Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mitt kosthold vs vekttap

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-08-11, 17:40   #51
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

Bare påpeker at når man går på ketolyse så skal de aller fleste karbohydratene komme fra grønnsaker. Og det er virkelig null problem å få i seg karbohydrater nok fra grønnsaker. Det er også umulig å overdose på karbohydrater fra grønnsaker. Så lenge det er grønnsaker kan man fint spise masse karbohydrater.
Å sitte å krangle om antallet karbs på ketolyse ser litt teit ut, but here goes. Nei, 5 gram karber ER altfor lite på ketolyse. Mener at det er minimum 15 og maks 20 for damer og minimum 20 og maks 25 for menn. Torkel skriver også at manglende vektnedgang skyldes i de aller fleste tilfeller at man ikke spiser nok grønnsaker, og da spesielt de med farger.

Når det er sagt, nå må dere med 2 kg for mye slutte å spise ketogent! Det er ikke en kostholdstilstand som egner seg for å bli kvitt ett pyntekilo eller to! Skjønner ikke hvorfor "alle" tror at ketose er eneste måten å gå ned i vekt på. Med mindre du er svært overvektig bør du respektere dine sakte karbohydrater!

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 18:14   #52
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Når det er sagt, nå må dere med 2 kg for mye slutte å spise ketogent! Det er ikke en kostholdstilstand som egner seg for å bli kvitt ett pyntekilo eller to! Skjønner ikke hvorfor "alle" tror at ketose er eneste måten å gå ned i vekt på. Med mindre du er svært overvektig bør du respektere dine sakte karbohydrater!

Jeg er enig med deg, helt fram til dette ... Altså, unnskyld meg! Skal man ikke "få lov" til å spise ketogent bare fordi man ikke har noe overvekt å snakke om? Det har kanskje ikke slått deg at noen trives best i ketose, f.eks?! Neivel, så er det ikke noen mirakelkur for et par overflødige kilo, men det er heller ikke Fedon. Eller Grete Roede for den saks skyld. Kiloene raser stort sett aldri av når det er få av dem
Spis ketogent dere som trives med det, uansett hvor mye dere veier.
Jeg har bare noen få kilo igjen men trives som plommen i egget i ketose, så jeg velger å ikke høre på deg, og heller å i det store og hele være respektløs overfor de langsomme karbohdyratene.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 18:50   #53
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Det er vel litt forskjell på om man har startet med mye, eller om man starter med pyntekiloene.
Har man hatt en lang vei å gå så er det nok greit å holde de vanene som man har funnet at fungerer også hele veien ut. Men har man noen få kilo man skal kvitte seg med så *tror* jeg at det å bruke ketolyse lett blir en "slankekur" og man får samme effekten som ved å sulte seg... man går ned så lenge man følger "kuren", men lærer ikke et varig kosthold på den tiden man tar kiloene.

For folk som kun skal ned noen pyntekilo tror jeg det er bedre for de aller fleste å ta noen små matvanejusteringer som antakelig er enklere å holde også etter måloppnåelse. For de med den lange veien å gå vil gode matvaner antakelig være en del av hverdagen nå og en godt inngrodd vane når man kommer fram til pyntekiloene. To vidt forskjellige utgangspunkt.

Det er ikke tvil om at ketolyse er en krevende øvelse om man kommer fra standard høykarbokost. Nettopp derfor vil mange feile når de forsøker å ta pyntekilo med denne (men da ikke de som har jobbet seg "ned" til pyntekiloene via samme livsstil).

Har jeg fått surret dette fram forståelig nå?

Gammel 08-08-11, 20:55   #54
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

hmm hvorfor denne tråden ble dratt opp igjen?

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 21:11   #55
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det er vel litt forskjell på om man har startet med mye, eller om man starter med pyntekiloene.
Har man hatt en lang vei å gå så er det nok greit å holde de vanene som man har funnet at fungerer også hele veien ut. Men har man noen få kilo man skal kvitte seg med så *tror* jeg at det å bruke ketolyse lett blir en "slankekur" og man får samme effekten som ved å sulte seg... man går ned så lenge man følger "kuren", men lærer ikke et varig kosthold på den tiden man tar kiloene.

For folk som kun skal ned noen pyntekilo tror jeg det er bedre for de aller fleste å ta noen små matvanejusteringer som antakelig er enklere å holde også etter måloppnåelse. For de med den lange veien å gå vil gode matvaner antakelig være en del av hverdagen nå og en godt inngrodd vane når man kommer fram til pyntekiloene. To vidt forskjellige utgangspunkt.

Det er ikke tvil om at ketolyse er en krevende øvelse om man kommer fra standard høykarbokost. Nettopp derfor vil mange feile når de forsøker å ta pyntekilo med denne (men da ikke de som har jobbet seg "ned" til pyntekiloene via samme livsstil).

Har jeg fått surret dette fram forståelig nå?

Jeg er enig, men samtidig sett slanke mennesker som har gått over til ketogent kosthold av f.eks helsemessige årsaker, og tar tapet av eventuelle pyntekiloer som en bonus. At noen bare bruker det som en quick fix uten å ellers sette seg inn i kosthold er alltid dumt, om det så gjelder dette eller noe annet, det er jeg helt enig i. Poenget mitt er at man må finne noe man trives med, enten det er ketogent, eller mer moderat.

Regret: Godt spørsmål, men jeg kunne bare ikke la en sånn bastant og dårlig (unnskyld ...) argumentert påstand stå ubesvart.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 21:22   #56
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Ser den! Jeg er også enig i hva du skriver her, Photo. Det er jo flere grunner til at man velger ketogent kosthold..

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 22:11   #57
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg er enig, men samtidig sett slanke mennesker som har gått over til ketogent kosthold av f.eks helsemessige årsaker, og tar tapet av eventuelle pyntekiloer som en bonus. At noen bare bruker det som en quick fix uten å ellers sette seg inn i kosthold er alltid dumt, om det så gjelder dette eller noe annet, det er jeg helt enig i. Poenget mitt er at man må finne noe man trives med, enten det er ketogent, eller mer moderat.

Så enig. Kosthold som gir helsemessige godt merkbare bonuser er kanskje også lettere vedlikeholde?

Det som virker er det man kan leve med, ja. Det er vi vel stort sett enige om hele bunten.

Gammel 09-08-11, 11:30   #58
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Jeg starte på +18kg og var således innenfor målgruppen til ketolyse, men gjør dette like mye av helsemessige årsaker. Begynte med Fedon og har arbeidet meg nedover til et nivå der jeg føler meg best. Det er tilnærmet ketolyse og i hvert fall ketogent, uten at jeg følger noen retning slavisk.

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger noen input på mitt "normale" kosthold fjoerto Spørsmål og svar 15 16-03-11 13:59
Hvordan fortelle andre om mitt nye kosthold? benam Generell ernæringsdebatt 2 10-02-09 14:31
Vekttap Liiiz Ketolysekuren 6 31-12-07 19:46
Vekttap på SB Arildo South Beach 5 08-04-07 16:41
Vekttap! LilNoor Ketolysekuren 1 19-02-05 10:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.