Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-06-11, 13:38   #801
Bytausa
Medlem

Bytausa sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Bytausa er på en erverdig vei
Wink

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Bytausa: Det jeg gjorde med mine barn da de var små, for å få dem til å like grønnsaker, var å få dem til å smake, de måtte ikke trykke i seg store mengder, men smake i små mengder med jevne mellomrom. I dag spiser de begge to alt som er av grønnsaker! Kanskje en ide for deg også hvis du er litt vanskelig i matveien

For jeg tror det er viktig å spise et kosthold man trives med om man skal få til varige endringer. Hvis man bare ser på lavkarbo som en "quik-fix" for å gå ned i vekt og tenker at man skal tilbake til sitt tidligere kosthold igjen, tror jeg man vil oppleve det samme som på alle andre slankekurer: Over tid legger man igjen på seg alt man har tatt av...

Etter noen uker på lavkarbo kan jeg trygt si at jeg aldri skal tilbake på brød og poteter igjen, for dette er så behagelig for magen atte Så jeg betrakter ikke dette som noe som helst "quick-fix" eller slankekur.
Men jeg vil jo gjerne gå ned noen kilo, og tenker at det kan da ikke være et kriterie å like disse produktene?
Jeg kjenner godt til metoden din for å få unger til å spise grønnsaker, og jeg har virkelig prøvd- med jevne mellomrom å like alt dette 'gugget' uten å lykkes. I alle sammenhenger ville det jo forenklet tilværelsen betraktelig om jeg likte det.
Når det er sagt, og uten å starte en diskusjon her, så går det greit å ha det i varm mat, da blir smaken kamuflert. Jeg får holde meg til det tror jeg, til jeg evt. finner andre/ flere alternativer

Bytausa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 13:43   #802
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Vet dere hva jenter ?
Jeg synes dere er kjempeflinke alle sammen, uansett vektresultat denne uka. Alle gjør en god innsats, men resultatet en ønsker seg blir kanskje ikke like strålende for alle. Om en går ned noen gram eller opp noen gram, er ikke så viktig i den store sammenhengen. For neste gang blir kanskje vekten et positivt innslag. Kanskje en også burde tenke på at 0,5 kg nedgang i uka er et medisinsk anbefalt tall. Store og brå vektap er faktisk ikke så gunstig for kroppen. Mye væske forsvinner sammen med litt fett...... Hormonene svinger, huden blir gusten og slapp, mensen kan bli ustabil og i værste fall utebli.....
Det er ikke bare ved sult og hunger det kan skje.

Så motiverte som alle her inne er, er jeg sikker på at vi skal lykkes.
Enten vi vil ned 5, 10 eller 30 kg. så tar vi den tiden som trengs. Og så skal vi holde oss der !!
Juhu.... der begynner en ny kamp !!
til alle sammen.

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 13:45   #803
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Bytausa, her.

Etter noen uker på lavkarbo kan jeg trygt si at jeg aldri skal tilbake på brød og poteter igjen, for dette er så behagelig for magen atte Så jeg betrakter ikke dette som noe som helst "quick-fix" eller slankekur.
Men jeg vil jo gjerne gå ned noen kilo, og tenker at det kan da ikke være et kriterie å like disse produktene?
Jeg kjenner godt til metoden din for å få unger til å spise grønnsaker, og jeg har virkelig prøvd- med jevne mellomrom å like alt dette 'gugget' uten å lykkes. I alle sammenhenger ville det jo forenklet tilværelsen betraktelig om jeg likte det.
Når det er sagt, og uten å starte en diskusjon her, så går det greit å ha det i varm mat, da blir smaken kamuflert. Jeg får holde meg til det tror jeg, til jeg evt. finner andre/ flere alternativer

Hemmelige fettkilder er bra, og jo mer kamuflert de er jo mindre legger man vekt på at det er ekkelt eller slikt. Jeg setter meg aldri ned å spiser 50 gram smør med skje, men innholdet er det samme når jeg spiser en porsjon med grøt, f.eks.
En porsjon av fløtegrøten jeg lager inneholder :
Energi 553 kCal Protein 2.25 g (5 % ADI) Karbohydrat 2.55 g (2 % ADI) Fett 59.3 g

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 14:01   #804
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

Vet dere hva?

Den siste uka så er det flere som har sagt til meg at jeg ser så utrolig bra ut, og prater om at jeg har fått en så fin brunfarge og at huden gløder (litt sånn som folk sier om gravide) og at jeg ser så sunn og frisk ut.
Problemet er bare at jeg er faktisk ikke brun. Litt farge, ja, men ikke noe mer enn andre.

Og det slo meg akkurat; det er ikke fordi jeg har solt meg, det er fordi jeg har kuttet karbohydrater! Hurra!

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 14:05   #805
Bytausa
Medlem

Bytausa sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Og det slo meg akkurat; det er ikke fordi jeg har solt meg, det er fordi jeg har kuttet karbohydrater! Hurra!

