussing med maling og vindusskifting. Fortsett sånn!

Håper det går bra med deg Prutti? Er du travelt opptatt med å farte mellom byene, hjelpe venninner som sliter og pakke flyttelass??

I løpet av helga drar feriegjestene våre. Selv om de bare har brukt huset som base, og ordner seg selv, så er det da noe som må planlegges og gjøres for at det skal være sånn og. Håndduker må vaskes og legges på plass slik at det er klart til neste dag (har ikke ubegrenset av dem heller), mat/pålegg tilpasset den enkelte (ikke alle som bare spiser egg og ost nei..) Nok melk, skal vi spise middag sammen i dag? Og seine kvelder da Jeg synes det er veldig koselig å ha besøk, men det skal bli godt å være alene igjen.

I dag er dagen i utgangspunket uten planer, og det blir deilig! Ha en goooood lørdag alle sammen. Klemz!

Nei, er nok bare ca halvparten som er tatt til nå.... Regnet har jo vært en stopper.... I tillegg er det er tre gavlvegger med 10m høyde på dette huset, en normal vegg, ett påbygg til gang og toalett, samt tre balkonger. Når all vindusbelistning og noe kledning er skiftet, samt at jeg har valgt å skifte farge på belistningen, så må jo det meste ha to strøk og det må tas over flere dager.......... Vanskelig å få til med vann som fosser fra himmelen til stadighet!
Du vet jeg kjøpte et "gammelt rukkel" som Sanna sa, og selv om jeg velger å kalle det et sjarmerende hus i sveitserstil, så skal jeg være ærlig og innrømme at det er MYE arbeid. Har i løpet av vinteren tatt alt inne, bortsett fra badet som var det eneste som var relativt nyoppusset. -Og det har virkelig blitt fantastisk fint, om jeg får lov til å skryte litt av meg selv. Venner som ser det sier jeg burde skifte jobb og begynne som interiørarkitekt Nå er det alt det utvendige som står for tur......Kanskje blir det en fin høst, siden sommeren har vært så elendig - kan jo alltid håpe

Og ja, jeg etterlyser også deg, Pruttis-vennen-min - du er savnet! Er du kanskje på lørdagstur over grensen?
Og Rikkemor og Maria har heller ikke vært innom på en stund. Er dere forsvunnet i Bergen begge to????

Gammel 20-08-11, 12:28   #3065
bente1
Seniormedlem

Ååååå der var du jo Pruttis - nå skal jeg kose meg med å lese hva du har bedrevet disse dagene

Gammel 20-08-11, 12:48   #3066
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Miip miip!
Her går dagene i tilrettelegging for flytting, transport fra A til B og de formelle greiene; oppsigelse osv. Like ubehagelig hver gang.
Ellers har jeg fått skattepengene og brukt dem; alt av regninger er betalt og jeg har undt meg sjampo og balsam som stimulerer hårsekkene til å produsere mer protein(altså hår), samt spa med vannbehandling og en kraftig ansiktsbehandling på over 2 timer! Det var så vanvittig deilig!!! Kjøpte også hudprodukter som jeg absolutt trengte, huden min har vært det siste jeg har tenkt på disse årene, og nå ser jeg at den har det bra. 25 minutter med klemming og nålestikking i urenheter - anbefales ikke. Smerteterskelen forsvant radelig kjapt

Så, 2500,- har jeg brukt på meg selv, og jeg har faktisk ikke undt meg noe under hele vektnedgangsperioden. Jeg fikk penger til tatovering når de første 10 kg var gått av, men ikke noe jeg selv har brukt penger på. Ja, foruten klær, men det tells ikke. Fnis.

Ellers så prøver jeg ta meg i hva jeg pakker i brødboksen. Det går mye i lettvindte løsninger, men akkurat nå har jeg ikke kapasitet til å hverken gjøre det ene eller det andre annet enn alle disse oppgavene. Reiser opp tirsdag og ned igjen fredag, mye som må gjøres på de få dagene. Har allerede funnet noen som kan overta, håper bare hun overtar med alt jeg har kjøpt til leiligheten også, så får jeg litt gryyyyn.

