Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-07-11, 13:29   #1901
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Og dere, gjett hva jeg fant her om dagen da jeg kjedet meg litt på kvelden..

http://www.ideas4recipes.com/

På denne siden kan man skrive inn mellom 1-5 ingredienser av det man har i kjøleskapet, trykk på søkeknappen, og så kommer det opp middagsforslag etter hva man allerede har hjemme! Smart! Mange oppskrifter skal serveres med brød, ris osv, men da kan man jo bare lage en god salat istedet!

I kveld skal jeg lage en slags gryte med kjøtt, paprika, tomater, squash og ost. Gleder meg!

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 13:47   #1902
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 39
Rikkem0r er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Og dere, gjett hva jeg fant her om dagen da jeg kjedet meg litt på kvelden..

http://www.ideas4recipes.com/

På denne siden kan man skrive inn mellom 1-5 ingredienser av det man har i kjøleskapet, trykk på søkeknappen, og så kommer det opp middagsforslag etter hva man allerede har hjemme! Smart! Mange oppskrifter skal serveres med brød, ris osv, men da kan man jo bare lage en god salat istedet!

I kveld skal jeg lage en slags gryte med kjøtt, paprika, tomater, squash og ost. Gleder meg!

Genialt!

On a different note... Jeg veide alt i oppskriften på muffinsene og la inn på diett.no for å sjekke.. Det her er per porsjon, altså EN muffins!:
Energi 102 kCal
Protein 4.38 g (10 % ADI)
Karbohydrat 6.37 g (5 % ADI)
Fett 8.8 g
Natrium 97.5 mg (6 % ADI)

Det var en deeel! mer en hva jeg trodde merker jeg
Kan det være sukrin og splenda er lagt inn med 100gkarbohydrater/100g kanskje(96 på splenda? husker ikke helt)? For jeg ser ikke hvordan det ellers er mulig at det skal bli så villt..

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 13:52   #1903
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Aaah, fant ut at jeg kunne bytte om på det kakediagrammet og da viser den at sukrin er 82% av karbohydratene... Hmmm... Men det blir jo litt feil føler jeg...

Gammel 14-07-11, 16:26   #1904
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Etaeb: Jeg bryr meg ikke så veldig om det som står på ADI% jeg, vet ikke helt hva det regnes ut fra. Tar bare en multivitamin mineral hver dag for å sikre meg at jeg ikke får for lite av det. I tillegg til antall gram karber, er det energifordelingen du bør være mest opptatt av. Den får du fram ved å trykke på taben som heter Kakediadram (ellerKdiagram). Energiprosenten skal være ca 75% fett, 20% protein og 5% karber.

Appelsinpiken: Den var smart, altså! De aller fleste oppskrifter kan jo veldig lett tilpasses lavkarbo, og av og til føler man seg virkelig tom for ideer, så da kan det være kjekt med noe slikt

RikkemOr: Kan jo bare kutte vekk hele sukrinen og splendaen, det gir jo ingenting likevel - så får du et bedre bilde. Kan da ikke bli så mye i en enslig muffins - det tror jeg ikke ....og håper jeg ikke -de så så gode ut....

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 16:42   #1905
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

RikkemOr: Kan jo bare kutte vekk hele sukrinen og splendaen, det gir jo ingenting likevel - så får du et bedre bilde. Kan da ikke bli så mye i en enslig muffins - det tror jeg ikke ....og håper jeg ikke -de så så gode ut....

Jepp, jeg gjorde det Da havnet jeg på 2,69g karbohydrat på de 3 som lå igjen på benken som endte opp til å bli min frokost Nå ligger resten heldigvis i fryseren Så da er det jo mindre enn 1g karbohydrater per stykk, DET kan jeg like

Gammel 14-07-11, 16:52   #1906
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Jepp, jeg gjorde det Da havnet jeg på 2,69g karbohydrat på de 3 som lå igjen på benken som endte opp til å bli min frokost Nå ligger resten heldigvis i fryseren Så da er det jo mindre enn 1g karbohydrater per stykk, DET kan jeg like

Det var bedre ja, tror det blir bakst på meg i dag jeg.....

