Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-08-11, 21:46   #2526
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Har ikke den svarte posen mye karbohydrater ?
Husker ikke helt, men minnes iallefall at jeg en gang så på en pose hvor det var drøssevis av karber.

Tror ikke det er mye karber i den nei!
Men sånn "fake" baconkrisp er full av karber

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 21:47   #2527
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Kims Baconcrisp har minst karber, kjøper alltid den når jeg får tak i den, men i dag blir det Maarud sin, har ganske lite den også, så det går bra av og til.

Jeg synes den er kjempegod jeg. -Men nå kan jeg jo ikke påstå at jeg er fettredd da Det som bekymrer meg mest med baconcrispen er at det er litt mye proteiner i den, så da må jeg redusere litt på proteinene tidligere på dagen

Jeg er heller ikke fettredd, men det er en så ekkel konsistens på det fettet ved selve svoren.... kvalmende !
Her i bygda er det jaggu vanskelig å finne baconsvor. Folk eter visst bare ostepop og potetgull / chips....

Gammel 05-08-11, 21:58   #2528
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Like over 1100 kcal hittil i dag. Synes jeg har spist masse!
100 gram fett, 56,5 gram protein og 17 gram karb

Iiiisj. Må vel lage eggekaffekakao senere da?

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 22:04   #2529
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Jeg er heller ikke fettredd, men det er en så ekkel konsistens på det fettet ved selve svoren.... kvalmende !
Her i bygda er det jaggu vanskelig å finne baconsvor. Folk eter visst bare ostepop og potetgull / chips....

De fra Kims heter Baconcrisp, er kun saltet og de aller beste, syns jeg. De sorte posene fra Maarud heter Bacon gull og er også ganske gode, de har 2,5karber pr 100g, men jeg spiser bare 50g på en kveld, så det blir bare 1,25 karber av det. De karbene tror jeg er i krydderblandingen. De små posene fra Maarud som heter Baconsvor har også veldig lite karber, men de er jeg enig i at har litt "eklere" konsistens. Kanskje de du har spist?
Uansett - nå har jeg veid opp miene 50g og sitter og nyyyter det. Er så glad for at det i alle fall fins en type snacks vi kan unne oss

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 22:07   #2530
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Like over 1100 kcal hittil i dag. Synes jeg har spist masse!
100 gram fett, 56,5 gram protein og 17 gram karb

Iiiisj. Må vel lage eggekaffekakao senere da?

Du får i deg bra med fett da, Pruttis, så lenge en får i seg såppas mye fett, så tror jeg i alle fall ikke forbrenningen blir skadelidende. -Men det blir jo sikkert litt lite næring da, så du har nok ikke vondt av en eggekaffekakao

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 22:08   #2531
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Ingenting er så deilig som flæskesvor Nummenum! Liker derimot ikke bacongreia med hår på. Får frysninga!

Kan dere si noe om dette? Er det greit? Lagt til eggemelka.

Vedlagte bilder
Filtype: png oversikt.png (7,4 KB, 5 visninger)

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 22:10   #2532
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Ingenting er så deilig som flæskesvor Nummenum! Liker derimot ikke bacongreia med hår på. Får frysninga!

Kan dere si noe om dette? Er det greit? Lagt til eggemelka.

Ser helt flott ut, synes jeg, 133g fett er kjempebra!! -Svært likt hva jeg fikk i dag, faktisk

Gammel 05-08-11, 22:11   #2533
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Skulle heller gitt "en million" for å kunne spist eple, appelsin, og ikke minst moreller.
Tenk å bo i morell-land og bare se på !!
Jeg SAVNER frukt, masse frukt, veldig mye frukt, enormt masse frukt !!
Grønsaker er godt, men det er nå ikke frukt da.... Hjææælp ! For å si som en liten guttetass, jeg kjenner : Jeg trur jeg dauer !

Gammel 05-08-11, 22:23   #2534
bente1
Seniormedlem

Skulle heller gitt "en million" for å kunne spist eple, appelsin, og ikke minst moreller.
Tenk å bo i morell-land og bare se på !!
Jeg SAVNER frukt, masse frukt, veldig mye frukt, enormt masse frukt !!
Grønsaker er godt, men det er nå ikke frukt da.... Hjææælp ! For å si som en liten guttetass, jeg kjenner : Jeg trur jeg dauer !

I morgen er det lørdag, Sanna, du kunne jo spart litt på karbene resten av dagen, spist proteiner og fett fra smør, cocosa og olje, og så regnet ut hvor mye moreller du kan ha og kose deg med det på kvelden? En eneste lørdag midt i morellesesongen, kan da ikke skade, spesielt om det er noe man virkelig savner? Kan jo være du får søtsug etterpå, men da må du bare håndtere det med å spise mer fett
Selv savner jeg frukt mye mindre enn jeg hadde regnet med, tror egentlig jeg liker grønnsaker bedre jeg, og det er jo ganske praktisk da

Gammel 05-08-11, 22:29   #2535
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Drops fra Fribol selges på apoteket; polka, lakris, kongen av Danmark - god smak og oppfriskende.
De selger også Fribol gelegodt, men der er også maltitol tilsatt, og gir i alle fall meg en god dag på lillerommet hvis jeg ikke stopper i tide.
En skål med friske jordbær og fløte med splenda på=nomme!
Tyrkisk youghurt tilsatt med fløte og søtning, ev. litt syltetøy er også godt og søtt.

