Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Togtråden!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-06-11, 12:37   #1051
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Togtråden!

Ok, så det er bare 1 dag at du var 'syk'? Hvordan du reagerte da, tenker på om du ble kvalm, bare magevondt, oppkast, hodepine etc etc..? Jeg er på 4. dagen med kvalme og svimmelhet nå..

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 12:44   #1052
Nnem
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 40
Nnem er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Ok, så det er bare 1 dag at du var 'syk'? Hvordan du reagerte da, tenker på om du ble kvalm, bare magevondt, oppkast, hodepine etc etc..? Jeg er på 4. dagen med kvalme og svimmelhet nå..

Ja, for det meste bare den ene dagen. Er bare magevondt jeg har. Ser at jeg slipper lettere unna. Har hodepine når jeg er på vei inn i ketosen igjen.

Uff, håper det slipper opp snart. Er du sikker på at det ikke er noe annet?

Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 13:34   #1053
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Ganske sikker på at det ikke er noe annet ja, men jeg skal ta en test i løpet av de neste dagene uansett for å være helt sikker. Men jeg tror det bare kommer av mens og for mye kake

Regrets nye dagbok!
Gammel 15-06-11, 17:51   #1054
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 37
kattungen er på en erverdig vei

*stikker en tur innom skeieut-vogna*

Nudler og cinnabun til lunsj, popcorn som snacks, pizza til middag og melon til kvelds

kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 19:03   #1055
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Har vært i jobbvogna i dag.

Og noe av det første jeg får høre er at vi skal på firmatur til WIEN!!! OG jeg kan ta med sambo!!! Gleder meg.

Gammel 15-06-11, 19:04   #1056
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av kattungen, her.

*stikker en tur innom skeieut-vogna*

Nudler og cinnabun til lunsj, popcorn som snacks, pizza til middag og melon til kvelds

Æhhh, leste cannabis til lunsj...

Gammel 15-06-11, 21:03   #1057
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Æhhh, leste cannabis til lunsj...

Artigste lesefeilen hittil i dag

kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 21:10   #1058
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Møkkatog
Stopper jo ikke når jeg står på stasjonen og veiver med armene for å komme på igjen

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 21:12   #1059
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 65
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sorry, Anne ! Det gikk litt fort her !

NÅ kan du hoppe på ! Kom igjen ! Jeg tar deg imot !

Hurraaaa for deg !

Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 21:18   #1060
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Åååå hopp!
Takk, Antoinette6, da er jeg på igjen

Håper ikke skoene mine er så glatte at jeg faller av igjen.....
Må stikke fingrene i ørene også en stund, for det er så mange bursdager og de roper på meg så jeg skal komme.... De to første tror jeg skal gå bra, og da kan det hende jeg er godt igang.

Er i gang...vannvogna først

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Gammel 15-06-11, 21:32   #1061
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Hva skjer da? For ikke så lenge siden så var toget stappfult med masse prat og latter, noe sånt som dette...

DA sto fettforbrenningsvogna på for fult!

men nå tror jeg toget begynner å fly sin egen vei, hvertfall fra meg for nå skjer det absolutt ingenting og motivasjonen er ikke-eksisterende.. Kanskje det er mulig å ta seg ei 'pause' på noen måte for å få en ferskere start i alt dette slankestyret?

Regrets nye dagbok!
Gammel 15-06-11, 21:38   #1062
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Åååå hopp!
Takk, Antoinette6, da er jeg på igjen

Håper ikke skoene mine er så glatte at jeg faller av igjen.....
Må stikke fingrene i ørene også en stund, for det er så mange bursdager og de roper på meg så jeg skal komme.... De to første tror jeg skal gå bra, og da kan det hende jeg er godt igang.

Er i gang...vannvogna først

Vannvogna er kjempeviktig ! Og så det indre bildet av deg som tynnere og gladere og mer fornøyd !

Men vi har gooood tid, Anne, - på et vis. En plutselig utskeielse i en bursdag er ikke verdens undergang. Kanskje du skal få i planleggingsvogna og rett og slett planlegge en lite utskeilese ? Da ender det jo ofte med at man IKKe gjør det, er min erfaring . . .

Og et til deg !

Kristin_B er best

Sist redigert av Antoinette6 : 15-06-11 kl 23:03.
Gammel 15-06-11, 21:45   #1063
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Vannvogna er kjempeviktig ! Og så det indre bildet av deg som tynnere og gladere og mer fornøyd !

Men vi har gooood tid, Anne, - på et vis.

Takk...har visst kommet rett inn i motivasjonsvogna jeg. Slett ikke verst.

