Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 15-08-11, 20:53   #9476
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Til dere med Stavanger kunnskap:
Hvor er Stavanger Storsenter ? Er det i det kjøpesenteret som tidligere het Arkaden ?

- består av flere bygninger i tillegg til Arkaden

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
Gammel 15-08-11, 20:58   #9477
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Noen her som kan komme å ta meg i nakkeskinnet???
Jeg er ALTFOR svak overfor podesmigring... På null kommanull niks har størstepoden smisket til seg bankkortet mitt for å kjøpe seg noe på nettet... At jeg aldri lærer!!!!!!!

Gammel 15-08-11, 21:08   #9478
Suann
Medlem

Medlem siden: Jul 2011
Suann er på en erverdig vei

Får jeg imeg nok?'
Dette er første gang jeg har lagt inn på Diett.no
Ser disse datene helt borte vekk ut?
Må jeg spise mer/mindre?

Energi:653Goal:1737Fett:53.28Karbohydrat:4.36Prote in:39.05

Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 15-08-11, 21:44   #9479
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Suann, her.

Får jeg imeg nok?'
Dette er første gang jeg har lagt inn på Diett.no
Ser disse datene helt borte vekk ut?
Må jeg spise mer/mindre?

Energi:653Goal:1737Fett:53.28Karbohydrat:4.36Prote in:39.05

Du skjønner kanskje selv at 600 kalorier er for lite mat på en dag Forhåpentligvis spiser du ikke så lite hver dag? Sjekk ut oppskriftsdelen av forumet for litt inspirasjon, evt noen av de flotte lavkarbobloggene, kanskje www.lenabeatrice.net sin?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 15-08-11, 21:47   #9480
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Noen her som kan komme å ta meg i nakkeskinnet???
Jeg er ALTFOR svak overfor podesmigring... På null kommanull niks har størstepoden smisket til seg bankkortet mitt for å kjøpe seg noe på nettet... At jeg aldri lærer!!!!!!!

Er ikke slikt genetisk umulig og gjøre noe med? Har han først funnet nøkkelen til mammas hjerte (og ikke minst mammas bankkort hehehe) så er vel løpet kjørt. Dog KAN man stramme seg opp, si nei - ferdig med den saken - og se om man takler store våte valpeøyne og dårlig samvittighet

Ønsker deg lykke til, håper du deler kunnskapen om du finner utav hvordan du får til å stå imot!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 15-08-11, 21:55   #9481
Suann
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du skjønner kanskje selv at 600 kalorier er for lite mat på en dag Forhåpentligvis spiser du ikke så lite hver dag? Sjekk ut oppskriftsdelen av forumet for litt inspirasjon, evt noen av de flotte lavkarbobloggene, kanskje www.lenabeatrice.net sin?

Uff ja får nok i meg litt for lite.
Har vært å kjøpt en oppskriftsbok i dag.
Kan jeg spise litt ekstra på kvelden da? Eller det dumt?

Gammel 15-08-11, 22:09   #9482
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Uff ja får nok i meg litt for lite.
Har vært å kjøpt en oppskriftsbok i dag.
Kan jeg spise litt ekstra på kvelden da? Eller det dumt?

Spiller ingen rolle om du spiser om kvelden. Poenget er at du skal spise deg passe mett hver gang du er sulten.
Dog bør det ikke gå mer enn 6 våkne timer mellom hver måltid.

Spiser du for lite, vil kroppen tviholde på alt den får.....

Er et eget oppskriftsforum her, da! Med masssssssssse supre oppskrifte!

Gammel 15-08-11, 22:20   #9483
Suann
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Spiller ingen rolle om du spiser om kvelden. Poenget er at du skal spise deg passe mett hver gang du er sulten.
Dog bør det ikke gå mer enn 6 våkne timer mellom hver måltid.

Spiser du for lite, vil kroppen tviholde på alt den får.....

