Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

1000 tråden!!!

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 21-07-04, 10:31   #476
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Det kan være ganske tøft å flytte, Fedonisten

Jeg har gjort det noen ganger. Og det har vært blandet resultat av det. Noen steder er det lettere å få kontakt enn andre steder. Så skjønner godt du er litt urolig for det, men skal se det går riktig bra....

Alltid litt lettere når en kan bruke barna som "brekkstang" inn i nye miljøer. Eller en hobby. Jobben også naturligvis, hvis en jobber utenfor hjemmet da. Stedet en flytter til har også mye å si. Du bestemmer.

En ting er sikkert, stedet du flyttet fra har tapt en fin person, og stedet du kommer til har fått en flott person og en ny ressurs i sin midte

...og snart blir det party party....

Lykke til, Fedonisten

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 22-07-04, 19:48   #477
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Jeg får trå til litt jeg også da sånn at Fedonisten ikke blir så redd for at det ikke skal bli noen grillfest..

Vi har spist vaffler, is, rørte jordbær og peanøtter til kveldsmat i dag! Skikkelig kost oss... - Men vi har selvsagt laget allt sammen lovlig! *flinke*

Ønsker alle sammen en strålende flott kveld!

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt
Gammel 22-07-04, 19:55   #478
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Alder: 60
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Det hørtes da utrolig godt ut!! Hørte jeg vaffelfest på vestlandet?

Jeg ar sittet å jobbet med min versjon av MUPen. Det blir det ikke så mye slik kos på en stund. Skal kose med yoga og resultater en stund i stedet!

I kveld har jeg faktisk fri fra leggingen, for å få love til å tenke mine egne tanker en stund. Deilig!

Gammel 22-07-04, 22:22   #479
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Ja her sitter jeg da..og jobber med min MUP.

Det som er deilig med dette er at jeg planlegger noe helt for meg selv. Ikke jobb, ikke utdannelse, men meg og min helse. Ikke bare en enkelt dag eller en enkelt ting, men en hel plan for en periode. Det er en stund siden sist og det føles godt.

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Gammel 22-07-04, 23:44   #480
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av guro

Det hørtes da utrolig godt ut!! Hørte jeg vaffelfest på vestlandet?

Vi steller i stand vi, bare si når dere kommer dere?
*gleder meg*

Vaffler med fullkornspelt, nyhøstede bringebær, jordbær, rørte rips og solbær, hjemmelaget fløteis, hjemmelaget soya is.... osv

Så om dere er fornøyd med menyen, så er det bare å melde seg på..

Nå skal jeg inn å legge meg.. og det skal bli deeeeeilig! Natta!

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt
Gammel 23-07-04, 11:30   #481
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Jeg har tatt meg fri idag Har bare satt over telefonen i fall noen skulle ringe i dag...og det har det jo vært. Greit nok.
Jeg har tatt meg tid til å skrive ferdig MUP-planen min og "postet" den, så nå er det alvor.

Ganske tøffe saker å bekjenne alle sine planer for hele forumet. Nå gjelder det å følge planen. Det er godt med mål. Vet det fra før.
Ha en fin dag...

Gammel 23-07-04, 13:06   #482
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

I morgen tidlig reiser jeg til København for å treffe mine kjære forumvenninder fra www.lowcarb.ca. Det er oss skandinaver (norske Nille, danske Jolly/nic Titanic og svenske Gilibel) + polske Alina som bor i Tyskland og er gift med en svenske. Vi har planlagt mat & drikke i flere dager nå og gleder oss vannvittig til 2 hele lange dager med lavkarbo ..... eh...... samhold, prat og ...... ja MAT & DRIKKE. Jeg har funnet Schweppes Slimline tonic på Middelthon i Stavanger (den "amerikanske" butikken her) som jeg skal ta med - så det blir nok noen drinker også.......

Vi skal spise brunch på cafe Sommersko i København i morgen. Har bestilt bord til 09.30....og de serverer Lavkarbo meny..... Vi har gitt bskjed om at det kan bli et høylytt selskap.....
Skal rapportere når jeg kommer hjem. http://www.sommersko.dk/

Jeg kommer altså ikke til å være her i helgen.... Kommer ikke hjem før rundt midnatt søndag kveld og skal på jobb tiiiiiidlig mandag morgen.

Gjett om jeg gleder meg

Gammel 23-07-04, 13:32   #483
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Å, så gøy Nille!!

God tur! Må koooose deg masse!
Oi, jeg trodde jeg skrev i Journalen din, også kom jeg ut og så det var i 1000 tråden, så da måtte jeg jammen inn og fylle inn noen flere ord...

Dette innelgget til Nille var jo god motivasjon til å skrive mer for å oppnå grillfest i august hva?

Gammel 23-07-04, 14:48   #484
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Ja Lise

Jeg tror vi snart er halvveis. Det går fremover med stormskritt....
Kanskje det er like greit, for da har vi noe å glede oss til lenge. Positivt å lage seg mål Det er først da det blir en realitet...visstnok.Før det så hørte jeg noe om vaffelparty på Vestlandet et sted...jaaaa. Jeg steker og dere spiser. Vi kan ikke spise vafler nå vi skjønner du, vi som skal begynne med MUP...eller

...men spreke skal vi bli

Gammel 26-07-04, 17:30   #485
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Ja, da ble det grillparty på 490 da..
...også i Hagen til Anne! Gleder meg!

