Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 10-06-11, 06:19   #651
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 39
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Jeg da vøttø, skriver og skriver sånn innimellom, kjeft på meg hvis jeg babler for mye her inne=) Gikk bare å tenkte på; for en FANTASTISK følelse det er å ikke gå å føle seg oppblåst og at magen er som en ballong hele tiden! Det er noe jeg har sliti mye med når jeg har vært på jobb tidligere(hjemme og, men her er man liksom rundt folk HELE tiden i tillegg) og nå er det liksom bare borte... I love it!
Og den fløten i kaffen gjorde underverker den, fikk den gode metthetsfølelsen igjen og fortsatt ikke sulten etter 2 kopper med kaffe+fløte i 3-tiden Hvem trenger rundstykker og yoghurt som de andre her trykker i seg liksom??? Neeei, det blir magen bare sinna av...
Nå er det snart kvelden for meg og, bare 3 kvarter igjen så er det mat, dusj og senga Så er det opp igjen i halv4-4 tia for å komme meg på møte.. Tenker jeg kanskje må stå opp og ta kaffe med fløte til frokost, evt putte fløte i kaffekoppen jeg tar med på møtet-namminamm

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 07:23   #652
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Goodie!

Forøvrig har jeg registrert meg på diett.no, og jeg er frustrert allerede! Jeg får det ikke til!!!! Hvorfor kan jeg ikke legge inn kjøttdeig, f.eks?

Jeg har også problemer der. 500 g kjøttdeig ble nesten 2000 kcal bla.

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 07:33   #653
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Good morning!
God nyhet: Steike fint vær, er svett allerede av varmen - og jeg sitter på kjøkkenet uten vindu. HOH! Orker ikke spise enda, men tar med en pakke fløte på jobb, så har jeg en dæsj i kaffen.

Mindre god nyhet: Gikk på vekta, opp 600 gram fra i går. Etter en runde på toalettet (eller 7), måtte jeg heller i meg 750 ml vann - jeg var så tørst! Tisset godt i morges først. I dag blir den store fett-dagen. Barer uroer meg litt for hvordan magen skal oppføre seg i dag på jobb

Ha en elskelig dag alle sammen!

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 08:38   #654
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Gleder meg til å telle om 2 måneder (selv om det er et ERT#"RTG å lese gjennom hver eneste post)

Kanskje det kan gå ann å få alle som deltar her i tråden til å skrive samlet vektnedgang i signaturen sin? Så trenger du "bare" å legge sammen alle dem når tiden kommer...

Jeg veide meg forresten i dag. Ettersom mensen er over og jeg IKKE følte at tallet ble riktig på mandag. Samt at jeg reiser på ferie i morgen uten mulighet å veie meg der. Så jeg har nå en før-ferie-vekt.
Har gått ned 1,1 kg siden mandag!!

Gammel 10-06-11, 08:59   #655
Foksy
Medlem

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 48
Foksy er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

...
Har gått ned 1,1 kg siden mandag!!

Gratulerer med herlig resultat!

Nysgjerrig nok: Da forstår jeg veldig godt at du ikke vil veie/måle. Men du merker det på klærne etter hvert ja! Fortsett i samme stil

Rikkemor: Bare koselig at du sitter i natten og skriver, så blir det noe å lese til morgenkaffen også Vi andre skriver jo mens du sover. Synes du er så flink som klarer deg så bra på jobben! Har også merka den deilige ikke-oppblåstheten ja. Befriende!

Pruttilutt: Du må ikke veie deg hver dag vet du Håper magen blir bedre i løpet av dagen!

Selv er jeg superhappy i dag. Dag 3 på fettfaste og ned 1,2 kg fra i går
Det betyr at jeg har gått ned 2,4 kg på fettfasten, og enda er det en dag igjen
Endelig er jeg over 5 kg i vektnedgang totalt, en milepæl. I dag skal jeg kjøpe meg et klesplagg i belønning

Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 09:08   #656
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Så litt feriesnakk....
Jeg skal reise til SPANIA i morgen tidlig. Det er faktisk bare min andre tur noensinne til sydlige/varmere strøk, og første turen var helt annerledes enn denne her nå. Nå skal vi reise sammen med en god del familie og bo i eget hus. Akkurat det ser jeg som positivt, da all inclusive på hotell var forferdelig for vekta mi sist!

Og så har jeg litt angst for at vi skal ha ferie så snart etter skjerpingen av kostholdet mitt. Jeg har vært jojoslanker i 7 år, og vet så godt alt om det. Men jeg kan bare håpe og TRO at jeg faktisk lærer litt av alle mine feil for hver gang. Det som har vært litt "revolusjonerende" for meg denne gangen, her i starten med dere, er at jeg ikke anser fy-mat for KOS lenger. Folk sier "jammen du skal jo på ferie, så du må jo unne deg og koose deg litt". Men nå syns jeg ikke det er KOS lenger å spise is, kaker, brød, pommes frites osv. Hva som er kos med å bli GØRRmett på restaurant, vondt i magen og bare vil legge seg nedpå med det samme man kommer hjem og bli der? I tillegg bil sulten igjen alt for kort tid etterpå, OG legge på seg. Nei takk... Jeg har faktisk lyst å holde meg unna denne gangen.

