Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-07-11, 13:51   #1576
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God formiddag alle venner
Håper dere har det fint denne søndagen, og forhåpentligvis kan dere kose dere ute i solen.
Foruten snickerskake, alkohol og smågodt (pittelitt) så har maten gått greit de siste dager. Foreløpig har jeg drukket en liter vann (wonder why) og spist en knallgod frokost bestående av 1 chorizo-pølse (50 gram), 1 sliders (mini-burger-greie) (40 gram), græsk rømmedressing i seterrømme og yderst litt paprika (for smakens skyld).

Dro en liten tur ut i går sammen med en venninne. Det fine med å være borte så lenge ad gangen er at når man vender hjem er det så mange å "treffe" på. Fors'et i går ble tilbrakt med gode, gamle venner i lystig lag. Allsang var det ikke mangel på. Mannfolk og gitarer........

Forleden dukket det opp noe uventet. MSN på Androiden min slo seg på, og alle slettede kontakter kunne plutselig ta kontakt. Inklusive "dusten". Så, naturligvis måtte han gjøre dét. Hadde jeg hatt testikler, så hadde det slått knute på dem. Ble uvel med hjertebank, kaldsvetting, akutt magetrøbbel og en psyke som hadde lyst å rømme kontinentet. Så hva gjorde jeg? Falt RETT tilbake til gamle mønstre, men jeg endte hele samtalen med "Dette er for tungt, jeg klarer ikke mer av deg. Savner deg noe helt fantastisk. Fint om du respekterer det", så logget jeg av. Ny dag i går, ny status på MSN. "You're gonna catch a cold from the ice inside your soul". Antar den gikk rett hjem i og med at han kommenterte "Oi, den var dyp". Avviste og logga av. Hvem pokker tror han at han er? Kong idiot.

Gleder meg til framtiden, selv om den garantert inneholder flere slike runder med såret hjerte, stolthet og mange tårer. Gleder meg til å seire over egne fordommer, problemer og hindringer. Gleder meg til å nå målet mitt en gang i framtiden. Gleder meg ALLER mest til å komme i ketose igjen. Miss it.

Skal ta meg en sykkeltur i den nye turstien i nærområdet, ev. sykle til byen for å ta litt solarium. Må først drikke mer vaaaaann

Skal prøve være litt mer aktiv her inne nå, i alle fall i dag. Glemte ta tabletter tidligere i uka, og nå kommer ettervirkningene. Altså, litt ustabil, men jeg prøver hardt og indelig å bite tennene sammen og holde "hodet på rett sti". Tungt med den ytterlige belastningen som dukker opp. Lavkarbo er virkelig en faktor som gir positive virkninger på sykdommen min, gir meg ytterligere stabilitet mhp. blodsukker og dens påvirkning. Dessuten er det forsket på at fettsyrene Omega 3 gir positive virkninger for synapsen i hjernen og transport av serotonin, samt at gjennom kuren får jeg i meg ytterligere proteiner som også er bevist å hjelpe. Så, after all, er jeg på en god sti

Dagens filosofi-skriblerier.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 15:50   #1577
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Pruttilutten: At den tullingen ikke bare kan la deg være i fred! -Han burde da forstå at han bare ripper opp i sårene og gjør vondt værre... Men en del menn forstår bare ikke det Det beste du kan gjøre for deg selv er nok å unngå så langt som mulig å ha noen kontakt med han. Vet ikke hvor enkelt det er, men det hjelper i alle fall hvis det er mulig. Han "dusten-min" kan jeg ikke unngå å ha kontakt med pga dansingen, og det er virkelig en følelsesmessig påkjenning. Kjenner at jeg har det mye bedre i perioder der jeg ser han lite eller ingenting. -Så hvis det er mulig for deg, anbefaler jeg deg absolutt det! Mennesker som ikke vil en godt og ikke gjør en godt, er det best å velge helt bort fra livet sitt hvis en har mulighet til det. Ta vare på deg selv vennen min
Godt at det går greiere med maten nå. Overbevist om at det også vil hjelpe på å holde deg mer stabil. Kjenner jo hvor store humørsvingninger blodsukkersvingningene gir meg selv, og kan da knapt tenke meg til hvordan det virker på deg som sliter med en slik sykdom. Fortsett med gode vaner du vennen

