Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-08-11, 07:49   #2376
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Godmorgen kjære dere Ønsker dere en god dag!

I dag var veiedag for meg. Var ganske spent, for har ikke vært på vekten etter ferien. Tenkte det var unødvendig å stresse seg opp over vannkilo før jeg hadde stabilisert meg igjen i ketose. Og vekta viste -1.1 kg
Var storfornøyd -ja, vet det er på to uker - men en av de ukene var jeg tross alt på ferie og hadde noen utskjeielser. Regner derfor med at all nedgangen har vært denne uken, så kanskje kroppen min faktisk fikk en liten boost av å være ute av ketose noen få dager
Har slitt litt med å holde fokus i helgen, litt lei liksom, men kjenner at dette virkelig gir meg ny motivasjon

Jippi, det var jo toppers.
Jeg veide 1 kg mer i dag enn før helga.
Men det er det der med veiing hver dag da........
Jeg drikker 1,5-2 l vann hver dag, men synes ikke jeg går mye på do.
Merkelig.... føler meg helt oppblåst og stappa. Ikke spiser jeg salt mat, og ikke salter jeg. Bortsett fra at det er litt salt i meierismør da.
Nå tror jeg at jeg ikke skal stresse med vannet likevel. Jeg har alltid drukket lite.
Nei, nå må jeg gjøre meg klar for å gå på jobb. Har seinvakt i dag......

Gammel 01-08-11, 08:03   #2377
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Jippi, det var jo toppers.
Jeg veide 1 kg mer i dag enn før helga.
Men det er det der med veiing hver dag da........
Merkelig.... føler meg helt oppblåst og stappa. Ikke spiser jeg salt mat, og ikke salter jeg. Bortsett fra at det er litt salt i meierismør da.
Nå tror jeg at jeg ikke skal stresse med vannet likevel. Jeg har alltid drukket lite.
Nei, nå må jeg gjøre meg klar for å gå på jobb. Har seinvakt i dag......

Jeg går også sjeldnere på do, Sanna, tror det er for at det er mindre "fyllmasse" i kosten når vi spiser lite karber. Nå går det gjerne 2-3 dager mellom hver gang, men er aldri hard og vond i magen mer da, og etter at jeg begynte med cocosa i teen er det blitt enda bedre.

Jeg tror jeg drikker vel mye vann jeg. Har alltid hatt et stort veskebehov og drukket mye vann, og nå er jeg enda oftere tørst enn før. Tror jeg er oppe i 4-5 l mange dager..... Ja, løper på do konstant, hehehe

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 08:07   #2378
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Jeg går også sjeldnere på do, Sanna, tror det er for at det er mindre "fyllmasse" i kosten når vi spiser lite karber. Nå går det gjerne 2-3 dager mellom hver gang, men er aldri hard og vond i magen mer da, og etter at jeg begynte med cocosa i teen er det blitt enda bedre.

Jeg tror jeg drikker vel mye vann jeg. Har alltid hatt et stort veskebehov og drukket mye vann, og nå er jeg enda oftere tørst enn før. Tror jeg er oppe i 4-5 l mange dager..... Ja, løper på do konstant, hehehe

Bommelibom, hver dag, - men jeg det jeg mener, er at jeg synes jeg må sjelden få ut alt det jæ..... vannet jeg drikker. Det klorer seg bare fast i kroppen !

Gammel 01-08-11, 08:10   #2379
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Bommelibom, hver dag, - men jeg det jeg mener, er at jeg synes jeg må sjelden få ut alt det jæ..... vannet jeg drikker. Det klorer seg bare fast i kroppen !

Prøv å drikk mer - for meg er det slik at jo mer jeg drikker, jo mindre vann holder kroppen på. En ekstra motivasjonsfaktor: Torkil sier at om en drikker iskaldt vann, øker en forbrenningen, for en må varme opp det kalde vannet, så jo mer iskaldt vann du drikker, jo høyere forbrenning får du

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 13:36   #2380
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 39
Rikkem0r er på en erverdig vei

Heihei alle sammen =) Imorgen skal jeg hjeeeem Gleder meg =)=)=)

I dag var veiedag for meg. Var ganske spent, for har ikke vært på vekten etter ferien. Tenkte det var unødvendig å stresse seg opp over vannkilo før jeg hadde stabilisert meg igjen i ketose. Og vekta viste -1.1 kg

Så braaaaa Bente!

