Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 31-07-11, 15:28   #2351
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Jeg tør ikke gå på do, Bente.

Uff, uff, uff vennen, syns så synd på deg Noe avførende kan kanskje hjelpe ja og så bruke masse salve etterpå. Får du tømt deg skikkelig med avføringsmidler, kan du kanskje gå noen dager uten å gå på do, og ved flittig salvebruk kan du da kanskje bli mye bedre på den tiden. Har ikke hatt forstoppelse etter at jeg startet lavkarbo, men har vært enormt plaget med det når jeg har prøvd å slanke meg på lav fett høy karbo kosthold. -Og det er sååå vondt, så føler veldig med deg. Når det har vært ille har jeg tydd til avføringsmidler. Forebyggende er både linfrø og cocosa ideelle på dette kostholdet

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 15:52   #2352
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sitat:

Jeg prøver og prøver, hvert 5. minutt sitter jeg et par minutter, men så blåser det seg opp. Kjøpte salve på fredag og det hjelper masse. Kanskje jeg bare må la det stå til, denge på med salve etterpå og vente til i morgen så jeg får kjøpt noe lurt... Laxoberal-dråper skal visst være greit? Noen erfaringer?

Nei, ikke la det stå til.
Du gjør det bare værre.
Er redd du ta en klyx. Det er min erfaring fra mange år i helsevesnet.

Gammel 31-07-11, 15:56   #2353
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Nå har jeg spist en liten konfektbit for å få i meg cocosa. Kaffekopp med fløte og en stor ts cocosa. Seig i munnen
Skal begynne på kjøttkakefarsen nå, blir en variant med 50 gram fetaost og masse olje og krydder i.

Har bestemt meg for at jeg ikke må på do i det hele tatt, det er bare noe jeg tror siden jeg har litt noia for det. Så får vi se. Skal fortsette smøringen til fredag, forhåpentligvis har jeg blitt en erfaring rikere. *se på vannflaska si*
jædda...

god middag alle

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 15:56   #2354
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Nei, ikke la det stå til.
Du gjør det bare værre.
Er redd du ta en klyx. Det er min erfaring fra mange år i helsevesnet.

Får i kveld, så skal se hvordan ståa er da Takk for råd, snille du

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 16:01   #2355
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Må le oppi alt dette.
Rett under her står det linker til sponsede koblinger.
Og det første jeg ser er, - "Tarmskylling i Oslo".

Gammel 31-07-11, 16:22   #2356
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Lurer sånn på hvordan det blir å innhente ketosen igjen...

Blir det nye 14 dager med hodepine? Og tørste? Og det andre som hører med - ELLER slipper jeg billigere unna fordi jeg ikke har vært ute av ketosen så alt for lenge?

Anyone??

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 16:25   #2357
Nysgjerrig nok
Medlem

God bedring Pruttis!

Gammel 31-07-11, 16:33   #2358
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Hahaha, tarmskylling
Nysgjerrigpia: Jotakk, det retter vel på seg.

Jeg opplever i alle fall mindre problemer når jeg går tilbake til ketose,men det varierer litt på tiden du har vært ute av den. Flere uker kan gi trøbbel, men er det snakk om dager trenger det ikke bety stort.

Gleder du deg?

Gammel 31-07-11, 16:57   #2359
Nysgjerrig nok
Medlem

Hahaha, tarmskylling
Nysgjerrigpia: Jotakk, det retter vel på seg.

Jeg opplever i alle fall mindre problemer når jeg går tilbake til ketose,men det varierer litt på tiden du har vært ute av den. Flere uker kan gi trøbbel, men er det snakk om dager trenger det ikke bety stort.

Gleder du deg?

Ser fram til fortsettelsen ja, - men kanskje ikke hodepinen... Men ja: jeg gleder meg til å føle meg sånn litt lett og god i kroppen, og gleder meg til å ta noen flere steg i riktig retning ift størrelsen. Helt klart!

Ser lyst på det, å "komme i gang" igjen. Skikkelig.

Har noen "private" downs nå, så det skal bli godt å få noen fysiske "ups" på et vis. Det er jo på en måte litt "ego-prosjekt" dette her, bruke tid på seg selv for sin egen del. Og det tror jeg blir bra nå.