Er et eget oppskriftsforum her, da! Med masssssssssse supre oppskrifte!

Ja skal prøve å ta meg litt tid og lese og planlegge litt innkjøp.
Men det er vel kanskje sånn i begynnelsen at man er litt redd for hva man skal spise og for å gjøre feil.
Takk skal du ha!

Gammel 15-08-11, 22:29   #9484
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

To spørsmål:

1= Hvordan endrer jeg enklest dette til lavkarbo:
5 dl melk, 2 ss mel. Kan jeg blande litt fløte og melk og bruke JBKM ?
I tilfelle ja, hvor mye jbkm.. (bare en del av en oppskrift, blir nesten som hvit saus)

2= Finnes det noen øvelse jeg kan gjøre for å minske plagene ved isijas?
Tenker på evt tøyning, strekking ol..

takker!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 15-08-11, 22:32   #9485
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Ja skal prøve å ta meg litt tid og lese og planlegge litt innkjøp.
Men det er vel kanskje sånn i begynnelsen at man er litt redd for hva man skal spise og for å gjøre feil.
Takk skal du ha!

Det er litt tungvint og trøblete i begynnelsen, ja!
Men som du sier, ta deg litt tid til å sette deg inn i ting, så går det sååååå mye lettere etter hvert!

De to vanligste fellene er at man spiser for lite eller at man for å være på den sikre siden, spiser det samme hver dag og blir så matlei at man gir opp!

Gammel 15-08-11, 22:57   #9486
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

- består av flere bygninger i tillegg til Arkaden

Takk skal du ha!!!
Et spm til til Stavanger kjente ....
Det finnes visstnok 2 stk Design Forum butikker i Stavanger
Hvilken av dem er nærmest Stavanger Storsenter og hvor sånn ca ligger den ?
Er på jakt etter undertøy på Change (Stavanger Storsenter) og El Naturalista sko.....
Har ikke handlet i Stavanger på sikkert 14 år.... aner jo ikke hvor butikkene er lenger....

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 15-08-11, 23:08   #9487
Suann
Medlem

Det er litt tungvint og trøblete i begynnelsen, ja!
Men som du sier, ta deg litt tid til å sette deg inn i ting, så går det sååååå mye lettere etter hvert!

De to vanligste fellene er at man spiser for lite eller at man for å være på den sikre siden, spiser det samme hver dag og blir så matlei at man gir opp!

Takk snille du! Klem

Gammel 16-08-11, 08:14   #9488
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Takk skal du ha!!!
Et spm til til Stavanger kjente ....
Det finnes visstnok 2 stk Design Forum butikker i Stavanger
Hvilken av dem er nærmest Stavanger Storsenter og hvor sånn ca ligger den ?
Er på jakt etter undertøy på Change (Stavanger Storsenter) og El Naturalista sko.....
Har ikke handlet i Stavanger på sikkert 14 år.... aner jo ikke hvor butikkene er lenger....

Change ligger i Torgterrasen i midtetasjen rett ved rulletrappene, kan ikke unngå å finne den Skal du først på undertøy jakt i Stavanger anbefaler jeg deg også Sørbø i Østervåg, damene der er helt fantastiske og de har egentlig undertøy i alle prisklasser.

Design Forum har butikk i Østervåg 24 og Haakon VII's gate 7 (Ankerbygget). Håper du finner det du er på jakt etter, jeg har svart belte i shopping så det er bare å spør, er ikke sikkert jeg kan svare på alt men prøver så godt jeg kan

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 16-08-11, 09:06   #9489
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Det er farlig for blodtrykket mitt å lese politikk i disse dager.

Hvorfor er det sånn at det blir ramaskrik hver gang en FRPer lufter en tanke, mens ingen reagerer på noen av de mest åndsvake tankene til sosialistene?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 16-08-11, 09:11   #9490
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Change ligger i Torgterrasen i midtetasjen rett ved rulletrappene, kan ikke unngå å finne den Skal du først på undertøy jakt i Stavanger anbefaler jeg deg også Sørbø i Østervåg, damene der er helt fantastiske og de har egentlig undertøy i alle prisklasser.