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 18:37   #1578
Linda69
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Jæren
Linda69 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Godmorgen kjære venner, ønsker alle en flott søndag

Litt ulike oppfatninger om det der, Linda. Sukrin er et naturlig søtningsmiddel, og kan derfor brukes i større grad enn de kunstige, men tror det er greit å prøve seg litt fram. Noen mener det ikke er et problem, andre mener at det å spise søtt i seg selv kan gi større behov for søte ting og dermed føre til at man lettere går på en sprekk. Selv har jeg ikke problemer med å bruke det, bortsett fra at jeg syns det smaker "kaldt", men det er meg.

Takker for svar jeg får ikke behov for å spise annet, tvert i mot så er det godt og kunne spise søtt innimellom og lage noe godt med godt med god samvittighet. Men jeg synes det smaker som vanlig sukker jeg da nesten for godt til å være sant,,,, så da blir jeg redd for at at det gjør at jeg ikke går ned i vekt.. så derfor lurte jeg

Linda

Linda69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 19:54   #1579
Dollsine
Gjest

Linda: nyt maten; dette kostholdet er det beste som har skjedd meg!

Pruttin: så bra du er på vei "opp igjen". Du må passe på tablettene dine; har du tenkt på å investere i en liten pilleeske? Jeg bruker det for ketolysetablettene + blodtrykksmedisinen min, og hadde jeg ikke hatt det - da hadde det blitt rot da . Følte meg rågammel da jeg kjøpte den, men det er råsnedig! Anbefales!!

Jeg har vært i selskap i dag og; og har faktisk spist litt kake. Et lite stykke med krem, klint litt utover mens jeg spiser så ser det mer ut. Tross dette kom jeg opp i bare 55 g kh i dag. Av disse var 13 g restene av freiasjokoladen i går. Ikke så gæli det da!

Her i Trøndelagen regner det; skikkelig trønderregn. Var heldig og fikk gått tur i nesten to timer og var i dusjen da regnet kom i dag. Nå skal jeg bake tekaker (eller tebrød som jeg kaller dem), så jeg har i fryseren i mange uker framover. Kos dere videre, og så stikker jeg helt sikkert innom før leggetid.

Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 20:12   #1580
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Jeg har hatt ryddedag i dag jeg. I morgen kommer noen møbler, bl a vitrineskap og kommode, som jeg har ventet på siden slutten av januar (-ja, det er helt sant - tenk dere to ganger om før dere bestiller noe på Living, sier nå jeg). Så de nærmeste dagene skal jeg få på plass siste rest av rot fra flyttingen (flyttet inn her i slutten av november). Skal bli deilig å få pakket ut de siste eskene! Det var litt tomt her da jeg flyttet inn, for datteren min flyttet omtrent samtidig inn i egen leilighet, så da fikk hun masse av møblene mine, -hun er student og har jo ikke så mye penger. Men nå begynner det å fylles opp og bli ganske koselig her

Har spist chorizo pølser med blomkålmos og salat m mozarella til middag. Nam nam, det var godt. Til kveldskos skal jeg ha Pruttilutt-lapper

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 20:52   #1581
Edlih
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Edlih er på en erverdig vei

Da har jeg lagd lapper, eller de minnet meg veldig om sveler igrunn. Kjenner jeg savnet brunost, men med smør og sukrin var de også veldig gode. Dem må dere prøve!! Spise 2 og er megamett nå

Kjørt hardt, kjør stil. Spis lavkarbo med ett smil
Edlih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 20:57   #1582
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Edlih, her.