Så nå er utfordringen å velge riktig. Jeg har aldri spist spansk mat, og jeg må innrømme at jeg haaater rutinesvikt. Er egentlig glad i hverdagen min, og maten som finnes i min nærbutikk. Så blir en utfordring å handle i ukjente farvann. I tillegg samkjører vi med to andre familier, så regner med vi skal spise alle måltider sammen. Men kan vel ikke tro annet enn at de har kjøtt, fugl, fisk og grønnsaker i Spania og?? Skal pushe på at vi lager mye av dette i huset... og velge så riktig så mulig på restaurant. I tillegg også gjøre noe jeg sjeldent gjør på ferie - bevege meg! Svømme masse, gå turer osv.

Så da har jeg et håååååp om å nå målet mitt for ferien. Og det er rett og slett å holde vekta. Det er sikkert et tåpelig mål her inne, men skal jeg være ærlig? Jeg har aldri noensinne hatt en ferie (jul/sommer) uten å gå opp en del kg... Så om jeg klarer å komme hjem med samme vekt som nå, så er det en BRAGD for meg.
Innerst inne ønsker jeg gjerne å gå ned 600 gram da, for da kommer jeg ned på et nytt titall!! Men tør liksom ikke håpe... Men alt annet enn å gå opp da.

Tror dere det kan gå? Og kan dere heie litt på meg mens jeg er borte Har sannsynligvis ingen mulighet å surfe på forum mens jeg er borte. Men tenk på meg, og jeg skal heie på dere i mitt stille sinn Gleder meg til å komme tilbake om TO uker og lese om alle kiloene dere har gått ned.

Gammel 10-06-11, 09:13   #657
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Vi må lage hjemmelaget krydder heretter.
Blir en runde rundt i sommerbyen i morgen for å finne cumin.

Min kiwi har iallefall cumin! Nå trenger jeg bare resten før tacokrydderet er i boks

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Kanskje Karbomamma kan redigere det første innlegget i denne tråden eller noe, med noen setninger fra hver av oss som presenterer oss? Bare nicket, slik at vi kan følge med hvor mange og hvem som er med her, hvor mange kilo vi ønsker å gå ned og litt kort om hvordan vi gjør det (evnt tidligere historie)

Lurt!

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Jeg da vøttø, skriver og skriver sånn innimellom, kjeft på meg hvis jeg babler for mye her inne=) Gikk bare å tenkte på; for en FANTASTISK følelse det er å ikke gå å føle seg oppblåst og at magen er som en ballong hele tiden! Det er noe jeg har sliti mye med når jeg har vært på jobb tidligere(hjemme og, men her er man liksom rundt folk HELE tiden i tillegg) og nå er det liksom bare borte... I love it!
Og den fløten i kaffen gjorde underverker den, fikk den gode metthetsfølelsen igjen og fortsatt ikke sulten etter 2 kopper med kaffe+fløte i 3-tiden! Tenker jeg kanskje må stå opp og ta kaffe med fløte til frokost, evt putte fløte i kaffekoppen jeg tar med på møtet-namminamm

Fløte i kaffen er min nye dille! Kommer seriøst til å slite hvis jeg må slutte med det noen gang Men fløte er jammen meg dyrt altså!! Nyt det mens du drikker gratis offshore!

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Selv er jeg superhappy i dag. Dag 3 på fettfaste og ned 1,2 kg fra i går!
Det betyr at jeg har gått ned 2,4 kg på fettfasten, og enda er det en dag igjen!
Endelig er jeg over 5 kg i vektnedgang totalt, en milepæl. I dag skal jeg kjøpe meg et klesplagg i belønning

WOW! Det er helt sykt på 3 dager!! Og så er jeg imponert over viljestyrken din! Kos deg på shopping!!

Etter et aldri så lite panikkanfall i går kveld, måtte jeg veie meg i dag, og vekta viser 600 gram NED siden mandag! Så noe gjør jeg tydligvis rett

Det er jammen meg helt sykt, at jeg får spise all denne deilige maten, spiser når jeg er sulten og blir god og mett, OG fortsatt går ned!! Happy!
Hvem trenger kake da liksom!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 09:17   #658
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Elanesse: Det tror jeg kommer til å gå helt fint! Frokost blir sikkert no problemo, alle vil vel ha egg og bacon i ferien?
Jeg var i Alicante i fjor, og min erfaring er at de mest turistifiserte restaurantene serverer mye biff og pommesfrites, pizza og den obligatoriske paellaen. Men det er mange fiskerestauranter, tapas må jo være en drøm! og mye annet godt

De lokale matvare butikkene har kjempegodt utvalg i både kjøtt og grønnsaker, så det blir nok ikke et problem! KOOOOS DEG!!!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 09:50   #659
jenta26
Medlem

jenta26 sin avatar

Medlem siden: May 2010
jenta26 er ny på veien

frustrert og lei meg i dag, veide meg og har siden onsdag gått opp 300 gram, ble slutt på mensen i dag da, vet ikke om mensen har noe sammenheng, har ikke skeiet ut i det hele tatt, kjenner jeg er så frustrert nå, huff