Gammel 31-07-11, 17:04   #2360
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Lurer sånn på hvordan det blir å innhente ketosen igjen...

Blir det nye 14 dager med hodepine? Og tørste? Og det andre som hører med - ELLER slipper jeg billigere unna fordi jeg ikke har vært ute av ketosen så alt for lenge?

Anyone??

I ferien var jeg bare noen få dager ute av ketose. Det tok meg 2 dager å komme i ketose igjen, og jeg merket absolutt ingen av de samme abstinenssymtomene som da jeg startet Sannsynligvis pga at jeg hadde spist veldig lite ekstra og bare noen få dager - så forhåpentligvis går det like lett for deg også

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 17:09   #2361
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Min erfaring er at "personal downs" (som jeg har cirka annen hver time) blir forsterket pga. ubalansert blodsukker, så straks ketosen slår inn blir det yyyyderst bedre. Håper det retter på seg og at du føler deg bedre snart <3

Gammel 31-07-11, 17:24   #2362
Nysgjerrig nok
Medlem

Min erfaring er at "personal downs" (som jeg har cirka annen hver time) blir forsterket pga. ubalansert blodsukker, så straks ketosen slår inn blir det yyyyderst bedre. Håper det retter på seg og at du føler deg bedre snart <3

Takk! Erfaringen tilsier jo at jeg lander på beina denne gangen også - men litt slitsomt mens det står på. Ikke alltid ting blir som man tror (sjeldent egentlig) og noen ganger skulle jeg ønske at jeg hadde et forvarsel på at jeg straks er tom for tålmodighet..

Håper letthetsfølelsen i ketosen bidrar til et lettere sinn også. Ikke at jeg er så tungsinnet nå - men likevel kanskje ikke lengst lunte for tiden.. Hehe - kanskje fordi jeg falt ut av ketosen og "syndet" litt.
Gudene vet!

Skal igang med knekkebrødbaking straks, tenker at da er jeg "i gang". Men det er sol - og livet er et "fruktfat": handler om evnen til å forsyne seg noen ganger.. :-)

Gammel 31-07-11, 17:31   #2363
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Takk! Erfaringen tilsier jo at jeg lander på beina denne gangen også - men litt slitsomt mens det står på. Ikke alltid ting blir som man tror (sjeldent egentlig) og noen ganger skulle jeg ønske at jeg hadde et forvarsel på at jeg straks er tom for tålmodighet..

Hvis du trenger lufte litt til fremmede, utenforstående ører, så er det bare å slenge inn en PM
Det er slitsomt når det står på, ja. Is i magen, så langt det går, vennen.

Gammel 31-07-11, 18:31   #2364
bente1
Seniormedlem

Håper det går seg til, sender deg en stor trøste Du må bare ikke være redd for å blåse ut her inne heller, her er vi for å støtte hverandre uansett og takhøyden er høy som et kirketårn

Gammel 31-07-11, 18:40   #2365
bente1
Seniormedlem

Det var litt dårlig med mat i huset, og jeg orket ikke tanken på egg eller omelett til middag i dag også. -Men så kom jeg på at jeg hadde både litt rømme og litt fløte - så da ble det rømmegrøt. Lenge siden jeg har spist det, så det smakte godt Og så er jeg jo alltid fornøyd når jeg finner måter å få opp fettinntaket på

Helgen går mot slutten, jobb igjen i morgen Trives litt for godt med å ha fri for tiden, kjenner jeg....

Gammel 31-07-11, 18:47   #2366
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Yes.... jeg har laget is. I ismaskin.
Litt kjedelig kanskje, tilsatte bare vanilje og hadde litt for lite søtning i. Men jaggu var det godt. Har ikke smakt is på flere måneder.
Og jeg har snekret sammen ketolysebrød og litt italiensk salat til matpakken i morgen.
Ja, for det er jobb igjen nå en stund, før jeg reiser 2 uker til Kypros.

