Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-06-11, 09:21   #1226
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
manne er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

...av og til lurer jeg heller på om det ikke er prinsene som blir til frosker etter at man har kysset en stund på dem....

Veldig bra...

Gammel 21-06-11, 09:29   #1227
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

God morgen!

God tur hjem Rikkemor!! Jeg synes disse ukene har gått vanvittig fort! Kanskje ikke sånn for deg? Kos deg hjemme!

Prutti: Godt å høre at du føler deg litt bedre! Er det i dag mamman kommer?

Bente: Huff, er det jobben som sliter deg ut? Nyt dagen hjemme og slapp helt av!

Jeg nyter frokostkaffen før jeg skal suse i dusjen og så til byen en tur.
Siden fredag har jeg slitt med veldig magevondt. Det føles som noen vrir en kniv rundt i magen når jeg spiser, forstår ikke hva det kan være? Det er vel rart at jeg skulle begynne å reagere på kosten nå etter så mange uker?
Mulig det er et magevirus også da...håper iallefall det gir seg snart!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 09:59   #1228
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Tusen takk MariaBJa, har vært mye strass på jobb leeenge. I tillegg har jeg brukt masse energi på å bearbeide det følelsesmessige kaoset jeg har vært i etter et samlivsbrudd i fjor sommer. -Derfor har jeg nok ikke like mye overskudd til å håndtere stresset som jeg ellers ville hatt. -Men jeg setter jo på meg denne maska da: "sterk, tøff, flink, takler alt" - maska mi, så det er ikke så lett for folk å se hvordan jeg har det. Skal slappe av på sofan i hele dag og se om jeg er rustet til å møte hverdagen igjen i morgen Heldigvis har jeg ikke lyst til å trøstespise - slik jeg normalt alltid har når ting er vanskelig

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 11:16   #1229
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Pruttilutt: Du høres bedre ut i dag, veldig godt å høre Frosker ja...hummmm...av og til lurer jeg heller på om det ikke er prinsene som blir til frosker etter at man har kysset en stund på dem....

Er hjemme fra jobb i dag. Har hatt så mye stress i det siste at jeg sliter litt både fysisk og mentalt, så skal prøve å ta en fullstendig avslappingsdag og se om det kommer seg litt

Trengte virkelig sove over problemene tankemessig. Var våken en kvarters tid i 04-tiden, men rakk ikke tenke på noe annet enn å telle timer til jeg skulle stå opp før jeg var sovna igjen.

Er faktisk hjemme igjen her også. Var utmattet allerede kvarteret inn i arbeidsdagen med tanke på alt jeg må få gjort før mams kommer, skal på NAV i morgen, øke på medisiner, følelsesstyret og stress ang. familieproblemer. Dro igrunn bare rett til legen og fikk sykemelding ut uka. 4 uker ferie på meg. I like it.

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Prutti: Godt å høre at du føler deg litt bedre! Er det i dag mamman kommer?

Jeg nyter frokostkaffen før jeg skal suse i dusjen og så til byen en tur.
Siden fredag har jeg slitt med veldig magevondt. Det føles som noen vrir en kniv rundt i magen når jeg spiser, forstår ikke hva det kan være? Det er vel rart at jeg skulle begynne å reagere på kosten nå etter så mange uker?
Mulig det er et magevirus også da...håper iallefall det gir seg snart!

Nei, mams kommer i morgen kveld. Og broren min da, han hadde jeg nesten glemt heeeelt av. Vært å handlet inn pinnesaft-iser til han, sukkerfri saft og deilig mat vi skal kose oss med. Godt å varte opp famsen
Enten er det begynnende galleplager du får pga. fettet, eller så kan det være stressrelatert? Magesår? Hvis man får galleplager i startfasen av ketolyse/lavkarbo, så er det vel logisk at siden det skilles ut mer galle at stenene (som det tar mange år å lage på lik linje som nyresteiner), så kommer de raskere "til syne". Det er i alle fall det jeg har lest meg fram til. Med andre ord, hvis det er galleproblemer og du ikke har vært plaget med det tidligere, så er bare det hele framskyndet og ikke uunngåelig fordi du har brukt år på å danne dem. Rotete skrevet, men tror poenget kom fram. God bedring