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 17:00   #1907
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Det var bedre ja, tror det blir bakst på meg i dag jeg.....

Jeg kommer til å bytte ut litt mer sukrin med splenda neste gang, sånn til tips=) Får nesten litt sånn vondt i halsen eller sånn av for mye sukrin merker jeg, men har kanskje noe med inntak også å gjøre?

Gammel 14-07-11, 18:18   #1908
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

AIngen mann er verdt tårer, med mindre han frir eller får en brå død !

MEGABRA!!!

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Her har fjonhauet jeg gått i fella igjen. Hans felle. Er så sinna! Kvalm! Uvel! Forbanna "#€%#"!! Nuvel.

Er du nå sikker på at det er du som har gått i hans felle? Ta styringen nå og se det som at han har gått i din felle. Kom igjen tuppa; dette fikser du. Jeg er en smule bekymret for drikkeplanene dine de neste dagene; så ta det med ro! For mye alkohol gjør at du mister kontrollen; det trenger ikke gjøre situasjonen noe bedre.... Hilsen gamlemor som husker veldig godt at hun var ung en gang

150 g fett 60-70 g protein 15-20 g karbohydrater.

Kan du gi eksempel på hva du har spist på disse tallene? Det er jo sånn jeg bør spise, men sliter med den ja...

Å holde seg stabil er værre enn vektnedgang, synes jeg.....

Gratulerer med målet ditt Sanna1! Jeg har ikke noe problemer med å holde vekten, men å gå ned derimot.... Kanskje vi skal bytte?

Appelsinpiken: det er nok teflonen som er gåen ja Jernia neste; den panna var kjempegod med høye kanter og lokk. Ikke rart den er utslitt heller; den er brukt opptil flere ganger hver dag.

Ser at dere har diskutert stixene; jeg ser aldri resultater av "utskeielser" samme dag som de er gjort; det alltid 2 dager.

Så bra du fant ut av muffinsene! Det er ikke sikkert en trenger å ha i søtning heller; både mandelmelet og evt kokosen gir god smak i seg selv.

Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 18:42   #1909
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

Her er resultatet av ManTarDetManHar-middagen min!

Oppi her er det en stor RØD tomat, en stk GRØNN squash, litt over en halv GUL paprika, en liten GUL løk, 300 g oksekjøtt, ca 40 g ost og ca 1,5 dl fløte. Og noen ss cocosa for ekstra fett

Alt jeg lagde passer fint til to personer (som spiser middels mye) og inneholder totalt:
Kcal: 1475
Fett: 114 g
Karbohydrater: 20,64 g
Protein: 86,79.

Det her ble nammenam, eneste minuset var at kjøttet jeg hadde ikke var mørt nok. Men sånt skjer når man ikke har peiling på hva man kjøper, og bare tar noe som ligner på noe man har sett før. Kanskje jeg ikke engang spiste oksekjøtt !?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_0394.jpg (596,7 KB, 4 visninger)
Filtype: jpg IMG_0391.jpg (592,1 KB, 4 visninger)

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 18:44   #1910
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Mmmmm, det så namme ut Appelsinpiken! Det mest avanserte jeg har gjort på kjøkkenet idag er å lage omelett liksom, for 2 gang i hele mitt liv

Gammel 14-07-11, 18:45   #1911
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sitat:

Kan du gi eksempel på hva du har spist på disse tallene? Det er jo sånn jeg bør spise, men sliter med den ja...

Jeg spiser mye egg og bacon til frokost, eller proteinbrødet jeg baker, med masse feit ost, laks og makrell i tomat. Jeg bruker ofte cocosa i kaffen. Men jeg drikker ikke så mye kaffe.
Lunch er salat med tomat, agurk, squash, fetaost, paprika og mye olje på.
Litt salami eller laks. Eller jeg lager grøt, omelett osv. Frokost og lunch bytter jeg litt om på.....
Jeg spiser det samme som gubben til middag,(kjøttdeig, koteletter, all slags fisk, litt pølser med lite kh, biff, entrecot osv, men har stort sett bare salat til + litt squarsh og aubergine. Bruker også mye blomkål og brokkoli i alle slags former. Og jeg bruker mye olje, rømme, cremé fr. cottage cheese på maten.
På kvelden spiser jeg gjerne litt Tyrkisk yoghurt med litt valnøtter, og soyaflocker på.... eller bringebær.
Og så tar jeg 2 paranøtter hver dag !