Gammel 31-07-11, 22:03   #2367
Dollsine
Gjest

Hm....her kan man ikke ta en dag borte fra pc'n uten å bli hengende langt etter nei! Velkommen tilbake fra ferie Nysgjerrig nok. Godt å ha deg tilbake. Ketosen kommer til deg regner jeg med. Jeg hoppet ut ca 10 dager (lå på opp til 50 g kh pr dag) og merket ikke særlig til overgangen da jeg startet på igjen. Og husk at ferie er ferie og hverdag er hverdag. Fortsatt er det flest av de siste

Stakkars deg Prutti; du har det ikke bra!!! Viktig å høre på gode råd her slik at du får ordnet dette akutte nå - og slik at du ikke kommer i samme situasjon senere. Og jeg vet du gjør akkurat det. Tenker på deg Og så bra du utsatte vekta enda en måned. Og om du så blir å lese det forb%€#/te tallet (eller et lignende) når du får den tilbake - ja så da? Da er vi to i samme båt vi, og jeg kommer til å bruke alle dine argumenter til meg for deg Husk at vekta i seg selv ikke er avgjørende for om du går ned eller ikke! Veldig bra det ikke skal få vippe deg av pinnen.

Lurer på om vi har samme type vekt Sanna? Det du beskriver er akkurat som min vekt - med 20 kg mer i displayet da.... Jeg kan godt veie 600 gram mer en dag enn dagen før, men tenker det må ha med vann å gjøre. Selv om jeg ikke vet hva/hvordan/hvorfor. Derfor er det som du sier mye bedre å bruke målband og klær som tegn på ståa. Men .... Herlighet! Enn å veie bare 62 kg For meg er det utrolig.......Du har vært kjempeflink og utholdende!

Sanna: SOFTIS???? Og Kypros?? Der var jeg for ett par år siden, godt og varmt. Må vel begynne å tenke på tur jeg og, det er bare to uker igjen til hverdagen tar til

Og forresten dere..jeg lurer på en ting.... I går kveld begynte jeg plutselig å hovne opp i hele kroppen. Det var skikkelig ubehagelig fordi det sprengte på. Jeg drakk og drakk vann uten at det hjalp. Jeg kan ikke annet enn å skjønne at det må ha spist noe. Vi hadde taco til middag, og jeg spiste kjøttdeig, egenkomponert tacokrydder, salat med olje, rømme og tacosaus. Til maten drakk jeg ett glass pepsi max. To timer senere spiste jeg en atkins cruncy bar, 30 grams. Det var etter denne at det startet. Jeg drakk en kopp te med suketter i sammen med sjokkisen. Har litt etterslep av hovenheten i dag og. Er det noen som kjenner til at barene kan gi slik reaksjon, eller kunne det vært noe med/i maten eller pepsien?

Sist redigert av Dollsine : 31-07-11 kl 22:09. Årsak: Måtte skrive mer!
  Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 22:08   #2368
bente1
Seniormedlem

Hvordan går det med stumpen, Pruttis? Tenker på deg

Gammel 31-07-11, 22:14   #2369
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Stakkars deg Prutti; du har det ikke bra!!! Viktig å høre på gode råd her slik at du får ordnet dette akutte nå - og slik at du ikke kommer i samme situasjon senere. Og jeg vet du gjør akkurat det. Tenker på deg Og så bra du utsatte vekta enda en måned. Og om du så blir å lese det forb%€#/te tallet (eller et lignende) når du får den tilbake - ja så da? Da er vi to i samme båt vi, og jeg kommer til å bruke alle dine argumenter til meg for deg Husk at vekta i seg selv ikke er avgjørende for om du går ned eller ikke! Veldig bra det ikke skal få vippe deg av pinnen.

Søta Jeg er glad jeg ikke får vekta før 1. september. Slapper mer av og slipper det uendelig store presset om å veie seg hele tiden. Nå er målet å være i ketose hele august! Noe godt må vel komme med det Mer enn nok å ta av

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Hvordan går det med stumpen, Pruttis? Tenker på deg

Stumpen er rolig og grei, den. Spent på dagene framover nå, ja... Om det ikke skjer noe til i morgen rusler jeg ned til legemannen og sier det som det er

Tenker på dere også
Nå skal jeg, i pysjen og alt, sette meg ut på trappa så jeg får i meg litt luft og nikotin, så blir det kveld. 3. uke sykemelding nå, begynner bli kjedelig, mhm! Sååå lyst på noe godt - får hente osten om det blir grusomt