I tillegg har jeg brukt masse energi på å bearbeide det følelsesmessige kaoset jeg har vært i etter et samlivsbrudd i fjor sommer. -Derfor har jeg nok ikke like mye overskudd til å håndtere stresset som jeg ellers ville hatt. -Men jeg setter jo på meg denne maska da: "sterk, tøff, flink, takler alt" - m

Den maska skal du la falle helt og holdent i dag, Bente. Fordi du fortjener å la det renne over litt. Er når man havner litt ned i bakken at det går oppover. Som psyk og i arbeidslivet skjønner jeg hva du mener om den maska, det tar lang tid å ta den på og er en kraftanstrengelse i 7,5 timer å opprettholde. Ta deg et par dager fri på sofaen, gå deg en tur eller to i skogen. Mormor bruker hente meg når jeg er langt nede og sende meg ut i skogen. Finn ei bjørk og holdt rundt den, da får du styrke. Ev. lag deg en irish coffee.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 11:59   #1230
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Lurt av deg å ta ut sykemelding, Pruttilutt, kos deg hjemme og lag i stand til familien kommer - det er en god følelse å få dulle litt i stand for mennesker en er glad i

Ja, trenger å la den maska falle, helt klart, når alle tror du er så sterk så blir man jo ofte lasset på mer og mer til det ikke går lenger. Prøvde å ta opp på jobb i går at jeg trenger litt mer ro, men da rant det litt over for meg, begynte bare å grine og greide ikke stoppe, så dro hjem... Skal slappe i hjemme i dag, og sannsynligvis i morgen også. Ut og gå litt i naturen, ja, kjempegod ide, må bare lete fram energien til å komme meg ut av huset.... Alkohol må jeg være ekstremt forsiktig med nå når jeg er i ketose - slår meg rett ut kjenner jeg, farlig. Tusen takk for gode ord Pruttilutt

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 12:15   #1231
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Ja, godt forslag fra legen min, hun er et unikum. Heldig der!

Skal skrubbe dusjen og sende deg energi samtidig, det er mye medisin i naturen

Alkohol i ketose er grusomt, det var et dårlig forslag

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 12:21   #1232
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Imagine...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg imagine.jpg (43,4 KB, 4 visninger)

Gammel 21-06-11, 12:41   #1233
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

manne er ny på veien

Bah... hodepine..også jeg som har vært bra så lenge.

Har drukket 2 liter vann i dag så det kan ikke være det... kanskje det er tordenvær i vente?

Hva er deres beste fåborthodepinetips?

Gammel 21-06-11, 12:49   #1234
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Bah... hodepine..også jeg som har vært bra så lenge.

Har drukket 2 liter vann i dag så det kan ikke være det... kanskje det er tordenvær i vente?

Hva er deres beste fåborthodepinetips?

Frisk luft, kaffe...Sjokolade... Har du sovet lite i det siste? Sittet lenge i en uergonomisk stilling? Er du stiv i nakke/skuldre/rygg?

Gammel 21-06-11, 12:52   #1235
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

manne er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Frisk luft, kaffe...Sjokolade... Har du sovet lite i det siste? Sittet lenge i en uergonomisk stilling? Er du stiv i nakke/skuldre/rygg?

Jeg har gått tur i nesten 2 timer i dag...så frisk luft har jeg fått masse av.

Nakken er alltid stiv... jeg må nok bare innse at jeg må klippe håret igjen...det er jo to år siden sist jeg hadde guttekort og nå rekker det alt nedforbi midten av ryggen...

Kaffe har jeg forresten aldri smakt...

Gammel 21-06-11, 14:38   #1236
Foksy
Medlem

Hvor: Oppland
Alder: 48
Foksy er på en erverdig vei

Jeg har gått tur i nesten 2 timer i dag...så frisk luft har jeg fått masse av.

