Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 24-06-11, 14:39   #8401
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sånn angående kolesterolet, hvilke tiltak gir best endring?
Økt mosjon, endring i kosthold eller slutte å røyke?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 24-06-11, 14:48   #8402
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 37
kattungen er på en erverdig vei

Hvor forsinket kan menstruasjonen bli ved omlegging til lavkarbo?

kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag
Gammel 24-06-11, 15:15   #8403
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Jeg mener at å legge om kosten er det som er mest effektivt, men jeg aner ikke.. det er vel forskjelling fra person til person? min familie har i allefall greid å senke kolestrolet ved å endre diett.

Opprinnelig lagt inn av kattungen, her.

Hvor forsinket kan menstruasjonen bli ved omlegging til lavkarbo?

Den første syklusen min med lavkarbo så kom den 1-2 uker for tidlig! Så jeg regner med at den kan komme ganske sent også. Men du har jo holdt på en stund med lavkarbo? litt rart at den plutselig skulle bli sen når alt egentlig har stabilisert seg.. sikker på at det ikke er noe annet?

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 24-06-11, 15:27   #8404
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Den første syklusen min med lavkarbo så kom den 1-2 uker for tidlig! Så jeg regner med at den kan komme ganske sent også. Men du har jo holdt på en stund med lavkarbo? litt rart at den plutselig skulle bli sen når alt egentlig har stabilisert seg.. sikker på at det ikke er noe annet?

Første syklusen var den to eller tre dager over tiden, denne gangen skulle jeg hatt på søndag men fortsatt ingenting. Kun litt ømme pupper og småstikk rett over symfysen Den dukker sikkert opp snart, men det er så rart, for jeg er vanligvis "på klokka"

Gammel 24-06-11, 15:46   #8405
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Første syklusen var den to eller tre dager over tiden, denne gangen skulle jeg hatt på søndag men fortsatt ingenting. Kun litt ømme pupper og småstikk rett over symfysen Den dukker sikkert opp snart, men det er så rart, for jeg er vanligvis "på klokka"

hmm, synes du skulle ha tatt en test jeg, for det der virker kjent!

Regrets nye dagbok!
Gammel 24-06-11, 16:09   #8406
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

hmm, synes du skulle ha tatt en test jeg, for det der virker kjent!

Allerede gjort, og den er blendahvit

Gammel 24-06-11, 16:12   #8407
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Allerede gjort, og den er blendahvit

Da er den nok bare sen og rett rundt hjørnet tenker jeg Det kan skje uansett kosthold. Men du, har ikke du vært ute av ketose og lavkarbo en stund og kommet tilbake nå? Da kan jo kroppen tro at du begynte helt på nytt igjen og omstiller syklusen på nytt igjen også...

Regrets nye dagbok!
Gammel 24-06-11, 16:20   #8408
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

Da er den nok bare sen og rett rundt hjørnet tenker jeg Det kan skje uansett kosthold. Men du, har ikke du vært ute av ketose og lavkarbo en stund og kommet tilbake nå? Da kan jo kroppen tro at du begynte helt på nytt igjen og omstiller syklusen på nytt igjen også...

Nja, jeg har vel vært ut og inn mer enn ute en stund Men jeg har tenkt tanken jeg også. Det merkelige er i så fall at jeg vet jeg hadde EL til "vanlig" tid. Kroppen er noe rare greier...

Gammel 24-06-11, 16:21   #8409
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

indeed. Kroppen lever sitt eget liv

Regrets nye dagbok!
Gammel 24-06-11, 16:32   #8410
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Hvordan fester man egentlig sånne clip on extentions?
De sitter altså ikke fast i denne frøknas hår!

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 24-06-11, 16:34   #8411
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Har de sånne metalltenner? I tilfelle så grer du halve håret vannrett, og sette det opp i klyper, drar spennende på extencionsene langs kanten nedover til de har satt seg i håret, og klipser de fast. Om du ikke skjønte dette, så finnes det garantert youtubevideoer som viser det!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 24-06-11, 16:35   #8412
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hvis du har veldig slett hår så kan de gli ut fort. Da lønner det seg å tupere håret helt inne med rota før du fester de. Start inntil hodet og før de langs hodebunnen ned i håret, så klem igjen.

Regrets nye dagbok!
Gammel 24-06-11, 16:38   #8413
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Aldri prøvd clip on extentions, så det kan eg ikkje svare på Cherry. Eg strever derimot med å få strømpebanda til hoftehaldaren min til å sitte på baksida av strømpene... Eg vart så sur i går at eg omtrent satt fyr på dei. Og det var jo ikkje akkurat *hoftehaldaren* eg ville ha i fyr og flamme da :: host :: Men når det gjeld dét - alle bilder i katalogar/nettshop osv som sel slike lekkerier, viser hoftehaldaren over trusa. Men korleis får ein til å gå på do på ein kjapp og enkel måte da? Eg får ikkje ned trusa fordi ho stoppar i strømpebanda... Dagens litt flaue ?? frå meg, dette.