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 18:55   #1912
bente1
Seniormedlem

Åååå, det så kjempegodt ut, Appelsinpiken!!!

Mmmmm nå har jeg muffins i ovnen. Deigen smakte fantastisk, gleder meg!! Brukte blanding av sukrin og stevia som søtning, og så to jeg oppi litt mer fiberhusk + en ss rømme og en skvett fløte (er litt sånn som alltid må gjøre min egen vri på oppskriftene, håper det blir velykket denne gangen også...)

Gammel 14-07-11, 20:41   #1913
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Hvordan blei muffene dine Bente???

Gammel 14-07-11, 21:04   #1914
bente1
Seniormedlem

Hvordan blei muffene dine Bente???

Ååååå det var himmelsk godt!!! Første gang jeg har spist noe som ligner på kake siden jeg startet med dette. Måtte skynde meg å legge mesteparten i fryseren, for jeg hadde sååååå lyst til bare å dytte nedpå, mmmmm
Livets små gleder

Gammel 14-07-11, 21:14   #1915
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Ååååå det var himmelsk godt!!! Første gang jeg har spist noe som ligner på kake siden jeg startet med dette. Måtte skynde meg å legge mesteparten i fryseren, for jeg hadde sååååå lyst til bare å dytte nedpå, mmmmm
Livets små gleder

Hehehe, kjenner følelsen og så bra at du blei fornøyd De måtte liksom bare i fryseren rimelig kjapt, hvis ikke hadde det gått gæernt Er en grunn til at jeg måtte forte med å lage mat igår kveld

Idag har jeg kjøpt bringebær og blåbær for tenkte noe sånt til kvelds.. Så lurer jeg på om jeg bare skal ta fløte over (føler det kanskje blir litt lite mat av det ), eller om det er noen som har en digg smoothie å anbefale?=) Skal nevnes at jeg tidligere ikke har vært spesiellt fan av det mange ser på som vanlige smoothies med yougurt osv.. Har kun brukt frosne bær, isbiter og eplejuice knust sammen.. Og viktig: Det må ikke være no rømmesmak...

Gammel 14-07-11, 21:29   #1916
bente1
Seniormedlem

Idag har jeg kjøpt bringebær og blåbær for tenkte noe sånt til kvelds.. Så lurer jeg på om jeg bare skal ta fløte over (føler det kanskje blir litt lite mat av det ), eller om det er noen som har en digg smoothie å anbefale?=) Skal nevnes at jeg tidligere ikke har vært spesiellt fan av det mange ser på som vanlige smoothies med yougurt osv.. Har kun brukt frosne bær, isbiter og eplejuice knust sammen.. Og viktig: Det må ikke være no rømmesmak...

Har aldri vært stor fan av smoothies jeg heller - ville spist bær med fløte jeg, bruker du rikelig med fløte, blir det jo ganske mettende

Gammel 14-07-11, 21:39   #1917
Dollsine
Gjest

Jeg spiser mye egg og bacon til frokost, eller proteinbrødet jeg baker, med masse feit ost, laks og makrell i tomat. Jeg bruker ofte cocosa i kaffen. Men jeg drikker ikke så mye kaffe.
Lunch er salat med tomat, agurk, squash, fetaost, paprika og mye olje på.
Litt salami eller laks. Eller jeg lager grøt, omelett osv. Frokost og lunch bytter jeg litt om på.....
Jeg spiser det samme som gubben til middag,(kjøttdeig, koteletter, all slags fisk, litt pølser med lite kh, biff, entrecot osv, men har stort sett bare salat til + litt squarsh og aubergine. Bruker også mye blomkål og brokkoli i alle slags former. Og jeg bruker mye olje, rømme, cremé fr. cottage cheese på maten.
På kvelden spiser jeg gjerne litt Tyrkisk yoghurt med litt valnøtter, og soyaflocker på.... eller bringebær.
Og så tar jeg 2 paranøtter hver dag !