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 09:55   #660
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Jeg må veie meg hver dag for å være mentalt "med". Det har litt med kontroll å gjøre. Også har det litt å si hva jeg har spist. Siden jeg ikke har vært noe interessert i å telle hverken det ene eller det andre, så har veiinga vært min telling.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 09:57   #661
jenta26
Medlem

jenta26 sin avatar

jenta26 er ny på veien

ja føler jeg må veie meg hver dag jeg og, men klarer virkelig ikke få i meg vann, det er helt ille

Gammel 10-06-11, 10:11   #662
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

frustrert og lei meg i dag, veide meg og har siden onsdag gått opp 300 gram, ble slutt på mensen i dag da, vet ikke om mensen har noe sammenheng, har ikke skeiet ut i det hele tatt, kjenner jeg er så frustrert nå, huff

Mensen kan ha mye å si! Mange opplever å gå 1-2 kg opp, så ikke fortvil!

Gammel 10-06-11, 10:11   #663
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
KarboMamma er på en erverdig vei

Kan alle sende meg en PM med det de vil det skal stå i "presentasjonen" så skal jeg legge inn de jeg rekker i dag. Skal bort i helgen og må ta resten på mandag

KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 10:13   #664
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

De lokale matvare butikkene har kjempegodt utvalg i både kjøtt og grønnsaker, så det blir nok ikke et problem! KOOOOS DEG!!!

Tusen takk for gode tips MariaB! Håper virkelig vi kan lage det meste av mat hjemme ja.

Gammel 10-06-11, 10:22   #665
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

ja føler jeg må veie meg hver dag jeg og, men klarer virkelig ikke få i meg vann, det er helt ille

Det at du ikke får i deg nok vann kan være med på å bremse vektnedgangen
Det er ikke noe du kan tilsette vannet, slik at det blir enklere å få i seg?

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 10:26   #666
jenta26
Medlem

jenta26 sin avatar

jenta26 er ny på veien

kan vel prøve å ha oppi noe sitronekstrakt, men det holder med 2 liter vel?

Gammel 10-06-11, 10:28   #667
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

2 liter er en fin start

Jeg synes det er best å ha vannet i halvliter flaske, da har jeg kjempekontroll på hva jeg får i meg og jeg har med flaska overalt :nikker: 2 liter er jo kun 4 små flasker!

Gammel 10-06-11, 10:32   #668
jenta26
Medlem

jenta26 sin avatar

jenta26 er ny på veien

da prøver jeg det, vet jeg er veldig dehydrert, derfor lavt blodtrykk, var på sykehuset 2 ganger sist helg pga svimeanfall.

har mye stress i kroppen og mye vann i kroppen så tror ikke alt vannet har slippet

Gammel 10-06-11, 10:35   #669
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Det er anbefalt 2.5 - 3 liter, men 2 liter er en flott start! Er gjerne slik at om man først "venner" seg til å drikke mer, føler man seg oftere tørst også

Ut fra dette med lavt BT osv, sørg for at du får i deg nok salter! Halvbland gjerne farris og vann

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 10:38   #670
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Hva drikker du til måltider da jenta26? Du må vel bli tørst?
Jeg ELSKER vann, så drikker det hele tiden. Eneste annen drikke jeg får i meg er pepsi max, men det er kun litt i helgen! Ellers bare vann vann vann. Syns det er så enkelt, for det er lett tilgjengelig å få kaldt. Det slukker tørsten, og er friskt og godt.
Jeg får helt noia av vann med smak i, eller fun light saft eller noe. Men hvis det kan hjelpe andre å få i seg vann så... Jeg bruker flasker på jobb ja, så det er greit. Sluker raskt en sånn 0,7 Imsdalsflaske.

Gammel 10-06-11, 10:53   #671
jenta26
Medlem

jenta26 sin avatar

jenta26 er ny på veien

kan ikke fordra farris, og må ikke ha i meg mye salt da det binder vann i kroppen.

jeg drikekr mye pepsimax da

Gammel 10-06-11, 11:10   #672
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Men hvis du er dehydrert er det faktisk viktig å få i seg litt salter

Gammel 10-06-11, 11:26   #673
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Kan alle sende meg en PM med det de vil det skal stå i "presentasjonen" så skal jeg legge inn de jeg rekker i dag. Skal bort i helgen og må ta resten på mandag

...hvis du sier hva en PM er så skal jeg sende jeg...
Hvis det da er noe som var ment at alle skulle sende -

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 11:46   #674
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
KarboMamma er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

...hvis du sier hva en PM er så skal jeg sende jeg...
Hvis det da er noe som var ment at alle skulle sende -

Trykk på nicket mitt, velg "send privat melding (PM) i menyen"

KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 12:08   #675
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Trykk på nicket mitt, velg "send privat melding (PM) i menyen"

Åh? Så det går ann også?
En slags presenatsjon av oss selv tenkte du? Eller var det + & - kg?
Eller..?

Sorry at jeg har så tungt for det - kan jeg skylde på ketosen?!

Klem fra meg og takk for tålmodigheten!!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:56.