Da har jeg lagd lapper, eller de minnet meg veldig om sveler igrunn. Kjenner jeg savnet brunost, men med smør og sukrin var de også veldig gode. Dem må dere prøve!! Spise 2 og er megamett nå

Ja, de lappene er kjempegode, Edlith, jeg lager dem stadig vekk, skal straks ut på kjøkkenet og lage

Gammel 03-07-11, 21:09   #1583
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Er det prutti sine lapper du lager?
Har lagd dem jeg også, men mine blir litt omelettaktige? Hva gjør jeg feil?

Da er nok en helg over, og i morgen er det første veiedag på 2 uker. Forventningene er ikke skyhøye ettersom jeg var ute i går, men får håpe det går greit

Fra og med i morgen går jeg over til litt mere karber, dvs jeg kommer nok ikke til å være i ketose de to neste ukene. Det er ferie tid, og jeg skal kose meg og ikke fintelle karber
Noen som vet hvor høyt man kan gå på karbo inntak før man bør begynne å redusere på fettet? Var det ca 50 gram?

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 21:15   #1584
Edlih
Medlem

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Disse lagde jeg http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40817. Hadde til overs eggehviter etter jeg lagde lavkarbo-is i går, så jeg brukte ikke hele egg. Måtte spe med ganske mye fløte syns jeg. Kanskje bedre å bruke vann? Det skal jeg teste neste gang De var iallefall knallgode

Gammel 03-07-11, 21:20   #1585
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Disse lagde jeg http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40817. Hadde til overs eggehviter etter jeg lagde lavkarbo-is i går, så jeg brukte ikke hele egg. Måtte spe med ganske mye fløte syns jeg. Kanskje bedre å bruke vann? Det skal jeg teste neste gang De var iallefall knallgode

aha! Kanskje jeg skal teste disse imorgen! Jeg har kun ketolyse bakemiks, men det bør sikkert funke?

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 21:23   #1586
Edlih
Medlem

aha! Kanskje jeg skal teste disse imorgen! Jeg har kun ketolyse bakemiks, men det bør sikkert funke?

Har aldri testa den bakemixen jeg, så jeg må innrømme at jeg aner ikke Men prøv du, blir nok bra

Gammel 03-07-11, 21:29   #1587
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Har aldri testa den bakemixen jeg, så jeg må innrømme at jeg aner ikke Men prøv du, blir nok bra

Har ikke testet den ennå jeg heller, men jeg tror det er noe soya greier i den også Vi får se!

Gammel 03-07-11, 21:32   #1588
Angemi
Juniormedlem

Angemi sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Angemi er på en erverdig vei

Jepp, da hadde jenta jammen klart å tulle seg ut av ketose. Spist for masse jordbær Bærene var forsovidt planlagt så de gidder jeg ikke ha dårlig samvittighet for, men de etterlot et enormt sug og lyst på mat.. resultatet er at jeg har klart å fått i meg enorm mengde med kcal og en helt snål fordeling.. Men men.. tror nok veiedag i morgen er ødelagt for min del Får håpe det hele bare er bivirkninger av fest på fredag, der jeg sikkert fikk i meg ting jeg ikke skulle. Jaja bedre lykke neste gang. Jeg får se påsitivt på det,jeg lærer stadig mer om hva jeg tåler og ikke tåler. Jordbær og søtstoff er mindre bra for meg, men jeg kan godt kose meg med et glass rødvin eller 2 uten at det har så mye og å si

Gammel 03-07-11, 21:39   #1589
Dollsine
Gjest

Noen som vet hvor høyt man kan gå på karbo inntak før man bør begynne å redusere på fettet? Var det ca 50 gram?

HJELP!!! Er dette viktig???? Jeg har bare økt kh jeg, og ikke tenkt på spesielt å redusere fettet. Jeg husker ikke hva Prutti sa om fordelingen; kan du hjelpe meg? Æsj! dette må jeg få klarhet i før jeg fortsetter og det går helt gæli

Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 22:03   #1590
bente1
Seniormedlem

Dollsine og Maria B : Noen sier man kan spise 50g uten å redusere fettet, andre sier 70g. Siden inntak av karber gir økt blodsukker og mer insulin produksjon, får man dårligere fettforbrenning. Derfor er det sikkert smart å være litt forsiktig.