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 24-06-11, 16:39   #8414
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Kolesterolet skal være på det nivået det trenger å være. Høyt eller lavt betyr ikke så mye for hjertesykdom. Les Det Store Kolesterolbedraget av Malcolm Kendrick f.eks.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 24-06-11, 16:47   #8415
Olive Oil
Medlem

Hvor: Østfold
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Aldri prøvd clip on extentions, så det kan eg ikkje svare på Cherry. Eg strever derimot med å få strømpebanda til hoftehaldaren min til å sitte på baksida av strømpene... Eg vart så sur i går at eg omtrent satt fyr på dei. Og det var jo ikkje akkurat *hoftehaldaren* eg ville ha i fyr og flamme da :: host :: Men når det gjeld dét - alle bilder i katalogar/nettshop osv som sel slike lekkerier, viser hoftehaldaren over trusa. Men korleis får ein til å gå på do på ein kjapp og enkel måte da? Eg får ikkje ned trusa fordi ho stoppar i strømpebanda... Dagens litt flaue ?? frå meg, dette.

Hva med "norsk åpning"? Samme som fransk, bare med borrelås.

Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 24-06-11, 17:13   #8416
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Jeg hadde alltid trusa utenpå strømpebanda den tiden jeg brukte hofteholder, nettopp av den grunnen du nevner.

Gammel 24-06-11, 17:30   #8417
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Jeg fikk brev fra lungeavdelingen i dag. Jeg skal dit i august for å få tilpasset en cpapmaskin.. dvs pustemaskin jeg skal bruke om natta grunent dårlig oksygenopptak. Og jeg som trodde jeg begynte bli frisk!!! Jeg har ikke søvnapné, men lungene fungerer visstnok ikke slik de skal.

Er det noen som vet om dette lar seg trene opp?? Jeg vil da ikke ligge med en slik bråkete dingsboms hver natt!

Gammel 24-06-11, 19:33   #8418
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Har de sånne metalltenner? I tilfelle så grer du halve håret vannrett, og sette det opp i klyper, drar spennende på extencionsene langs kanten nedover til de har satt seg i håret, og klipser de fast. Om du ikke skjønte dette, så finnes det garantert youtubevideoer som viser det!

Ja! Tusenvis av videoer som viser det, bare ikke bakfra :P

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 24-06-11, 20:23   #8419
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 49
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Dette er en fin tråd Er hel fersk her, men takk for svar angående lavkarbo!
Det jeg reagerer mest på er hvor hyggelige alle er mot hverandre!
Men jeg ha selvfølgelig et spørsmål...

Jeg er en del innom bloggen til kari jaquesson (nesten litt sado..).. Der ble det en diskusjon angående store mennesker på fly. Etter en som var "lykkelig som feit " ( Er du lei av å være feit)snakka om at hun må ha ekstra setebelte på fly)
Det ble snakk om at er du stor er du til fare for andre når du flyr... Har noen av dere opplevd det? Tror du må være ENORM før du plager andre, uansett hvor du er.. Og det er vel ikke bare jeg som er stor, hvertfall fra starten, på dette forumet, så det må jo finnes flere enn meg?
Jeg må ALLTID ha ekstra belte på f.eks ryan air.

Er det bare meg????????? (OG hun i innlegget til Kari..)

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 24-06-11, 20:26   #8420
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Eg har ikkje flydd på 12 år. Men om eg skulle flydd da eg var på det største, ville eg nok trengt det, eg hugsar ikkje flysetebeltene som *veldig* romslege frå før, og eg kunne ikkje eingong feste alle sortar beltar i bil da eg var superstor.

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 24-06-11, 20:40   #8421
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Selene er ikke spesielt lange, nei... Hadde problemer i en dyr, fin volvo en gang...
Men på flyet er de enda mindre. Jeg er bestandig redd når jeg skal reise fordi jeg er redd for d h.. beltet!!! Ellers så eier jeg jo ikke reisefeber;-)
Og at en trenger et ekstra belte betyr jo hvertall ikke at man plager andre. Ikke jeg ihvertfalll...

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 24-06-11, 21:03   #8422
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har hørt fra flere opp gjennom de siste årene, at wolksvagen er plaget med dårlige låser. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette, eller vet andre steder jeg kan spørre?

Gammel 24-06-11, 21:42   #8423
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg har hørt fra flere opp gjennom de siste årene, at wolksvagen er plaget med dårlige låser. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette, eller vet andre steder jeg kan spørre?

Har hørt om folk som har låst opp 3 biler i samme gata m en nøkkel ja... Samtidig!

Gammel 24-06-11, 21:52   #8424
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Mazda har/hadde også det problemet. En kamerat kunne låse opp bilen til ei venninne med sin nøkkel og motsatt. Det var to forskjellige modeller.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 24-06-11, 22:00   #8425
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Mazda har/hadde også det problemet. En kamerat kunne låse opp bilen til ei venninne med sin nøkkel og motsatt. Det var to forskjellige modeller.

Tror ikke det er tilfellet nå lengere, det var de eldre modellene. De skal være ganske sikre på den fronten nå.

Regrets nye dagbok!
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.