Hmmmmm, har ikke jeg lest en plass at både for mye OG for lite salt kan gjøre at man binder vann? Det blei litt sånn kaste-rett-ut-påstand... Men mener jeg har lest det en plass altså, har bare ikke tid til å leite det opp nå
Må vel jobbe litt igjen jeg... Håper alle har en superduper dag

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 15:29   #2381
Dollsine
Gjest

Er innnom bare i all hast: ett glass eller to iskaldt vann på morgenen får fart på magen og bommelibom. Snakkes!

Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 16:05   #2382
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Heihei alle sammen =) Imorgen skal jeg hjeeeem Gleder meg =)=)=)

Å, så bra for deg RikkemOr - og du har holdt deg i ketose hele tiden??? -det er virkelig imponerende hvis du har klart det, syns jeg

Da var jobben ferdig for i dag, rolig morgen, siden jeg kom inn kl. 7, men resten av dagen var ganske stress - sjefen min var tilbake på jobb og hun hadde masse ting jeg skal ordne med denne ene uken før jeg igjen skal ha fri.... Også hodet mitt som egentlig er fullstendig i feriemodus

Har akkurat handlet inn litt mat, så i dag blir det tacosalat til middag. Skal prøve å vente litt til, så det ikke blir så mye småspising utover kvelden - jeg er veldig til kveldsspiser

Gammel 01-08-11, 17:07   #2383
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 39
Rikkem0r er på en erverdig vei

Å, så bra for deg RikkemOr - og du har holdt deg i ketose hele tiden??? -det er virkelig imponerende hvis du har klart det, syns jeg

Da var jobben ferdig for i dag, rolig morgen, siden jeg kom inn kl. 7, men resten av dagen var ganske stress - sjefen min var tilbake på jobb og hun hadde masse ting jeg skal ordne med denne ene uken før jeg igjen skal ha fri.... Også hodet mitt som egentlig er fullstendig i feriemodus

Har akkurat handlet inn litt mat, så i dag blir det tacosalat til middag. Skal prøve å vente litt til, så det ikke blir så mye småspising utover kvelden - jeg er veldig til kveldsspiser

Har vært i ketose hele tiden faktisk ja Nå gjenstår det å sjekke i kveld da men må jo si at jeg hadde igrunn ikke trodd at jeg kom til å klare det... Så er igrunn fornøyd med det asså For det har vært et par usannsynlig kjipe dager kan jeg fortelle! Nå alle andre har sitti å dytta innpå sjokolade og potetgull på lørdagene(ooog litt på søndag)... Og når jeg har kommet til 3-kaffen på søndag og vaffel-lukta slår imot meg... Ja da synes jeg nesten litt synd på meg selv
Har heller ikke røyka her ute, røyka jo i 3 uker hjemme(etter 6mnd pause i forkant)... Meeeen har kjøpt røyk så det blir nok litt røyking igjen når jeg kommer hjem Er sånn at jeg gleder meg til å lage kaffelatte, ta med meg macen og latte'n ut, ta meg en røyk og roe heeeelt ned=) Mmmm *Good Times*

Hodet kommer ganske fort inn i jobbmodus igjen vettu Bente, også er det jo ikke lenge til ferie igjen heller Se frem til det du mens du jobber med lasset hun har gitt deg

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 17:14   #2384
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Godt å høre dere har det bra

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 18:15   #2385
bente1
Seniormedlem

Tok en liten sjekk i Ketolyseboka i dag angående det med vann. Torkil sier faktisk at bare ved å øke vanninntaket med en halv liter per dag, kan man øke forbrenningen så mye at det utgjør 3kg vektnedgang i løpet av ett år! Plutselig ble det helt greit å løpe og tisse hele tiden

Gammel 01-08-11, 18:18   #2386
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Jo kalde, jo bedre.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 18:37   #2387
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Jo kalde, jo bedre.

Jepp!
Jeg skulle kjøpe nytt kjøleskap da jeg skiftet kjøkkenet, men har utsatt det til salget. Så nå i helgen bestilte jeg kjøleskap m isbitmaskin på salg, når det kommer blir det enda enklere å ha en mugge med vann med isbiter i foran seg på bordet kontinuerlig

Gammel 01-08-11, 19:12   #2388
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Wæææææ..... også jeg som hater kaldt vann. Drikker jeg en god slurk, får jeg ulidelige smerter over øynene. Ikke kan jeg smånippe til et glass heller,i allefall ikke på jobb, for arbeidssituasjonen er så hektisk, at det er det ikke rom for. Har lite tilgang på vann og ingen mulighet for å bære rundt på ei flaske.
3kg på ett år, det er ikke mange grammene i uka, så det står jeg over !
Tror jeg fortsetter å drikke, når jeg er tørst.