Angemi: Ja, det skal ikke mange jordbærene til før en er ute av ketose, nei, dessverre, de er jo så gode på denne tiden. Men man kommer jo raskt inn i ketose igjen etter en slik liten utskjeielse når en begynner å spise riktig igjen. Om vekta er høyere enn forventet i morgen, så er det nok bare vann. Bare fortsett som vanlig du, så forvinner vannet igjen

Gammel 03-07-11, 22:13   #1591
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Dollsine og Maria B : Noen sier man kan spise 50g uten å redusere fettet, andre sier 70g. Siden inntak av karber gir økt blodsukker og mer insulin produksjon, får man dårligere fettforbrenning. Derfor er det sikkert smart å være litt forsiktig.

Bente1 Det du sier høres veldig fornuftig ut. Prutti; du som har holdt på så lenge, kan du forklare oss litt mer?

Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 22:59   #1592
Foksy
Medlem

Hvor: Oppland
Alder: 48
Foksy er på en erverdig vei

Hei
Nå har jeg vært en uke uten nett, kun litt surfing over iPhonen når jeg har vært på steder med 3G-dekning. Har kosa meg skikkelig også, spist litt mer karboer enn vanlig, men jeg har prøvd å ikke dynge på med fett samtidig da...Fikk ikke veid meg på fredag, siden jeg ikke hadde vekt heller, men regner med at jeg har gått opp en halv kg eller så...det får bare være Det var verdt det å kunne spise en skikkelig god is, litt ris til indisk mat osv...

Men jeg har bare fått løpt en dag denne uka, skikkelig irriterende, så i morgen blir det hardtrening!! Ser at flere av dere ikke har begynt å trene fordi dere er så slitne, men det går over! Jeg var sånn de første 3 ukene, var helt ødelagt av å gå opp en liten trapp...melkesyren satt løst ja
Nå er det motsatt, jeg er mye mer utholden enn jeg var, så det går over!!

I morgen begynner en ny uke, som vi kan gjøre hva vi vil med!
Noen som har et mål for uka?

Selv har jeg som mål å løpe 3 av dagene, og å gå ned på karboene igjen denne uka

Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 23:44   #1593
bente1
Seniormedlem

Velkommen tilbake, Foksy, godt å ha deg her igjen Håper du har kost deg masse - høres slik ut Jeg planlegger også å øke litt på karbene når jeg reiser til Hellas, men er nesten litt redd for det, hordan det blir å komme hjem og prøve å komme inn i det igjen. -Så du får komme med full rapport om hvordan det går

Nå er det natta her, sove godt alle sammen

Gammel 04-07-11, 00:04   #1594
Foksy
Medlem

Hvor: Oppland
Alder: 48
Foksy er på en erverdig vei

Ang øking av karber...om det kun er for å "skeie" ut en uke på ferie så tenker jeg litt sånn at jeg spiser litt av det jeg har hatt veldig lyst på...men om jeg skulle økt i lengden hadde jeg prøvd å øke med å spise flere langsomme karbohydrater, altså ikke sjokolade e.l....men heller litt fullkornspasta til middagen, quinoa eller linser osv..Det er vel delvis det jeg har gjort denne uka også, bortsett fra den nyyyydelige Vaffelkrone-isen

Uansett...uten å være en skikkelig party-pooper så er det nok lurt å tenke på hva slags karber man putter i seg, og ikke ta heeeelt av ikke hele tiden iaf

Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 00:47   #1595
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Pruttin: så bra du er på vei "opp igjen". Du må passe på tablettene dine; har du tenkt på å investere i en liten pilleeske? Jeg bruker det for ketolysetablettene + blodtrykksmedisinen min, og hadde jeg ikke hatt det - da hadde det blitt rot da . Følte meg rågammel da jeg kjøpte den, men det er råsnedig! Anbefales!!

Har en slik, doserer for tre uker i slengen Problemet dukket opp dagen vi reiste hit med stress hele formiddagen, oppdaget når klokka var der at pillene lå i kofferten vi hadde sjekka inn, og når vi kom hjem glemte jeg det av Men det er veldig lurt!