Gammel 13-06-11, 14:55   #806
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Så deilig å få slike hyggelige tilbakemeldinger, Appelsinpiken

Jeg føler også at huten har blitt mye bedre med dette kostholdet
-Myyye bedre en noen dagkrem og bodylotion jeg noensinne har prøvd

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 19:21   #807
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Så gøy med sånne tilbakemedlinger, Appelsinpiken!!
Jeg har også merket en bedring i huden

Endelig hjemme igjen! OG jeg er i ketose! Det hadde jeg aldri trodd, for på tross av at jeg har vært ganske flink, så har det ikke vært helt ketogen kost.

Regner allikevel ikke med noen voldsom endring i vekta, ettersom jeg har nytt både alkohol og annet lavkarbosnacks

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 19:29   #808
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Flinke MariaB, godt gjort å klare seg på en slik tur

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 19:31   #809
Bytausa
Medlem

Bytausa sin avatar

Er det noen av dere som har erfaringer med smakskaffe fra Friele? Sånne små poser med 'Chocolate' eller 'Irish'?
Jeg bruker å slenge oppi litt når jeg trakter kaffe, for smaken sin del. Men nå så jeg på pakken at den inneholder melk....

Gammel 13-06-11, 19:36   #810
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Har ikke erfaring med den bytausa, men melka er vel ikke det verste? Slike poser har vel ofte mye sukker?
Uansett, hvis du blander en pose i en hel kanne kaffe, kan det jo ikke bli mye pr kopp

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 19:45   #811
Bytausa
Medlem

Bytausa sin avatar

Hehe, det er midre enn dèt: en skje pr. kanne
Står ingenting om sukker, men for sikkerhetskyld dropper jeg den ei stund. Tenkte å prøve Prutti's cafè latte til kvelds, høres ut til å dekke både søtbehov og småsult

Gammel 13-06-11, 19:51   #812
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Bytausa, her.

Hehe, det er midre enn dèt: en skje pr. kanne
Står ingenting om sukker, men for sikkerhetskyld dropper jeg den ei stund. Tenkte å prøve Prutti's cafè latte til kvelds, høres ut til å dekke både søtbehov og småsult

Takk for påminnelsen om den! Kjenner sult nå, ikke gjort siden siste rest av remuladesalaten i 12-tiden. Metter godt den!
Nå blir det flautgraut og muligens det blir en liiiiten kaffetår til kvelds. Passer fint i og med at jeg blir søvnig av koffein.
Har dere hatt en fin dag?

Bra du har holdt deg i ketose hele turen, Maria! Står det jaggu respekt av Sier kjempemasse om instilling og motivasjon, og som dere vet er det viktig for meg

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 19:59   #813
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

hehe, om jeg har vært i ketose hele tiden vites jo ikke, men per i ettermiddag er jeg iallefall det
Ja, jeg er i grunn litt overrasket over min egen viljestyrke, for jeg har bestandig vært den første til å si "nå må vi ikke bli hysteriske, det er tross alt helg osv", men denne gang er det annerledes. Jeg er skikkelig klar for endring altså!

Gammel 13-06-11, 20:08   #814
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Når har skal du ta veie-kosedagen din?

Gammel 13-06-11, 20:15   #815
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

hehe, tenker du på meg? Det blir i morgen. Jeg gikk på vekta da jeg kom hjem i dag, mer for å stålsette meg til i morgen, men vekta var uforandret! Og dette var jo en ettermiddagsvekt, og da er jeg gjerne 1 kg tyngre enn på morgenen

Gammel 13-06-11, 20:17   #816
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

hehe, tenker du på meg? Det blir i morgen. Jeg gikk på vekta da jeg kom hjem i dag, mer for å stålsette meg til i morgen, men vekta var uforandret! Og dette var jo en ettermiddagsvekt, og da er jeg gjerne 1 kg tyngre enn på morgenen

Kanonbra!

Gammel 13-06-11, 20:17   #817
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Mmmm! Lagde den caffe latten nå, og det var virkelig god altså! Jeg var litt skeptisk da jeg så ingrediensene, men denne var knall for min såre hals

Gammel 13-06-11, 20:30   #818
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 39
Rikkem0r er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

STÅLVILJE!!! Imponerende. "Lagre" de gode erfaringene du gjør deg nå så har du noe å "gå på" hvis fristelsen blir større. Og invester i en skritteller slik at du ser hvor mye du faktisk går!
Det var rart; du var kanskje uheldig med akkurat den pakken? Jeg har smørpakken min stående i romtemperatur og opplever ikke bismak. Kan det være for at du ikke er vant med å gomle inn på smør? Mange sliter med det i den første tiden vi er jo opplært til å tenke fyfy

Det kan hende det var bare den, men jeg er jo heller ikke vant til å gomle smør altså... Jeg liker veldig godt smeltet smør og smør-smak, det var bare det at det ikke smakte sånn som jeg var innstillt på at det skulle=) tok en pakke smør på grønnsakene til frokost idag da, og det smakte bra
Tror ikke vi kan ha skritt-teller her, ikke EX-sikkert vettu.. Sånn var det hvertfall forrige plassen jeg jobbet

Opprinnelig lagt inn av labaline, her.

