Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 13-06-11, 22:58   #8101
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Hvor langt er 8 inches?

Bare skriv 8 inches to cm i google. Fungerer med de fleste konverteringer av måleenheter.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 13-06-11, 23:00   #8102
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Bare skriv 8 inches to cm i google. Fungerer med de fleste konverteringer av måleenheter.

Aha, lurte på hvordan det der funka, har hørt det kan gjøres men ikke prøvd takk

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 14-06-11, 07:35   #8103
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Her er en kalkulator som regner om diverse enheter, bl.a. inch til cm
Den konverterer også matlagingsmåleenheter (oz til ml/dl), så for de som finner oppskrifter på engelske/amerikanske sider så er den kjekk å ha.

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
Gammel 14-06-11, 08:45   #8104
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Hvor lang er normalt foten på en toåring? Treåring? Fireåring?

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 14-06-11, 09:18   #8105
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hvor lang er normalt foten på en toåring? Treåring? Fireåring?

Tenker du lengde som i f.eks skostørrelse? altså hvor lange de er under foten? eller hele beinet, hvor høy de er?

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 14-06-11, 09:19   #8106
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Tenker du lengde som i f.eks skostørrelse? altså hvor lange de er under foten? eller hele beinet, hvor høy de er?

Reknar med det har med strikkestorleik å gjere, kjenner eg Photo rett! Altså tøfler eller liknande, altså storleik på fotbladet.

Eg googla og fann denne, kan den brukast?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-06-11, 09:25   #8107
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Noen som har erfaring med å fryse ned supper/sauser o.l som er tyknet med JBK? Holder dette konsistensen ved opptining eller blir det tynt igjen som når man f.eks bruker potetmel? Skal lage rabarbrasyltetøy og fryse ned nemlig.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 14-06-11, 09:27   #8108
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Reknar med det har med strikkestorleik å gjere, kjenner eg Photo rett! Altså tøfler eller liknande, altså storleik på fotbladet.

hmm der sto det at 0-2 år bruker str. 21-22 i skostørrelse, mens min på 20 måneder bruker str 24, og han er ikke over gjennomsnittet når det gjelder størrelse!

Regrets nye dagbok!
Gammel 14-06-11, 09:29   #8109
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

hmm der sto det at 0-2 år bruker str. 21-22 i skostørrelse, mens min på 20 måneder bruker str 24, og han er ikke over gjennomsnittet når det gjelder størrelse!

Guttungen til venninna mi er under snitt i høyde og vekt , men langt over snitt i skostørrelse. Digre hender har han også, er alltid vanskelig å finne sko som passer uten å ha målt nøyaktig først.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 14-06-11, 09:31   #8110
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Merkelig med det, men de er vel normale alle sammen Bare merkelig at det skal være såpass forskjell på barn, eller person til person uansett alder egentlig. Normal er nok mye mer enn hva vi tror

Regrets nye dagbok!
Gammel 14-06-11, 09:39   #8111
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Jepp jepp!
Det er nok stoooore individuelle forskjeller, har jeg skjønt (og mener jeg å huske sist jeg lurte på dette. Jeg tenderer til å lure på det samme mange ganger, for det synker jo aldri inn. ).
Jeg strikker opp restegarnet mitt, og lager barnetøfler. De er ganske tøyelige, men greit å vite ca hvilken størrelse de er, da. Tipper de er sånn 2-4 år-ish.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 14-06-11, 23:33   #8112
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Hva skjer med en èndagslinse når den blir brukt over lengre tid, feks en uke? Blir linsen svakere i styrke, smuldrer den bort eller virker den like godt?

Jeg tenker her IKKE på hvordan det påvirker øyet, men selve linsen.

Gammel 14-06-11, 23:46   #8113
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Den tørker vel inn og faller i stykker? ikke 100% sikker, men er det jeg innbilder meg i såfall.. De er ikke så holdbare og kan heller ikke holde øyet ditt fuktig over lengere tid.

Regrets nye dagbok!
Gammel 14-06-11, 23:51   #8114
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Man må gnukke på linser for å få dem rene, og det kan man ikke med endagslinser ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 14-06-11, 23:57   #8115
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Den tørker vel inn og faller i stykker? ikke 100% sikker, men er det jeg innbilder meg i såfall.. De er ikke så holdbare og kan heller ikke holde øyet ditt fuktig over lengere tid.

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Man må gnukke på linser for å få dem rene, og det kan man ikke med endagslinser ...

Nei men atte.. mener jo at om linsen sitter på øyet hele tiden.

(kjenner ei som gjør dette) derfor lurer jeg :P

Gammel 15-06-11, 00:31   #8116
blåbær
Seniormedlem

blåbær sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 43
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Å herregud, jeg blir litt irritert av sånt! Jeg så at du ikke spurte om hva det gjør med øyet, men jeg må bare få sagt at det er farlig! Jeg kan aldri bruke linser mer, og har hatt MASSE problemer med det ene øyet fordi jeg sovnet med dem på en gang for mye. Jeg fikk et sår midt i pupillen, som var så stort at arret ble lagt merke til av folk jeg prata med som ikke visste om det i over et år etterpå! Det påvirka synet mitt også, lenge måtte jeg lukke det øyet for å kunne lese en tekst, fordi arret ødela for synsfeltet mitt.

blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 15-06-11, 00:34   #8117
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Er du sikker på at hun ikke bruker en type linse man kan gå med i en uke? For det finnes nemlig.