Her skinner sola, og jeg kjenner at sykkelsetet frister noe vanvittig. Det foregår en festival her i byen og jeg har veldig lyst til å høre Åge og sambandet i ettermiddag + The Hooters i kveld. Har hørt The Hooters før, og det var helt vanvittig bra opplevelse. For en da 19 år gammel jente som ikke ante hva jeg skulle høre på, så stod jeg der og hadde alle sangtekstene innprentet? Rart, hva morsmelkens underfundelige ting kan gjøre Johnny B, how much there is to see, just open your eyes and listen to me Gleder meg.

Jeg har tenkt veldig på de spørsmålene jeg har fått her inne ift. kjærlighet og mine reaksjonsmønster. Jeg skrev dem ned og tok dem til hodekrymperen. Vi tar tak i det fra september av. Har ikke vært mer sammen med mr. Flørt, jeg antar vi begge tar oss i denne intensive stemningen og alt som hører med. Vi trekker oss litt unna begge to. Hvilket er helt greit. Egentlig ikke, men hva kan jeg gjøre. Tar det som det kommer.

Høres ut som du har mye å ordne om dagen vennen - men i løpet av neste uke er vel det meste i orden, så da kan du forhåpentligvis senke skuldrene litt. Håper alt går greit og at du får solgt møblene også - gir jo både penger samt mindre som må flyttes på

Og så deilig at skattepengene endelig kom. Jeg ble så glad for å høre at du har brukt litt på skjemme deg selv litt bort. Utrolig deilig med litt egenpleie av og til, i en stressende hverdag er vi ofte ikke flinke nok til det. Veldig god prioritering synes jeg

Når det gjelder kjærligheten så er jeg enig med deg om å ta det litt som det kommer. Spesielt når en føler en har ting en må jobbe seg igjennom følelsesmessig selv, så er det bare dumt å pushe ting. Nå flytter du jo tilbake igjen, så det blir mange anledninger til å treffe Flørten, og jeg har stor tro på at hvis det er dere det skal bli, så kommer det til å skje av seg selv en eller annen gang

Håper du koser deg kjempemasse på konsert i kveld!

Gammel 20-08-11, 15:17   #3067
Nysgjerrig nok
Medlem

Og hvorfor jeg trodde du var bare ungdommen? Si det.... Du virker vel så ungdommelig tenker jeg Og det ER du jo!

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

I dag lærte jeg at kjæresten min ikke forstår et hint. Han har vært god på det så langt, men det har kanskje vært fordi jeg egentlig har spurt i klartekst uten å skjønne det selv, eller det har vært åpenbart at selvfølgelig må han si/gjøre det jeg hinter til.
Sendte sms og skrev at det kjipeste med å bo alene er at ingen kan passe på når man er dårlig. Og alt jeg fikk tilbake var "ser den". Han spurte ikke engang om jeg var syk. Ørlite grann skuffa.

Han er mann han. De tenker ikke. På godt og vondt. Jeg tror de muligens blir bedre etter ca 20 år (nei, jeg har ikke hatt tålmodighet til å finne ut av det selv, men ryktene sier at de blir bedre da). Om de i det hele tatt forstår mere etter 20 år - ELLER om det etter 20 år er sånn at vi har tilpasset oss og gitt etter for deres manglende antenner er det ingen som vet.
De eksempler av rasen jeg har truffet på min vei har vært imun mot hint, mens klare kommandoer som: "Jeg er syk. Du må komme. Kjøp med blomster og sjokolade." kan fungere.. Lykke til!!

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Åhhh - høres fortreffelig ut!! Bra frokosten er i boks. Kos deg og nyt litt for oss andre også da. Husk solfaktor!

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Miip miip!

Tenk å møte dere alle, da! Muss muss

Flytting nesten i gang liksom - fader så rask du er Pruttis! Hva gjorde utslaget på vektskåla?
Åååh - så bra du bruker penger på deg selv. Det er jo så godt med noen sånne egoprosjekter - og så viktig det er å ta vare på seg selv. Flinke jenta!
Skulle ønske jeg var der, - med Åge & sambandet og du. DET hadde vært noe. Kos deg masse!! Mulig du treffer på Flørten da antar jeg. Spør om han har savnet deg da vel.
Synd hvis dere "bommer" på hverandre fordi begge tenker for mye, spekulerer i hva den andre tror og tar hensyn som ikke forventes / ønskes.

Hm - lett å si, ikke sant?

Wish you luck - og kos deg på konsert!!! Levva livet Pruttis -

Gammel 20-08-11, 15:43   #3068
Nysgjerrig nok
Medlem

Kort spm:
Har akkurat spist en neve cashewnøtter.
Var kanskje ikke spesielt lurt?