Nakken er alltid stiv... jeg må nok bare innse at jeg må klippe håret igjen...det er jo to år siden sist jeg hadde guttekort og nå rekker det alt nedforbi midten av ryggen...

Kaffe har jeg forresten aldri smakt...

OJ! Enten har du veldig kort rygg eller så vokser håret ditt utrolig fort

Har ingen fåborthodepineforslag, bortsett fra en ibux og en paracet da...men det gjør jo bare slik at hodepinen ikke merkes, årsaken forsvinner ikke, dessverre.
God bedring!

Jeg har kjøpt meg iskremmaskin i dag, 199 kr på tilbud på Siba Kjøpte med til en venninne også, så nå blir det is på oss!

Skal teste ut snart, må bare en tur ut og kjøpe bringebær eller jordbær...har ikke helt bestemt meg..må kanskje inn igjen og se på oppskrifter her inne også. Snickers-is hadde vært no, en sjelden gang iaf

Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 14:48   #1237
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

manne er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

OJ! Enten har du veldig kort rygg eller så vokser håret ditt utrolig fort

Har ingen fåborthodepineforslag, bortsett fra en ibux og en paracet da...men det gjør jo bare slik at hodepinen ikke merkes, årsaken forsvinner ikke, dessverre.
God bedring!

Jeg har kjøpt meg iskremmaskin i dag, 199 kr på tilbud på Siba Kjøpte med til en venninne også, så nå blir det is på oss!

Skal teste ut snart, må bare en tur ut og kjøpe bringebær eller jordbær...har ikke helt bestemt meg..må kanskje inn igjen og se på oppskrifter her inne også. Snickers-is hadde vært no, en sjelden gang iaf

Håret mitt vokser veldig fort...og er veldig tykt... Det letter litt nå og det uten at jeg har tatt smertestillende. De har jeg nemlig pakket ned for ferien og orker ikke pakke de opp igjen.

Jeg har ismaskin...og den brukes så mye at selve skålen alltid står i fryseren. Jeg pisker eggedosis og krem hver for seg...og smaksetter med ublandet FunLight. Smaskens!

Gammel 21-06-11, 18:06   #1238
Dollsine
Gjest

God kveld! Er innom bare sånn kjapt! har spist tacosuppe med ost og rømme til middag i dag. Yummi! Anbefales Den passet ypperlig til være vi har her; regn, 8 grader og kraftige vindkast

Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 18:27   #1239
bente1
Seniormedlem

Da har jeg vært ute og gått en tur - ja, god ide å komme seg ut litt Pruttilutt - etterpå sovnet jeg på sofan. Så føler meg litt bedre nå, frisk luft og søvn hjelper på mange ting

Manne - håper hodepinen er bedre

Mmmm is hørtes godt ut. Har lurt litt på å kjøpe slike ispinne-former til å fryse i og ha stående i frysen nå på sommeren. Kanskje jeg må ut og lete etter det en dag.

Nå er det vel på tide å få seg litt mat - får se hva som finnes der i kjøleskapet

Gammel 21-06-11, 20:00   #1240
Happiness
Medlem

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Happiness er på en erverdig vei

Hei! Jeg startet nå i juni.
Mamma til 3. Har alltid vært overvektig. I fjor gikk jeg ned 17 kg ved å begynne å mosjonere (går 40 min daglig). Så gikk jeg opp 3 kg.
Startvekten min er 30kg mer enn den bør være.
Delmål 1 er -5 kg ut juli. 1,5 kg forsvant første uka.