-Lydig som jeg er så måtte jeg inn her og skrive noen ord, for MHM orker ikke sitte mer på stolen, og noen måtte jo frigjøre litt plass sånn at Anne kan komme med sitt 1000. innlegg!

Jeg har forresten badet og grillet i dag også!

*lise føler seg sprek*

Gammel 26-07-04, 17:43   #486
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Vi må da kunne klare å komme opp i 500 før dere kommer hit, for noe grilling her før det blir 500 i denne tråden blir det ikke.....om vi så skal sitte å skrive hvert vårt innlegg mens dere er her
Ja det skal bli kos å treffe noen av dere..så mange som mulig selvfølgelig..
Det tordner fortsatt, så nå kommer sikkert samboer'n og trekker ut støpslet snart

PS: Da er jeg igang med mitt neste 1000

Gammel 26-07-04, 22:37   #487
magdalena
Seniormedlem

magdalena sin avatar

Hvor: Langt Nord
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Jeg må vel hjelpe dere litt så dere får kommet dere til Anne i august!Er jo ikke langt fra 500 da,så det går jo fort.Har ikke vært så kjempeaktiv her for tiden, og skal på ferie om to tre dager, så jeg får komme sterkere tilbake da.Har nok kjempemasse å lese da,det ser jeg jo bare etter et par dager!Kom ikke på noe særlig mer å skrive, men det er jo over 50 ord,så da så!

magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 26-07-04, 23:04   #488
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Jeg har lenge gledet meg til bærsesongen, for til vinteren skal jeg også ha bær i fryseren. Savnet det vinteren som gikk. Nå har jeg endel jordbær, litt rårørt med fruktose og endel singelfrosset. Også har jeg halvannen bøtter blåbær, til dessertbær. Snart er ripsen taenes, hadde såvidt litt til dessert i dag, med eggedosis. Mormor pleide å blande rips og blåbær til dessert - da blir det ikke så surt som bare rips er. Vi litt villbring rundt huset. Også tror jeg at jeg bestiller 2 bøtter tyttebær av en nevø.

Gammel 26-07-04, 23:13   #489
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Ja, det er deilig med bær i frysern. Jeg har også rårørt litt jordbær og fruktose i kveld. Tror jeg skal kjøpe litt mer. Jeg klarer ikke å plukke "mark-bær" selv dessverre. Ryggen vil ikke liksom Eple i kopp er ok å plukke.

Jeg har plukket masse bær opp igjennom åra, men nå....Nå kjøper jeg. Jeg skal også kjøpe litt multer...til multekremen

Gammel 27-07-04, 21:27   #490
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Ja, det er så godt med bær....
Men jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å få til å fryse ned det dere plukker...
Her går det unna med en gang.... Det er jo så godt! I år har jeg virkelig boltret meg med ripsbær, solbær, båbær, jordbær.... Det er så masse nydelige bær jo!

En ting jeg har oppdaget etter jeg la om kostholdet: Hva skal en egentlig med sukker på bær som smaker så nydelig i seg selv? etter å ikke ha spist noe søtt på en stund, så trenger jeg ikke noe på dem... men har jeg en dag der jeg spiser noe søtt, så tar det noen dager før det smaker like godt igjen...

Jeg rørte jordbær hin dagen, og hadde på stevia... Det angret jeg fakrtisk på; for det var Myyyyyye bedre uten! Så neste porsjon ble uten... (det holder jo ikke med en porsjon...

Gammel 27-07-04, 22:00   #491
magdalena
Seniormedlem

magdalena sin avatar

Hvor: Langt Nord
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Med dette tempoet blir det aldri noe grilling på dere!Ingen hadde skrevet her på nesten et døgn før Lise gjorde det,ingen som kjeder seg i dag med andre ord??I morgen drar jeg på ferie,og blir borte på ubestemt tid.Har egentlig ikke lyst å reise,vil heller være hjemme og rydde og styre,med tanken på at det blir flytting i august.Ja,også vil jeg plukke multer!De begynner å bli modne de fleste plasser nå..Deilig multekrem til dessert etter finnbiff f.eks.

Jah,nå ble jeg sulten gitt!
Dere får ha fine dager,har nok masse spennende å lese når jeg kommer tilbake og er klar for Dr.Atkins' vidunder diett igjen!

magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 01-08-04, 20:35   #492
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Jeg er sterk jeg , sterkere en Pippi! Det tror i allefall Sambo. Han holder på å male huset og synes at huset er litt høyt ved gavlene. Han føler seg tryggere om jeg holder i stigen når han maler det høyeste.

Men fakta er desverre at jeg har ikke en sjangse - om 105 kg 5 meter opp i luften mister ballansen. Men jeg står da der og holder hard i stigen. Det er i allefall litt styrketrening for armene. - Og det er jo smigrene at han har sånn tillit til meg.