1) Følger du oppskriften til punkt og prikke? Jeg opplever ikke omelettfølelsen, i alle fall. Du kan redusere ett egg og ha i liiiiitt bakepulver? Jeg har endra oppskrifta (ikke i bloggen) og den ble jeg mer fornøyd med.
2) Tror man må se på sammensetningen prosentvis. Jeg vil ikke øse på med fett de dager jeg skjønner jeg ikke holder meg på rett sti. Da kommer det inn faktorer som kcal, vann og salter som lett setter seg på baken.
Men dere vet nå meg, jeg passer igrunn mest på "ned med protein og opp med fettet".

HJELP!!! Er dette viktig???? Jeg har bare økt kh jeg, og ikke tenkt på spesielt å redusere fettet. Jeg husker ikke hva Prutti sa om fordelingen; kan du hjelpe meg? Æsj! dette må jeg få klarhet i før jeg fortsetter og det går helt gæli

Må kikke litt lengre bak i tråden, så tar vi det opp i morgen. Hvordan går det forøvrig? Vekten går opp? Det er i så fall ikke noe å bekymre seg for. Vi skal nok få den ned.

Prutti; du som har holdt på så lenge, kan du forklare oss litt mer?

Jeg er av den oppfatningen at hvis man ikke er i lavkarboens gyldne middelvei, så må man tenke kalorier. Jeg er veldig påpasselig (ved både sprekker og pauser) at jeg får i meg rikelig med væske, mindre salter enn vanlig, litt mer proteiner, minimalt med karbohydrater og moderat med fett.
Grunnen til det er fordi jeg mener essensielle fett- og aminosyrer har oppgaver som er mer viktigere enn glukosen har, og sverger til å ha mer av det i kroppen. Hva kaloriene ender på aner jeg ikke - aldri brydd meg om dem. Mulig at en OK prosentvis dag blir rundt 15% karb, 35% protein og 50% fett. I bunn og grunn tror jeg det viktigste er å faktisk TA en pause når du føler for det. Ikke diett.no-krampetak på kvelden med etterfølgende kvaler og vegg-møting. Dette er ikke med kniven på strupen, vi skal tross alt leve også Ble det litt klarere?

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 08:56   #1596
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen
Da var det mandag og veiedag. 600g ned denne uken Er veldig fornøyd med at nedgangen fortsetter!!!!

Slutten av forrige uke og denne uken har jeg vært "snillere" med meg selv. Jeg har tillatt meg litt mer bær og nøtter, men holdt meg i ketose.
Har heller ikke registrert på diett.no, men har gjort ett par stikkprøver. Når jeg gjør det på denne litt snillere måten ser jeg at jeg da ligger rundt 15g karber, litt høyere på proteinet enn jeg gjør når jeg er mer påpasselig, og mellom 70 og 75% fett.
De to ukene forut gikk jeg ned over en kg i uken, men nå når jeg har gjort det på denne måten blir det altså 900g på to uker. Det betyr altså at jeg går ned mer enn dobbelt så raskt når jeg er strengere.
Jeg synes allikevel akkurat nå at det er så deilig å droppe den registreringen og tillate meg dette litt ekstra, at jeg heller velger å fortsette slik og la det ta litt lengere tid å komme ned. Får heller revurdere hvis det skulle stoppe helt opp

Gammel 04-07-11, 09:20   #1597
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Hu og hei.
Nå er jeg tilbake fra 14 dagers bilferie i Tyskland.
Og det ble myyyye kjøring. 600 mil tilsammen......
Jeg har prøvd å være veeeldig flink med maten, men det ble utrolig vanskelig å få i seg ting så en ble mett. Iallefall i transportetappen.
Hadde leilighet i en uke og da var det lettere. Men hadde ikke tatt med meg noen ingredienser til å kunne lage noe og samme hva/hvor jeg lette, fant jeg hverken JBKM eller cocosa. Så det ble mye kjøttdeig, egg, bacon, fløte,smør osv. Jeg gikk opp nøyaktig 1 kg. Og jeg tror det beror mere på at jeg spiste for lite, enn at det var feil mat, eller for mye.
Tenk å være i Mosel og Rhindalen UTEN å drikke vin eller øl !
Ute på restauranter ble jeg aldri mett, for både i Tyskland og i Danmark, virket det som de drøyde maten med mye poteter og lite kjøtt/fisk.
Og når jeg ba om mere grønsaker i stedet for poteter, skjønte de ikke bæret !! Men, men.... turen var fin.