Planlegging er viktig Så er igang med det...nå er det bare å holde seg til planene som gjenstår

Planene for sommern er moderate...dvs lavkarbo ala Fedon Han tillater litt karber med noe høyere GI av og til. Så da skal det nok gå på et vis.
Ble bare litt satt ut da jeg ble sykemeldt, men nå er jeg på toget igjen.

Tut!

Gammel 15-06-11, 23:04   #1064
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Velkommen, Anne ! Dette toget ER ikke det samme uten deg ! Jeg føler det !

Kristin_B er best
Gammel 15-06-11, 23:14   #1065
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

Uff, jeg er skikkelig demotivert for tiden egentlig Skjønner ikke helt hvorfor, for det er jo så mye godt jeg kan spise, men allikevel hyyyyler karbohydratene til meg I tillegg skjer det ganske mye framover som "krever" litt karbohydrater - og selv om jeg vet at jeg kan la vær å spise poteter og ris og andre "åpenbare" karbokilder så syns jeg det er vanskelig allikevel

I morra er jeg igang igjen, i alle fall

Gammel 15-06-11, 23:19   #1066
KimPossible
Seniormedlem

KimPossible sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

I dag fikk jeg fjernet gipsen, og det var helt utrolig deilig! Foten min er fri igjen!!!
Så i morgen tenker jeg å ha veiedag... mest for kontroll, sjekke at jeg ikke har lagt på meg i løpet av de 6 ukene med gips og krykker i alle fall.
Føler meg tjukk oh tung og oppblåst nå, så jeg gleder meg ikke akkurat... men men.

God natt!

Gammel 15-06-11, 23:44   #1067
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Hva skjer da? For ikke så lenge siden så var toget stappfult med masse prat og latter, noe sånt som dette...

DA sto fettforbrenningsvogna på for fult!

men nå tror jeg toget begynner å fly sin egen vei, hvertfall fra meg for nå skjer det absolutt ingenting og motivasjonen er ikke-eksisterende.. Kanskje det er mulig å ta seg ei 'pause' på noen måte for å få en ferskere start i alt dette slankestyret?

Herlige bilder!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 23:45   #1068
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Togturen min har gått bra de siste 2 ukene ca, og satser på å fortsette i samme vogn fremover en tid.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 06:22   #1069
Brimstone
Seniormedlem

Brimstone sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Erre noen røykevogn på detta toget da?

Gammel 16-06-11, 07:06   #1070
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

Tilbake på toget

Gammel 16-06-11, 07:15   #1071
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Hurraaaaah, kattungen ! Velkommen ! her er alle de deilige matvognene, vet du. Og kurven din med det mye teppet. Og alle menneskene.

Så fint å ha deg tilbake !

Røykevogn ? Ja, jøss, Brimstone ! Det er de to som det ryker av. Jeg tror konduktøren sitter litt langt fremme i den første. Ta med deg en vifte, - det kan være lurt.

Kristin_B er best
Gammel 16-06-11, 10:13   #1072
KimPossible
Seniormedlem

KimPossible sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

God morgen alle sammen!

Jeg er så glad i dag.
Etter 6 uker med gips, krykker, ingen trening og ganske mange høykarbodager har jeg gått ned 1,5 kg!!
Er sååååå fornøyd!
Så nå skal jeg holde meg her på toget, og være flink til å gå turer og holde meg i så mye aktivitet som foten klarer.
Nuh..... frokost.

Gammel 16-06-11, 17:01   #1073
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

Sambo ville såklart ha sushi til middag i dag Bye bye lavkarbotog. Kan man fortsatt være i ketose på 22 gram karbo?

Gammel 16-06-11, 17:48   #1074
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Jeg tror jeg er i ketose opp til ca. 30, men måler ikke, bare fføler det på kroppen. Er veldig individuelt.

Har v'rt i akvarievogna og med stort behov for redningsvest her i dag. Ser knapt hva jeg holder på med. Fullt av grønne flytealger i det store, så nå er det instalert noe UV greier. Det lille er fylt opp med grus igjen, skulle egentlig demonteres, men ser ut til at vi ender opp med to...

Blir litt trim og styrketrening da, av å bære bættevis med sand og vann...

Ja, og så har jeg vært i klattrevogna, så armene føles ikke helt gode for øyeblikket... Og så er det en hodepine som ligger og lurer, trodde igrunnen den vogna ble koblet av for LEEEENGE siden.

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 20:04   #1075
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

KIM !!! Er're muuuulig !???

GRATULERER !!!

Kristin_B er best
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:37.