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 20:46   #1241
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 39
Rikkem0r er på en erverdig vei

Good evening ladies=)

Det eeeer så deilig å ligge på sofaen å bare slappe av å se på tv=) Jeg er jo veldig flink til å legge inn serieopptak på pvr-dekoder'n når jeg er avgårde og da, så er masse snacks å velge i der
Pruttilutt jeg elsker lappene dine!
Det var så godt å komme hjem og lage skikkelig mat og jeg pressa innpå hele greia jeg, brukte litt tid riktignok men fikk ned alt
Jeg gruer meg litt til veiing imorgen, så ikke lyst ut istad når jeg var såvidt innom vekta.. Men er forskjell på fullt påkledd på kvelden etter mat og drikke og om morgen uten noe særlig verken i eller på kroppen da så... Vi får se=) Kommer til å måle også, ekstra kontroll
Men asså... Pga slurv med pillene min fikk jeg mensen på jobb og det er lenge sia nå liksom, sikkert halvannen uke.. Men gir seg jo ikke! Skjønner ikke hva som skjer med kroppen min... Vurderer å bare droppe å ta de i en uke eller 2 da, for å se hva som skjer da.. Men så blir jeg litt sånn; men hva hvis imorgen kanskje, at det gir seg da.. Noen som har vært borti no lignende? Blir litt frustrert kjenner jeg..
Istad fikk jeg beøk av en mann fra Kenya og.. Han solgte bøker om Afrika for å betale for studiene sine.. Ja, jeg vet hvordan det høres ut da.. Men han viste meg et avisoppslag med han og familien han bodde hos fra lokalavisa her fra mai, og han hadde kort fra bokforlaget og sånn.. Og jeg har jo ikke samvittighet til å si nei, når jeg vet jeg klarer meg fint uten de 450kr og han var jo så trivelig og alt=) heheh=) Hu ene venninna mi blei sååå oppgitt over meg da, men det får hu bare bli.. Jeg fikk en fin bok om alle landene i Afrika med mange fine bilder og han fikk penger til utdanning Også er det sikkert noen som tenker at jeg har blitt lurt, men det får i så fall bare være
Like før jeg sovner her nå.. Bare sovi 2 timer idag før det var opp å rigge seg for hjemreise, men mååå holde et par timer til.. Håper alle koser seg den fantastiske kvelden
Og bente og pruttilutt, det er godt å høre at dere passer litt på dere selv også, for seg selv er den viktigste personen man kan ta vare på

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 20:47   #1242
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Å ja, og velkommen til deg Happiness

Gammel 21-06-11, 20:49   #1243
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

manne er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Jeg fikk en fin bok om alle landene i Afrika med mange fine bilder og han fikk penger til utdanning

Regner med at det er de samme som er her. Stod om dem i VG for ikke så lenge siden også. Verdt å støtte spør du meg.

Gammel 21-06-11, 20:57   #1244
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Regner med at det er de samme som er her. Stod om dem i VG for ikke så lenge siden også. Verdt å støtte spør du meg.

Javisst=) Han var fra Kenya å studerte for å bli lærer og var her i 3 mnd om sommeren og jobba for å få penger til studiene.. Bra initiativ synes jeg

Gammel 21-06-11, 21:01   #1245
bente1
Seniormedlem

Happiness: velkommen hit!

RikkemOr: Velkommen hjem Krysser fingrene for deg i morgen.
Du gjorde en god gjerning med han fra Kenya - og så fikk du en flott bok i tillegg, ikke bry deg med hva andre sier. Går man alltid rundt og er livende redd for å bli lurt eller utnyttet, så får man jo heller aldri hjulpet de som faktisk trenger det
Ja, det er viktig at vi tar vare på oss selv også, ofte lett å glemme i en travel hverdag. Føler meg mye bedre etter en dag med avslapping.

-Og forresten : jeg elsker også lappene til Pruttilutt

Gammel 21-06-11, 21:19   #1246
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Lappene er fantastiske - om jeg får si det selv. Med masse deilig bacon til, eller piiiiittelitt jordbærsyltetøy. Slafs!

Rikkem0r: Velkommen hjem! Ang. mensen, så fikk jeg mensen 3-4 dager inn i ketosen etter 5-6 måneder med ufrivillig opphold. Hadde da mens i 8 eller 10 uker, før jeg fikk 2 ukers pause etterfulgt av nye 6 uker. Måtte til slutt til gynnis for å sjekke at alt stod bra til. Alle verdier så fine ut, og han var egentlig bare gla for at jeg gikk igjennom det, det kunne tyde på at PCOS-en fikk motkamp. Og det fikk den jo. Er helt frisk nå.