Snodig... du spiser jo det samme som jeg, med unntak av nøttene og youghurten på kvelden. Og jeg greier glatt å få til det dobbelte av proteiner. Du bruker olje på salaten; jeg foretrekker dressing av majones, rømme el. Men du spiser makrell i tomat, det gjør ikke jeg. Og jeg antar at brødet du baker ligner på mine tebrød. Nå ble jeg forvirret altså

Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 21:47   #1918
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Har aldri vært stor fan av smoothies jeg heller - ville spist bær med fløte jeg, bruker du rikelig med fløte, blir det jo ganske mettende

Fant en smoothieoppskrift jeg tror kan være grei for min gane, mennet med den er at jeg kommer opp i 20g karbohydrater... Men det er jo ikke sååå ille det da..=) og masse fett idag! Hvertfall når jeg tenker på at jeg har en runde til med oljer igjen

Gammel 14-07-11, 21:50   #1919
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Snodig... du spiser jo det samme som jeg, med unntak av nøttene og youghurten på kvelden. Og jeg greier glatt å få til det dobbelte av proteiner. Du bruker olje på salaten; jeg foretrekker dressing av majones, rømme el. Men du spiser makrell i tomat, det gjør ikke jeg. Og jeg antar at brødet du baker ligner på mine tebrød. Nå ble jeg forvirret altså

Kanskje du spiser større posjoner ?
Når jeg spiser bacon er det stort sett bare 10-12 g. Og jeg steiker det godt... Aldri mer enn 2 egg..
Brødet er proteinbrødet til dr. Hexeberg.
Jeg spiser også endel majones og aioli.
Det "værste" er at jeg egentlig hater fett, - det fettet på koteletter feks...
Nå tvinger jeg det i meg og blir det for ekkelt, skjærer jeg det i små biter og svelger det ned med vann. Uten å tygge.....

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 21:53   #1920
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Fant en smoothieoppskrift jeg tror kan være grei for min gane, mennet med den er at jeg kommer opp i 20g karbohydrater... Men det er jo ikke sååå ille det da..=) og masse fett idag! Hvertfall når jeg tenker på at jeg har en runde til med oljer igjen

La inn kveldsmaten her nå.. kniiiis Blir så her hvis jeg lager smoothien etterpå:
Fett: 243.29
Karbohydrat: 20.5
Protein: 108.12

Edit: Fjerna litt blåbær fra blandingen, så slik blir dagen... etterhvert
Fett: 242.93
Karbohydrat: 17.5
Protein: 107.72
Foreløpig idag ligger jeg på ca 10g karbohydrater...

Sist redigert av Rikkem0r : 14-07-11 kl 22:18.
Gammel 14-07-11, 21:54   #1921
bente1
Seniormedlem

Kos deg med smoothien, du vennen, kan da ikke skade for en gangs skyld, jeg har gjemt igjen en muffin jeg skal kose meg med like før jeg legger meg

Gammel 14-07-11, 22:21   #1922
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

<3 <3

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 22:23   #1923
bente1
Seniormedlem

<3 <3

Håper du koser deg med venninnen din

Gammel 14-07-11, 22:29   #1924
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Jeg har handla nye gardiner idag jeg..! Sviiiindyrt er det, for jeg må ha 7 lengder i stua... Heldigvis fant jeg på 50% i den fargen jeg var innstillt på før jeg dro til butikken.. Fortsatt 200kr per lengde da, så pengene fikk bein å gå på de.. Også sååå skuffa jeg blei når jeg fikk de opp.. Blei liksom bare feil.. Men så ser jeg på de nå og jammen blei det bra likevel Spesiellt fine i det "varme" lyset som er ute her nå Handla også ny duk og løpere til spisestua, fornøyd med det
Nå koser jeg meg i nyrydda og støvsuga hus (vasken tar jeg imorgen) med tente duftlys og en kopp kaffe med cocosa, balsam for sjelen

Gammel 14-07-11, 22:30   #1925
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

<3 <3

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.