Gammel 20-08-11, 16:09   #3069
bente1
Seniormedlem

Kort spm:
Har akkurat spist en neve cashewnøtter.
Var kanskje ikke spesielt lurt?

Tror 100g cashewnøtter har 16g karber, men en liten neve er vel ikke mer enn 50g, så da blir det bare 8 karber du må regne inn i dagens regnskap. Nøtter er jo sundt, så selv om en ikke kan spise det daglig på dette kostholdet, så kan det da ikke skade med en liten neve som lørdagskos av og til - så ha helt god samvittighet du

Gammel 20-08-11, 16:22   #3070
Nysgjerrig nok
Medlem

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Tror 100g cashewnøtter har 16g karber, men en liten neve er vel ikke mer enn 50g, så da blir det bare 8 karber du må regne inn i dagens regnskap. Nøtter er jo sundt, så selv om en ikke kan spise det daglig på dette kostholdet, så kan det da ikke skade med en liten neve som lørdagskos av og til - så ha helt god samvittighet du

Bare skvatt lit for jeg trodde det var "sunt". Hehe.
Ser det er 18,1 g karb 4,6 er sukkerarter...

Hm..
Våknet og var uthul i morges.. Lyst på alt liksom. Lurer på om jeg fikk i meg noe i går som trigger "fysingen" i dag (Pepsi max) - eller om det er noe syklus opplegg.
Glad vi ikke hade noe sjokolade i huset, så jeg slapp å teste motstandskraften.
Ble forresten fortalt at b12 injeksjonene vil øke matlysten, men kan ikke tro at det funker så kjapt. Hm. Må øve på å være motstandsdyktig i større grad. Har vært flink fra 30 mai til nå - men hvis matlysten skyter i været så kan det kreve mer...

Får vel fylle opp skapene med lovlig knask - tilfelle ukontrollert rassia!

Gammel 20-08-11, 16:31   #3071
bente1
Seniormedlem

Bare skvatt lit for jeg trodde det var "sunt". Hehe.
Ser det er 18,1 g karb 4,6 er sukkerarter...

Hm..
Våknet og var uthul i morges.. Lyst på alt liksom. Lurer på om jeg fikk i meg noe i går som trigger "fysingen" i dag (Pepsi max) - eller om det er noe syklus opplegg.
Glad vi ikke hade noe sjokolade i huset, så jeg slapp å teste motstandskraften.
Ble forresten fortalt at b12 injeksjonene vil øke matlysten, men kan ikke tro at det funker så kjapt. Hm. Må øve på å være motstandsdyktig i større grad. Har vært flink fra 30 mai til nå - men hvis matlysten skyter i været så kan det kreve mer...

Får vel fylle opp skapene med lovlig knask - tilfelle ukontrollert rassia!

Da er det nok mest sannsynlig den b12 injeksjonen, vil jeg tro, og sannsynligvis varer det vel bare en kort periode etter at du har fått den. Fyll opp huset med lovlige ting du, det tror jeg er en god plan

Gammel 20-08-11, 16:36   #3072
Nysgjerrig nok
Medlem

Kjenner jeg blir litt forvirret av sukkerarter og sukkeralkoholer og - egentlig ingredienser generellt. Pokker altså.

Hva er ok og hva er ikke det?

Gammel 20-08-11, 16:44   #3073
Nysgjerrig nok
Medlem

Fant denne: litt oppklarende... Hvis det medfører riktighet da...

Jeg er ikke av dem som sitter og finregner på karboinnhold, men jeg følger hovedprinsippene, og så lenge jeg er i ketose, får i meg vitaminer og grønnsaker og har resultater så er jeg fornøyd. Jeg tror jeg anslagsvis ligger på rundt 25 - 30 pr. dag. Men mange sliter med å komme i ketose, og disse må lengre ned i karboinntak, noen så lavt som 15.
Dette begrenser selvsagt hva man kan spise. Å kunne innta 30 karbo pr. dag gir et større matvarespekter enn om man bare skal ha 15, og ønsker man da å finne ut hva man kan spise, så må man regne ut fra næringsinnholdet som står på pakka.
Hvis det står: Næringsinnhold pr. 100 g: Energi 213kcal, Protein 5,6 g, Karbohydrat 77 g (hvorav sukkerarter 0 g og sukkeralkoholer 77 g), Fett 0,3 g.
så kan dette synes høyt og mange vil tenke i starten at dette kan man ikke spise, men det er feil. Du kan trekke frasukkeralkoholer og kostfiber fra den totale mengden karbohydrater, slik at den totale mengde karbohydrater i dette tilfellet bli lik 0.
Kostfiber
Når det gjelder kostfiber så er det ikke alltid dette står oppgitt. Gjør det ikke det kan grunnen være at de allerede er trukket fra, men du skal også være obs på europeiske produkter - der står kostfiber ofte oppgitt, men er likevel allerede trukket i fra det totale karboinnholdet. Du kan altså ikke trekke fra fiber på europeiske næringsinnhold selv om det står oppgitt på pakken da dette allerede er gjort (EU-standard)