Gammel 15-06-11, 00:36   #8118
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Eller sånne døgnet-rundt-linser? Jeg har det, og jeg sover med de (de er beregna på det) og tar de kun ut om jeg er tørr på øya eller jeg skal skifte linser.

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 15-06-11, 00:39   #8119
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Å herregud, jeg blir litt irritert av sånt! Jeg så at du ikke spurte om hva det gjør med øyet, men jeg må bare få sagt at det er farlig! Jeg kan aldri bruke linser mer, og har hatt MASSE problemer med det ene øyet fordi jeg sovnet med dem på en gang for mye. Jeg fikk et sår midt i pupillen, som var så stort at arret ble lagt merke til av folk jeg prata med som ikke visste om det i over et år etterpå! Det påvirka synet mitt også, lenge måtte jeg lukke det øyet for å kunne lese en tekst, fordi arret ødela for synsfeltet mitt.

Å nei, stakkar deg! Jeg har også hatt på linser mens jeg har sovet, det begynner å bli mange år siden nå, da ... De klistret seg fast til øyet så jeg nesten ikke fikk dem av noen ganger. Galskap! I fjor fikk jeg tilløp til karinnvekst og arrdannelse pga for mye linsebruk, da fikk jeg meg en vekker og fikk kjøpt meg nye briller. Nå bruker jeg linser bare noen få timer daglig og ikke en gang hver dag.

Gammel 15-06-11, 00:41   #8120
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Eller sånne døgnet-rundt-linser? Jeg har det, og jeg sover med de (de er beregna på det) og tar de kun ut om jeg er tørr på øya eller jeg skal skifte linser.

Det var det jeg mente Hvor lenge kan du bruke dem før du skifter dem?

Gammel 15-06-11, 00:44   #8121
blåbær
Seniormedlem

blåbær sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 43
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Å nei, stakkar deg! Jeg har også hatt på linser mens jeg har sovet, det begynner å bli mange år siden nå, da ... De klistret seg fast til øyet så jeg nesten ikke fikk dem av noen ganger. Galskap! I fjor fikk jeg tilløp til karinnvekst og arrdannelse pga for mye linsebruk, da fikk jeg meg en vekker og fikk kjøpt meg nye briller. Nå bruker jeg linser bare noen få timer daglig og ikke en gang hver dag.

Hehe, det var det jeg skulle gjort første gangen det skjedde, etter en tur til legevakten ... Først andre gangen tok jeg alvoret, og da var det for seint. Men men, jeg begynner å trives med å bruke briller igjen nå

Regner forresten med at hun Lava kjenner må bruke linser som er ment til ikke å tas av, ja. Øynene føles jo som en ørken om man har sovet med vanlige linser på uansett! Det må være helt umulig å ha vanlige linser på en hel uke.

blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 15-06-11, 01:02   #8122
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Veldig synd på dem som opplever skade på øyet sitt!

men som sagt så lurer jeg på hva som skjer med linsen, men det vet ingen tydeligvis.
Og dama jeg kjenner bruker endagslinser Kanskje hun ikke har dem på en uke av gangen, men bytter ikke hver dag.

Så da lar vi dette bare ligge, siden alle burde vite at man ikke skal bruke disse mer enn foreskrevet.

Gammel 15-06-11, 01:02   #8123
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Vi sa jo at den tørker ut? I alle fall burde det være lett å dra den konklusjonen ut fra hva som ble skrevet over her. Den kan også få sprekker og hakk og støv og ikke minst bakterier på seg. Men jeg skjønner ikke helt interessen for hva som skjer med linsen, og hvorfor spør du ikke hun som bruker dem?

Gammel 15-06-11, 02:11   #8124
Glorfinia
Medlem

Glorfinia sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 42
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Jeg leste en plass at hvis man blir dårlig i magen av sukkeralkoholer, så er det et sikkert tegn på at det ikke blir tatt opp i tarmen. Ergo, blir man ikke dårlig, så blir deler av de tatt opp, noen som liksom ikke er så kult da. Noen som veit om dette stemmer?

Forsøkte å søke på forumet, men fant ikke noe i farta.

Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-06-11, 02:43   #8125
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Jeg leste en plass at hvis man blir dårlig i magen av sukkeralkoholer, så er det et sikkert tegn på at det ikke blir tatt opp i tarmen. Ergo, blir man ikke dårlig, så blir deler av de tatt opp, noen som liksom ikke er så kult da. Noen som veit om dette stemmer?

Forsøkte å søke på forumet, men fant ikke noe i farta.

Hvilken sukkeralkohol snakker du om? Mange av sukkeralkoholene blir delvis tatt opp i tarmen. Det er få som er GI=0. Sukrin og stevia er blant de få som er GI=0, men dem blir jeg ikke dårlig i magen av i det hele tatt. Maltitol tar vi opp ca 50% av, og jeg blir utrolig dårlig i magen av maltitol. Så det høres ikke ut som at det stemmer det du har lest...

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.