Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-07-11, 09:22   #1626
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Bruker lage denne, bare på en annen måte. Har aluminiumsformer fra Nille (10 stk) istedet for en stor kake. Steketiden blir noe mindre, og kan fryses ned
Vurderer halvere smøret, men tilsette cocosa. Tåler jo varme, den.

BLACK SUNDAY:

Ingredienser:
250 gram smør
250 gram kokesjokolade(selvsagt av den lovlige sukkerfrie og karbfrie)
1 dl sterk kaffe
2 dl natrenea eller splenda
4 egg

Smelt smør og kokesjokolade sammen med kaffe i en kjele på svak varme. Rør blandingen jevn. Ta kjelen av platen. Bland i sukker og sammenpiskede egg med en stålvisp. Hell deigen i en liten , rund form(20 cm) med bakepapir i bunnen. Stek kaken på rist midt i ovnen ved 175 grader i 1 time.
Avkjøle kaken i formen, og gjerne i kjøleskapet til dagen etter. løsne kaken fra formen ved å skjære rundt kanten på kaken med en skarp kviv ta kaken ut av formen og fjern bakepapiret. Sett kaken på et passende fat og nyt den!

Nam! Jeg lagde bounty forleden dag, og de anbefales også!

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Da er dagens middag inntatt, kyllinglår, salat, blomkål og en stor desj rømme, så god og mett nå.

Fant en oppskrift på yoghurtis for de som må passe fløtemengden - skal man bare lage en liten mengde kan man jo dele oppskriften på fire, siden det er fire egg i den:

4 eggeplommer
Stevia, sukrin eller annen søtning etter smak
½ liter Tyrkisk yoghurt
2.5 dl kremfløte
1 vaniljestang, vaniljepulver eller vaniljeessens -eventuelt bær.

Eggedosis av egg og søtning. Krem av fløten og vaniljen - Rør alle ingrediensene forsiktig sammen - Frys, rør noen ganger i blandingen mens den fryser.

Det minner meg på at jeg har jo kjøpt meg iskrem maskin!! Kanksje på tide å teste den ut?

Det å leve på generell lavkarbo, er i grunn mye vanskligere enn å leve ketogent Ketolyse har jo veldig klare retningslinjer, men nå er det mer utflytende....mye lettere å sprekke! Som i går i selskap da jeg spiste bittelitt lasagne og jordbær med en ørliten dæsj vanlijesaus....FY!

I det siste har jeg fått en standardfrokost: 2 kokte egg med smør. Enkelt og mettende! Ja, og selvfølgelig en kopp fløtekaffe!

I dag må jeg pakke...

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 09:34   #1627
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Nam!

Det minner meg på at jeg har jo kjøpt meg iskrem maskin!! Kanksje på tide å teste den ut?

Det å leve på generell lavkarbo, er i grunn mye vanskligere enn å leve ketogent Ketolyse har jo veldig klare retningslinjer, men nå er det mer utflytende....mye lettere å sprekke! Som i går i selskap da jeg spiste bittelitt lasagne og jordbær med en ørliten dæsj vanlijesaus....FY!

I det siste har jeg fått en standardfrokost: 2 kokte egg med smør. Enkelt og mettende! Ja, og selvfølgelig en kopp fløtekaffe!

I dag må jeg pakke...

Med ismaskin er det enda enklere - da trenger du ikke vispe ingrediendene, bare røre dem sammen og helle i ismaskinen mens den går

Ja, jeg er også litt spent på det å leve generell lavkarbo - får en test i Hellas da, sikkert greit å teste det ut, så er en mer forberedt når en en gang er på ønsket vekt og skal over på et mer generelt lavkarbo kosthold. Synes egentlig det er ganske deilig å være i ketose, jeg, men vet jo at det ikke er et kosthold som er anbefalt for resten av livet

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 13:34   #1628
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Med ismaskin er det enda enklere - da trenger du ikke vispe ingrediendene, bare røre dem sammen og helle i ismaskinen mens den går

Ja, jeg er også litt spent på det å leve generell lavkarbo - får en test i Hellas da, sikkert greit å teste det ut, så er en mer forberedt når en en gang er på ønsket vekt og skal over på et mer generelt lavkarbo kosthold. Synes egentlig det er ganske deilig å være i ketose, jeg, men vet jo at det ikke er et kosthold som er anbefalt for resten av livet

