Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dere som ikke spiser brøderstatninger

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-06-11, 09:43   #26
Dolsi
Seniormedlem

Medlem siden: May 2010
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Dere som ikke spiser brøderstatninger

Takk Livsglede.
Laget røre til frokostpannekaker i går kveld og koste meg med en varm pannekake fylt med salam og ost. Ble god og mett.
Og i morrest spiste jeg en kald pannekake med hvitløkost og skinke.

Dette kan jeg nok godt spise av og til ja også på jobb.

Men jeg lurer på en ting. Fiberhusk, er det helt greit å spise på lavkarbo eller kan det også være en partystopper?

Nå vil jeg så desperat ned et par kilo før ferien om to uker at jeg er villig til å prøve hva som helst

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 11:27   #27
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 53
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Mange gode tips her og jeg skal nok prøve ut en del av dette. Tusen takk for at dere deler.

Jeg har iallefall fått bekreftet nå at brøderstatninger som lavkarboknekkebrød og lavkarbobrød ikke er noe jeg tåler godt.
Har i dag ikke rørt noe sånt, og jeg har ikke vært sulten i hele dag.
Spiste middagsrester til frokost og kyllinglår til lunsj.
Ikke tegn til sult, og stiksen min har kraftigere utslag enn hva den har hatt på veldig lenge.

Ser noen her nevner osteknekkebrød. Det spiste jeg en del av en stund, men da gikk jeg faktisk opp i vekt og ikke ned. Sluttet helt med det.
Nå skal jeg prøve meg litt fram her mot ferien, så får jeg se hva jeg kan spise og ikke spise av det som dere har skrevet her i tråden

Jeg har kuttet ut frokost - det er egentlig bare stress for meg, siden jeg ikke er noe morgenmenneske. Jeg drikker kaffe med fløte til "frokost" og spiser ikkeno' før til lunsj i 11-tiden. Tenker at jeg kanskje burde erstatte fløten med cocosa - men er ikke såååå glad i cocosa i kaffe Kroppen min fungerer fint på dette, man MÅ ikke spise med en gang man står opp

Og så vil jeg bare si gratulerer med fantastisk nedgang og at du holder vekta

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 12:00   #28
Livsglede
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 58
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Takk Livsglede.
Laget røre til frokostpannekaker i går kveld og koste meg med en varm pannekake fylt med salam og ost. Ble god og mett.
Og i morrest spiste jeg en kald pannekake med hvitløkost og skinke.

Dette kan jeg nok godt spise av og til ja også på jobb.

Men jeg lurer på en ting. Fiberhusk, er det helt greit å spise på lavkarbo eller kan det også være en partystopper?

Nå vil jeg så desperat ned et par kilo før ferien om to uker at jeg er villig til å prøve hva som helst

Hmmmm..... fiberhusk ja..... om det er partystopper???? har ikke peiling igrunnen. Det er jo ren fiber med 0 karber jeg bruker for det meste HUSK jeg da. Det er jo malte phys.... frø. Billigere i bruk og samme nytta. Kanskje noen andre som vet ang. fiberhusk/husk og partystopp.Men det er jo også veldig individuelt hva som er stopper for en person. Så bare brøv deg frem du, eneste svar jeg kan gi deg akkurat nå.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 13:48   #29
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Jeg tåler ikke fiberhusk så veldig godt selv, men det er nok fordi jeg blir ganske dårlig av fiber generelt. Kli er enda verre.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 14:46   #30
Dolsi
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg tåler ikke fiberhusk så veldig godt selv, men det er nok fordi jeg blir ganske dårlig av fiber generelt. Kli er enda verre.

Dårlig på hvilken måte da? Tenker du på vektstopp eller blir du syk i magen av det ?

Gammel 25-06-11, 16:58   #31
Livsglede
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 58
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Men Dolsi, jeg lurer på en ting, hvor lenge har du egentlig stått stille med vekta di? Du er jo aktiv på bukplstikk også og der skriver du at du går opp når du har hatt OP. Er du sikker på at det er maten og ikke den siste OP som er årsak til vektøkning/stillestå? Jeg bare lurer Må liksom holde alle muligheter åpne for å finne en løsning på problemene vet du. Om du ikke har stått stille så lenge, så kan det jo være OP sin skyld, eller? Måtte bare lufte muligheten. Jeg sliter alltid etter en ferie, 1 uke borte 1 kg opp, 2 uker borte, 3 kg opp og jeg bruker som regel 1 mnd for å få de bort igjen med normalt kosthold, men piner jeg meg går det raskere. Vil jo så gjerne hjelpe deg å finne løsning på det som evt. kan være problemet ditt.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 18:30   #32
Dolsi
Seniormedlem

Livsglede. Jeg startet på lavkarbo i april. Gikk kjapt ned ca 3, men opp 4,5 kilo over natta pga den operasjonen min.
Har ruslet ned igjen etter den da, men mangler ca 700 gram på bunnvekta jeg hadde dagen før operasjonen.
Opplever at jeg går opp og ned i vekt hele tiden, så på mine vel 2 mnd med lavkarbo, så har jeg i grunnen ikke gått ned mer enn 2-3 kilo.

Skal gi det litt mer tid da, så får jeg vel se om det ikke løsner på vekta snart

Gammel 25-06-11, 18:39   #33
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Jeg varierer frokosten veldig.
Enkelte dager er det bare kaffe med masse fløte
eller det kan være
CC-vaffel og friske bær
Kyllingsalat
Egg og bacon
Eggerøre med vårløk, paprika og skinke
Kokt egg innpakket i pålegg og salat
Tomatfisk og eggehakk
Rester av middagens salat med f.eks reker og majones
eller rett og slett det jeg finner fristende.
Er ikke så veldig glad i frokost, er mer et middagsmenneske....

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere? Peppa Gris Spørsmål og svar 62 23-05-11 21:04
Dere som spiser 50-100 g karber, hva spiser dere? sirib Lavkarbo generelt 11 07-05-11 12:54
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? TreningsFrøkna Mer enn 30 kg overvekt 10 07-02-11 19:49
Hvorfor stopper brøderstatninger vektnedgang? trio Lavkarbo generelt 2 29-11-10 19:17
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.