Gammel 01-08-11, 19:12   #2389
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Luksus!

Gammel 01-08-11, 19:37   #2390
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Luksus!

Ja, luksus -men jeg har minimalt med frysemulighet og et kjøleskap der det drypper vann på matvarene med jevne mellomrom, så jeg må kaste mat.... Så syden jeg måtte ha ny fryser og kjøleskap uansett, unnte jeg meg litt ekstra luksus ....sparte flere tusen på å vente til salget da....

Hvordan går det med magen og stumpen, Pruttilutt? -Har du hørt på oss gamle og vært hos legen i dag??

Gammel 01-08-11, 19:42   #2391
Dollsine
Gjest

Heisann. Jeg er opplest (og vedtatt?) og ser at dere holder koken. VELDIG BRA!!! Og enn at du Rikkem0r er ferdig med økta di da; det har jo gått så fort at jeg nesten ville sagt du har igjen en uke ennå
Og så bra du har greid å holde ketosen hele tiden; du er flink! Jeg er helt sikker på at den sjokkisen og potetgullet de andre spiste egentlig ikke var så godt lell. Jeg bruker å tenke på situasjoner hvor potetgullet ikke smakte til forventningene (noe det sjelden gjør fordi forventningene er skyhøye) og da er det lettere å overse det. Det samme gjelder sjokolade; hadde en super sjokoladeopplevelse for leeeeenge siden på en fjelltur, altså den optimale sjokoladeopplevelsen. Siden den gang har ikke sjokolade smakt like godt, noe jeg minner meg selv på når det stormer som verst. Jeg bruker også å si at jeg nok er ganske enkel i hodet siden jeg kan "narre meg selv" på dette viset. Gang etter gang etter gang.....

I dag har jeg vært ute og gått en skikkelig langtur; 14 km ble det til slutt. Hadde nok tømt diverse lagre da jeg kom hjem for jeg har vært sulten siden, selv om jeg nå har spist middag to ganger og resten av turmaten min + masse vann (og litt pepsi max.... sånn litt flink-i-dag-og-har-gjort-meg-fortjent-til-en-skvett) Tror jeg sovner godt til kvelden; er ganske sigen allerede.

Bente får tenke på at det er bare noen få dager til, så er det andre som kan ta over jobbet. Misunner deg 14 dager i varmen ja! Her har det bare blitt bilferie i år; noen småturer hit og dit. Tenker det er greit det, siden sommeren er for såvidt fin. For meg er dette godt nok; ca 15-17 grader, regnskurer, stort sett overskyet, og litt vind. Sistnevnte har vært iskald de siste dagene og det er ikke godt da. Det har vært greit å gå turer, jobbe ute i hagen med de tempene vi har hatt. Nå hører det med til historien at jeg kjeder vettet av meg hvis jeg ligger pal og bare soler meg. Hvertfall her i Norge, i syden er det anerledes - der ligger jeg på timesvis Aldri gjør jeg så mye husarbeid som når det endelig er vær til å ligge ute og sole seg

Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 20:34   #2392
bente1
Seniormedlem

Dollsine: Skal bare være hjemme de to ukene, så er ikke sikker på om det blir så mye sol på meg akkurat - foreløpig har det i alle fall vært litt vel typisk vestlandssommer... Men gleder meg uansett til å ha fri - lange frokoster med sønnen min og late dager
Må si jeg er utrolig imponert av de lange turene dine, altså! Flink!!!! Selv greier jeg bare få til noen småtuerer av og til..... Men ryggen og knærne er i alle fall blitt mye bedre etterhvert som jeg har gått ned i vekt, så kanskje blir det mer etter hvert

Gammel 01-08-11, 20:40   #2393
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Ja, luksus -men jeg har minimalt med frysemulighet og et kjøleskap der det drypper vann på matvarene med jevne mellomrom, så jeg må kaste mat.... Så syden jeg måtte ha ny fryser og kjøleskap uansett, unnte jeg meg litt ekstra luksus ....sparte flere tusen på å vente til salget da....

Hvordan går det med magen og stumpen, Pruttilutt? -Har du hørt på oss gamle og vært hos legen i dag??