Dette er kilde til forvirring. Jeg trodde jeg kunne spise knekkebrødet Fiberrik Solsikke da dette sto på pakken:
Næringsinnhold pr. 100g
Energi 1450kj/240kcal
Protein 16 g
Karbohydrater 37g
-hvorav sukker 5 g
Fett 14 g hvorav:
-mettede fettsyre 2g
-enumettede fettsyrer 3g
-flerumettede fettsyrer 9g
Natrium <0,5g
kostfiber 26g

Jeg tenkte at hvis jeg trakk kostfiber fra det totale karboinnholdet så ville jeg stå igjen med 11 pr. 100 gram som er akseptabelt på lavkarbo. Dette er imidlertid ikke tilfelle da kostfiber allerede er trukket i fra - det riktige tallet karbo er 37. Hadde dette produktet vært amerikansk hadde tallet vært 11. Dette skjønte jeg ikke da jeg var ute av ketose i dag tidlig, så jeg måtte søke på internett etter forklaringer.
Spiser du Atkins bar eller annet amerikansk kan du trekke fra kostfiber.
Kuntig søtning
For å si litt om kunstig søtning. Prinsippet er at sukkeralkohol kan trekkes i fra karbohydratinnholdet i en vare da sukkeralkoholer ikke regnes som karber. En Atkins bar inneholder for eksempel 30 karber, men 28 av de er sukkeralkoholer, slik at det totale antallet blir 2. Men all kunstig søtning er ikke sukkeralkohol og alle sukkeralkoholer virker ikke på samme måte.

Sukkeralkoholer (må ikke forveksles med sukkerarter som er sukker) er en gruppe av kunstige søtningsmidler som i liten grad nedrytes til sukker i fordøyelsessystemet. Søtningsstoffet Maltitol er et eksempel på et sukkeralkohol du kan spise, det samme Fribol (store IFA, kun 0,6 karber pr pose), mens Sorbitol skal man forsøke å holde seg unna da de omdannes til glukose i kroppen. Hvorvidt Xylitol har den samme effekten strides de lærde, men du kan prøve deg frem.
Aspartam er omstridt og mange forskere mener det har helseskadelige og negative bivirkninger, Sukrin og Splenda derimot brukes mye fordi de ikke påvirker blodsukkeret og er ansett som bra. Til opplysning kan det sies at de begge er fine å bruke til baking - Splenda er som et fint “mel”, mens Sukrin er krystaller som kan brukes når man skal lage syltetøy for eksempel.
Sjokoladen Anton Berg (sukkerfri) som jeg er så glad i inneholder bare 3 karber pr. pakke fordi søtningsstoffet er Maltitol, altså et sukkeralkohol som kan trekkes fra. Vær obs på at mange sukkeralkoholer som for eksempel Maltitol har lakserende effekt og det er veldig vanlig å få luft i magen

Gammel 20-08-11, 16:44   #3074
bente1
Seniormedlem

Kjenner jeg blir litt forvirret av sukkerarter og sukkeralkoholer og - egentlig ingredienser generellt. Pokker altså.

Hva er ok og hva er ikke det?

Sukkerarter er det samme som sukker. Av sukkeralkoholer så er noen ok, mens noen omdannes helt eller delvis til glukose i kroppen, så der må man vite hvilken type det er og hva man gjør.
Kanskje de nøttene var krydret med ett eller annet med sukker i, for på diett.no står det at saltede cashewnøtter har 16g karber?

Gammel 20-08-11, 16:48   #3075
bente1
Seniormedlem

Ja, der var det en veldig god forklaring, ja, Nysgjerrig Nok!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:45.