Det er et tema verdt å diskutere. Jeg kunne glatt levd i ketose flere år i strekk. Den holder hormoner, blodsukker og huden min i sjakk, og hvorfor gå på medisiner når man kjenner til alternativer? Eneste forskningen forteller er begrensningene i akkurat forskningen, for det er konsentrert i tiden 0-12 måneder.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 14:13   #1629
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Det er et tema verdt å diskutere. Jeg kunne glatt levd i ketose flere år i strekk. Den holder hormoner, blodsukker og huden min i sjakk, og hvorfor gå på medisiner når man kjenner til alternativer? Eneste forskningen forteller er begrensningene i akkurat forskningen, for det er konsentrert i tiden 0-12 måneder.

Ja, det er helt sant! Kommer sikkert fram mer forskning og informasjon om dette etter hvert som lavkarbo blir mer utbredt. jeg har i alle fall ikke tenkt å ta pause etter 6 mnd slik som mange anbefaler - fortsetter uansett til jeg er der jeg vil være i vekt. Så får vi heller se da hva jeg gjør videre, tror det kommer an på hvordan jeg føler meg med et mer generelt lavkarbo kosthold. Uansett tenker jeg at det bør være lavt, under 60-70g, slik at jeg har kontroll på blodsukkeret

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 18:28   #1630
Foksy
Medlem

Hvor: Oppland
Alder: 48
Foksy er på en erverdig vei

Takk for yoghurtisoppskrift Bente1 Den må jeg prøve en dag jeg har overskudd til å vispe OG vaske opp masse bollestyr etterpå
Hater å bo uten oppvaskmaskin!

Nå har jeg hatt to kosedager med datteren min før hun føk avgårde til pappa'n sin igjen. Treningsdag i dag, men jeg er så sliten etter maange timer på Teknisk Museum....jeg kan løpe i kveld, da er det litt kjøligere også

Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 20:51   #1631
Dollsine
Gjest

Maria, du sier vekta står stille Du er heldig med vekta som står stille - her stormer den oppover Er konstant hoven i kroppen, ringene strammer - klærne likeså

Så til deg Sjefsprutti: Ja jeg har hatt godt av en pause, selv om det har vært utfordrende å spise mer kh. Mener du mandag nå??? Nå når jeg er så godt i gang?? Skal ikke fortelle hva jeg spiste litt av i dag (det er ikke snilt mot dere), men det var deilig, kaldt og godt.... Ikke mye da, men litt. Må tenke litt på om jeg skal peise på eller ta det rolig. Av type er jeg sånn fort og gæli når noe skal gjøres, slik har jeg også redusert tidligere. Kanskje greit å prøve en gradvis runde nå. Egentlig har jeg hatt kh-økning sånn skikkelig bare siden sist fredag, og det spørs om det er nok tid? Uansett skal jeg følge med proteinene og.

I de siste dagene har jeg spist med en gang jeg har kjent jeg har blitt kaldere; det er egentlig litt seint for det tar tid før det gir seg. Spørs om jeg skal sette på klokka og spise før det kommer noen dager. Bare for å se.

Så til slutt; du kommer etter du og sjøh Pruttin. Kanskje du og trenger en liten pause? Du har hatt noen opp-ned-turer i de siste ukene, så det blir sikkert bedre når hverdagen blir mer stabil.

Og...youghurtis skal lages allerede i kveld. Har en del eggeplommer tilgode etter å ha bakt marengskake til ei venninne.

Vi råkast med senere? Ha en god kveld enn så lenge

Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 21:26   #1632
bente1
Seniormedlem

Foksy: Du er virkelig flink og holder koken med løpingen!
Dollsine: Sikkert best du kjenner på både kroppen din og den mentale delen ang når du er klar for å starte igjen og hvor raskt du skal kutte ned For meg funker det best å hoppe rett i det, men om det er det smarteste er jeg jammen ikke sikker på

I dag fikk jeg møblene mine - endelig- vitrineskapet ble kjempefint , har nå endelig fått pakket ut glass og servise som skulle inn i det, godt å bli kvitt noen pappesker. Kommoden kom flatpakket og er altfor tung for ryggen min. Har bestilt hjelp fra sønnen min til å sette den sammen - han er hos sin far nå, men lovte å komme innom og hjelpe meg i morgen, så da får jeg gjerne på plass enda litt mer

Ellers har jeg bakt t-kaker og frøknekkebrød. Er egentlig ikke så overbegeistret for frøknekkebrød selv, men sønnen min elsker dem, så vikke ha noen ferske til han til i morgen. Ellers har det vært tacosalat m rømme og osteknekkis til middag, mmmm, elsker det, og mye bedre med hjemmelaget tacokrydder, synes jeg Til kveldskos blir det nok ferske t-kaker med smør og brie-ost.

