Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 13-07-11, 10:33   #8901
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

Hadde villa brukt vanntett plaster iallefall til stinga er fjerna

Sukk! Javel da Det bare kløøøøør så innmari pga limet

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 13-07-11, 10:56   #8902
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Skift det hyppig! Jentungen her fikk et insektstikk på armen i fjor og klødde hull på det og det ble satt på et vanntett plaster. Så klarte pappan å glemme hele greia og etter flere dager i varme og svette og sånt klagde jentungen på kløe (tror jeg, jeg var ikke der). Plasteret ble tatt av og det var et lite vakkert syn! Såret hadde blitt digert og verket og var helt jævlig.

Jeg har vært svært skeptisk til vanntette plastre siden, de puster jo ikke!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 13-07-11, 10:59   #8903
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Skift det hyppig! Jentungen her fikk et insektstikk på armen i fjor og klødde hull på det og det ble satt på et vanntett plaster. Så klarte pappan å glemme hele greia og etter flere dager i varme og svette og sånt klagde jentungen på kløe (tror jeg, jeg var ikke der). Plasteret ble tatt av og det var et lite vakkert syn! Såret hadde blitt digert og verket og var helt jævlig.

Jeg har vært svært skeptisk til vanntette plastre siden, de puster jo ikke!

Notert!!

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 13-07-11, 11:04   #8904
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

de puster jo ikke!

Derfor bør du lufte såret ca ti min hver dag også Men jeg hadde ikke vantett plaster på keisersnittsåret, bare vanlig kompress. DUsjet med det og luftet og byttet rett etterpå. (Lettere å ta av vått)

Gammel 13-07-11, 11:14   #8905
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Derfor bør du lufte såret ca ti min hver dag også Men jeg hadde ikke vantett plaster på keisersnittsåret, bare vanlig kompress. DUsjet med det og luftet og byttet rett etterpå. (Lettere å ta av vått)

Så jeg mååå ikke ha vanntett altså? De vanntette er jo så grådig dyre

Edit: vel, jeg har jo litt trøbbel med å få skifta det, siden det er bak på ryggen... Og på fredag flytter jeg alene o.O

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 13-07-11, 11:16   #8906
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Noen som vet hvilket karbohydratnivå Hexeberg anbefaler under amming?

Anyone??

Gammel 13-07-11, 11:41   #8907
GrønnPepper
Medlem

GrønnPepper sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Alder: 47
GrønnPepper er på en erverdig vei

Jeg har fjerna et par føflekker kirurgisk. Hvor lenge må jeg gå med vanntett plaster? Kan jeg etter hvert bruke vanlig plaster? Jeg skal fjerne stingene om ca 12 dager.

Så lenge du ikke er i vann trenger du ikke vanntett plaster.
Etter du har tatt stingene anbefaler jeg deg å ha på strips i noen uker etterpå. Da minsker du å risikere at såret rives opp igjen, og du får et penere arr siden strekket i såret blir mindre.

GrønnPepper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 13-07-11, 13:15   #8908
kennygirl
Seniormedlem

kennygirl sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 39
kennygirl er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av GrønnPepper, her.

Etter du har tatt stingene anbefaler jeg deg å ha på strips i noen uker etterpå. Da minsker du å risikere at såret rives opp igjen, og du får et penere arr siden strekket i såret blir mindre.

Dette var et godt råd! Da jeg fjerna en føflekk på ryggen ble arret veldig stygt

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 13-07-11, 14:04   #8909
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Opprinnelig lagt inn av GrønnPepper, her.

jeg kjenner at såret mitt rives opp flere ganger om dagen når jeg ikke husker på at jeg ikke kan bøye meg som normalt da såret er på ryggen

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 13-07-11, 17:55   #8910
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Anyone??

Beklager, jeg husker ikke nøyaktig hvor mye, men det skal være det samme som i slutten av graviditeten. Hjelper det?

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Gammel 13-07-11, 19:10   #8911
lille_trille
Seniormedlem

lille_trille sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
lille_trille er ny på veien

Ja, kan alt om det. Sydde nesten 50 sting fra øret og nedover halsen for 1 år siden. Holdt på å bli gal. Men skal arret bli fint, er det viktig at du har plaster på heile tida Klødde sjøl så jeg holdt på å klikke og dro av plasteret for å "lufte" Burde ikke gjort det. Arret kunne vert finere for å si det slik.

lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt
Gammel 13-07-11, 21:17   #8912
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Dere som bruker spirulina og sånne greier, hvordan i helsike får dere det i dere? Jeg kjøpte en boks med en blanding av diverse supergreens og det lukter sterkt høy så jeg vil nå tro at det også smaker høy. Blande i juice er utelukket siden det har for mye sukker. Blande med vann vil vel smake heslig? Går det an å maskere smaken på noen måte uten at det blir enda kvalmere? Fun light, smaksatte steviadråper, brus?

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 13-07-11, 21:20   #8913
j88
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Alder: 37
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Dere som bruker spirulina og sånne greier, hvordan i helsike får dere det i dere? Jeg kjøpte en boks med en blanding av diverse supergreens og det lukter sterkt høy så jeg vil nå tro at det også smaker høy. Blande i juice er utelukket siden det har for mye sukker. Blande med vann vil vel smake heslig? Går det an å maskere smaken på noen måte uten at det blir enda kvalmere? Fun light, smaksatte steviadråper, brus?

jeg bare blander det i litt lunka vann og heller det i meg, har altid et glass med rent vann ved siden av som jeg skylder det ned med.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen
Gammel 13-07-11, 21:20   #8914
lille_trille
Seniormedlem

lille_trille sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
lille_trille er ny på veien

Hva er det? Noe àla Udo's?

lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt
Gammel 13-07-11, 21:27   #8915
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Hald for nasen og drikk!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 13-07-11, 21:30   #8916
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Hald for nasen og drikk!