Gammel 31-07-11, 22:23   #2370
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Sitat:

Og forresten dere..jeg lurer på en ting.... I går kveld begynte jeg plutselig å hovne opp i hele kroppen. Det var skikkelig ubehagelig fordi det sprengte på. Jeg drakk og drakk vann uten at det hjalp. Jeg kan ikke annet enn å skjønne at det må ha spist noe. Vi hadde taco til middag, og jeg spiste kjøttdeig, egenkomponert tacokrydder, salat med olje, rømme og tacosaus. Til maten drakk jeg ett glass pepsi max. To timer senere spiste jeg en atkins cruncy bar, 30 grams. Det var etter denne at det startet. Jeg drakk en kopp te med suketter i sammen med sjokkisen. Har litt etterslep av hovenheten i dag og. Er det noen som kjenner til at barene kan gi slik reaksjon, eller kunne det vært noe med/i maten eller pepsien?

Det der kan virke som en allergisk reaksjon, eller kanskje en intoleranse mot noe du har spist. Tenk etter om noe av det du spiste, er noe du ikke har spist før/eller spist for lenge siden.
Eller kanskje kroppen din rett og slett ikke liker tilsetningene i pepsien eller baren, nå som den har vent seg til lavkarbo.

Gammel 31-07-11, 22:27   #2371
bente1
Seniormedlem

Stumpen er rolig og grei, den. Spent på dagene framover nå, ja... Om det ikke skjer noe til i morgen rusler jeg ned til legemannen og sier det som det er

Tenker på dere også
Nå skal jeg, i pysjen og alt, sette meg ut på trappa så jeg får i meg litt luft og nikotin, så blir det kveld. 3. uke sykemelding nå, begynner bli kjedelig, mhm! Sååå lyst på noe godt - får hente osten om det blir grusomt

Godt å høre at du ikke har noen problemer i kveld- og ja, ta en tur til legemannen du, kanskje smart uansett for sikkerhetsskyld

Tar en tur på trappa sammen med deg jeg....

Gammel 31-07-11, 22:28   #2372
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Eller kanskje kroppen din rett og slett ikke liker tilsetningene i pepsien eller baren, nå som den har vent seg til lavkarbo.

Jeg må jo få tilføye at jeg veier mer mandager enn søndager og det spørs om det har noe med maten i helga å gjøre. Spiser ikke barer hver helg, men drikker pepsin min i helgene (+ litt i ukedagene). Må jeg forsake den.... vel....

Taco spiser vi gjerne hver helg. I går kom alt dette vannet så brått og det var så mye at det var tydelig at noe ikke stemte. Tror jeg må følge med dette litt mer faktisk.......
Takk for at du svarte meg!

Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 22:31   #2373
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Jeg tror det må være den baren jeg, alt det andre hørtes jo helt greit ut. Enten allergisk, eller at det rett og slett ble for mye karber med den baren. Håper det slipper raskt

Gammel 31-07-11, 22:39   #2374
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Jeg tror det må være den baren jeg, alt det andre hørtes jo helt greit ut. Enten allergisk, eller at det rett og slett ble for mye karber med den baren. Håper det slipper raskt

Enig med deg Bente. Eller maxen....Eller en kombinasjon. Men jeg skal teste det ut en kveld og se hva som skjer. Det sitter i ennå dessverre; har helt i meg 2,5 liter i dag og er hoven ennå Takk til deg og!

Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 07:30   #2375
bente1
Seniormedlem

Godmorgen kjære dere Ønsker dere en god dag!

I dag var veiedag for meg. Var ganske spent, for har ikke vært på vekten etter ferien. Tenkte det var unødvendig å stresse seg opp over vannkilo før jeg hadde stabilisert meg igjen i ketose. Og vekta viste -1.1 kg
Var storfornøyd -ja, vet det er på to uker - men en av de ukene var jeg tross alt på ferie og hadde noen utskjeielser. Regner derfor med at all nedgangen har vært denne uken, så kanskje kroppen min faktisk fikk en liten boost av å være ute av ketose noen få dager
Har slitt litt med å holde fokus i helgen, litt lei liksom, men kjenner at dette virkelig gir meg ny motivasjon

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:57.