Håper alle har en fin kveld

Gammel 06-07-11, 22:02   #1633
Foksy
Medlem

Jeg spiste litt karber i forrige uke, men har strammet helt inn igjen fra mandag...og har allerede gått ned 800 gram For meg funker det best å kutte karbene mest mulig, hvis ikke blir det så vanskelig å beregne hvor mye/lite fett jeg bør ha osv..bedre å gå rett inn igjen i noe kjent (ketose). Men du, Dollsine, må jo gjøre det som fungerer best for deg.

Gratulererer med vitrineskap, at last!!! Bente1 Deilig å slippe å bo i pappeske-land..vet alt om det..

Jeg sitter nå her i sofaen ennå...uten å ha trent noe
Spiste to porsjoner med middagsmat, for det var såå godt..! Må vente til magen ikke er så full før jeg stikker ut...blæh! I dag har jeg ikke noe lyst til å trene...men det hjelper sikkert på bare jeg kommer meg ut døra!
Det hjelper ikke på at jeg glemte en trenings-bh hos kjæresten, og at den andre henger til tørk heller...hva skal jeg ha på meg så jeg slipper å løpe med sleng-pupper?

Nei, nå er det nok dårlige unnskyldninger! Jeg får finne en trang topp å ha under, og om det blir for ille kan jeg alltids gå i raskt tempo!

Gammel 06-07-11, 23:01   #1634
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Jeg spiste litt karber i forrige uke, men har strammet helt inn igjen fra mandag...og har allerede gått ned 800 gram For meg funker det best å kutte karbene mest mulig, hvis ikke blir det så vanskelig å beregne hvor mye/lite fett jeg bør ha osv..bedre å gå rett inn igjen i noe kjent (ketose). Men du, Dollsine, må jo gjøre det som fungerer best for deg.

...hm...så du hadde pause i en uke bare? Akkurat i dag kjenner jeg det er litt kort tid, men så er det bare 5 dager og da. I helga har jeg tenkt å drikke litt vin og kose meg, så er jeg nok i gang fra mandag tenker jeg. Jeg ligger på ca 30 g kh pr dag nå, og har alltid tidligere bare dumpet ned på 5 g/dag. Denne gangen kan jeg jo prøve å redusere saktere bare for å se. Mener Prutti sa 5 g/gang med 2-3 dagers mellomrom. Men det kan jo vise seg å være vanskeligere enn jeg tror?
Uansett! Jeg tror jeg må følge med:
- fordeling antall g f/p/kh pr måltid
- antall gram prot/dag
- kcal pr dag
- ikke spise meg for mett (hvorfor vet jeg ikke, det er bare en følelse jeg har)
- jevnlig trim
- nok vann, jevnlig i løpet av dagen

Hvorfor?
- jeg føler meg bedre - spesielt med tanke på å ikke spise for mye
- kontroll?
- jeg gikk ned de to siste kiloene da jeg passet på proteinene/ikke for mye mat til måltidene
- og noe sier meg at det er rett - trenger jeg flere grunner enn det??
- annet?

Så er spørsmålet hvor mange kh pr dag - og hvor mye fett, også i %.

Har dere tips så tas de gjerne i mot!

Youghurtisen står i fryseren; er litt skepsisk...syntes det ble vel mye youghurtsmak, så jeg hadde oppi ganske mye vaniljedråper (er det ok forresten?) og strødde et godt lag med kakao oppå toppen som jeg "skar" inn med skje.

Nå er det kveld i heimen, og jeg sier godnatt alle sammen!

Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 23:16   #1635
bente1
Seniormedlem

Høres jo ut som en veldig gjennomtenkt plan det, Dollsine, skulle ønske jeg greide være like gjennomtenkt og organisert, hehehe Ser veldig bra ut fra mitt ståsted!!!
Jeg synes egentlig ikke det er noe vanskelig å holde karbene nede i det hele tatt, men jeg tror som du skriver det også er smart å passe på proteinene. De siste dagene har jeg vært litt "slepp-hendt" med proteinene og havnet for høyt på de og for lavt på fettet, og i dag har jeg bare vært dø-sulten, gått og småspist hele dagen. Så i morgen må jeg stramme litt inn igjen, hvis ikke er jeg overbevist om at dette ikke går riktig vei.... For min del, for å holde meg skikkelig mett, bør jeg helst over 75% fett, men er jo ikke sikkert det er det samme for deg

Nå er det imidlertid natt snart, må bare spise enda en gang til før jeg legger meg......,
håper dere får sove godt alle sammen

Gammel 06-07-11, 23:16   #1636
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Så til deg Sjefsprutti: Ja jeg har hatt godt av en pause, selv om det har vært utfordrende å spise mer kh. Mener du mandag nå??? Nå når jeg er så godt i gang?? Skal ikke fortelle hva jeg spiste litt av i dag (det er ikke snilt mot dere), men det var deilig, kaldt og godt.... Ikke mye da, men litt. Må tenke litt på om jeg skal peise på eller ta det rolig. Av type er jeg sånn fort og gæli når noe skal gjøres, slik har jeg også redusert tidligere. Kanskje greit å prøve en gradvis runde nå. Egentlig har jeg hatt kh-økning sånn skikkelig bare siden sist fredag, og det spørs om det er nok tid? Uansett skal jeg følge med proteinene og.
-
Så til slutt; du kommer etter du og sjøh Pruttin. Kanskje du og trenger en liten pause? Du har hatt noen opp-ned-turer i de siste ukene, så det blir sikkert bedre når hverdagen blir mer stabil.

Jeg tenker en eller annen mandag Neida, du tar det når det kommer. Følg matplanen jeg sendte, for å prøve den en uke? Er mye mat, kan med god samvittighet fjerne de måltidene som er overflødig. Det er nok nok tid, kroppen trenger ikke permisjon
-
Jada, jeg kommer etter. Bare så ufattelig irriterende at vekta har hoppa så vanvittig de siste ukene. Og jeg som hadde sett for meg det motsatte!!
Nåvel, har mens ca. hver 3. dag, så kan jo være noe hormonelt bak.

I dag har jeg malt to strøk på kjøkkenveggene til mams, en kommode, skapdører og lister. Herlig med maling som tørker på 60 minutt. Nå er alt satt på plass. I morgen blir det nye beslag på kjøkkenfrontene samt en maling av en annen nyanse, så bryter det litt. Fantastisk nydelig blir det! Tipper verdien stiger også, for det var jaggu hysfælt - som jeg sier det.

Fjompen er litt inn-og-ut av tankene, men mestparten av tiden greier jeg kontrollere det. Ikke spist annet enn en halv Snickers i dag, og ett glass vann. Hmmmmmm.....

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 23:18   #1637
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Forresten, jeg gikk gjennom oppskriftsboka til gamla, og jaggu var der ikke tre PERFEKTE oppskrifter som lett gjøres lavkarbo.
Noen som vil jeg skal poste det her inne, eller skal jeg legge det inn på oppskriftsforumet?

Gammel 07-07-11, 00:01   #1638
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 39
Rikkem0r er på en erverdig vei