Okei dere. Her har jeg prøvd å fokusere på mindre bruk av diett.no - jeg blir så lett opphengt. Dog, jeg har detaljert skrevet ned alt jeg har spist i dag, og nå nettopp førte jeg det inn. Dette er en helt vanlig dag her i heimen.

Kcal: 2825
Fett: 283 gram - 90%
Proteiner: 55,5 gram - 8%
Karbohydrat: 16,1 gram - 2%

Er spent på morgendagen, gitt. Sjekka for sikkerhetsskyld (pga. glippen i helga) at jeg er i ketose. O'lykke.
Nå er det eggemelk for alle penga.

Gammel 21-06-11, 21:58   #1247
bente1
Seniormedlem

Ble litt for magert i dag - greide så vidt å karre meg opp på 75% fett, etter å ha regnet inn et stooort stykke brie med valnøtter til som jeg skal ha til kveldskos. Det blir ganske snart tenker jeg, nam

Sitter og teller på fingrene om jeg skal gå på jobb i morgen eller ikke. Får sove på det kanskje....

Gammel 21-06-11, 22:04   #1248
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Sitter og teller på fingrene om jeg skal gå på jobb i morgen eller ikke. Får sove på det kanskje....

Hvis du er i tvil, så er det best å holde seg hjemme enda en dag. Når du kjenner at du er sterk nok til å takle arbeidsdagen, så kan du dra på jobb og kjenne på det. Ikke strekk deg for langt, eller slite deg ut på "hvis", "om" og "men". Det tillater vi ikke her.

Gammel 21-06-11, 22:24   #1249
Dollsine
Gjest

Lappene er fantastiske - om jeg får si det selv. Med masse deilig bacon til, eller piiiiittelitt jordbærsyltetøy. Slafs!

Okei dere. Her har jeg prøvd å fokusere på mindre bruk av diett.no - jeg blir så lett opphengt. Dog, jeg har detaljert skrevet ned alt jeg har spist i dag, og nå nettopp førte jeg det inn. Dette er en helt vanlig dag her i heimen.

Kcal: 2825
Fett: 283 gram - 90%
Proteiner: 55,5 gram - 8%
Karbohydrat: 16,1 gram - 2%

Er spent på morgendagen, gitt. Sjekka for sikkerhetsskyld (pga. glippen i helga) at jeg er i ketose. O'lykke.
Nå er det eggemelk for alle penga.

Prutti'n! Fatter og begriper ikke hvordan du går ned med et sånt inntak pr dag??? Kan du/noen forklare meg? Med enkle ord?

Husker dere jeg spiste ca 20g kh i helga; og det får jeg betale for nå - nesten ikke utslag på stixen i dag. Siden jeg spiste rundt 20 g i to dager, for så å toppe med 32 g den tredje dagen - ja så er jeg ute av ketose noen dager nå. Huff...

Spiste tacosuppe til middag i dag; det ble for lite fett av den, tross tre store skjeer med rømme og noen store biter ost. Hva annet kan jeg gjøre for å øke fettmengden??

Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 22:42   #1250
bente1
Seniormedlem

Hvis du er i tvil, så er det best å holde seg hjemme enda en dag. Når du kjenner at du er sterk nok til å takle arbeidsdagen, så kan du dra på jobb og kjenne på det. Ikke strekk deg for langt, eller slite deg ut på "hvis", "om" og "men". Det tillater vi ikke her.

Ikke noe "hvis", "om" og "men" neiJeg skal definitivt sove en god natts søvn og ta avgjørelsen i morgen tidlig.

Dollsine: Ja, skal lite til før man faller ut av ketose altså. Du kommer jo inn i det igjen når du spiser riktig - for meg går det ganske kjapt, men vet jo at det tar mange dager for enkelte. Det er bare å fortsette slik du vet du skal

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:54.