God morgen
Jeg har veiedag og er en happycat, har oppdatert i veietråden vår, men må skryte her også, det endte med -1,5 denne uka, tilsammen -4,5 siden jeg begynte

Nå skal jeg lage lapper til frokost, har lyst på noe søtt, så det blir nok litt splenda på dem i stedet for bacon

Ha en nydelig dag alle sammen!

WOW, FLINK H

Endelig hjemme igjen! OG jeg er i ketose! Det hadde jeg aldri trodd, for på tross av at jeg har vært ganske flink, så har det ikke vært helt ketogen kost.

Regner allikevel ikke med noen voldsom endring i vekta, ettersom jeg har nytt både alkohol og annet lavkarbosnacks

Superflink du også!!=)=)

Jeg er imponert, gleder meg til å se i veietråden

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 20:31   #819
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
KarboMamma er på en erverdig vei

Har oppdatert i vekttråden, men MÅ jo bare skryte ørlittegrann her også 2 kg ned... TO FORBASKEDE KILO! Endelig er jeg under 70, gurimalla så glad jeg er! Tusen tusen takk til alle som hang seg på rundt 1.juni.. Uten denne gjengen hadde jeg sikkert mistet motivasjonen for lengst. Og en EKSTRA stor takk til besteste Pruttilutt for all hjelp, ukesmeny, oppmuntrende ord og skravlings

Ser at dette virket som et "takk for meg og takk for alt" *ler* Det er ikke det altså, jeg ble bare så inniheiteste glad!!

KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 20:32   #820
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Mmmm! Lagde den caffe latten nå, og det var virkelig god altså! Jeg var litt skeptisk da jeg så ingrediensene, men denne var knall for min såre hals

Gleder meg til å komme hjem å få prøvd denne

Gammel 13-06-11, 20:36   #821
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Har oppdatert i vekttråden, men MÅ jo bare skryte ørlittegrann her også 2 kg ned... TO FORBASKEDE KILO! Endelig er jeg under 70, gurimalla så glad jeg er! Tusen tusen takk til alle som hang seg på rundt 1.juni.. Uten denne gjengen hadde jeg sikkert mistet motivasjonen for lengst. Og en EKSTRA stor takk til besteste Pruttilutt for all hjelp, ukesmeny, oppmuntrende ord og skravlings

Ser at dette virket som et "takk for meg og takk for alt" *ler* Det er ikke det altså, jeg ble bare så inniheiteste glad!!

Jeg så akkurat innlegget ditt i vekttråden og fortet meg inn hit for å kommentere!

GRATULERER!

Husker så godt den dagen jeg gikk fra 70-tallet og ned til 69,9 på vekta. Det føles så godt!

Gammel 13-06-11, 20:39   #822
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Jeg er så skuffa!
I dag er det første gang i mitt liv at jeg FRIVILLIG har lagd meg en kopp med te. Og den drakk jeg helt uten søtning av noe slag, og det oppdager jeg ikke før jeg var ferdig med koppen.

Og så fikk jeg lyst på kaffe (noe jeg aldri drikker, og da bare en kaffe mocca (!!!!) for å kamuflere kaffesmaken best mulig. Satt på traktern, og tenkte jeg skulle piske litt krem og ha oppi. Fløten gikk ut på dato i dag, og hadde ikke blitt åpnet (men hadde blitt fraktet rundt i en kjølebag til og fra hyttetur). Men så hadde den blitt litt rar og klumpete og luktet litt rart. ÅÅÅH, jeg som endelig faktisk hadde LYST på kaffe.

Går det an å drikke kaffe på cafe? Med helmelk?

Og; fungerer diett.no hos dere? Funker ikke i det hele tatt hos meg...

Gammel 13-06-11, 20:42   #823
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Fy søren! Jeg sitter med gåsehud herfra til januar og tilbake!
To kilo er jaggu bra! Tenker kroppen din har kvittet seg med en god del avfallsstoffer, vann og fett. 2 kg på ei uke midt i startfasen er ikke bare vann! Og det har vært meg en sann fornøyelse å hjulpet deg med matplanen, du vet akkurat hvor du finner meg hvis du trenger meg - uansett hva du trenger meg til. SÅ STOLT!!!

Gammel 13-06-11, 20:48   #824
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Så utrolig fantastisk!! Skal si det løsna!!

Og Rikkemor; nå må du ikke ha for høye forventninger, du skal se jeg har klart å gå opp til i morgen

Gammel 13-06-11, 20:59   #825
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Denne så jo ikke jeg når jeg posta istad Så utrolig bra altså!!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.