Selv drømmer jeg om smågodt, lakris og salt potetgull i dag, men drakk opp halvliteren med pepsi max, så her sitter hodepinen godt.

Gammel 05-08-11, 22:32   #2536
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Mitt største savn er potetgull og øl...men det er jo ulovlig i de fleste dietter

Men nå logger jeg av for kvelden, må ta igjen litt nattesøvn! God natt snupper!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 22:35   #2537
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Huff, ja ! Vi har vel alle våre savn....
Vi får leve med det og kose oss så godt vi kan !

Gammel 05-08-11, 22:45   #2538
bente1
Seniormedlem

Mitt savn er en lørdagskveld med skikkelig pizza, smågodt og Sørlandschips....... Men har bestemt meg for ikke å dvele ved det, vet jo at det var denslags som gjorde meg tykk i utgangspunktet Prøver å fokusere på alle de gode tingene jeg faktisk kan spise, og det er jo ganske mye godt da

Gammel 05-08-11, 23:52   #2539
bente1
Seniormedlem

Nå er det leggetid her - trøtt etter ei uke der jeg har vært på jobb kl. 7 hver dag. Lit slit å komme seg ut av senga, men absolutt verdt å kunne dra hjem kl. 3 Nå håper jeg bare jeg sover litt lengre i morgen tidlig - men må vel opp og tisse som vanlig, og da får jeg ikke sove igjen....

Ønsker dere alle en god natt - vi prates i morgen skjønnaser

Gammel 06-08-11, 02:04   #2540
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 39
Rikkem0r er på en erverdig vei

Her var det skjedd mye på bare noen timer gitt Bare innom for å si: OH MY GOD, snakk om FEEDINGFRENZY her da!!! Jeg har trykt i meg, ja det må bare gudene vite... men: hjemmelaga pizza, muffins, 70%sjokolade(ikke bare 2 biter nei, maaange, sikkert 3 rader), atkinsbar, jordbær med fløte... Hahaha, herregud hvor sykt... Har hola så perverst, og jeg er fortsatt stappmett og på kanten til litt kvalm hvis jeg gjør for mye utav meg Enda sprøere... Fortsatt i ketose! Skjønner ikkeno Syndene er innrømmet og jeg må sove.. God natt alle sammen

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 02:15   #2541
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Søta

Gammel 06-08-11, 09:43   #2542
Dollsine
Gjest

God morgen! Nå er det på tide å stå opp!! Jeg skal ut og gå - blir dere med??

Var borte i går kveld, og seint hjem. Blir litt sliten av sånt jeg. Drakk llitt hvitvin og øl. Ser flere sier dere er i ketose selv om dere har "skeiet ut". Ja ja; gidder ikke sjekke en gang jeg. Denne kroppen går ikke ut av ketosen samme dag jeg spiser noe "gæærnt" men to dager etterpå,

Til uka nå skal vi på en liten tur, og jeg tror jeg tar meg en pause jeg, og går for generell lavkarbo. Skal bo på hotell, det blir mer vindrikking og ganske mye kos. Med tanke på at vi skal bo på hotell og ikke får ha med eget kjøleskap så trenger jeg ikke ta med den utfordringen også.
Og så skal jeg lese boka til Torkil en gang til og se om jeg kan gjøre ting på en annen måte. Den diskusjonen dere har hatt de siste dagene "traff meg" og jeg skal se mer på det. Jeg har vel egentlig aldri fulgt oppskrifta hans til punkt og prikke; jeg bare begynte å kutte ut diverse mat og så har det "balla på seg".

Setter veldig stor pris på dere jenter!!

Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 10:12   #2543
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen, ønsker alle en godt dag
Sov faktisk til halv ti i dag, deilig, var oppe i seks tiden og tissa da, men sovnet heldigvis igjen

RikkemOr: Hvis pizzaen var lavkarbo, så var det jo bare den sjokoladen og atkinsbaren som hadde mye karber - så ikke sikkert det ble så altfor ille? Uansett: spist er spist, ny dag i dag
Har forresten, etter å ha fulgt med her på hva noen kan spise og fremdeles være i ketose, en liten følelse av at dere unge kanskje er litt mindre karbohydratfølsomme enn oss gamlingene. Egentlig er det jo litt logisk også, vi har jo et mye lengere liv med missbruk av karber bak oss, så ikke så rart om vi har større grad av følsomhet mot karber og mer insulinresistens....