Design Forum har butikk i Østervåg 24 og Haakon VII's gate 7 (Ankerbygget). Håper du finner det du er på jakt etter, jeg har svart belte i shopping så det er bare å spør, er ikke sikkert jeg kan svare på alt men prøver så godt jeg kan

Tuuuuusen takk!!! Setter stor pris på hjelp! Og siden du tilbyr deg ...hvor er Østervåg ? Er det gatene ned mot kaia ?

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 16-08-11, 09:30   #9491
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Tuuuuusen takk!!! Setter stor pris på hjelp! Og siden du tilbyr deg ...hvor er Østervåg ? Er det gatene ned mot kaia ?

Stemmer det er den lange gata som går nesten helt nede med kaien. Her finner du bla Beneton, Bodyshop, Sørbø, Mæhle, Design Forum, Kaffehuset, Expert og Elkjøp m.fl. Se kart her

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 16-08-11, 09:40   #9492
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hvorfor er det sånn at det blir ramaskrik hver gang en FRPer lufter en tanke, mens ingen reagerer på noen av de mest åndsvake tankene til sosialistene?

Det er vel ingen hemmelighet at det er endel røde journalister her i landet. Når det er sagt kan det jo også ha med at FRP alltid sier ting på mest mulig provoserende måte.

Gammel 16-08-11, 15:46   #9493
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Det ser ut til at mobilen min ikke vil være blandt oss stort lenger. Vet noen om en mobil som holder lenger enn et år i disse dager? Det er så mange å velge mellom, men mine tre siste har alle tatt kvelden etter et år

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 16-08-11, 15:56   #9494
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Burde jeg ha fått en SMS eller noe inn på altinn nå, mtp skattepengeutsendelsen i morgen? Vil ikke vente til septembeeeer..

Gammel 16-08-11, 15:59   #9495
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Det ser ut til at mobilen min ikke vil være blandt oss stort lenger. Vet noen om en mobil som holder lenger enn et år i disse dager? Det er så mange å velge mellom, men mine tre siste har alle tatt kvelden etter et år

NOKIA E7
Har forgjengeren og den har vart i årevis! Først på jobben hos gubben og nå snart et år hos meg! Skal ut å kjøpe meg E7 en av dagene. Ikke fordi den forrige har gitt seg, men fordi noen på jobben til gubben vil ha den tilbake! How ruuuude!

Gammel 16-08-11, 16:01   #9496
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Burde jeg ha fått en SMS eller noe inn på altinn nå, mtp skattepengeutsendelsen i morgen? Vil ikke vente til septembeeeer..

Noen har fått vite noe i dag i hvert fall. Hvordan vet jeg ikke!

Gammel 16-08-11, 16:03   #9497
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Jeg sjekket Altinn på fredag, og da hadde jeg fått skatteoppgjøret ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 16-08-11, 16:06   #9498
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Åååååååh. BLÆ! Jajja.... Får vente i to eller tre måneder til da De sier i fra om de mangler noe eller?

Gammel 16-08-11, 16:09   #9499
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Åååååååh. BLÆ! Jajja.... Får vente i to eller tre måneder til da De sier i fra om de mangler noe eller?

Vet ikke

Full sympati, er kjempekjipt å måtte vente! Siste er vel 20. oktober, krysser fingrene for at du får i september!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 16-08-11, 16:30   #9500
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

NOKIA E7
Har forgjengeren og den har vart i årevis! Først på jobben hos gubben og nå snart et år hos meg! Skal ut å kjøpe meg E7 en av dagene. Ikke fordi den forrige har gitt seg, men fordi noen på jobben til gubben vil ha den tilbake! How ruuuude!

Ja, det var da makan til frekkhet! Takk for tips

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:13.