Det er mandag og mandager er alltid begynnelsen på noe.....
På'n igjen ! Lurer på om jeg skal være litt flink og lage meg noen ukesmenyer. I tillegg til å dure i vei med noen vaskemaskiner.....
Har ferie hele sommeren jeg, bortsett fra noen enkle "krise-arbeidsdager", hvor jeg må steppe inn !

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 09:28   #1598
bente1
Seniormedlem

Hei Sanna1, velkommen tilbake, kjekt å ha deg her hos oss igjen
En kg på to ukers bilferie med alle de vanskene det medfører, synes jeg du skal være veldig godt fornøyd med - den kg går nok raskt av igjen når du kommer inn i alt igjen under trygge hjemmeforhold!
Håper du har kost deg maaasse i ferien din
Jeg skal også ha fri 6 uker denne sommeren, deilig. Hjemmeferie det meste av tiden, bare slappe av og ta meg inn igjen etter en veldig stressende vinter

Gammel 04-07-11, 12:50   #1599
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sitat:

Jeg er av den oppfatningen at hvis man ikke er i lavkarboens gyldne middelvei, så må man tenke kalorier. Jeg er veldig påpasselig (ved både sprekker og pauser) at jeg får i meg rikelig med væske, mindre salter enn vanlig, litt mer proteiner, minimalt med karbohydrater og moderat med fett.
Grunnen til det er fordi jeg mener essensielle fett- og aminosyrer har oppgaver som er mer viktigere enn glukosen har, og sverger til å ha mer av det i kroppen. Hva kaloriene ender på aner jeg ikke - aldri brydd meg om dem. Mulig at en OK prosentvis dag blir rundt 15% karb, 35% protein og 50% fett. I bunn og grunn tror jeg det viktigste er å faktisk TA en pause når du føler for det. Ikke diett.no-krampetak på kvelden med etterfølgende kvaler og vegg-møting. Dette er ikke med kniven på strupen, vi skal tross alt leve også Ble det litt klarere?

Dette leste jeg nettopp :
Hvis du allikevel øker karbohydratinntaket i sommer er det nok fornuftig at du går ned på fettinntak. Kommer det dager du med sikkerhet vet at du kommer til å skeie ut, reduser fettmengden allerede fra frokost den samme dagen.
(Dr. Espen Rostrup.)

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 13:24   #1600
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

Heihei, alle!

Nå sitter jeg på Gardermoen og venter på at det er min tur å komme opp i lufta. Visste dere at man fikk 1 times gratis internett mens man venter? Herlig!

Det ser ut som PizzaHut her har salat uten noe annet stæsj - bare salat med paprika, tomat osv oppi. Herlig. Synd at jeg virkelig ikke ville ha salat.
Så nå sitter jeg og spiser et rekesmørbrød. Mest reker, ikke så mye brød . Det er herlig at serveringssteder stort sett alltid bruker ekte majones. Og reker er jo perfekt! Brødet har endt opp med å se litt trist ut der det ligger igjen, men sånne ekle greier vil vi jo ikke ha! Har tatt med meg en slags tacograteng til å spise på fly. Stekte 400g kjøttdeig, og blandet med omtrent en halvpakke ferdigkrydder (jada, jeg vet..) og masse ost. Den ligger i veska og bare venter på at flyet skal være ca halvveis på vei ned til vakre Tyrkia!

Har allerede kjøpt inn 2 kryssordblader, 1 sudokuhefte og 2 "dameblader". Skal jo være borte en hel måned!

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:57.