Gammel 01-08-04, 21:06   #493
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Nå er helgen snart over, og alvoret begynner...MUP alvoret Gleder meg til å komme igang, men jammen har det vært greit å ha litt tid på seg også. Det har vært litt heltisk noen uker nå...midt i ferien...at det går an

Det beste er jo at jeg har igjen 2-3 ukers ferie da. Skal ha noe i slutten av august...Litt usikkert hvor mye,for det bestemmes av litt flere ting. Feks skal sambo snekre terrasse hos kusina si i ferien eller før /etter. Hvis i ferien, så kan jeg ta ferie nårsomhelst..... Hm...Hvis ikke så skal vi vel reise bort noen dager...Hvor? Tja...fjellet kankskje eller Praha eller wlller Vi får se.

Gammel 01-08-04, 22:19   #494
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

500 innlegg - Vi er halveis til den store grillfesten! Den neste sommer! Den som kan planlegges i god tid slik at flere kan komme. Den om en uke er liksom bare en 'smaksprøve', et vorspiel. Godt at vi endelig klarte 500 før årets treff, hadde vært litt flaut ellers - sånn som vi har drevet på å fabulert her.

Men det går jammen treigt her i denne tråden nå ...

Gammel 03-08-04, 11:29   #495
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Jeg sitter på jobben og sniker meg til å være innpå her. Nå er de andre tilbake fra ferie og det er litt roligere for meg. Egentlig litt for rolig i går og i dag...Dette skal jo være vår mest hektiske mnd.. Ja ja folk trenger vel litt tid på seg etter ferien

Det jeg hadde tenkt å si da, er at jeg er igrunn ganske godt fornøyd med at jeg er i gang med MUP programmet...Jeg har brukt veldig mye tid på å tenke igjennom mange sider ved livet mitt...Ryddet opp litt på en måte. Kvittet meg med en del tanker som jeg ikke trenger å tenke på og fått frem noen nye som jeg heller kan kose meg med.

Tanker om meg!

Gammel 05-08-04, 00:58   #496
Marit
Medlem

Marit sin avatar

Alder: 57
Marit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt likt

Sitter hjemme jeg & savner den ene tuppa mi som er i Danmark.
De andre sover nå, det skulle bare mangle på denne tiden av døgnet.
Det er bare mamman som er så treig i bingen.....

Vet dere HVA?????

I morgen får jeg min egen antenne, nettet hele døgnet.
Det blir saker det....
Natta... KOZ.

Gammel 05-08-04, 18:29   #497
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Nå er jeg klar for avreise til Island.

Det er jo litt sprøtt da, å reise dit nå som det endelig ble så varmt her.
12 gr. og sno Hm...

Jeg gleder meg alikevel jeg, sikkert masse spennende å se og oppleve der. Varme bad og kanskje SPA...Det er vel bra for en Mup'e kropp vel. Hyggelige mennesker vi skal dra med også...

Og plenen er klippet for grillfest på mandag....

Gammel 05-08-04, 23:41   #498
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Noen som har fått med seg værmeldingen for Mandag da...

Vi bare titter innom, har vært å grillet og badet i hagebaseng nå, og trengte å lesse av 75 bilder fra kameraet. Regner masse her på Østlandet... Ikke vant med slikt vi... I morgen blir det formiddagsbesøk hos Fedonisten, også lang biltur sørover... Det blir gøy det! For poden han liker å kjøre bil han!

Men dette blir alt fra denne visitten, har sett litt gøye overskrifter, men får ikke lest alle de 123 nye innleggene da... Ønsker dere alle en strålende helg!

Gratulerer med antenne Marit! Du får komme deg på MSN litt oftere nå...

Snakkes på Mandag!

Gammel 07-08-04, 01:03   #499
Marit
Medlem

Marit sin avatar

Alder: 57
Marit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt likt

Bare kjeder meg litt, det var ikke så mange her nå.
Ikke så rart vel på denne tiden.

Har inntrykk av att de fleste er på ferie nå? Eller hva?
Skal snart krype til køys (kanskje).

Hatt besøk i kveld, så litt å ta igjen....

Snakkes!!!!!!!!

Gammel 10-08-04, 23:48   #500
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av
Innrømmer...

....å ikke ha lest hele tråden, men det må vel være lov å skrive for det. Vil gjerne lese den ferdig en annen gang, for det virker som det er mye forskjellig artig her.

Jeg har lyst til å legge inn link til hjemmesiden til en person jeg beundrer. Det er en ung mann som fikk hele livet sitt snudd på hodet for noen år siden. På hjemmesiden sin skriver han dikt om hvordan han takler tilværelsen i årene som har gått etterpå. De er svært ærlige og følsomme, og vi blir ikke spart for de dårlige dagene/vonde følelsene som kommer av og til.

Vil med dette bare sette våre "hverdagsproblemer" litt i perspektiv. Håper dere synes det er ok? Her kommer linken:

http://home.no.net/diktkrj/

nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen.
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.