Magekrampene har roet seg, samme med mensen. Stumpen er litt...såsomså. Tilbragte en god stund på lillerommet i 23-tiden i går, ikke fullt så smertefullt i etterkant, men kan nok ha sin forklaring i at jeg dytta på med salve. Nuvel. Den ukentlige legetelefonen er unnagjort i dag; og siden det i bunn og grunn er en psykiatrisk tjeneste, så fikk jeg unnagjort litt mentalt stress der, men fikk nå nevt dette i en bisetning. Skal forsøke krem, mer vann og ev. noe mer olje før jeg kommer inn. Den 18. skal jeg uansett til gyn+urolog+gastrolog+nevrolog+fysio på sykehuset her, så de vil nok finne dem

Bestis kommet hjem! Og vært på besøk! ååå, det gjorde godt i sjelen. Bare ligge i hver sin del av sofaen, stirre på tv-en og bare-eksistere-trenger-ikke-si-så-mye-hele-tiden. <3 <3 Over to måneder siden sist, så! Påfyll av sjelekos. Enda i ketose, godt er det. Hilsen Prutti (fordypt i Isfolket i solværet - vel og merke innendørs) + ( )

Gammel 01-08-11, 21:18   #2394
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Gubbevares, her er man uten forum i to dager, og så er det 3-4 nye sider! Skravlehøner!

Bente: For et fantastisk resultat i ferien!!

Her er det tilbake på vann(fett)vogna igjen idag, og det føles veldig godt altså! Feriens utskeielser har resultert i 1 kg opp, men siden jeg håper det bare er vann, så slipper jeg kanskje å endre tickeren?! *blafrer med øynene*

Ellers er det travle dager for tiden altså...har knapt tid å sette meg ned med dataen, men jeg skal være flink med maten altså!

Rikkemor: God tur hjem!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 21:26   #2395
Dollsine
Gjest

Dollsine: Skal bare være hjemme de to ukene, så er ikke sikker på om det blir så mye sol på meg akkurat - foreløpig har det i alle fall vært litt vel typisk vestlandssommer...

Ehm...kremt...*pinlig* Det var Sanna som skulle til Kypros....
Men du kan gjerne slenge deg med; unner deg og sol og varme jeg

Kan ikke være borte fra denne tråden vet du Maria; her henger en jo etter bare etter noen timer borte fra dataen. Herlig!

Jeg liker å gå jeg, men driver i grunnen ikke med noe annen form for trim. Eller...jeg trener i treningsstudio med fokus på nedre del av kroppen, dvs knær. Når jeg husker å dra dit *ler*. Jeg bruker å høre på musikk, radio eller lydbok når jeg går og da storkoser jeg meg. Anbefales!

Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 21:43   #2396
bente1
Seniormedlem

Godt magen og stumpen er bedre kjære Pruttilutten - og kjekt å høre at du har kost deg sammen med bestisen

MariaB - velkommen tilbake på fettvogna - du kommer nok til å synes det er deilig å være i ketose igjen - og en kg vann er nok borte kjapt som bare det

Dollsine - jeg henger meg mer enn gjerne med Sanna jeg..... Flere som blir med??? Kanskje mannen hennes ikke blir så happy da om vi krasher ferien deres....
Av trim foretrekker jeg dansingern - men det blir lite av det om sommeren, starter opp igjen når skolen starter, gleder meg til det, ja

Gammel 01-08-11, 21:58   #2397
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Sitat:

Dollsine - jeg henger meg mer enn gjerne med Sanna jeg..... Flere som blir med??? Kanskje mannen hennes ikke blir så happy da om vi krasher ferien deres....

Han ville blitt glad til han, for da slapp han ligge på stranda.
Og han kunne heller sitte på en taverna med ølet sitt.

Gammel 01-08-11, 21:59   #2398
Dollsine
Gjest

Jeg henger meg mer enn gjerne med Sanna jeg..... Flere som blir med??? Kanskje mannen hennes ikke blir så happy da om vi krasher ferien deres....

Hvilken mann ønsker ikke å være sammen med mange flotte damer som svermer rundt ham dagen lang?? Tenker vi slenger oss med alle mann jeg!
Sommer, sol, skravvel og varme - her kommer vi. Prutti: mørke solbriller til å stenge ut lyset, masse isbiter og parasoll er tingen for deg. Tenk hvor kjekt det ville vært!

Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 22:13   #2399
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Blir gjerne med til syden jeg! Halleluja, det hadde vært deilig!

Mmm..en liten anbefaling; Kavlis osteskiver med f.eks bacon eller jalapeno smak, sprøstekt i ovnen blir nyyyydelige knekkebrød!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 22:18   #2400
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Hahaha! Der strakk jeg litt på smilebåndet, gitt Men synes vittelig vi skulle iført oss de kuleste bikiniene ever og dansa alle sammen på stranda, bare så valker, overflødig hud og det som verre er blendet alle Wuh!
Kald is-te, solbriller og musikk på ørene - sammen med dere! I'm in!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:45.