God kveld damer
Da er jeg tilbake fra en uke i Tyrkia, det har vært fantastisk deilig med late dager på stranden i varmen Har nå tilslut fått lest meg opp i tråden, men med teflonhuet mitt er nesten alt borte for meg igjen.. Maten har gått dritt.. Blitt mye frukt, en pizza og litt pasta, noe alkohol( 2 dager) OG litt is... Jah... Har prøvd å holde meg nogenlunde lavt på kcal da siden jeg absolutt ikke har vært lavt på karbohydrater... Det er ikke lett å spise riktig når ALLE måltider er "bestillt" og man ikke har mulighet til å lage noe som helst selv... Det kan jeg i allefall skrive under på.. Men nå er kjøleskapet igjen fyllt opp med gode ting og imorgen er det streng linje igjen.. Det skal bli godt kjenner jeg.. Går liksom med litt dårlig samvittighet for mye av det jeg har putta i meg...
Etter en lang dag med totalt 12 timer på reisefot er jeg nå utslitt og det skal bli helt fantastisk å legge seg i egen seng med ordentlig dyne og pute
Imorgen kommer Mac'en på døra, jeg skal søke på jobb, jeg skal til frisøren, hente kalkulator og matte bok til høstens studier og ellers bare innstille meg på hverdagen igjen Kommer til å veie meg imorgen, sånn at jeg har en referanse etter den siste ukens utskeielser selv om jeg vet det ikke blir noe hyggelig gjensyn med vekta.. Så får vi se da, neste uke, kanskje det blir bedre da? Skal jo i bursdag til lørdag også, så må komme meg på polet å handle litt vin jeg kan kose meg med Ellers håper jeg alle får en fin natt og nå må jeg gå å legge meg før jeg sovner her jeg sitter
Stooor nattaklem og suss til alle sammen

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 00:36   #1639
Foksy
Medlem

Velkommen tilbake rikkem0r
Synes du skl legge bort den dårlige samvittigheten og heller tenke på hvor godt du har hatt det på ferie! I morgen er en ny dag, med hverdagsmat som du har kontroll på. Det er jo hverdager vi har flest av... Føler selv at det var godt å slappe litt av på karbene en uke og har fått ny motivasjon til å stå på videre

Jeg kom meg til slutt ut på løpeturen min også, og det var kjempedeilig temperatur å løpe i. Kom litt lengre på 35 min nå enn forrige gang, så formen kommer seg vel sakte, men sikkert! Goood samvittighet har jeg iaf masse av

Gammel 07-07-11, 08:02   #1640
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Maria, du sier vekta står stille. Du er heldig med vekta som står stille - her stormer den oppover.Er konstant hoven i kroppen, ringene strammer - klærne likeså.

Ja, den har faktisk holdt seg ganske stabil! Jeg hadde kanskje håper den skulle krype litt nedover, for jeg gikk jo på "vanlig" lavkarbo før jeg begynte med ketolyse...jaja, men når man skeier ut med både øl og chips, så får man være sjeleglad det står stille

Uff, kjedelig at vekta går opp da, men det er nok bare vann, tror du ikke?

Jeg spiste litt karber i forrige uke, men har strammet helt inn igjen fra mandag...og har allerede gått ned 800 gram For meg funker det best å kutte karbene mest mulig, hvis ikke blir det så vanskelig å beregne hvor mye/lite fett jeg bør ha osv..bedre å gå rett inn igjen i noe kjent (ketose).

Jeg sitter nå her i sofaen ennå...uten å ha trent noe.
Spiste to porsjoner med middagsmat, for det var såå godt..! Må vente til magen ikke er så full før jeg stikker ut...blæh! I dag har jeg ikke noe lyst til å trene...men det hjelper sikkert på bare jeg kommer meg ut døra!
Det hjelper ikke på at jeg glemte en trenings-bh hos kjæresten, og at den andre henger til tørk heller...hva skal jeg ha på meg så jeg slipper å løpe med sleng-pupper?

Nei, nå er det nok dårlige unnskyldninger! Jeg får finne en trang topp å ha under, og om det blir for ille kan jeg alltids gå i raskt tempo!

Det er mye lettere å være i ketose, minimalt med tenking! Nå må jeg jo både tenke kcal, fett og karbo! Jeje, skal nok inn på den smale sti etter ferien

Syns du er så flink å trene! Jeg har vært utrolig sløv de siste ukene...

-
Jada, jeg kommer etter. Bare så ufattelig irriterende at vekta har hoppa så vanvittig de siste ukene. Og jeg som hadde sett for meg det motsatte!!
Nåvel, har mens ca. hver 3. dag, så kan jo være noe hormonelt bak.

I dag har jeg malt to strøk på kjøkkenveggene til mams, en kommode, skapdører og lister. Herlig med maling som tørker på 60 minutt. Nå er alt satt på plass. I morgen blir det nye beslag på kjøkkenfrontene samt en maling av en annen nyanse, så bryter det litt. Fantastisk nydelig blir det! Tipper verdien stiger også, for det var jaggu hysfælt - som jeg sier det.