Dollsine: Jeg tror også når en reiser og bor på hotell, så er det kjempesmart å heller tenke generell lavkarbo og tenke igjennom hva ekstra en skal tillate seg å spise - og så faktisk spise det med god samvittighet og ikke stresse med det. Håper du får en kjempekoselig tur neste uke
Når det gjelder boka til Torkil, så gir nok han mye generelle råd, jeg er selv foreks litt striksere enn boka. Prøver å tolke de signalene kroppen min gir meg i forhold til hva som fungerer best. Men tror det er en kjempefordel å lese masse om dette, jo mer man fortår , jo lettere blir det nok å tolke kroppens signaler på riktig måte

Gammel 06-08-11, 10:24   #2544
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Denne boka til han kompisen deres, Torkil... hva er det for ei bok ?
Er det en ketoseguru, eller ? Kanskje jeg har gått glipp av noe her ?

Gammel 06-08-11, 10:24   #2545
Dollsine
Gjest

Jeg er med deg på tanken om at vi "gamle" er mindre følsomme for hva vi spiser!

Jeg leste boka hans for lenge siden; i fjor sommer eller noe sånt. Men ut fra diskusjonen som har vært de siste dagene, trodde jeg det var gitte matvarer en måtte spise for å komme i gang/i ketose? Det har jeg ikke gjort som bare begynte. Det var derfor jeg tenkte det kunne være lurt å gå tilbake og lese den igjen. He he he: så innlegget ditt nå Sanna. Han er en guru ja; ala Hexeberg, Skaldeman osv. Selv om jeg trives med kostholdet så ønsker jeg å kvitte meg med noen kilo også, og det er å finne hvordan som blir gåten jeg må jobbe med. Denne kroppen sender så mange signaler at jeg blir forvirret. Så at Prutti var skrubbsulten etter å ha spist; sånn har jeg det ofte!

Mer om dette senere: nå må jeg gå - blir dere med??

Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 10:45   #2546
bente1
Seniormedlem

Sjekk ketolyse.no, Sanna, der finner du guruen bak ketolysekuren, og der selges også boka.

God tur, Dollsine, jeg blir nok ikke med på tur i dag. Må begynne å jobbe litt ute, det er oppholdsvær - hadde håpet å få malt en det utendørs i ferien, tenkte å starte med litt vasking av husvegger i dag. Det får bli min trimdose for i dag Går jeg tur nå, kommer jeg bare til å synke ned i sofaen etterpå, kjenner jeg meg selv rett......

Gammel 06-08-11, 10:47   #2547
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Jeg er med deg på tanken om at vi "gamle" er mindre følsomme for hva vi spiser!

Jeg mente at vi gamle var mer følsomme da - spesielt for karber, men kanskje også for proteiner, siden vi ikke har sånne unge muskuløse kropper lenger

Gammel 06-08-11, 11:11   #2548
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 39
Rikkem0r er på en erverdig vei

God morgen=)

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

RikkemOr: Hvis pizzaen var lavkarbo, så var det jo bare den sjokoladen og atkinsbaren som hadde mye karber - så ikke sikkert det ble så altfor ille? Uansett: spist er spist, ny dag i dag
Har forresten, etter å ha fulgt med her på hva noen kan spise og fremdeles være i ketose, en liten følelse av at dere unge kanskje er litt mindre karbohydratfølsomme enn oss gamlingene. Egentlig er det jo litt logisk også, vi har jo et mye lengere liv med missbruk av karber bak oss, så ikke så rart om vi har større grad av følsomhet mot karber og mer insulinresistens....

Jada, pizzaen var lavkarbo den (den har blitt frokost idag også ), men likevel var det mye sjokolade inkl atkinsbaren, og en del jordbær med fløte liksom i tillegg til maten... Følte jeg var et mat-sjoko-monster som ikke vill stoppe Men jah, spist er spist så det er ingenting å gjøre med det nå Bare å spise bedre idag..
Håper været holder seg hos deg Bente, så du får unna litt ute =) Jeg burde vært ute og klipt enga mi, men haaaater det...Gruer meg til alle de forferdelige dyra som bor der kommer å angriper meg

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 11:17   #2549
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Hallooooooo, er ikke vi muskuløse ?
Jeg har iallefall noen fine muskler rundt livet og jammen henger det noen under armene óg.....
Fra spøk til revolver. Det meste går tregere jo eldre en blir. Metabolismen blir mer og mer svekket, tilslutt har vi knapt noe håp....
Ække greit å bli gammel, men alternativet er dog værre.

Jeg synes litt synd på meg sjøl i dag, for nakken og hodet verker som besatt.
Har nok vært litt mye hard jobbing, for en gammal krok.
Jeg led meg gjennom et par timer med husvask og støvsuging, men så måtte jeg ramle ned på sofaen med varmepute på nakken.
Nå piper vaskemaskinen, men orker ikke henge opp tøy nå.....
Ikke har jeg matlyst, men tørst er jeg, det er ikke ofte !
Og da har jeg selvfølgelig ikke annet enn kjedelig vann å drikke.
Nå har jeg jo fått meg ismaskin, så da får en sånn brusmaskin bli det neste!!

Gammel 06-08-11, 11:27   #2550
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Jeg har også boka til Torkil, og synes igrunn det står lite om selve kuren! Det står veldig mye om hvordan karber påvirker kroppen og om insulinresistens, men kun en side og to om hvordan man kan gjennomføre. Han skriver faktisk mer om hvordan man skal spise etter man er ferdig med kuren...

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.