Og ha en pepperonipølse klar til og tygge etterpå, for å fjerne ekkel smak i munnen

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 13-07-11, 21:33   #8917
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Eg held for nasen når eg no og då drikk fiberhusk utblanda i vatn (mageregulerande). Smaken er berre emmen...

Gammel 13-07-11, 21:53   #8918
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Takk for raske svar. Jeg får visst bare kvinne meg opp og holde for nesa og spise noe annet rett etterpå.

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

Hva er det? Noe àla Udo's?

Diverse supergreens: chlorella, spirulina, hvetegress og litt slikt. Skal visstnok være bra for oss, jeg har ikke satt meg inn i det. Jeg har sett flere her som tar slikt og tenkte "hvorfor ikke, det kan vel ikke skade". Jeg kjøpte denne. Dette er et pulver med diverse "superplanter", mens udo's er en olje. Så ikke helt det samme, men begge er kosttilskudd.

Gammel 13-07-11, 22:25   #8919
almabowie
Nytt Medlem

Medlem siden: Jul 2011
almabowie er på en erverdig vei

etter å ha begynt på lavkarbo (én uke nå) så har jeg merket at håret på legger og andre steder vokser mye fortere enn vanlig. har generelt fått mer hår på legger, armer osv. til og med rundt puppene og i ansiktet. hva er det som gjør det? og hvordan kan jeg eventuelt stoppe det? vil det gå vekk etter en stund på lavkarbo eller vil det bare komme mer og mer?

takker for svar!

litt redd... har aldri hatt problemer med så mye hår i ansiktet før..

almabowie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins
Gammel 13-07-11, 22:36   #8920
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av almabowie, her.

etter å ha begynt på lavkarbo (én uke nå) så har jeg merket at håret på legger og andre steder vokser mye fortere enn vanlig. har generelt fått mer hår på legger, armer osv. til og med rundt puppene og i ansiktet. hva er det som gjør det? og hvordan kan jeg eventuelt stoppe det? vil det gå vekk etter en stund på lavkarbo eller vil det bare komme mer og mer?

takker for svar!

litt redd... har aldri hatt problemer med så mye hår i ansiktet før..

Ser du har stilt akkurat samme spørsmå i en annen tråd - det kan være greit og holde samme tema i en tråd så er det lettere og få oversikt over tilbakemeldingene
Du har fått flere svar i den andre tråden din allerede

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 13-07-11, 22:36   #8921
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Trur det er forbigåande. Dei seier jo at ting alltid blir verre før det blir betre. Håper det for deg! Lavkarbo kan jo vere positivt for eventuelle hormontrøbbel, og hårvekst er jo gjerne i forbindelse med hormontrøbbel.

Gammel 13-07-11, 23:09   #8922
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Da jeg brukte spirulina så spiste jeg det i kapsler. jeg kjøpte ferdiginnkapsla, men du kan få kjøpt tomme kapsler på helsekost som du kan fylle i sjøl

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 14-07-11, 01:00   #8923
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Noen spørsmål:

* må en ungdom ha helseattest for å få mopedlappen? har forsøkt å ringe i to dager men kommer ikke gjennom...

* hvor mange glass er det i en vanlig vinflaske? Skal ha venninner på besøk og har regnet med 1,5 flaske pr person.. vil heller ha for mye enn for lite..

* Bruker du kun finger i krukker med ansiktskremer eller noe annet? Syns det er litt trøblete og bruker i dag Q-tips siden det sies at man lett sprer diverse .. vasker alltid hendene før jeg påfører da, men likevel. Spesielt den lille krukken med øyekrem.. har lange negler og får det meste under dem Kan man kjøpe eller få sånn spatel eller hva det nå heter?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 14-07-11, 03:06   #8924
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Da jeg brukte spirulina så spiste jeg det i kapsler. jeg kjøpte ferdiginnkapsla, men du kan få kjøpt tomme kapsler på helsekost som du kan fylle i sjøl

Det var ikke noe dumt forslag! Takk! Jeg tror jeg går for disse fra iherb.

Gammel 14-07-11, 07:10   #8925
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Noen spørsmål:

* må en ungdom ha helseattest for å få mopedlappen? har forsøkt å ringe i to dager men kommer ikke gjennom...

Uten at jeg skal bli påståelig så mener jeg at man ikke trenger noen helseattest for å ta mopedlappen.Kan ikke finne noe på vegvesen.no heller om det.

* hvor mange glass er det i en vanlig vinflaske? Skal ha venninner på besøk og har regnet med 1,5 flaske pr person.. vil heller ha for mye enn for lite..

I restaurantbransjen regner man 6 glass per flaske, nå blir det jo ofte litt større mengder i glasset hjemme så jeg regner 4-5 glass.

* Bruker du kun finger i krukker med ansiktskremer eller noe annet? Syns det er litt trøblete og bruker i dag Q-tips siden det sies at man lett sprer diverse .. vasker alltid hendene før jeg påfører da, men likevel. Spesielt den lille krukken med øyekrem.. har lange negler og får det meste under dem Kan man kjøpe eller få sånn spatel eller hva det nå heter?

Jeg mener at man kan få kjøpt sånne plast spatler på bodyshop. De hadde ihvertfall det før, ei venninne av meg brukte det og vaska de bare i oppvaskmaskinen. Ellers kan det jo være at de har slike på helsekost eller apotek.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.