Skjønner godt det er demotiverende at vekta går opp...ikke no gøy når kroppen ikke spiller helt på lag!
Du har jammen vært effektiv! Det hjelper ofte med et strøk maling ja!

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

God kveld damer
Da er jeg tilbake fra en uke i Tyrkia, det har vært fantastisk deilig med late dager på stranden i varmen. Har nå tilslut fått lest meg opp i tråden, men med teflonhuet mitt er nesten alt borte for meg igjen.. Maten har gått dritt.. Blitt mye frukt, en pizza og litt pasta, noe alkohol OG litt is... Jah... Har prøvd å holde meg nogenlunde lavt på kcal da siden jeg absolutt ikke har vært lavt på karbohydrater... Det er ikke lett å spise riktig når ALLE måltider er "bestillt" og man ikke har mulighet til å lage noe som helst selv... Det kan jeg i allefall skrive under på.. Men nå er kjøleskapet igjen fyllt opp med gode ting og imorgen er det streng linje igjen.. Det skal bli godt kjenner jeg.. Går liksom med litt dårlig samvittighet for mye av det jeg har putta i meg...
Etter en lang dag med totalt 12 timer på reisefot er jeg nå utslitt og det skal bli helt fantastisk å legge seg i egen seng med ordentlig dyne og pute.
Imorgen kommer Mac'en på døra, jeg skal søke på jobb, jeg skal til frisøren, hente kalkulator og matte bok til høstens studier og ellers bare innstille meg på hverdagen igjen.Kommer til å veie meg imorgen, sånn at jeg har en referanse etter den siste ukens utskeielser selv om jeg vet det ikke blir noe hyggelig gjensyn med vekta.. Så får vi se da, neste uke, kanskje det blir bedre da? Skal jo i bursdag til lørdag også, så må komme meg på polet å handle litt vin jeg kan kose meg med. Ellers håper jeg alle får en fin natt og nå må jeg gå å legge meg før jeg sovner her jeg sitter
Stooor nattaklem og suss til alle sammen

Ikke tenk mer på den maten du, det har jo vært ferie! Og om vekta har gått litt opp i dag, så raser den nok desto raskere i løpet av uka som kommer!
Kjekt å ha deg tilbake!

Jeg ligger mellom 69,2 og 69,6 nå mens jeg ikke er så flink. Det viktigeste nå er å ikke la utskeielsene ta helt overhånd, da blir det så vanskelig å hente seg inn igjen!

Nei, nå får jeg begynne på litt frokost tenker jeg!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 08:59   #1641
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Nå gir jeg opp.
Innlegget mitt forsvinner hver gang jeg sender det. Poff...
Nå husker jeg ikke hva jeg hadde skrevet engang... Så dette er en test på om jeg lykkes uten å ha med noen sitat.

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 11:06   #1642
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen, håper dere får en fin, fin dag

Prutti: Ååå så snill du er og hjelper mamman din Høres ut som det blir fint!! Oppussing i huset er egentlig utrolig kjekt arbeid å holde på med - det blir så stor forskjell, veldig takknemlig arbeid
Mens hver tredje dag høres utrolig slitsomt ut da - håper hormonene dine stabiliserer seg snart - og da stabiliserer sikkert vekten seg også
-Og ja, hvis du har noen nye oppskrifter vil vi gjerne ha dem - når man blir litt matlei er det alltid kjekt å ha noe nytt og prøve!

RikkemOr: Velkommet tilbake, kjekt å ha deg her igjen! Godt at du har kost deg i ferien, man må har litt fri av og til - også fra maten - heller ta det inn igjen i hverdagen, det er jo den som teller

MariaB: Enig med deg, en må kunne tillate seg litt ekstra i ferien - men gjerne passe på at det ikke tar helt overhånd, slik at det går greit å ta seg inn igjen når hverdagen kommer - vi skal jo leve

Nå har jeg fått mine kaffekopper og våknet til, så nå er det frokosttid for meg. Har t-kaker igjen fra bakingen i går, så det blir nok det i dag også. Litt sulten nå kjenner jeg

Gammel 07-07-11, 11:12   #1643
bente1
Seniormedlem

Kan forresten poste min knekkebrød-oppskrift jeg også, hvis noen har lyst å prøve, fikk den av en venninne som også har prøvd seg litt på lavkarbo:

100g sesamfrø
25g linfrø
50g mandler, malt, eller mandelmel
1 stor ss fiberhusk
Salt
2,5 dl vann

Ganske tynn røre -Fyller en langpanne. Jeg steker på 200 grader. Tar dem ut når de begynner å få litt farge, deler dem opp med pizzahjul, setter dem inn igjen og steker veidere til de begynner å bli litt mørkere i kantene. Som sagt, sønnen min elsker disse og kan spise dem som snacks

Gammel 07-07-11, 12:25   #1644
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Kan forresten poste min knekkebrød-oppskrift jeg også, hvis noen har lyst å prøve, fikk den av en venninne som også har prøvd seg litt på lavkarbo:

100g sesamfrø
25g linfrø
50g mandler, malt, eller mandelmel
1 stor ss fiberhusk
Salt
2,5 dl vann

Ganske tynn røre -Fyller en langpanne. Jeg steker på 200 grader. Tar dem ut når de begynner å få litt farge, deler dem opp med pizzahjul, setter dem inn igjen og steker veidere til de begynner å bli litt mørkere i kantene. Som sagt, sønnen min elsker disse og kan spise dem som snacks

Kan anbefale disse! Mamma bruker lage og sende oppover Hun har solsikkefrø oppå med salt, samt at hun bruker halvt om halvt mandel- og kokosmel.

Gammel 07-07-11, 13:15   #1645
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Sitat:

Hun har solsikkefrø oppå med salt, samt at hun bruker halvt om halvt mandel- og kokosmel.

Da kan jeg kanskje anbefale denne salaten jeg nettopp har dyttet innpå:

I går kveld skar jeg opp nykål i tynne strimler, litt paprika og tomatbiter.
Dette "marinerte" jeg i masse olivenolje+ chiliolje og Provancekrydder. Har stått i kjøleskapet i natt og nå tok jeg en dæsj av dette i en skål, tilsatte ost- og salamibiter. Til sist rørte jeg inn litt rømme.
Steike godt... resten tar jeg til middagen...

Gammel 07-07-11, 13:45   #1646
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Dette "marinerte" jeg i masse olivenolje+ chiliolje og Provancekrydder. Har stått i kjøleskapet i natt og nå tok jeg en dæsj av dette i en skål, tilsatte ost- og salamibiter. Til sist rørte jeg inn litt rømme.

Ja,takk, kan serveres på verandaen om ti minutter, takk

Gammel 07-07-11, 13:59   #1647
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Ja,takk, kan serveres på verandaen om ti minutter, takk

Skal bli !
Men denne cateringen her er really eksclusive og rådyr.......

Gammel 07-07-11, 14:00   #1648
Foksy
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Dét hørtes godt ut! Må prøves
Det er så flott å være her inne med støttende mennesker, og fulle av oppskrifter i tillegg

Har lyst til å prøve knekkebrødoppskriften også...har bakt knekkis en gang tidligere, men jeg syntes det var vanskelig å få røra utover..hvordan er denne røra?

Gleder meg til offisiell veiing i morgen (har snikveid )

Gammel 07-07-11, 14:15   #1649
bente1
Seniormedlem

Dét hørtes godt ut! Må prøves
Det er så flott å være her inne med støttende mennesker, og fulle av oppskrifter i tillegg

Har lyst til å prøve knekkebrødoppskriften også...har bakt knekkis en gang tidligere, men jeg syntes det var vanskelig å få røra utover..hvordan er denne røra?

Denne er veldig enkel å få utover, la den svelle noen få (2-3) minutter, så den ikke blir altfor tynntflytende, men ikke la den stå lenge. Bakepapir på plata, heller på røra og drar det utover til et tynt jevnt lav. Veldig enkelt, har du mandelmel tar det 5 minutter så er den i ovenen.

Så kjekt at vekta ser bra ut

Gammel 07-07-11, 14:17   #1650
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Sitat:

Da blir resultatet positivt, skjønner jeg.
Gratulerer med den.
Jeg er i det stabilet moduset og det er ikke lett!
Enten så går jeg ned eller så går jeg opp...... Fritt valg på øverste hylle.
Jeg har sluttet å føre maten på diett.no og prøver å ta det på feelingen.
En kan jo ikke vandre med vekt og dagbok under armen resten av livet.
Så får en heller ta tak den dagen det øker for mye.......

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.